ט”ו בשבט הגיע!

ט”ו בשבט הגיע, וזה זמן מצוין לציין את פירות ארץ ישראל, כאלה שגדלו בארץ. בשנים האחרונות, התקלקל המנהג והתחלנו לאכול דווקא פירות יבשים ומיובאים

בט”ו בשבט, נהוג לאכול מפירות ארץ ישראל. בשנים האחרונות, המנהג הזה הפך למנהג קלוקל של אכילת פירות מיובשים תוצרת שלל מדינות העולם, למעט ארץ ישראל… מקור מנהג הפירות המיובשים טמון בזמן שעם ישראל ישב בגולה ולא ניתן היה להשיג פירות טריים מארץ ישראל, אלא מיובשים בלבד. כך נוצר מנהג של אכילת פירות יבשים, במקום פירות טריים. 

אז מה עדיף, טרי או יבש?

אני ממליצה על פירות טריים. פירות טריים מכילים ויטמינים, מינרלים, אנזימים וגם מים. פרי טרי משביע הרבה יותר מפרי מיובש, בשל תכולת המים שבו ולכן פירות טריים משמינים פחות מפירות יבשים, מכיוון שתכולת המים שבפירות מאזנת את ריכוז הסוכר שבפרי. בנוסף, הנוזלים שבפרי הטרי מעודדים פעולת מעיים תקינה. 

ייבוש הפירות התעשייתי שונה בתכלית מייבוש טבעי מסורתי. בייבוש טבעי, מניחים את הפירות  על גבי מגש מכוסה בבד טוּל ונותנים לחום השמש לעשות את העבודה. ניתן גם לייבש בבית, באמצעות מייבש מזון, או בתנור. אני מניחה פירות פרוסים דק בתבנית על האח. ה”חיסרון” בשיטה זו שלא נשארים פירות, כיוון שכולם מנשנשים מהם כל היום…

לעומת זאת, בייבוש תעשייתי הפירות מרוססים בשמן, על מנת שלא יידבקו זה לזה. בדרך כלל, מדובר בשמן זול, נחות ולא בריא. חומר נוסף שמוסיפים לפירות המיובשים הוא גופרית, שתפקידו הן לשמור על הצבע של הפרי והן כחומר מחטא. אם צבע הפרי המיובש חזק, סביר מאוד להניח שהשתמשו בגופרית. לעתים, מוסיפים גם גליצרין על מנת שהפרי לא יהיה קשה מידי ללעיסה וכן צבעי מאכל. כאשר אתם רואים קיווי מיובש בצבע ירוק זרחני, או משמש מיובש כתום במיוחד, דעו שאלו פירות שאתם ממש לא רוצים להכניס לגוף שלכם. צבעי מאכל עלולים לגרום לאלרגיות, כאבי ראש, נזלת, הפרעות קשב וריכוז, כאבי בטן ועוד ועוד. 

סגולות הפירות

לכל פרי סגולה ותפקיד משלו. אכילה מגוונת של פירות (במידה) תורמת לבריאות. 

חיטה – בחיטה יש ויטמינים מקבוצת B ומינרלים רבים. לצערנו, החיטה של ימינו מהונדסת גנטית ורחוקה מאוד בערכים שלה מהחיטה התנ”כית ולכן ברפואה הטבעית, אנו לא ממליצים על אכילת חיטה. אם כבר, הקפידו לאכול חיטה מלאה בלבד, כיוון שללא הקליפה והנבט הפנימי, החיטה היא פחמימה ריקה שהופכת בגוף לסוכר. אני ממליצה יותר על אכילת לחם שיפון מלא, או לחם כוסמין מלא. 

שעורה – אנו אוכלים שעורה כגריסי פנינה. ברפואה הסינית, גריסי פנינה נחשבים כמחזקים את מערכת העיכול ומייבשים לחות ולכן מרק מגריסי פנינה הוא מצוין למי שמנוזל, או גדוש בליחה. בשעורה יש ויטמיני B ומינרלים רבים. היא מתאימה לחולי סוכרת, כיוון שהיא בעלת אינדקס גליקמי נמוך. 

גפן – קליפת עשירה בנוגדי-חמצון ובחומר הנקרא Resveratrol, אשר מורידים את הכולסטרול ה”רע” (LDL), ומעלים את הכולסטרול ה”טוב” (HDL). כמו כן, הקליפה עשירה במינרלים רבים. 

תאנה – התאנה היא בעלת ערך תזונתי רב ביותר ומכילה ברזל, ויטמין A ואשלגן. כמות הסיבים בתאנה גבוהה מאוד וכן כמות הסידן והיא טובה לקשיי עיכול. 

רימון – הרימון עשיר מאוד בוויטמינים ומינרלים. מכיל נוגדי חמצון ובמחקרים נמצא כי הוא מעכב התפתחות תאים סרטניים ובעל השפעה מיטיבה על הלב וכלי הדם. 

זית – שמן זית איכותי עשיר בוויטמינים וחומצות שומן בלתי רוויות ונחשב נוגד חמצון חשוב. הקפידו להשתמש בשמן זית איכותי, הגולן משופע בשמן זית טוב.

תמר – חטיף האנרגיה של הטבע. דל בשומן, מכיל נוגדי חמצון ומינרלים כגון אשלגן, מגנזיום וסידן. בשל תכולת הסוכר הגבוהה, הקפידו לאכול כמה שקדים, או אגוזים, עם התמרים, על מנת לשמור על רמת סוכר מאוזנת. 

מאחלת לכל עם ישראל בריאות,
ט”ו בשבט שמח ובשורות טובות, 
קרן 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?