משולחן המועצה האזורית גולן

השבוע הלאומיבשבוע שעבר, ציינו את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה וחגגנו את יום העצמאות. טקסי יום הזיכרון; מרוץ האנדרטאות; הוועדה המיוחדת לגולן; סיור הוועדה לתשתיות לאומיות; שדולת הגליל והגולן בכנסת; התהליך האסטרטגי לוותיקים; בית הספר ברמות; נבחרות הסייבר של בתי הספר; לומדים חינוך בראשון לציון; “פסטיבל ארץ הגולן“; בני יהודה חוגגים יובל; מילה חמה לאלעד אשור וזוכרים את סולניק


בשבוע שעבר, התקיימו אחד אחר השני, יומיים משמעותייםיום הזיכרון ויום העצמאות. בגולן, נערכו שני טקסי זיכרון. הטקס המרכזי, לכל נופלי הגולן, ממועצה אזורית גולן וממועצה מקומית קצרין, נערך כמדי שנה בשמורת גמלא והטקס לזכר נופלי תל סאקי, שנערך בתל עצמו. נפרט על הטקסים בהמשך. בשבוע שעבר, עלה לאוויר אתר ההנצחה האינטרנטיגלעד לזכרם“, אתר המשמש להנצחת אנשי הגולן שנפלו בגולן, או מחוצה לו במהלך השנים. בהמשך, יוכנסו פרטים של מי שנפלו בגולן, אך לא התגוררו, או נולדו בו. ניתן לבצע חיפוש באתר על פי שם הנופל/ת, המקום בו נפל/ה, המועד וכד‘. מוזמנים להיכנס לאתר המועצה ולהגיע דרכו אל אתר ההנצחה האינטרנטי, או לערוך חיפוש בגוגל לשםגלעדלזכרם“.

בשעות התפר, שבין יום הזיכרון ליום העצמאות, התקיימה ריצת האנדרטאות המהווה אף היא אמצעי הנצחה לנופלים בגולן ובה השתתפו כ-500 רצים מהגולן ומחוצה לו.

טקסי המעבר ביישובים היו מרשימים ומרבית היישובים בחרו השנה שלא לקיים מופעי זיקוקים, על מנת להתחשב בהלומי קרב ובכל מי שהדבר מפריע לו.

היישוב בני יהודה חגג בערב יום העצמאות חגיגה כפולהיובל ליישוב וחגיגת עצמאות יישובית.

שני סיורים חשובים התקיימו השבועסיור של הועדה הלאומית לתשתיות, בנושא טורבינות הרוח וסיור עם צוות המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בנושא הוועדה המיוחדת לגולן. אנו ממשיכים להתקדם לקראת יישום החלטת הממשלה, מתגבשות הסכמות ותקציבי פרויקטים מסוימים כבר אושרו.

ביום שלישי, התקיים יום הגליל בכנסת והנושאים הבוערים לנו כאן, בגולן, בפרט ובפריפריה הצפונית, בכלל עלו על השולחן. ראשי כל הרשויות הצפוניות הגיעו יחד והציגו לוועדות הכנסת השונות את המצב. ביום זה, הושקה השדולה הצפונית ויהיו עוד מהלכים בהם נעדכן אתכם.

טקסי יום הזיכרון

אל טקס יום הזיכרון בגמלא, הגיעו השנה משפחות שכולות רבות, תלמידים ותלמידות מהגולן, חברים, בני משפחה ואנשים המבקשים לשמר את הזיכרון של אלו שבזכותם אנו כאן. לאחר שנתיים, בהן התקיימו טקסים ללא נוכחות קהל והעברנו את הטקסים בזום, קיבלנו פניות של תושבים ומשפחות שביקשו לצפות בטקס. הוחלט לשדר את הטקס בזום ובדף הפייסבוק של המועצה. דרך אמצעים אלו, הצטרפו אלינו עוד 300 צופים. למי שמבקש, ניתן לצפות בהקלטת הטקס בדף הפייסבוק של המועצה.

