משולחן המועצה האזורית גולן

במסגרת מפגשיחולקיםשל מרכזעיינות“, התקיים לאחרונה מפגש של תושבים עם שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון. האם יש תקווה לממלכתיות אל מול הקיטוב החברתי? * במחלקת הילדים והנוער מסכמים יום כיף מוצלח לילדי שכבות זח בגולן לפתיחת החופש * באגף החינוך מסכמים שנה של עליית מדרגה בחינוך הטכנולוגי במוסדות החינוך בגולן * נושא השטחים הפתוחים במועצות האזוריות עולה סופסוף על השולחן ביוזמת המרכז לשלטון מקומי ולנו בגולן יש הרבה מה לתרום מהניסיון * אם הבחירות הקרובות חשובות לכם, וועדת הבחירות האזורית מחפשת מתנדבים, יש מצב שאתם בעניין?


עוד לא אבדה ממלכתיותנו?

במסגרת מפגשיחולקים“, ביוזמתעיינותשבמרכז הקהילתי גולן, קיימנו לאחרונה מפגש בהשתתפות שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, שפירט בפנינו את הניתוח המרתק שלו לשסע החברתי בישראל. המפגש התקיים בשבוע שעבר בחורשה ביונתן, מול ציבור גדול של מעל 200 איש מרחבי הגולן, במזג אוויר קריר ונעים.

שי פירון פרש את משנתו בנוגע למוטיבציה שמניעה את הקבוצות השונות בחברה הישראלית ובעיקר את דאגתו העיקרית מכך שכל קבוצה דואגת כיום רק לעצמה, במקום למדינה כולה. לדעתו, מצב זה נגרם כתוצאה מתהליך מתמשך של התמסמסות התפיסה הממלכתית במדינת ישראל. לדעתו של פירון, “הממלכתיותהיא חוזה לא כתוב שהתקיים בין השבטים השונים המרכיבים את החברה הישראלית, חוזה שהקנה לכל שבט זכות קיום וזכות לממש את דעותיו, כל עוד הן לא מתנגשות עם כלל המדינה. “השבט חשוב פחות מהממלכה. אך בימינו, תפיסה זו הולכת ומתפוררת“, אמר.

הרב שי פירון כיהן בעבר כשר החינוך, ייסד את תנועתפנימהפתרונות ישראלייםועומד כיום בראשה. הרב פירון הגיע לגולן כחלק ממסע שהוא עורך ברחבי הארץ, בו הוא מקיים מפגשי שיח במקומות שונים. הדברים של שי פירון התקבלו אצל הקהל הגולני בעניין ובסקרנות. שאלות רבות נשאלו מהקהל והשיחה נמשכה אל תוך הלילה. כשנשאל מה אנחנו יכולים לעשות כדי להשפיע על החברה לטובה, הציע שי פירון שנפסיק להאשים את הקבוצות האחרות ונחשוב איך אנו יכולים לתקן את עצמנו. במקום לכעוס על עמדות האחר ומעשיו, אחשוב איך אני יכול להיטיב את מעשיי. זהו צו השעה.

יוזמתחולקיםפועלת בשנה האחרונה ליצירת שיח מכבד במרחב הגולני סביב המחלוקות הנוכחיות בחברה הישראלית. המפגש הקרוב יתקיים בערב תשעה באב, בפארק קצרין העתיקה. כולם מוזמנים.

עייפים ומרוצים

במסגרת פעילות הקיץ של מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי, קיימנו יום שיא לילדי ז‘-חממערכות החינוך בגולן. כ-100 נערים ונערות לקחו חלק בפעילות מים אתגרית בירדן הדרומי, באתררוב רוי“. שמחים לספר כי כולם חזרו הביתה עייפים, רטובים ובעיקר מרוצים. תודה לצוותי ההדרכה ממערכות החינוך, שלקחו חלק פעיל.

חינוך טכנולוגי בגולן

התחום הטכנולוגי הולך ומתרחב בארץ ובעולם וגם אנחנו, פה בגולן, פועלים להישאר מעודכנים. אנו מובילים תכניות שונות עם מספר שותפים – “קדימה מדע”, יחידת המודיעין 8200, בשיתוף המרכז לחינוך סייבר ואנשי קהילת ההייטק הגולנית.

עם סיום שנת הלימודים, מצאנו לנכון לסקור בקצרה את התכניות השונות שהופעלו בתחום הטכנולוגי במערכת החינוך בגולן.

במסגרת תכנית STEM”” בבתי הספר, בשיתוף פרויקט “קדימה מדע” של רשת WORLD ORT””, עסקו תלמידי כיתות ו’ השנה בקדמה ומדע דרך “אתגר הרובוטיקה”. לאורך השנה, למדו התלמידים תִּכנות ורובוטיקה והשתמשו בכלים שנלמדו לצורך פרויקט סיום שהיה עליהם לתכנן ולהציג. בתי הספר שלקחו חלק בתכנית “אתגר הרובוטיקה” הם “מצפה גולן”, תלמוד תורה, ביה”ס “גולן” חיספין ובית החינוך “שורשים”. הנה כמה דוגמאות לאתגרים שקיבלו התלמידים. ב”משימת הרמזור”, התלמידים היו צריכים לתכנן שימוש בחיישן צבע ברובוט ולתכנת אותו, כך שמפגש שלו עם צבע ירוק יגרום לו לנסיעה במהירות הגבוהה ביותר, בצבע צהוב, להפחית מהירות ב-50% וצבע אדום יגרום לעצירה מוחלטת.

