משולחן המועצה האזורית גולן

במועצה האזורית גולן נערכים לקראת מטיילי פסח – עידכונים משולחן המועצה

במועצה האזורית גולן, צופים כי קהל רב יפקוד את הגולן בפסח ונערכים לקראתו בשמחה – ביישובים, בשטחים הפתוחים ובאתרי התיירות. וגם: הכבישים; מנכ”ל המועצה בביקור ביישובים; “ברנקו וייס” כבר לא; התכניות החינוכיות; רשתות צל בגני השעשועים; עדכון על הרפורמה בחקלאות; מפגש עם עומר בר-לב; טיילות הגולן; מצטיינת רמטכ”ל משלנו; צוות אגף הנדסה יצא לשטח; מילה טובה לעובדים מסורים וקורס חובשים ונהגי אמבולנס

 

חג האביב הגיע, פסח כאן, הבית מסודר ומצוחצח ובני המשפחה והחברים מחכים לליל הסדר. מסביב, הטבע הגולני מתעורר והיופי ניבט מכל עבר. התברכנו באזור בו אנו חיים ורבים במדינתנו מבקשים ליהנות מהגולן אף הם. בחג הקרוב, יגיעו מטיילים רבים לגולן ואנו שמחים בהגעתם. לקראת החג, נערכנו במספר תחומים עליהם נפרט בהמשך. הגולן נמצא בתוך חלון הזדמנויות אדיר – העבודה על יישום החלטת הממשלה לגולן, מצד אחד, ומצד שני, העשייה השוטפת ובכללה, הכשרות מגרשים, בינוי מועדונים ביישובים, חידוש הטיילות, עבודת “נתיבי ישראל” בכבישים, בינוי בביה”ס, קליטת תושבים חדשים ועוד. מייצרים תנופת פיתוח אדירה. מדהים להסתובב ביישובים ולראות בתים חדשים צומחים, לראות את מתחמי התעסוקה מלאים, את אתריי התיירות בתפוסה מלאה. חג אביב אמיתי!

 

 היערכות לפסח

ההיערכות לפסח במועצה נעשתה במספר מישורים:

ביישובים – נוספו ימי פינוי הזבל טרום- החג ואף הוספנו פחים לאשפה. ביום ו’, בשבוע שעבר, נשקלה אשפה שנאספה בארבעה יישובים בלבד ונמצא כי פונו כ- 25 טון של פסולת שאינה אשפה ביתית!  – כדוגמת בגדים, חפצים, רהיטים ועוד. ככה זה כשעושים סדר לפני פסח… בנוסף, היחידה הסביבתית עוסקת בהדברת מזיקים וטיפול בעשבייה, בהתאם לצורך בתקופה זו.

בשטחים הפתוחים – הצבנו מספר גדול של שירותים כימיים, שיטופלו בכל יום מיומות החג. הוספנו עוד פחים , נוסף לפחים הקיימים בשטחים הפתוחים ובחניונים והגברנו את תכיפות הפינוי. הפינוי ייעשה בדרך כלל מוקדם בבוקר, או בשעות הערב/לילה, שכן בשעות היום, המשאיות המפנות את הפחים מתקשות להיכנס לחניונים בשל העומס בהם ולעיתים, אינן יכולות לפנות את הפח/מכולה כי מכוניות חונות סביב ובקרבה מסוכנת לפח/מכולה.

באתרי התיירות – אנו צופים כי קהל רב יפקוד את הגולן בפסח. ברור לנו כי נקבל אותו בשמחה, ברוחב לב, בסבלנות ובהבנה, גם אם יהיו עומסים בכבישים, בעסקים ובאתרי התיירות. זו תחילתה של עונת התיירות, הפנים והחוץ, ואנו צופים כי תחום התיירות ישגשג ויפרח ולכך נדרשת תמיכת כולנו.