לטקס הגיעו רב העיר קצרין, הרב יוסף לוי וראש מועצת קצרין, דימי אפרצב. את צהל ייצג אלמ יניב מלכה, סגן מפקד אוגדת הבשן. היה טקס מרשים ומרגש. בני ובנות משפחה סיפרו על הנופלים, שרו וניגנו. כמדי שנה, לפני תחילת הטקס, הונחו זרים ועציצי פרחים על קיר ההנצחה. זו הזדמנות להודות לכל השותפים לטקסצוות רטג, צוות מרכז קהילתי גולן ועובדים נוספים מבתי הספר ומהמועצה, שסייעו להקמת והצלחת האירוע. את הטקס הובילה נטע קציר, ממעיינות תרבות יהודיתישראלית“, שעושה זאת במסירות ומקצועיות כבר שנים.

ההשתתפות בטקס בתל סאקי גדלה אף היא משנה לשנה. טקס הזיכרון לנופלי תל סאקי מאורגן על ידי משפחות הנופלים ועמותות נופלי תל סאקי. לטקס הגיעו השנה כ-1,000 איש, בהם משפחות שכולות, חברים, מכרים ולוחמים לשעבר. הטקס לזכרם של 32 הנופלים היה מכבד ומרגש והרוח הגולנית ניכרה בו.

ריצת האנדרטאות

המעבר בין יום הזיכרון ליום העצמאות הוא חד ולא פשוט, אך הוא מסמל אותנו כמדינה, יותר מכול. כל הטוב שסביבנו הושג במאבק לא פשוט. רבים שילמו בחייהם ואנו מחויבים לשמר את זכרם. אחת הדרכים בה תומכת המועצה היא ריצת האנדרטאות שהתקיימה זו השנה התשיעית בגולן. מטרת מיזם מיוחד זה היא להנציח ולהוקיר את מורשת הנופלים. בכל שנה, הריצה מתקיימת באזור שונה בגולן ועוברת לצד אנדרטאות הממוקמות באותו אזור. רצי הגולן, קהילת הגולן, צוות וחניכי מדרשת הגולן, פוקדים ומסייעים בהכנת האנדרטאות, טרם הריצה. הצוות יוצר קשר עם משפחות הנופלים ומתעניין בסיפור האישי.

כאשר הגיעו הרצים לאנדרטאות, הושמעו שירים והוקראו קטעים על הנופלים שנכתבו בידי בני משפחה. באחת האנדרטאות, פגשו הרצים את הצוות של הלוחם שנפל במקום, שהגיע לספר את סיפורו ולרוץ יחד אתם. בסיום הריצה, על המצוק במבוא חמה, סיכמו המשתתפים את הריצה והיה מרגש לראות את החיבורים בין אנשים שהגיעו לרוץ מרחבי הארץ בשל האהבה לגולן, או רצים שלחמו בגולן בעבר. לצדם, רצו תושבי הגולן, שלחמו, חלמו וחיים בו היום. בריצה השתתפו מעל 500 רצים.

הוועדה המיוחדת לגולן כבר כמעט כאן

השבוע התקיימה פגישה של ראש המועצה, חיים רוקח וצוות המועצה עם יור המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שלומי הייזלר וצוותו, בנושא הקמת הוועדה המיוחדת לגולן. בפגישה, נדונו נושאים שנדרש למצוא להם מענה ונעשו דיוקים אחרונים לקראת חתימה סופית על הסמכת הוועדה המיוחדת לגולן. הוועדה המיוחדת תהיה ועדה בעלת סמכויות תכנון של ועדה מחוזית ובעצם הקמתה, תאפשר לקצר בצורה ניכרת ומשמעותית מאוד את זמני התכנון לפיתוח יישובי הגולן ומיזמים תיירותיים ותעסוקתיים שונים במרחב. בתום הדיון והסיור, נקבע כי בטווח של כשבועיים, ייחתם באופן סופי צו על ידי שרת הפנים, איילת שקד, שיכשיר את הדרך לתחילת פעילותה של הוועדה.