במשימת IROBOT””, התלמידים התבקשו לתכנן חיישן חישה שיגרום לרובוט לשנות כיוון. במשימת המבוך, התלמידים התבקשו לשלב בין החיישנים השונים, כך שהרובוט יוכל לעבור מבוך שיש בו אורות ומכשולים. כמו כן, התלמידים קיבלו משימות “מולטי” הכוללות תכנון ביצוע של מספר משימות בידי הרובוט ברצף, או שתי משימות בצורה סימולטנית.

קבוצות הלמידה בבתי הספר בנו את הרובוטים במשך מספר שבועות. לאחר מכן, התלמידים עברו לשלבי התכנות, הדיוק ושיפור הביצועים. את כל זה הם עשו בליווי המנטורים: דנה, שאול ואסיף, מ”קדימה מדע”. התוצרים היו נפלאים ובסיום, חולקו תעודות ושי קטן לכל משתתף. תעודות הצטיינות חולקו לקבוצות שבלטו במיוחד בעבודת צוות, השקעה, התמדה ויצירתיות.

במסגרת שיתוף הפעולה עם קהילת ההייטק הגולנית, אנשי הייטק מהגולן הגיעו במהלך השנה לבתי הספר, על מנת לקדם פרויקטים טכנולוגיים במרחב הבית-ספרי וכן לעודד השתתפות בתחרויות ארציות בתחומי הטכנולוגיה, הסייבר, החלל והמצוינות. שיתוף פעולה מעניין במיוחד התקיים השנה בין אנשי קהילת ההייטק לתלמידים מביה”ס “מצפה גולן”. בביה”ס “מצפה גולן”, קיימת חממה טכנולוגית, שמטרתה לייצר פעילות בית-ספרית רב-גילאית בתחומי החקלאות והטכנולוגיה. הכיתות הנמוכות התמקדו השנה בתחום החקלאות וגידלו צמחים בחממה לפי “דרישת הלקוח”. הכיתות הגבוהות קיבלו “דרישות” לפיתוחים טכנולוגיים לטובת החממה בתחומי התוכנה, חיישנים והדפסות תלת-ממד. אחד הפיתוחים שהתלמידים עבדו עליו במהלך השנה היה בניית מנעול קודן לחממה.

פרויקט נוסף שהתנהל השנה בבתי הספר היה של יחידת “גשרים”. יחידת “גשרים” היא יחידה חדשה בצה”ל, שהוקמה בשיתוף פעולה בין חיל החינוך והנוער לחיל המודיעין, בדגש על יחידת 8200 והמרכז לחינוך סייבר. מטרתה של יחידת “גשרים” היא להגדיל את החשיפה אצל בני הנוער למקצועות הקוד וההייטק, עוד בזמן הלימודים ולאפשר למי שמוצא שהתחום מעניין אותו להרחיב ידע וניסיון. ב”גשרים”, משרתות בעיקר בנות, כחלק מהרצון לצמצם את פערי ההזדמנויות בעולם ההייטק. חיילות “גשרים” פעלו השנה בבתי הספר “מצפה גולן”, “אביטל” ו”דרכא נופי גולן”.

גם בשנה”ל תשפ”ד, ימשיכו באגף החינוך לעודד את פיתוח תחומי המדע, המצוינות, הטכנולוגיה והסייבר בבתי הספר בגולן, מתוך הכרה כי לשם פני כולנו מועדות.

שטח פתוח? לא בטוח!

השבוע, התקיים מפגש להשקת פורום חדש ומשותף למועצות האזוריות ברחבי הארץ, שבתחומן קיימים שטחים פתוחים נרחבים. הפורום החדש הוא פרי ויוזמה של מרכז השלטון האזורי, עם מכון דש”א (דמותה של ארץ), במטרה לקיים למידת עמיתים בתחום ניהול ותכנון השטחים הפתוחים.

במפגש המייסד, לקחו חלק נציגים מהמועצות האזוריות גזר, ברנר, מטה אשר, רמת נגב ועוד. את המועצה האזורית גולן ייצג סגן ראש המועצה, גל גפני. במפגש, לקחו חלק גם נציגים מרשות הטבע והגנים, קק”ל ומנהלי שיקום של פרויקטים אזוריים שונים.

בין הנושאים, שעלו במפגש היו יצירת אסטרטגיית שימור למרחב הכפרי, שמירה על ניקיון השטחים הפתוחים, שיתופי פעולה בין-רשותיים ובין-ארגוניים ועוד. תחום השטחים הפתוחים בגולן הוא חשוב מאין כמותו ואנו נמשיך לעקוב ולעדכן לגביו גם בעתיד.

יש מתנדבים בקהל?

לקראת הבחירות הקרובות לראשות המועצה, שייערכו בתאריך 31.10.23, דרושים שני מתנדבים שישמשו נציגי הציבור בוועדת הבחירות. הנציגים צריכים להיות תושבי הגולן, שאינם משויכים או פעילים במערכת הבחירות. המתנדבים יצטרכו להגיע למספר פגישות במהלך התקופה הקרובה.

הפנייה היא בלשון זכר, אולם היא מיועדת בהחלט גם למתנדבות.

פרטים נוספים ניתן לקבל אצל אתי ריימונד, בטלפון: 050-7880436

נעים להכיר: התיכון הדמוקרטי המתחדשכנף

התיכון הדמוקרטי המתחדשכנף“, יחד עם מנהלת ביהס החדשה, ענת כפרי, מתרגשים להזמין את התושבים להכיר את בית הספר. שני מפגשי היכרות ייערכו בשבועיים הקרובים: ביום ד‘, 19.7.2023 וכן ביום שני, 24.7.2023, בביהסכנף“, במושב אליעד. שני המפגשים יתקיימו בין השעות 20:00-21:30. לכם רק נותר לבחור את המועד הנוח לכם ולאשר מראש הגעה אצל רותי פרנק בטלפון:  052-2254843. נשמח לראותכם.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?