 

היערכות תחנות מידע למטיילים: 

  • תחנת מידע טלפונית מאוישת ע”י ידי מורה דרך תפעל בימי חוה”מ א’ – ה’, 17.4.22 – 24.4.22 בין השעות 8:00 – 17:00, בטלפון 04-6962885
  • במהלך החג, יפעלו 9 תחנות מידע פרונטליות של רט”ג, בהם בהן יחולקו מפות והמלצות למטיילים לפעילויות בגולן
  • מוקמו באנרים עם QR קוד (קודים לסריקה ע”י ידי מצלמת טלפון נייד) בכניסה לכל אטרקציה. מי שיסרוק, יקבל את מלוא המידע על הנעשה בגולן בחג, לטלפון שלו.

ב-19.4, יתקיים בפארק הירדן יום פעילות בשיתוף קק”ל, בו תוצב תחנת מידע לרווחת המבקרים בפארק וסיורים חינמיים מודרכים במסלולי הפארק. הכניסה לפארק לתושבי הגולן – ללא תשלום.

אגף התיירות, בחברה הכלכלית גולן, מרכז ומנגיש את כל האינפורמציה הדרושה לתכנון חופשת חג הפסח בגולן, לרווחת המבקרים והתושבים. ריכזנו בעמוד ייעודי, באתר תיירות גולן, את כל פעילויות התוכן למשפחות, אפשרויות הלינה, האופציות הקולינריות, החל מסלי פיקניק, פוד-טראקים, אירוח ביתי, פופ- אפים ועד מסעדות הפתוחות בחג הפסח וכמובן, מקומות מומלצים לטיול. כל האינפורמציה קלה ונגישה במקום אחד – https://tourgolan.org.il/passover2022/

אתרי הלינה קיבלו קובץ וורד עם כל פעילויות התוכן המתקיימות בגולן בחג. הקובץ יישלח גם למזכירויות היישובים להפצה.

הפצת חומרים לתקשורת:

ריכוז הפעילויות בגולן הופץ ופורסם באתרי תיירות מובילים, עיתונים, בלוגים תיירותיים ונכסי המדיות החברתיות של אגף התיירות גולן. במהלך ימי החג, נעלה לשידור במגוון תוכניות רדיו, לספר על פעילויות פסח בגולן.

 

 

כבישים בגולן

אתם בטח רואים את עובדי “נתיבי ישראל” שעורכים תיקונים בציר המפלים, במקטע שבין רמת מגשימים לנטור ובכביש מבוא חמה-מיצר. הצוותים עובדים ומתקדמים יפה. בנוסף, החלו לעבוד במקטע כורסי והעליות לגולן, עד “תעשיות גולן”. בשל שילוב הגורמים – חול המועד, זמן בו הכבישים בגולן עמוסי מטיילים, תיקוני כבישים שייצרו עומס שאינו במקומו  וצוותים שמבקשים חופש, הוחלט ב”נתיבי ישראל” להפסיק לשבוע את העבודות ולחזור לאחר חול המועד, בכוחות מחודשים.  אנו נמצאים בקשר שוטף עם “נתיבי ישראל” ולוחצים כל העת על תוספת צוותים ותיקונים. נמשיך ונעדכן בנושא.

 

מפגשי היכרות עם מנכ”ל המועצה ביישובים

בשבועיים האחרונים, סייר מנכ”ל המועצה, גלעד הילמן, ביישובים אורטל, אודם, מבוא חמה ורמות. מטרת הסיורים היא היכרות עם בעלי התפקידים המרכזיים ביישוב, סיור והכרת היישוב, מפגש ולמידה ממקור ראשון אודות הצרכים, האתגרים, הפערים והתהליכים המתקיימים ביישובים, באותה עת. כל יישוב מציג את נתוני היישוב, מבנה היישוב, תחומי העיסוק,  וקצב הצמיחה ועוד.