סיור הוועדה לתשתיות לאומיות בגולן

ביום שני, התקיים סיור מקצועי של הוועדה לתשתיות לאומיותהותל. הסיור התקיים כהמשך לסדרת ישיבות בנוגע לחוות הטורבינות באזור עמק קונטרה, חווה שאושרה על ידי הוועדה הארצית בעבר. במהלך הסיור, התרשמו אנשי המקצוע של הוועדה מההשפעות האפשריות של הקמת חוות טורבינות נוספת במרחב הגולני. ניתנה סקירה קצרה של פרופמלקינסון, ממכון שמיר למחקר“, החוקר את השפעות הטורבינות על מרחב החקלאי כפרי.

בסיור השתתפו גם נציגי תושבים ונציגי עמותתשומרי הגולן“. במהלך הסיור, הובהר על ידי ראש המועצה, חיים רוקח, כי המועצה מתנגדת להקמת חוות נוספות וכי יש להמתין לפחות חמש שנים, על מנת לבחון את השפעת החוות הקיימות, לפני כל דיון על חווה נוספת. נציגי הותל שמעו את כל המשתתפים, בהם גם נציגי יזם הטורבינות – “אנלייט“. אנו מאמינים כי הוועדה תשכיל לקבל החלטות לטובת עתיד הגולן.

שדולת הגליל והגולן בכנסת

ביום שלישי, התקיים בכנסת טקס הקמת השדולה לגליל ולגולן. השדולה הוקמה על מנת לתת לאזורים הפריפריאליים בארץ תשומת לב והשקעה כלכלית מסיבית, לאפשר את צמיחתם של אזורי הפריפריה ותושביהם. הנושאים שעלו על הפרק בוועדות השונות הם חינוךאוניברסיטה בגליל, בריאותהצורך בהרחבת שירותי הבריאות, התמקצעותם, הנגשת השירותים ועוד, ביטחוןהצרכים המיוחדים של הצפון, היום ובעתיד והרחבת יישובים. בתחומי הכלכלה והכספים, דנו על תוספת מקומות עבודה, הכשרה, הרחבת מערכי התחבורה ועוד.

ביום זה, התקיימו שמונה דיונים בוועדות הכנסת ובנוסף, דיון במליאה. את הקמת השדולה, יזמה והובילה חכ יעל רון בן משה (כחול לבן). חכ רון בן משה, תושבת הגליל, יזמה את היום המיוחד מתוך כוונה לבשורות ולהחלטות ממשלתיות למען תושבי הצפון: “היום, ביום הגליל בכנסת, מונחת אבן הפינה לתכנית לאומית לצפון, כי הגליל הוא העתיד של מדינת ישראל“.

היום כולו מתקיים בשיתוף חברי כנסת, שרים, אנשי השלטון המקומי, התעשייה והבריאות הצפוניים, שרואים בתכנית הצפון לקראת תקציב 2023 הזדמנות לשינוי המיוחל.

שר הביטחון, בני גנץ, הדגיש במפגש את חשיבות ההשקעה במרחב: “אם לא נדאג לכך ש-25% מאזרחי ישראל יחיו בצפון ו-25% בדרום, אנחנו נהפוך את מרכז הארץ למקסיקו סיטי. הצפיפות במרכז תהיה בלתי נסבלת והנגב והגליל יהיו עניים וחלשים. חייבים לחזק את המרחב הגלילי ולחבר אותו תעסוקתית, תחבורתית ותקשורתית“.
נמשיך לפעול למען הרחבת השירותים לתושבי הגולן, קידום ושיפור תחומי החיים השונים.

