משולחן המועצה האזורית גולן

בשבוע שעבר, חגג קיבוץ אפיק 50 להיווסדו. בחמש השנים האחרונות, גדל הקיבוץ ביותר מארבעים אחוז. פגישת היכרות עם נשיא מכללת תלחי, מליאת המועצה, יישובים חדשים ושכונות חדשות, פורום הטכנולוגיות והחדשנות, סייעות הגנים, הגן הבוטניקהילתי בגבעת יואב, מילה טובה לעובד מסורגולן שמש ופרידה מחבר שהלך מאתנו – עידו עמר זל


השבוע, יישוב נוסף חגג יובל, אפיק. קיבוץ אפיק קלט והגדיל את כמות תושביו בחמש השנים האחרונות ביותר מארבעים אחוז. בישיבת המליאה, הוצגו תקציבימכון שמיר למחקר“, “קולחי גולן“, החברה הכלכלית גולן והמרכז הקהילתי גולן. אנו ממשיכים לעבוד במרץ על יישום תכנית הממשלה לגולן. הקיץ בפתח ובריכות השחייה בבני יהודה וחיספין ערוכות ומוכנות לפעילות. פסטיבלארץ הגולןייפתח בשבוע הבא באירוע שבועות מקסים, ללא תשלום לתושבי הגולן. הפסטיבל יימשך כחודש. בימים הקרובים, מתחילים גם קטיפי הדובדבן לפעול והשילוב בין הפסטיבל לקטיפי הדובדבן יביאו תנועה ערה של מטיילים לגולן. השנה, יום הגולן יתקיים ביום ה‘, ה-9.6.22 והאירועים יתחילו בשעות אחר הצהריים. כמו תמיד, האירוע ללא תשלום לתושבי הגולן ופרטיו יפורסמו בקרוב.

לצד כל זאת, התבשרנו ביום שישי בשעות הצהריים על בשורה קשה. עידו עמר, בין היישוב אודם, חקלאי צעיר, נהרג בתאונת עבודה בכרם שכה אהב. ביום א‘, התקיימה לוויה אליה הגיעו משתתפים רבים מהגולן ומחוצה לו שבאו להיפרד בכאב מעידו. אנו מחבקים את המשפחה, היישוב והחברים ומקווים כי לא תדעו עוד צער.

פגישת היכרות עם נשיא מכללת תלחי

השבוע, נפגשנו עם הנשיא החדש של מכללת תלחי, פרופאליעזר שלו ומנכל המכללה, אלי כהן. זאת, לאחר השלמת איחוד מכללתאוהלו בקצריןעם מכללת תלחי, הפיכת קמפוסאוהלולקמפוס לחדשנות בחינוך והוראה של מכללת תלחי והקמת הפקולטה לחינוך, כחלק מתהליך הקמת האוניברסיטה של הגליל.

ביקשנו להדק את הקשר ושיתוף הפעולה בין המועצה למכללה. בקרוב, תתחיל את תפקידה הדיקנית לפקולטה החדשה לחינוך, שתנהל את כל תחום החינוך של מכללת תלחי ממקום מושבה בקצרין. המכללה הציגה את התכניות לצמיחת ופיתוח קמפוסאוהלובעתיד. סוכמו מספר צעדים לשיתוף פעולה בין המועצה למכללה וסוכם כי מכללת תלחי תפעל בגולן בצורה יותר משמעותית, על מנת שהגולן ייהנה מאקדמיה איכותית וגדולה בגולן.

לאחר מכן, נפגשנו עם צוותמכון שמיר למחקר“. צוות המכון הציג את פעילות המכון במרחב הגולני ובין הגופים עלו אפשרויות לשיתופי פעולה בנושאים ותחומים אקדמיים הקשורים לגולן ולפעילות המכון. אנו מאחלים לנשיא המכללה ולדיקנית הצלחה בתפקיד.