אל המפגש, מגיעים גם נציגי אגף קהילה וצוות הליווי הקהילתי, של המועצה. זוהי דרך מצוינת ללמידה ויצירת כר עבודה משותף ופורה, בין המועצה ליישובים. הנושאים מגוונים – חלקם חוזרים ביישובים רבים ויש נושאים ייחודים, בהתאם לאופי היישוב. אנו צופים שחלק גדול מהפתרונות יתקבלו בעזרת החלטת הממשלה, שיישומה עתיד לעלות מדרגה בתקופה הקרובה. היישובים כולם נמצאים במגמת צמיחה ורואים בכך ערך ליישוב ולאזור.

האנשים העוסקים בצורכי הציבור כולם רואים בעבודתם שליחות, וכולם פועלים בראייה של טובת הכלל. משמח וממלא את הלב לפגוש את האנשים האיכותיים הללו, המובילים את קהילות הגולן. לאחר הפגישות, נשלחים ליישובים סיכומים, בצירוף טבלה, אותה הם מתבקשים להשלים עם כלל הצרכים שעלו, תוך מתן איפיון, סטטוס ועדיפות לכל תחום, בכדי שנוכל לדבר בשפה משותפת ולראות עין בעין את הצרכים והתעדוף. במהלך סבב הפגישות הנוכחי, הגיע מנכ”ל המועצה אל מחצית מיישובי הגולן למפגשי היכרות וממשיך וישלים את הביקור במחצית השנייה בקרוב. בהמשך, יתקיימו פגישות תקופתיות עם היישובים, על מנת לעקוב אחר התקדמות העשייה והצרכים שבדרך.

 

 “ברנקו וייס” גולן- קצרין

לאחרונה, יצאנו למכרז להפעלת בית הספר “ברנקו וייס” גולן-קצרין. היציאה למכרז להפעלת בית הספר, היא חובה חוקית המוגדרת לנו ממשרד החינוך, ולאחר כמה שנים שהצלחנו לדחות אותה, לא הותירו בידינו ברירה. מדובר בהליך מקצועי ומבוקר, הנעשה על פי מדדים המוכתבים ע”י משרד החינוך. ומפוקח ההליך מפוקח ע”י היועצת המשפטית של המועצה ויועצת משפטית מומחית חיצונית שנשכרה על ידינו לטובת ליווי ההליך המכרזי. הרשת שזכתה בהפעלת בית הספר היא “טומשין”, היא רשת מכובדת אשר זכתה לחוות דעת טובות מאוד במקומות בהן היא פועלת ולאישור משרד החינוך.

איננו מקלים ראש בגודל ועוצמת השינוי שעל הפרק. אך זוהי עובדה מוגמרת שלא ניתן לשנותה. ברורים לנו הרגשות ועוצמתם, לאחר שבית הספר נוהל ע”י ידי רשת “ברנקו וייס”, במשך כעשרים שנה. זהו שינוי, וכמו כל שינוי, הוא מעלה חששות לגיטימיים. הדבר ברור. התהליך יתרחש בליווי צמוד והשגחה של מנהלי אגפי החינוך וההנהגות משתי המועצות, ואנו רואים בו הזדמנות לצמיחה, לשיפור בעשייה ולהתחדשות חינוכית.

בכל מעבר בעלות שכזה, ישנו מאמץ להשאיר את הצוות וזה מה שיהיה גם במקרה הזה. עבור הילדים והנוער הלומדים בבית הספר, יינתן אותו שירות חינוכי ואף יותר. אנו מאמינים ברציפות תפקודית והעשייה תהיה המשכית. עם התקדמות התהליך, נעדכנכם בעוד פרטים.

 

 מתקדמים בתחום התוכניות חינוכיות הנגזרות מהחלטת הממשלה לגולן

אחד הסעיפים בהחלטת הממשלה לגולן הייתה הרחבת ההשקעה בחינוך בגולן. אנו פועלים עם צוות מחוז הצפון ומנהלת המחוז, הגברת אורנה שמחון, לבניית תוכנית עבודה הנוגעת בתחומי החינוך השונים. בחלק מהסעיפים כבר הושגו הסכמות ונעשתה התקדמות ועל האחרים אנחנו עובדים יחד. עד כה, אושרו שני סעיפים חשובים העוסקים בתוכנית עידוד להכשרת מורים ובחינוך החברתי קהילתי בגולן. ישנם סעיפים נוספים בהם טרם הגענו להסכמות ועליהם אנו עובדים יחד ואנו מאמינים כי עם התקדמות הדיונים, נראה הסכמות נוספות ותחומים נוספים יאושרו. נמשיך ונעדכן.