תחילת תהליך אסטרטגי לבחינת צורכי הוותיקים בגולן

השבוע, נערכה פגישה ראשונה, כחלק מתהליך אסטרטגי אזורי בתחום הוותיקים. למפגש הגיעו נציגים מהיישובים, בעלי תפקידים ונציגי ציבור, בעלי תפקידים במערכת האזורית ומומחי התחום ממכון שמיר למחקר“.

ביציאה לתהליך האסטרטגי הנוכחי, אנו נשענים על תהליכים קודמים. מעבר למסקנות שאספנו, יש גם חברים מתמידים בצוות ההיגוי שממשיכים אתנו מהתהליך הקודם.

מעל תשעים אחוז מהוותיקים בעולם מעוניינים להזדקן בביתם, כך גם עלה בתוצאות התהליך האסטרטגי האחרון שקיימנו, שהסתיים באוקטובר 2018. מהות התהליך שאנו בפתחו היום היאאיך נוכל לאפשר זאת? כלומר, איך נדאג לאיכות חיי הוותיקים בהזדקנותם בגולן.

המטרה היא בניית מודל שירותים משולב ומגוון לטובת הזדקנות בבית בגולן. המודל יענה על מגוון תחומי החיים: השתייכות חברתית, ביטחון תזונתי, משמעות בקהילה, שירותי בריאות מותאמים, תרבות ופנאי, תעסוקה והתפרנסות, נגישות למידע, נגישות פיזית ועוד.

בגולן, חיים כשלושת אלפים וארבע מאות תושבים בגיל חמישים וחמש ומעלה, קבוצת גיל שכל הזמן גדלה ומתפתחת ונדרשים עבורה שירותים חדשים, המותאמים לצרכים החדשים.

מנהלת מחלקת הוותיקים, לי אלין, אמרה במפגש כי בשלב הראשון, הצוות ייכנס ללמידה של התחומים המגוונים, ילמד מודלים ותפיסות הפעלת שירותים ממועצות אזוריות אחרות וארגונים רלוונטיים נוספים. ביוני, נצא עם סקר ותיקים ומשפחותיהם בהובלתמכון שמיר למחקר“, בכדי לעמוד על הצרכים והשירותים הנצרכים כעת וכדי לצפות קדימה. במקביל לסקר, נקיים מספר מפגשים עם בעלי תפקידים ביישוביםחברי ועדות ותיקים ורכזי ותיקים שמשמעותיים מאוד בעיצוב המודל וכמובן, גם מנהלי קהילות, מרכזי משק, מזכירי קיבוצים ומנהיגות יישובית. ייערכו מפגשי קבוצות מיקוד ומספר ראיונות פרטניים בכדי לכסות את מגוון האוכלוסייה. אחרי עיבוד התוצאות, נתכנס לגיבוש מודל בניית והפעלת השירותים. נדאג לעדכן את הציבור בהתקדמות ובאפשרויות להשתתפות בתהליך לכל אורכו.

סגן ראש המועצה, גל גפני, אמר כי זוהי חובה מוסרית שלנו עבור דור מייסדי הגולן לדאוג לשירותים ראויים, שיתמכו בתהליך ההזדקנות. לא רק זאת, הדאגה לוותיקים תעודד צמיחה דמוגרפיתהקטר האזורי. את הקשר הזה מצאנו במחקר שמרכז צעיריםביצע השנה עםמכון שמיר למחקר“.

בית הספר העל תיכוני ברמות

כחלק מתהליך החלפת הרשת המנהלת את בית הספר, נפגשים נציגי שתי המועצות עם הצוות החינוכי, עוקבים אחר התהליך ומנחים אותו. זהו תהליך סדור, בו העברת המקל בתחום החינוכי מקבלת עדיפות. במקביל, בחרנו להיפגש עם ההורים, כחלק מאותו תהליך ועל מנת להמשיך ברצף העדכונים, כפי שנעשה עד כה. בפגישה, הצגנו את התהליך המשפטי, הטכני ובעיקר נתנו דגש על החלק החינוכי/מהותי.

