מסע אופניים חוצה גולן 28

מסע אופניים השנתי “חוצה גולן” התקיים ביום שישי האחרון, 5-6.10, ויצא מאודם ועד לפארק הירדן, עם 250 רוכבים ורוכבות מכל רחבי הארץ ו-120 ק”מ של אתגר ונופים, מצפון הגולן ועד לדרום עם אופני שטח


פז בן דוד

 בוקר יום שישי, יער האיילים באודם עדיין שקט. האיילים עומדים ליד הגדר ומביטים בצוות של “בכל אופן גולן” גורר ארגזים, עורך שולחנות ומרתיח מים. מאות רוכבים ואופניהם מגיעים למקום, המים רותחים וחבורות חבורות מתאספות עם כוס הקפה ביד, הוותיקים פחות מספרים לחדשים והוותיקים יותר מעלים זיכרונות וסיפורי גבורה מה”חוצה גולן” שלפני שנים… אפילו לא זוכרים מתי.

עד מהרה, מסתיימים סידורי ההרשמה. איקי נותן תדריך לפני יציאה והטור הארוך יוצא לדרך. הצוות הנאמן, שיוצא בכל שנה יחד עם איקי רהט למסע האופניים, מובילים מלפנים וכמובן, גם מאספים מאחור. הרוכבים מתפתלים בן עצי האלון, מקפצים על פני הבזלת, הקצב מתגבר, האדרנלין גואה, הטור ארוך והם מדוושים בעלייה ארוכה ומתונה לכיוון הר אודם. עוקפים אותו, רוכבים בין מטעי התפוחים והדובדבנים ושוב גולשים במהירות לצומת סכייך, להפסקת קרטיבים מרעננת. לאחר ההפסקה, ממשיכים בציר טנקים מאובק, שמוביל את הרוכבים אל מאגר מרום גולן. במאגר מבצעים עצירה לצמצום פערים ולהסבר על מאגרי הגולן ומרחבי הגולן הנפרשים מסביב.

קיבוץ מרום גולן. ארוחת צהריים משובחת. מנוחה על הדשא המטופח וצריך להמשיך… טיפוס ארוך ולא קל להר אביטל, חידוש מרענן שלא היה בשום חוצה. כמובן שעל תצפית והסבר, גם צילום למזכרת, אי אפשר לוותר

קיבוץ מרום גולן. ארוחת צהריים משובחת. מנוחה על הדשא המטופח וצריך להמשיך… טיפוס ארוך ולא קל להר אביטל, חידוש מרענן שלא היה בשום חוצה. כמובן שעל תצפית והסבר, גם צילום למזכרת, אי אפשר לוותר. ירידה תלולה מביאה את הרוכבים אל עין זיוון וחורשת דלווה. מכאן, נגמרו העליות ודרך הטנקים הראשית מאפשרת רכיבה מהירה. מדי פעם, במפרים מזדמנים משגרים את האופניים והרוכב לאוויר, מה שסוחט קריאות הנאה והתפעלות מהרוכבים. חולפים על פני מאגר יוסיפון, ציר הנפט ומגיעים אל הקאנטרי בקצרין, לארוחת הערב, מקלחות, בריכה, ג’קוזי ולינת לילה.

מהמורות ומדרגות

למחרת – שבת. השכמה מוקדמת, קפה של בוקר וגולשים דרך רחובות קצרין לנחל זויתן, חוצים אותו, מטפסים לגדה השנייה ומגיעים אל אתר ההנצחה של חטיבת השריון 7, בצומת קצביה. כאן, ציינו המשתתפים של “חוצה גולן 28” את היום שבו פרצה מלחמת יום כיפור, 6.10.1973, יום שבת, לפני 45 שנה. במקום, סיפרו את סיפורן של חטיבות השריון שלחמו בגולן, חטיבה 188 בגזרה הדרומית וחטיבה 7 בגזרה הצפונית.

עוד רכיבה קצרה והגענו אל מעיינות “עדן”, לארוחת הבוקר שנפרסה על הדשא בינות לבריכות ומפלוני המים. בסיום הארוחה, המשיכו בעלייה מזרחה, בדרך זרועת אבנים, מהמורות ומדרגות, שכל אחת מהן דרשה את מנת האוויר שצריך לעלות אותה מבלי להתחשב באתגרים הבאים. הרוכבים חלפו סמוך לבריכת האירוסים של נחל זויתן, על פני שרידי הכפר סלוקיה והגיעו, מי ברכיבה ומי עם קצת הליכה, לדרך טנקים המוליכה מצפון לדרום במגמת ירידה.

רכיבה מהירה עם “זמן אוויר” מדי פעם והם חוצים במים את נחל התנוריה, ליד בריכת עין ידידיה וממשיכים דרומה. עצירת התרעננות בחורשת דליות והמשך אל מושב כנף. על המצוק, עוצרים לתצפית מרהיבה על הגולן, הכנרת והרי הגליל. הרוכבים התענגו על קרטיבים, תדריך בטיחות לפני הירידה האחרונה ויורדים.

בולדרים ודרדרת

הירידה תלולה, משופעת בחריצים, בולדרים ודרדרת, אתגר הישרדותי משהו. חלק מן הרוכבים יורד מקטעים קצרים בהליכה, מרבית הרוכבים מתנהלים באטיות ובזהירות, עד לסוף הירידה, בכניסה לבקעת בית ציידא.

רכיבה מהירה בשבילי הבקעה, בין מטעי מנגו והדרים, חצייה של פלגי נחל זאכי ואנחנו בארוחת צהריים בפארק הירדן, מסיימים 120 ק”מ של רכיבה בנופי הגולן. רכיבה שבה טעמו 250 רוכבים ורוכבות מכל רחבי הארץ את נפלאות הגולן, מצפונו ועד דרומו, ב”חוצה גולן”. “חוצה גולן” מתקיים כבר 20 שנה, בהפקה וניהול של צוות מקצועי ומסור, כולם מהגולן, כולם חלק מאירוע יוצא דופן ואיכותי, שאין שני לו. עוד “חוצה גולן” מוצלח, בניצוחו של איקי, עם צוות מסור ואכפתי, מחזיר רוכבים מחייכים ומאושרים הביתה.

מנהל אגף התיירות בחברה הכלכלית גולן, שמואל חזן: “החזון להפוך את הגולן לחבל של תיירות ספורט הולך ומתממש. בנוסף ל’חוצה גולן’ באופניים, מתקיימים ‘מירוץ הרי הגעש’, ‘מירוץ התפוח’ ועוד מירוצים שממתגים את הגולן כאזור תיירות ספורט מוביל בארץ. בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לאיקי רהט ולכל הצוות, על ארגון מופתי”.

 

*בכתיבת הכתבה סייע גיל מועלם

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?