 

פריסת רשתות צל בגני השעשועים

כמידי שנה, אנו פורסים בתחילת הקיץ, רשתות צל מעל גני השעשועים ומורידים אותן עם בוא החורף ומזג האוויר הסוער.  השנה, החלה הפריסה לאחרונה וכעת, אנו מאיצים את הקצב, במטרה לסיים את הפריסה לפני הגעת הימים החמים. כמו תמיד, ישנה התלבטות בין מועד הפריסה, למשטר הרוחות ולהתחממות מזג האוויר. הרוחות יוצרות נזק לצליות ולכן לעיתים, אנו נאלצים להמתין מעט יותר עם הפריסה.

 

הרפורמה בחקלאות – עדכונים מהנעשה

השבוע, קיימנו פגישה בנושא השפעת הרפורמה בחקלאות על החקלאות הגולן. בפגישה, נכחה הנהגת המועצה, היחידה החקלאית, “מי גולן”, מרכזי המשקים ויושבי ראש שולחנות המגדלים הגולניים.

לפני כחודש, נחשפנו בהנהגה החקלאית הגולנית, למודל כלכלי אקדמי, היודע לפלח את השפעות הרפורמה לפי אזורים. תוצאות הניתוח של המודל מצביעות בצורה חדה וברורה, על פגיעה אנושה בחקלאות הגולן עד כדי 65%,  של ירידה בערך התוצרת.

מאז, קיימנו קשר רציף עם “צוות השישה”, שמוביל את המו”מ עם האוצר מטעם החקלאים, וכן עם גורמים רבים המעורים ומעורבים בנושא. כעת, הגענו לשלב בו עלינו להגיד, כאזור, מה אנחנו רוצים, ולא רק מה לא. לשם כך, כינסנו את הפורום, ובהמשך, נקיים גם מפגש רחב, לכלל חקלאי הגולן.

ישנם צדדים רבים ברפורמה שאנו חושבים כי הם מתבקשים ונכונים, אך התמונה הכללית קודרת, ולא מאפשרת לנו להשלים עמה.

בשבועות הקרובים, נתכנס לתכנית גולנית, המראה איך נכון לנו להיערך אל מול המצב.

 

מפגש עם עומר בר-לב-השר לביטחון פנים, עמר בר-לב

במפגש שהתקיים השבוע, בין השר לביטחון פנים עומר בר לב, ואיגוד ערים כנרת, העלו ראשי שלושת הרשויות – גולן, עמק הירדן וטבריה,  – את הצרכים הנדרשים למתן פתרון לבעיות התעבורה בסובב כנרת. ראש המועצה, חיים רוקח, העלה בפני השר את שני הנושאים העיקריים: הכפלת הכביש המזרחי והפיכתו לדו- מסלולי והקמת כיכר, בכניסה לרמות. עד שיבוצעו שני הפרויקטים הללו, ביקש ראש המועצה, כי תוגבר האכיפה והכוונת התנועה ע”י  ידי משטרת ישראל, על מנת לאפשר לתושבי האזור חיים תקינים ומינימום הפרעות לשגרה בעתות בהם יש עומס נופשים באזור.

השר אמר כי הכנרת, על שלושה מיליון וחצי הנופשים בה, היא משימה לאומית וכי נדרשת החלטת ממשלה, שתיתן מענה לכלל הבעיות, שהועלו בפגישה, החלטה שתרתום את משרדי התחבורה, התיירות, הפנים, הבט”פ וכמובן, משרד האוצר, על מנת לתת מענה מלא לנופשים המגיעים לכנרת ולתושבי האזור.

