משולחן מועצה אזורית גולן

שנת 2023 נפתחה עם הבשורה על הכללת המשך פיתוח הגולן בקווי הייסוד של הממשלה החדשה השבוע גם התקיימו בירושלים שני מפגשים ראשונים של  צוותי המועצה במשרד החינוך ומשרד הבינוי והשיכון תקציב 2023 אושר במליאת המועצה ממשיכים להיות מחוייבים לפיתוח הגולן


את השנה האזרחית החדשה פתחנו עם ההודעה המשמחת על המשך יישום החלטת הממשלה הקודמת בנוגע לגולן במסגרת קווי היסוד של הממשלה החדשה. מן הסתם, גם בגולן ישנן מחלוקות בנוגע לאופייה של הממשלה החדשה. יש השמחים ויש כאלו שחוששים מאוד. כמו תמיד, גם בנושא זה, תושבי הגולן ימשיכו לשמור על כבוד הדדי ושמירה על מרקם החיים הייחודי לנו. על אף המחלוקות, עלינו לשמוח על התחייבות הממשלה להמשיך את הקו אותו התוותה הממשלה היוצאת. כבר התחלנו לקיים מספר פגישות עם נציגי הממשלה בירושלים (עליהן תוכלו לקרוא בשורות הבאות) והכיוון המסתמן מבטיח מאוד.

הרוחות המזרחיות העזות שמלוות אותנו כבר כמעט שבוע, גרמו ללא מעט נזקים בכל רחבי הארץ. זו ההזדמנות להזכיר לכולנו לחזק חפצים העלולים להתעופף, להכניס הביתה, או למחסן, חפצים העומדים בחוץ. בתקווה שבקרוב נראה גם משקעים ולא רק רוחות.

יש תקציב

בסוף השבוע הקודם אישרה מליאת המועצה את תקציב המועצה לשנת 2023. התקציב שאושר הוא פרי עבודה מאומצת ומשותפת של גזברות המועצה, בהובלת הגזבר רפי קלמנוביץ, סגניתו אסתי זיסמן, סיגל וייזר מהנהלת חשבונות ומנהלי האגפים במועצה.

האתגר הגדול ביותר בגיבוש תקציב 2023 נבע מההתייקרויות הרבות בתשומות בשנה החולפת, לצד גידול מבורך באוכלוסיית הגולן. לצערנו, התקציבים המועברים מהמדינה אינם נותנים מענה מספק לגידול בצרכים. יתרה מכך, התקציב המועבר לרשויות האזוריות והמקומיות, לא רק שאיננו מתעדכן בהתאם, אלא לעתים הוא אף פוחת. אתגרים אלו פגשו את המועצה במקביל למועד פיזור הכנסת, לפני מספר חודשים, מה שייצר קיפאון בקידום החלטות ושחרור תקציבים נוספים. על אף אתגרים ובכדי לאפשר את המשך הפעילות, נרתמו עובדי המועצה להכנת תכניות העבודה לשנת 2023. על בסיס תכניות אלה הוכנה הצעת התקציב שאמורה לתת מענה מיטבי לפעולות המועצה.

גם ב-2023 רוב התקציב מוקדש לחינוך, רווחה ושירותים מוניציפליים. במקביל ישנה בתקציב התייחסות לתקציבי פיתוח מיוחדים הנובעים מתנופת הקליטה בגולן.

בשבוע האחרון, התחלנו לפעול מול נציגי הממשלה החדשה ונראה כי בקרוב הגולן ישוב להיות מוקד השיח וההשקעה.

מניחים יסודות להמשך פיתוח הגולן

השבוע, התקיימה בירושלים פגישה של ראש המועצה וצוות לשכתו עם ראש מִנהל ההתיישבות במשרד הבינוי והשיכון, שילה אדלר. במפגש לקחו חלק גם נטלי נבון גלעדימנהלת אגף דוברות תקשורת והסברה במשרד, וכן מלאכי לוינגרהפרויקטור שמונה מטעם משרד רהמ ומשרד השיכון ליישום החלטת הממשלה לגולן. הפגישה הייתה מועילה ובאווירה מבטיחה, המסמנת המשך שיתוף פעולה פורה. נמשיך לעדכן.

מבני חינוך חדשים בגולן

במסגרת המפגשים הראשוניים של אנשי המועצה עם נציגי הממשלה הנכנסת, ראש המועצה וצוות לשכתו נפגשו השבוע בירושלים עם פארס טויל, סמנכל מִנהל הפיתוח במשרד החינוך לטובת קידום תכניות בינוי מוסדות חינוך בגולן בשנים הקרובות. בפגישה הוצגו נתונים דמוגרפיים עכשוויים ועתידיים, אל מול כמות המעונות, הגנים, בתי הספר היסודיים והתיכונים הקיימים כיום. בפגישה הוחלט על הקמת צוות אדהוק שיבחן את הנתונים ויגיש את מסקנותיו והמלצותיו בתוך חודש ימים בנוגע לבינוי מוסדות חינוך נוספים, כחלק ממימוש החלטת הממשלה. נמשיך לעדכן.

