מהחלום ועד למפתח

הוא הבעליםשותף שלסקוריה“, חברה שמתמחה בניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה. אנחנו מרגישים שאנחנו מגשימים לאנשים חלום וגם שותפים ביישוב הארץ“. אוהב לרוץ, לטייל ולהיותמלאך שביל“. האורח שלנו לשבת הוא אוריה ינון, מקשת


קצת על עצמך

אוריה ינון, בן 43, נשוי לתמר, הורים לשבעה“.

מגורים

קשתגם אני וגם תמר נולדנו וגדלנו בקשת ואנחנו גרים בה כיום. יש בקשת הרבה מאוד בנים חוזרים והרחבה שנבנית וגדלה כל הזמן, עם קהילה תוססת ומגוונת. הסבים והסבתות וגם דודים ודודות גרים לידינו וזה כיף“.

עיסוק

בשנת 2005, אחרי שהשתחררתי מהצבא כמפ בגבעתי, עבדתי בבניית צימרים ובתי עץ ואז גיליתי שאני אוהב את התחום של הבנייה. אבא של אשתי, שלמה ארז, שהוא מפקח בנייה, הציע שאתחיל לעבוד אצלו כשכיר ואלמד את המקצוע וכך היה.

תוך כדי עבודה אצלו, גם למדתי הנדסאי בניין בתל חי ובשנת 2012, התחלתי לעבוד בתחום כעצמאי. אחרי חמש שנים, הגיע לקשת עקיבא חפץ, שהוא מהנדס במקצועו. הוא נכנס לעבוד אתי כשותף והקמנו חברה בעמ. כיום, אנחנו שותפים בחברה בשםסקוריה‘, שמתמחה בניהול ופיקוח פרויקטים בבנייה. אנחנו יושבים בהאבזלתבבני יהודה, שזו סביבת עבודה נהדרת. משם, אנחנו עוסקים בפרויקטים מגוונים בתחום הבנייה בגולן, בגליל ובסובב כנרת. אנחנו נותנים מעטפת של ניהול פרויקטים לאורך כל התהליך, כולל ניהול תקציב, מהחלום ועד למפתח. מלווים משפחות שבונות את ביתן, יזמים ופרויקטים במגזר הציבורי של בינוי ותשתיות.

כשחיפשנו שם לחברה רצינו משהו גולני והגענו לשםסקוריה‘, שזה סוג של תוצר געשי. זה שם קליט ונחמד וגם מתחבר לגולן ולבנייה.

מאוד ממלא אותנו ללוות אנשים בתהליך הבנייה. כשפרויקט קורם עור וגידים, ובית נבנה, אנחנו מרגישים שאנחנו מגשימים לאנשים חלום וגם שותפים ביישוב הארץ“.

איך נראה יום שישי שלך?

אני משתדל להתחיל את יום שישי בריצה עםרצי הגולן‘. זה מאוד תלוי בעבודה ולצערי, לא תמיד מצליח לי, כי בדרך כלל יש  פגישות עם לקוחות ומשפחות. בימי שישי שאני עובד, אני מגיע הביתה לקראת צוהריים ואז אחראי על הניקיון בבית.

הכי משמעותי ביום שישי שלי אלה ההכנות לאירוח שביליסטים בשבת. כשאני יודע שאמורים להגיע שביליסטים, אני משתדל לפנות את היום ואז תמר ואני במטבח ביחד. בדרך כלל, הם מודיעים מראש. ארוחות השבת שלנו עם האורחים הן כיף גדול

אבל הכי משמעותי ביום שישי שלי אלה ההכנות לאירוח שביליסטים בשבת. כשאני יודע שאמורים להגיע שביליסטים, אני משתדל לפנות את היום ואז תמר ואני במטבח ביחד. בדרך כלל, הם מודיעים מראש. לפעמים, יש  גם כאלה שמגיעים בהפתעה. ארוחות השבת שלנו עם האורחים הן כיף גדול.

“‘מלאכי השביל‘: לפני ארבע שנים, נרשמנו באתר של שביל הגולן בתורמלאכי שביל‘, הקמנו מתחם לינה על הדשא בחצר הבית, עם שירותים ומקלחת ומאז, עוברים אצלנו מאות מטיילים במהלך השנה. יש לילות שישנים על הדשא אפילו 45 אנשים. הילדים שלנו מאוד אוהבים את המפגש עם השביליסטים ושותפים לחדוות האירוח. לאחרונה, בעקבות המחלוקות על הרפורמה יש שיח מאוד מעניין וברגע שמורידים את כל הפילטרים של התקשורת והרשתות החברתיות, רואים שהחיבור והמפגש האינטימי הם האמת בקשר בין כל חלקי העם“.

מה כוללת ארוחת השבת שלכם?

בערב, תמיד בשרי והרבה סוגי ירקות. אה וגם קצת פחמימות בשביל הילדים. בבוקר, המנה העיקרית תהיה דגים והקינוח חייב להיות חלבי“.

זיכרון ילדות משבת?

הרבה טיולים ברגל סביב קשתעיינות פאחם, תל חושניה, ומפגש עם החברים“. 

ספרים, או עיתונים בשבת?

“‘שישי בגולןזה העיתון היחיד שנכנס אלינו הביתה. עכשיו, אני קורא את הספרפרחים בקנה‘, של נווה דרומי, ספר חובה, שגורם לי להבין תהליכים שראיתי במהלך השירות הצבאי, בסדיר ובמילואים“.

מה הכי כיפי בשבת שלך?

יש אנשים שקשה להם עם זה שבשבת הכול אסור. אני דווקא אוהב את זה שבשבת הכול מותר. מותר לא להיות זמין בטלפון, מותר לא לעבוד, מותר להרפותלהתעסק בדברים החשובים באמת, כמו המשפחה“.

עם מי היית רוצה לשבת בשולחן שבת?

הייתי שמח לשבת עם הסבים והסבתות שלי, שנפטרו בשנים האחרונות“.

מה עושה בשעות הפנאי?

רץ, מטייל, מתנדב בכל מיני תחומים, בין השאר בפרויקט שנקראחבל זוג‘. זהו פרויקט של עמותתהעטלף‘, שמלווה חברה עם פוסטטראומה סביב פעילות ימית. פרויקט מאוד חשוב ומשמעותי עבורי ואני נהנה בו מכל רגע“.

איך השפיעה עליך הקורונה?

הקורונה עשתה לנו הרבה טוב. היה לנו זמן משפחתי, בניתי ביחד עם הילדים פרויקטים בגינה, לטובת האירוח של השביליסטים. האמת, היה כיף גדול בתקופה הזאת“.

מהו המוטו שלך בחיים?

להיות בצד הנותן ולדעת גם לקבל. כי כשאנחנו נותנים, אנחנו גם מקבלים“.

מסלול שאתה אוהב בגולן?

נחל סמך, הגשר הסורי. אני תמיד ממליץ למטיילים ושביליסטים על הקטע הזה במסלול“.

מה אתה מאחל לעצמך?

ראשית, הרבה בריאות לסובבים אותי, זה הכי חשוב. לעצמי, אני מאחל שאצליח לפנות זמן לעשות אתשביל ישראלושהעסק שלנו יגדל, ישגשג ויתפתח ונמשיך להיות שותפים בבניין הארץ“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?