בתמונה: המשתתפים בסיור.
צילום: מיכאל גלעדי

 

חוזרים לצעוד בטיילות הגולן

בעקבות החלטת ראש המועצה, כי החברה הכלכלית גולן תהיה אחראית על תחזוקת הטיילות, החל תהליך טיפול וחידוש הטיילות הגולן. הבחירה להעביר את הטיפול ליידי החכ”ל, נעשתה על מנת לייעל את העבודה, לחסוך משאבים ולעצב מחדש את הטיילות בהתאם לתנאי השטח, מזג האוויר והיכולות הכלכליות.

צוות גינון ותחזוקה של החכ”ל השקיע עבודה רבה בשיקום הטיילות. הספסלים הטיילת, זכו לשיפוץ ותיקון וחלקם אף הוחלפו בחדשים. המעבר הכביש מתחת לכביש, שבין חיספין ורמת לרמת מגשימים, שופץ- ונצבע מחדש, הוסדר הניקוז ופתחי המעבר טופלו, כך שלא ייווצרו הצפות בחורף. כל ליקויי הבטיחות בטיילות תוקנו וטופלו.

מקטע כפר חרוב עד אמפי גולן נסלל מחדש, לאחר התאמה לתוואי ואופי הקרקע, בעלות של 430,00 ש”ח. הסלילה החדשה תמנע את צניחת השביל והיווצרות הסדקים ותשמור על בטיחות הצועדים בו.

העשבייה הגבוהה רוססה ונעקרה. לאחר בחינת מצב הצמחייה והגיזום הנדרש, ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע, הוחלט לשתול צמחייה אזורית המתאימה לגולן, צורכת מעט מים וסובלת ממיעוט מזיקים. בעבר, הושקו הצמחים והעצים ע”י ידי צנרת פלסטית, עם טפטפות. הנקרים הרסו חלקים נכבדים ממנה, אובדן המים ועלויות ההשקיה, היו גבוהות. כעת, עם שתילת הצמחייה והעצים המקומיים, ההשקיה תיעשה ע”י ידי עוקב מים שימוקם באזור, והצוות יעבור וישקה את הצמחייה, פעם בתקופה, בהתאם לצורך.

באזור הטיילות, נפגעו עצים רבים ממחלה. רוב העצים טופלו ונמשיך בטיפול בהם והמיעוט שנפגע קשה, נעקר והוחלף.

הטיילות צורכות תחזוקה והצוות המטפל, משקיע זמן ומשאבים בעשייה. זו הזדמנות נהדרת להודות לו. צאו, טיילו, צעדו על מסלול הטיילות ותיהינו מבריאות טובה וטבע גולני משובח.

 

גאווה גולנית – מצטיינת רמטכ”ל משלנו! 

סגן ע’, מכפר חרוב, המשרתת בחיל המודיעין, קיבלה השבוע את אות מצטיינת הרמטכ”ל, לכבוד יום העצמאות. ע’, כולנו כאן בגולן גאים בך. בטוחים כי משפחתך והקהילה גאים גם הם. כל הכבוד!

 

צוות אגף ההנדסה יצא לשטח

צוות האגף ההנסה והתכנון וצוות “מכון שמיר למחקר”, יצאו לפגישה בשטח עם בוקרי הגולן, לשמוע על האתגרים והצרכים, לעשות חשיבה משותפת ובעיקר כדי להכיר. בצוות האגף, נשות ואנשי מקצוע שונים וזו הייתה הזדמנות להם ולבוקרי הגולן להכיר האחד את עבודת השני/ה. היה סיור מעניין ומעשיר שאיפשר למידת עמיתים וסנכרון להצלחת פעילויות משותפות עתידיות! . תודה ליישוב מבוא חמה ובוקרי הג’וחדאר, על האירוח!.