היה חשוב לנו להבהיר כי שתי המועצות שותפות וממשיכות לנהל, יחד עם הרשת, את בית הספר. בית הספרשייךלרשויות והן חלק מהמהלך ואחראיות עליו. אנו מאמינים ברציפות תפקודית והעשייה תהיה המשכית. ראיית טובת התלמידים היא בראש מעיינינו. אנו מאמינים כי זו הזדמנות לצמיחה ופריחה, עבור התלמידים ועבור הצוות ונמשיך ללוות את התהליך. הייתה שיחה טובה ואנו נמשיך לקיים מפגשים כאלו, מעת לעת, בהתאם לצורך ולהתקדמות התהליך.

הצלחות גדולות בתחום הסייבר לבתי הספר בגולן

גמר אליפות הסייבר של בתי הספר היסודיים התקיימה השבוע ברחבי הארץ. בתי הספר שעלו לגמר וייצגו את הגולן הם בית החינוךשורשיםוביהסמצפה גולן“. אנו גאים לבשר כי בתי הספר שלנו התברגו בצמרת הטבלה. במסלול התחרות לכיתות ה‘-ו‘, “מצפה גולןהגיע למקום ה-18 ובית החינוךשורשיםלמקום ה-55, מתוך 115 בתי ספר שהתחרו בסבב האחרון. במסלול כיתות ג‘-ד‘: “מצפה גולןהגיע למקום ה-28 ושורשיםלמקום ה-72, מתוך 122 כיתות שהגיעו לגמר, מכל הארץ.

אנו גאים בכם! ילדי הגולן אתם העתיד שלנו! תודה גדולה לצוות החינוכי המלווה ולקהילת ההייטק בגולן, שנרתמה לסייע.

לומדים חינוך בראשון לציון

בתי הספר במרחב הגולני (גולןקצרין) עוברים בשלוש שנים אחרונות תהליך של הטמעת גישתמשאבי אנוש” (HR). זהו תהליך ששותפות לו שתי המועצות, בליווי מרכז פסגה ומשרד החינוך. גישת משאבי האנוש חרטה על דגלה את התפיסהרואים את המוריםרואים את התלמידים“. תפיסה המדגישה את מקומו של הפרט במשולש החינוכימנהלמורהתלמיד. הגישה נמצאת בהלימה לגישת ההכלה וה-SEL (למידה חברתיתרגשית) שמובילים במשרד החינוך.                                                                 בשבוע שעבר, יצאו מנהלי מחלקות החינוך, מנהלי בתי הספר היסודיים והתיכונים, נציגים של הצוותים החינוכיים: סגנים, יועצים, רכזי הכלה וכדומפקח בתי הספר בגולן ובקצרין, ליום סיור בעיריית ראשון לציון ולבתי ספר בעיר. הסיור הוא חלק מתהליך הכרת הנעשה במספר בתי ספר בעיר וכחלק מהטמעת תהליכים חברתייםרגשיים בהובלתמרכז תעצומות“.

ראש מנהל החינוך, אטי אדר ומנהלת אגף החינוך היסודי, דורית קארדי, בעיריית ראשון לציון, הציגו את התפיסה העירונית ואת התהליך המערכתי המקיף שכלל מנהלות ויועצות וכמובן צוותים חינוכיים של מספר בתי ספר בעיר, שהחלו את התהליך. הצוותים התארחו בבית הספרתרבותושמעו ממנהלות ומורות איך הדבר מיושם בשטח: מהם הכלים שניתנים למורים ולתלמידים, באילו מיפויים נערכים בשגרה ומה זה עושה בבית הספר בפועל.