מליאת המועצה אישרה את חברי הוועדה המיוחדת

השבוע, כמדי חודש, התכנסה מליאת המועצה. ראש המועצה פתח בסקירה של הנעשה בגולן בחודש החולף וההתקדמות ביישום החלטת הממשלה לגולן. אחת הבשורות בהחלטת הממשלה לגולן היא הקמת הוועדה המיוחדת שצפויה לקדם את פיתוח הגולן. המליאה אישרה את חברי הוועדה המיוחדת לגולן מתוך נציגי המליאה. החברים שנבחרו הם חברי המליאה ששימשו כחברי הוועדה המקומית ויועברו לתפקיד החדש כחברי הוועדה המיוחדת לגולן. לוועדה המקומית נבחרו חברים חדשים מתוך נציגי המליאה.

בהמשך, הוצגו הדוחות הכספיים והפעילות של החברה הכלכלית גולן, “קולחי גולן“, “מכון שמיר למחקרוהמרכז הקהילתי. במסגרת המפגש, הושבעה נציגה חדשה במליאה ליישוב אלוני הבשןנעה בן עטר ואנו מאחלים לה הצלחה בעשייה למען הגולן. בנוסף, אושרו תקציבי יישובים וחברי מליאה העלו נושאים לדיון ובקשות לדיון במפגשים הבאים. מוזמנים לצפות במליאות, בשידור חי, בפייסבוק המועצה.

יישובים חדשים, שכונות חדשות

בהתאם להחלטת הממשלה לגולן, והצהרת ראש הממשלה, יוקמו בגולן שני יישובים חדשים. שני יישובים אלו יהוו חיזוק משמעותי לתהליך הצמיחה הדמוגרפית בגולן. הקמת יישוב היא תהליך מורכב שנדרשים לו צעדים ראשוניים ומעשיים, בדרך להגשמה.

בכדי להניח כבר כעת את התשתית האנושית והחברתית ליישובים אלו, אנו מתעתדים להקים שתי שכונות זמניות, בהן יתבססו, בשלב ראשוני, שני גרעיני התיישבות בגולן.

לשם כך, בוצע תהליך מיפוי לאיתור פוטנציאל פיזי להקמת שכונות זמניות ביישובים על ידי אגפי ההנדסה והקהילה במועצה. אותרו חמישה יישובים רלוונטיים, להם תנאים תכנוניים מתאימים ואותר מיקום המאפשר הקמה של שכונה זמנית באופן מיידי. נערכו פגישות של מהנדסי המועצה והחטיבה להתיישבות, לבחינת ההיצע הפיזי, בחינת תוואי השטח ועלויות הפיתוח.

לאחר מכן, נפגשו נציגי המועצה והחטיבה להתיישבות עם נציגי הנהגת חמשת היישובים שאותרו, בהן דובר על ההיבטים הפיזיים וההיבטים הקהילתיים, בהקמת שכונה זמנית בתחומם.

חימם את הלב לשמוע על הנכונות להתגייס לטובת משימה לאומיתהתיישבותית שכזו ולהיות בית זמני ליישוב חדש, כפי שהיו בעבר היישובים הוותיקים בתים ליישובים הצעירים. בשיחות, מיפינו את האתגרים המשותפים והנקודות לחיזוק, לטובת הצלחת הפרויקט.

זהו פרויקט מורכב וארוךטווח שיסתיים כאשר הגרעין יעלה על הקרקע, בבית הקבע, ביישוב החדש.

מתוך חמשת היישובים, הצוות בחר שנייםאודם, בצפון ורמת מגשימים, בדרום. כעת, יישובים אלו מקיימים חשיבה פנימית ומקדמים אישור יישובי למהלך. זו ההזדמנות להודות ליישובים השותפים על הנכונות והבנת גודל השעה. בהתגייסות משותפת למען המשימה החשובה הזו, נוכל להכפיל את אוכלוסיית הגולן למען שיפור חיי תושבי הגולן!