 

 מילה טובה לעובדים מסורים – ככה זה כשיש שני רכזי פסולת ומִחזור!

ביחידה הסביבתית, מועסקים אסף מזור ושוקי גולן, כרכזי פסולות ואיכות סביבה. כל אחד מהם חולש על חצי משטחו של הגולן. הן שוקי והן אסף עוסקים בתחום ש”מציק” לתושב, -בעיקר בהדברת מזיקים, טיפול בעשבייה ופינוי פסולת. בשל העיסוק בתחום זה, הם פוגשים תושבים רבים ולעיתים, מוצאים עצמם מטפלים בנושאים אחרים, הקרובים לתחום עיסוקם.

אסף מועסק במועצה כ-10 שנים. אסף הוא תושב אליעד ולו 4 ארבעה ילדים. במקור, הוא מקצרין. אסף אחראי על אזור אניעם ודרומה והוא הרכז הדרומי. בנוסף, אסף הוא גם לוכד נחשים מקצועי ונענה לכל קריאה בתחום. בזכות הוותק הרב שלו והידע המקצועי הרחב, אסף מעורב כבר שנים בתחומי פינוי הפסולת, בבניית מערכי הפינוי ליישובים ומערכי מחזור והוא שותף מרכזי בפרויקט פינוי הפסולת הגושית – הדרך הרומית, שעתידה להתחיל לפעול בקרוב.

שוקי גולן, מתגורר בחד נס, נשוי ולו שלושה ילדים. שוקי עובד במועצה כשלוש שנים והוא הרכז הצפוני שלנו-, אחראי על אזור קדמת צבי וצפונה ואחראי גם על אשכול “מעלות הגולן”.

שניהם חייכנים ושירותיים מאוד ובעלי תודעת שירות מפותחת. תמיד יעזרו, ישתדלו לסייע גם מעבר לתחומי עבודתם, ולמרות עומס הפנויות והשטח הרב שכל אחד מהם מכסה, הם מגיבים במהירות לכל פנייה. פעמים רבות, הם תלויים בקבלני משנה המבצעים את העבודה עבור המועצה והנושא מעט מתעכב, אך הם יחפשו פתרון ביניים, או אמצעי חלופי לסיוע. איזה כייף שיש כאלו עובדים!

חשוב לציין כי היחידה הסביבתית תעבוד בימי החג, תדאג לפינוי פסולות וניקוי השירותים המוצבים בשטחים הפתוחים ובבעיות ביישובים.

בקרוב, תחל עונת היתושים, פרסומים בנושא יצאו בהמשך.

 

 קורס חובשים ונהגי אמבולנס בגולן

הקורס מתקיים בשיתוף המועצה האזורית גולן והמועצה המקומית קצרין. הקורס נועד להכשיר חובשים ונהגי אמבולנס. ימי ראיונות לנרשמים יפורסמו בהמשך לנרשמים. הקורס יתקיים במתכונת ערב, פעמיים בשבוע, משך כל מפגש 4-5 שעות. לפרטים, ניתן לפנות אל ענת – בטלפון נייד שמספרו 052-43987880, או אל נתנאל בטלפון נייד שמספרו – 052-3456897.

נערכים לקראת מטיילי פסח במועצה האזורית גולן, צופים כי קהל רב יפקוד את הגולן בפסח ונערכים לקראתו בשמחה – ביישובים, בשטחים הפתוחים ובאתרי התיירות. וגם: הכבישים; מנכ”ל המועצה בביקור ביישובים; התכניות החינוכיות; רשתות צל בגני השעשועים; עדכון על הרפורמה בחקלאות; מפגש עם עומר בר-לב; טיילות הגולן; מצטיינת רמטכ”ל משלנו; צוות אגף הנדסה יצא לשטח; מילה טובה לעובדים מסורים וקורס חובשים ונהגי אמבולנס