אודליה, מחברתתעצומות“, שארגנה את הסיור, סגרה את היום בשיח רגשיחברתי ונתנה עוד טעימה להבנת שיח SEL מעצים. מחויבים לעתיד החינוך הגולני!

פסטיבל ארץ הגולן” – תכף מתחילים!

פסטיבל ארץ הגולןהשני יוצא לדרך ויתקיים בחודשים מאי ויוני. הפסטיבל יכלול אירועי תרבות, בתים פתוחים, טיולים מודרכים, סדנאות, מרכזי מבקרים מארחים, מסיבות קונספט, אירועי יין, קטיפי דובדבן ופירות יער, אירועים חקלאיים ועוד. לקראת הפסטיבל, נפגשו כל הגורמיםכבאות והצלה, המשטרה, רישוי העסקים, תפעול המועצה וההנדסה. כאשר עוסקים בתכנון וביצוע פסטיבל, יש לקחת בחשבון הכולחנייה והכוונת התנועה, בטחון, כרטוס, רישוי האירוע, מזון ושתייה, סוג הפעילות, הנגשתה למי שנדרש ועוד. אנו נערכים מראש במטרה להציע לכם התושבים את הבילוי והתכנים הכי מתאימים. התוכן נבחר בעקבות סקר תרבות שערכנו. נפרסם תכנייה מלאה ממש בקרוב. מתרגשים!

בני יהודה חוגגים יובל 

צחי בוחניק, מנהל הקהילה: בערב יום העצמאות, חגג היישוב בני יהודה יובל להקמתו. הערב המושקע הובל על ידי מנהלת התרבות, מיטל גור, בהשתתפות עשרות תושבים, שעלו לבמה למופעי ריקודים, שירה ובידור והיה הצלחה גדולה. במקום, הופעלו מגוון רחב של דוכני מזון, מופע דיגיי, תערוכת תמונות מימי הקמת היישוב ועד היום, לוח ברכות ענק והפעלות רבות ומגוונות. לאירוע, הגיעו כ-1700 תושבים נוכחיים ותושבים מימי הקמת היישוב, שהוזמנו והגיעו במיוחד לאירוע.

ראש המועצה, חיים רוקח, כיבד אותנו והגיע לברך. יחד אתו הגיעו מנכל המועצה, גלעד הילמן, רותם קבלו, מנהלת אגף קהילה והמלווה הקהילתית שלנו ושותפה לעשייה ביישוב, לירון סטולרו.

בערב האירוע, חולקו תעודות הוקרה לחברי קהילה על עשייתם ביישוב לאורך השניםאנשים וקבוצות ביישוב שתורמים בצורה יוצאת דופן לקהילה. בין המקבלים, היו קהילת בית אל, קהילה של תושבים יוצאי גרמניה המתגוררים ביישוב, משולבים בקהילה בצורה נהדרת ומהווים דוגמה ומופת להתנדבות וקהילתיות. אנו מאחלים ליישוב שנים רבות של צמיחה ועשייה חברתית וקהילתית.

קצת עלינו: בני יהודה הוא גדול יישובי הגולן וזה ללא ספק רגע מרגש עבורנו תושבי היישוב ועבור הגולן כולו.

היישוב, שהחל את דרכו כמקום המגורים של עובדי התעשייה האווירית, גדל והתפתח מאז והפך להיות המרכז האזורי המוניציפלי של יישובי דרום הגולן, בו ממוקמים המרפאה, הבנק, הסופרמרקט, בית הספר, הבריכה האזורית, בית כנסת, נקודת המשטרה, נקודת מדא, כיבוי האש, שירותי הדואר, הספרייה ועוד.