סייעות הגנים

בשנת הלימודים האחרונה, חוו רשויות רבות מצוקה קשה בגיוס כוח אדם, בכלל ובתחום החינוך, בעיקר. גם אנחנו, במועצה האזורית גולן, חווים מצוקת גיוס סייעות וחוסר בהן, בגנים. אנו רואים בסייעות נדבך חשוב בחינוך ילדינו. הצוות החינוכי בגנים פוגש את ילדי הגולן לשעות רבות ביום ומשפיע מאוד על עיצוב פני דור העתיד. חשוב לנו לשמר את הצוות האיכותי בגנים, לטפח ולאפשר לצוות התמקצעות וכפועל יוצא מכך, שביעות רצון אישית ומקצועית מהתפקיד.

לצורך כך, כשלב ראשון, הקמנו צוות חשיבה מצומצם של מנהלי החינוך במטרה לבחון את נקודות הקושי והאפשרויות למתן מענה. אנו נרחיב את הצוות בהמשך ונבחן כיצד ניתן לייצר פתרונות ייחודיים לתחום ולתת לסייעות היקרות שלנו את המקום החשוב לו הן זכאיות. בהזדמנות זו, חשוב לנו להודות לסייעות הגולן על העבודה החשובה והמצוינת שהן עושות ולחזק את ידיהן להמשך העשייה החשובה כל כך בה הן עוסקות.

50 שנה לאפיק

ביום חמישי, בשבוע שעבר, התקיים אירוע היובל לקיבוץ אפיק. נחת. פשוט נחת. לראות את הגדילה של היישוב ב-40%, בחמש השנים האחרונות, הילדים המתרוצצים על הדשא, הקהילתיות, השמחה, מפגשים של וותיקים וחדשים ובעיקראירוע שקהילה שלמה עמלה עליו והקימה במו ידיה.

מברכים רבים עמדו על הבמה ובירכו את היישוב. בין המברכיםיור אגודה קהילתית, אבישי גרינשפן. אבישי הוא נקלט חדש, משפחה שהצטרפה ליישוב לפני כשנה וחצי. אבישי מייצג את סיפור הקליטה המוצלח של אפיק. משפחות חדשות שנקלטו ומהר מאוד כולם הרגישו כי היו שם מאז ומעולם. לאחר הברכות, הועלה מופע מבוסס כולו על כישרונות מקומיים וסיפר את סיפור היישוב. לפני המופע, התקיים מפגש עם הגרעינים שהיו בקיבוץ לאורך השנים, חברים שעזבו את הקיבוץ, בנים ואחרים.

ברכות לחמישים שחלפו ולחמישים הבאות!

הגן הבוטניקהילתי בגבעת יואבפינת חמד

בסיוע המשרד להגנת הסביבה, המועצה מקדמת יוזמות של תושבים שעיקרן שמירה על הסביבה ואיכות החיים. אחת מהיוזמות שזכתה היא הקמת גן בוטניקהילתי, בגבעת יואב.

בערב לג בעומר, התקיימה בגינה פעילות של בני מצווה, שבחרו להקים בשטח טאבון בוץ.

מספרת רוני בן צבי: “לפני כשבוע, נשתלה צמחיית הגן בשבת קהילתית שמחה. בהמשך השבוע, ובמסגרת אירועי שנת ברהמצווה של ילדי המושב, בחרו הילדים להקים טאבון בוץ בגן, בצמוד למועדון הנוער שלהם. את הטאבון בנו יחד עם אורי לוי, מאלוני הבשן. זו פינת חמד לטובת הקהילה שהוקמה על ידי הקהילה ובסיועו של אורי ולכן זו שמחה מיוחדת“.

פורום הטכנולוגיות והחדשנות

במטרה לעלות מדרגה בתחום הטכנולוגיה והדיגיטציה, הוקם במועצה פורום הטכנולוגיות, בהובלת מנהל מערכות המידע של המועצה, טל נדלר. טל מוביל את התחום והצליח לגייס ממשרדי הממשלה השונים סכומים שיאפשרו להקים מספר פרויקטים טכנולוגיים הצפויים לשפר את עבודת המועצה והשירותים הדיגיטליים לתושב, כבר בעתיד הקרוב. מדובר בתהליך הכולל סנכרון מערכות, תוספות של שירותים בפורמט דיגיטלי, הנגשת מידע, תקשורת ישירה עם מוקד המועצה ועוד. מטרת התהליך היא לספק שירות נגיש ועדכני לתושבים וליישובים. נעדכן עם התקדמות הפרויקט.