חג האביב הגיע, פסח כאן, הבית מסודר ומצוחצח ובני המשפחה והחברים מחכים לליל הסדר. מסביב, הטבע הגולני מתעורר והיופי ניבט מכל עבר. התברכנו באזור בו אנו חיים ורבים במדינתנו מבקשים ליהנות מהגולן אף הם. בחג הקרוב, יגיעו מטיילים רבים לגולן ואנו שמחים בהגעתם. לקראת החג, נערכנו במספר תחומים עליהם נפרט בהמשך. הגולן נמצא בתוך חלון הזדמנויות אדיר – העבודה על יישום החלטת הממשלה לגולן, מצד אחד, ומצד שני, העשייה השוטפת ובכללה, הכשרות מגרשים, בינוי מועדונים ביישובים, חידוש הטיילות, עבודת “נתיבי ישראל” בכבישים, בינוי בביה”סבבתי הספר, קליטת תושבים חדשים ועוד. מייצרים תנופת פיתוח אדירה. מדהים להסתובב ביישובים ולראות בתים חדשים צומחים, לראות את מתחמי התעסוקה מלאים, את אתריי התיירות בתפוסה מלאה. חג אביב אמיתי!

היערכות לפסח

ההיערכות לפסח במועצה נעשתה במספר מישורים:

ביישובים – נוספו ימי פינוי הזבל טרום- החג ואף הוספנו פחים לאשפה. ביום ו’, בשבוע שעבר, נשקלה אשפה שנאספה בארבעה יישובים בלבד ונמצא כי פונו כ- 25 טון של פסולת שאינה אשפה ביתית!  – כדוגמת בגדים, חפצים, רהיטים ועוד. ככה זה כשעושים סדר לפני פסח… בנוסף, היחידה הסביבתית עוסקת בהדברת מזיקים וטיפול בעשבייה, בהתאם לצורך בתקופה זו.

בשטחים הפתוחים – הצבנו מספר גדול של שירותים כימיים, שיטופלו בכל יום מימות החג. הוספנו עוד פחים, נוסף לפחים הקיימים בשטחים הפתוחים ובחניונים והגברנו את תכיפות הפינוי. הפינוי ייעשה בדרך כלל מוקדם בבוקר, או בשעות הערב/לילה

בשטחים הפתוחים – הצבנו מספר גדול של שירותים כימיים, שיטופלו בכל יום מיומות החג. הוספנו עוד פחים , נוסף לפחים הקיימים בשטחים הפתוחים ובחניונים והגברנו את תכיפות הפינוי. הפינוי ייעשה בדר”כ בדרך כלל מוקדם בבוקר, או בשעות הערב/לילה, שכן בשעות היום, המשאיות המפנות את הפחים מתקשות להיכנס לחניונים בשל העומס בהם ולעעיתים, אינם אינן יכולים יכולות לפנות את הפח/מכולה כי מכוניות חונות סביב ובקרבה מסוכנת לפח/מכולה.

באתרי התיירות – אנו צופים כי קהל רב יפקוד את הגולן בפסח. ברור לנו כי נקבל אותו בשמחה, ברוחב לב, בסבלנות ובהבנה, גם אם יהיו עומסים בכבישים, בעסקים ובאתרי התיירות. זו תחילתה של עונת התיירות, הפנים והחוץ, ואנו צופים כי תחום התיירות ישגשג ויפרח ולכך נדרשת תמיכת כולנו.

היערכות תחנות מידע למטיילים:

• תחנת מידע טלפונית מאוישת ע”ל ידי מורה דרך תפעל בימי חוה”מ א’ –- ה’, 17/.4 – 24/.4, בין השעות 8:00 –- 17:00, בטלפון 04-6962885

• במהלך החג, יפעלו 9 תשע תחנות מידע פרונטליות של רט”ג, בהם בהן יחולקו מפות והמלצות למטיילים לפעילויות בגולן

• מוקמו באנרים עם QR קוד (קודים לסריקה ע”ל ידי מצלמת טלפון נייד) בכניסה לכל אטרקציה. מי שיסרוק, יקבל את מלוא המידע על הנעשה בגולן בחג, לטלפון שלו.