ביישוב, מתגוררות כ-400 משפחות בקהילה אחת, שמחה והטרוגנית, שמקיימת חיי חברה וקהילה משובחים, עם מגוון רחב של אירועים משותפים, בחגים ובמשך השנה. הקהילתיות ביישוב באה לידי ביטוי באירועים השמחים שלנו בחגים, בלידות, בציון גאוות מקומיות עם בני ובנות היישוב שעושים חיל בצבא, בענפי הספורט והתרבות  ובכלל, אך לא פחות חשוב, גם ברגעים הקשים בהם הקהילה מחבקת ועוטפת משפחות ברגעי משבר ואובדן.

ביישוב, פועלת חנות הביגוד, שמופעלת על ידי מתנדבות מדהימות. אל החנות מגיעים תושבות ותושבים מכל האזור, על מנת להתחדש במגוון רחב של פריטים איכותיים, החל מביגוד ועד צעצועים לילדים. המוצרים בחנות נמכרים במחירים נמוכים מאוד שעוברים לממן מגוון של פעילות חינוך, תרבות, חברה ובעיקר רווחה וסיוע למשפחות.

מערכת החינוך החברתיקהילתי ביישוב מצליחה לשמור על רמת פעילות מדהימה עם שתייםשלוש פעילויות בשבוע, לכל שכבת גיל וצוות חינוכי מנצח ויציב, שמוביל בגאווה גדולה את ילדי ובני הנוער הרבים ביישוב.

ועדת הוותיקים, או נכון יותר ועדתהפנאי פלוס“, מצליחה לשמור על חיי חברה פעילים לוותיקי היישוב הרבים עם יציאות לטיולים, מפגשים חברתיים, הופעות תרבות ועוד.

הוועדות הרבות, המורכבות ממתנדבים ביישוב, פועלות במגוון תחומים, החל מסיוע לפרט, לידה, איכות סביבה, תרבות, חיילים, עזרה בשיפוצים ועד אקלום וקליטה, טיולי משפחות ועוד.

לא הכול פשוט. יישוב בגודל של בני יהודה, ובעיקר כזה המהווה מרכז אזורי ליישובי האזור, צורך משאבים רבים, הן בעלויות כספיות והן בהון אנושי, שלא תמיד קיימים עבורנו. בנוסף, עלינו לשמר את הנראות של היישוב, כשהוא מארח מדי יום מאות תושבים מרחבי דרום הגולן. אך הקסם שגורם ליישוב להיות מוצלח יפה ומשגשג הוא ההקרבה האישית, של אנשים כל כך רבים במערכת, שנותנים מעצמם הרבה מעבר למצופה והיכולת שלנו כיישוב לעבוד בשיתוף פעולה יוצא דופן עם המועצה ועם המרכז הקהילתי ולא פחות חשוב, עם היישובים סביבנו.

נאחל ליישוב שימשיך לגדול, לצמוח ולהוות דוגמה ומופת לקהילתיות מדהימה, למרות כל החסמים והקשיים הקיימים בדרך.

חג עצמאות שמח ובעיקר יום הולדת שמח לבני יהודה.

מילה חמה לעובד נפלא

אלעד אשור, תושב קדמת צבי, נשוי ואב לחמישה ילדים. אלעד הוא אב הבית שלצנובר“, איש חייכן ואדיב. שר ומנגן על גיטרהמוכשר ממש! יש לו ידי זהב. כמעט את כל הריהוט שנמצא בצנובר” – שולחנות העץ, המדפים, התאורה ועודהכין בעצמו. נמצא במתחם שעות רבות ותורם לפיתוחו. הצוות אוהב מאוד את הבדיחות של אלעד וכולנו נעזרים באלעד בתחומים רבים. שמחים
שאתה אתנו.

זוכרים את סולניק

מוזמנים לחשיפת שלט לזכרו של משה צבי סולניק, ביום חמישי, יא אייר, 12.5.22, בשעה 17:00 ולערב עיון במדרשת הגולן, לרגל שנה לפטירתו.

למחרת, יום ו‘, בשעה 10:30, תתקיים עלייה לבית העלמין. לפרטים, ניתן לפנות למדרשת הגולן.

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?