לעולם בעקבות השמש

מערכת סולארית ייחודית, הנעה עם כיוון השמש, הותקנה לאחרונה במפעל טיהור השפכים אורטל שלקולחי גולן“. מדובר במערכת שצפה על המים וייחודה לעומת מערכות צפותרגילות“, הוא בניצול כפול של שטחים משמעותיים שלא ניתן לעשות בהם שימוש אחר. המערכת עוקבת אחר מהלך השמש ומניעה את כיוון הפאנלים בהתאם, וכך מגדילה את תפוקת יצור החשמל. המערכת הוקמה בשיתוף פעולה שלקולחי גולןעם אגודת המיםמי גולן“.

שיקום תשתיות הביוב ביישובי הגולן

דירקטוריון חברתקולחי גולןהתכנס השבוע בכדי לאשר את התקציב ואת תכנית העבודה לשנת 2023. בין השאר, כוללת תכנית העבודה את המשך שיקום תשתיות הביוב ביישוביםנוב, חיספין, נטור, גשור, מיצר ובעוד מספר פרוייקטים אזוריים, בהיקף של 35 מיליון שח. חלק משמעותי מהמימון מגיע מרשות המים, בהתאם להחלטת הממשלה על הכפלת האוכלוסייה בגולן. במקביל, עסק הדירקטוריון בגיוס מקורות מימון עצמיים להשלמת התקציב לפרויקט.

הם משלנו

בתחילת השבוע, הושבע איציק קרוייזר מהיישוב נטור, לתפקיד חכ מטעם מפלגתעוצמה יהודית“. חכ קרוייזר נכנס לתפקידו במסגרת החוק הנורבגי לאחר שחברו לסיעה, השר עמיחי אליהו. התפטר מהכנסת. בכך עלה מספרם של חברי הכנסת המכהנים המתגוררים בגולן לשניים (יחד עם חכ ניסים ואטורי, מאלוני הבשן, המכהן בכנסת מטעם מפלגת הליכוד).

ביקשנו מרווית אוליאל, נציגת נטור במליאת המועצה, שתספר לנו מעט על החכ הגולני החדש, וזה מה שהיא כתבה: “איציק ועדי קרוייזר מעורבים מאוד בקהילה, בחינוך ובחקלאות. איציק מתנדב בכיתת כוננות והוא הראשון לעזור לכל אחד. איציק הקים לפני מספר שנים חברת בנייה, המגשימה חלום למשפחות רבות בגולן. איציק ידוע במקצועיות שלו, ביושרה, באהבה ובכבוד שהוא רוחש לכל אחד. כולנו גאים בו וסומכים עליו שיעשה רק טוב“.

עושים עסקים בגולן

המפגש הרביעי של קהילת העסקים והיזמות בגולן, שהתקיים בשבוע שעבר, אירח את ליאורה שמעוני, רכזת מדיה וקשרי תיירנים בתיירות הגולן. ליאורה דיברה על החשיבות של המדיה החברתית בשיווק העסק והציגה את פורטל תיירות הגולן, המאפשר לעסקים מתחומי התיירות המשלימים לקדם את עצמם ללא עלות.

המפגש הוקדש גם להמשך חשיבה על הפרויקט המשותף שנבחר בידי חברי הקהילה. תודה לרותם שרון, מאגף רישוי עסקים במועצה, על השותפות בקידום הקהילה. להצטרפות לקהילת העסקים, ניתן לפנות ליסמין רז – 050-7544330. ניתן לעקוב אחר פעילות הקהילה בדף הפייסבוקהבית לעסקים ויזמות בגולן“.

חדפעמי? לא בגן שלי!

גננות הגולן השתתפו בשבוע הקודם במפגש בנושא קיימוּת, בדגש על הפחתת השימוש בכלים חדפעמיים. שימוש בכלים רבפעמיים תורם בצורה משמעותית לשמירה על הסביבה, והגננות יכולות להעביר את המסר לילדים וכך לחנך מגיל צעיר לערכי קיימות. המפגש התקיים במרכז פסגה. המפגש התקיים בסיוע המשרד להגנת הסביבה ובשיתוף היחידה הסביבתית במועצה ומחלקת החינוך. תודה למיה מזרחי מהיחידה הסביבתית ולרותם נקש גרינבאום, מנהלת המחלקה לגיל הרך על היוזמה וההשקעה.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?