חבר שהלך מאתנועידו עמר זל

מכיר אני היטב את תושבי אודם, את שכנינו הדרוזים, המושבים והקיבוצים. בהגיעה אלינו הבשורה על מותך, נפלו פנינו, מקטן ועד גדול.

ביום שישי, היום בו נהרגת, לפנות ערב, הלכתי לבד ברגל בשבילי המושב שלך עידו, האבנים, הפרחים, העצים, השבילים והבתים נראו עצובים. היה זה לילה שקט חשוך ושחור. באתי לדבר עליך, עידו!

כשראיתי אותך לראשונה, היית ילד בן ארבע שנים, עם ריבועים בבטן, ידיים ורגליים שריריות. מאז, איני זוכר עוד ילד כמוךלא מאימונים, כדורים, או ויטמינים, כך פשוט ברא אותך הובאמת, לימים, גדלת להיות גבר במלוא מובן המילה, מכף רגל ועד ראש. גבר יפה תואר, נעים מבפנים ומבחוץ!

לא עזבת אל מעבר לים ולא עזבת לארצות רחוקות. בחרת פה, במושב הקטן, לעסוק במה שאתה אוהב, חקלאות מתקדמת, בעלי חיים, אך בעיקרחברת אנשים והחברה כולה החזירה לך אהבה. יסכימו איתי כולם. אהוב היית ונאהב נשארת. כל אדם שנגעת בו ומכיר אותך מוכן להחסיר איבר מגופו ובלבד שתקום. להחסיר מפעימות לבו ובלבד שתקום.

אלוקים, פונה אני אליך ומסתכל לשמים ובקשה אחת בפי. אם בא יומנו להיפרד מן העולם, אנו ההורים, תן לבנינו לקבור אותנו ולא אנחנו את בנינו.

כאן אבקש לומר לך דברי פרידה אישיים, כנער הייתי וגם זקנתי ומעט מאוד ילדים יפים כמוך ראיתי. אהוב היית בחייך ועוד יותר במותך. ברוך דיין האמת“.

דברי הספד שנשא משה אמיתי, חבר משפחה קרוב

מילה טובה לעובד מסורגולן שמש

גולן הגיע לאגף התפעול כמנהל מחלקת אחזקות. גולן הוא חבר מרום גולן, נשוי ואב לשלושה. איש

מסביר פנים, חייכן, רגוע, תמיד זמין, נכון לסייע וקשוב לכולם. גולן מביא עמו שנות ניסיון רבות בתחום הניהול והוא מקצועי, אחראי, מסור ולויאלי למערכת, אכפתי וכל פנייה אליו מטופלת ברצינות רבה. הצוות באגף התפעול מספר כי כיף לעבוד במחיצתו. גולן אוהב את הגולן ואת האנשים ובפרט את עבודתו ומרגישים זאת בכל פינה בגולן. הוא בחר לעבוד במועצה מתוך שליחות לתרום מהידע והמקצועיות שלו למען התושבים ופיתוח הגולן. התושבים ומנהלי הקהילות מרגישים את נוכחותו בשטח וחשוב לו לשפר, לשנות וליזום תמיד. הם מספרים כי הם חשים בשינוי בשירות, באיכות, במקצועיות ובשירות לתושב, מהפנייה ועד לסגירת הטיפול, לשביעות רצון מלאה. מנהל האגף, מיקי מנחם, מספר כי בחר בגולן בזכות הכישורים הרבים שלו והאישיות המיוחדת. גולן הוא איש ישר ואמין שבאמת עובד מכל הלב והנשמה ומרגישים זאת כל יום בחדשנות שהוא מביא ובאנרגיות הטובות שבו. איזה כיף שאתה כאן, גולן!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?