ב-19.4, יתקיים בפארק הירדן יתקיים ב-  19/4 יום פעילות בשיתוף קק”ל, בו תוצב תחנת מידע לרווחת המבקרים בפארק וסיורים חינמיים מודרכים במסלולי הפארק. הכניסה לפארק לתושבי הגולן – ללא תשלום.

אגף התיירות, בחברה הכלכלית גולן, מרכז ומנגיש את כל האינפורמציה הדרושה לתכנון חופשת חג הפסח בגולן, לרווחת המבקרים והתושבים. ריכזנו בעמוד ייעודי, באתר תיירות גולן, את כל פעילויות התוכן למשפחות, אפשרויות הלינה, האופציות הקולינריות, החל מסלי פיקניק, פוד-טראקים, אירוח ביתי, פופ- אפים ועד מסעדות הפתוחות בחג הפסח וכמובן, מקומות מומלצים לטיול. כל האינפורמציה קלה ונגישה במקום אחד – באתר תיירות גולן. אתרי הלינה קיבלו קובץ וורד עם כל פעילויות התוכן המתקיימות בגולן בחג. הקובץ יישלח גם למזכירויות היישובים להפצה.

הפצת חומרים לתקשורת: ריכוז הפעילויות בגולן הופץ ופורסם באתרי תיירות מובילים, עיתונים, בלוגים תיירותיים ונכסי המדיות החברתיות של אגף התיירות גולן. במהלך ימי החג, נעלה לשידור במגוון תוכניות רדיו, לספר על פעילויות פסח בגולן.

כבישים בגולן

אתם בטח רואים את עובדי “נת”ייבי ישראל” שעורכים תיקונים בציר המפלים-, במקטע שבין רמת מגשימים לנטור ובכביש מבוא חמה-מיצר. הצוותים עובדים ומתקדמים יפה. בנוסף, החלו לעבוד במקטע כורסי והעליות לגולן, עד “תעשיות גולן”. בשל שילוב הגורמים – חול המועד, זמן בו הכבישים בגולן עמוסי מטיילים, תיקוני כבישים שייצרו עומס שאינו במקומו  וצוותים שמבקשים חופש, הוחלט ב”נתיבי ישראל” להפסיק לשבוע את העבודות ולחזור לאחר חול המועד, בכוחות מחודשים.  אנו נמצאים בקשר שוטף עם “נתיבי ישראל” ולוחצים כל העת על תוספת צוותים ותיקונים. נמשיך ונעדכן בנושא.

מטרת הסיורים של מנכ”ל המועצה ביישובים היא היכרות עם בעלי התפקידים המרכזיים ביישוב, סיור והכרת היישוב, למידה ממקור ראשון אודות הצרכים, האתגרים, הפערים והתהליכים המתקיימים ביישובים, באותה עת

מפגשי היכרות עם מנכ”ל המועצה ביישובים

בשבועיים האחרונים, סייר מנכ”ל המועצה, גלעד הילמן, ביישובים אורטל, אודם, מבוא חמה ורמות. מטרת הסיורים היא היכרות עם בעלי התפקידים המרכזיים ביישוב, סיור והכרת היישוב, מפגש ולמידה ממקור ראשון אודות הצרכים, האתגרים, הפערים והתהליכים המתקיימים ביישובים, באותה עת. כל יישוב מציג את נתוני היישוב, מבנה היישוב, תחומי העיסוק,  וקצב הצמיחה ועוד.

אל המפגש, מגיעים גם נציגי אגף קהילה וצוות הליווי הקהילתי, של המועצה. זוהי דרך מצוינת ללמידה ויצירת כר עבודה משותף ופורה, בין המועצה ליישובים. הנושאים מגוונים – חלקם חוזרים ביישובים רבים ויש נושאים ייחודים, בהתאם לאופי היישוב. אנו צופים שחלק גדול מהפתרונות יתקבלו בעזרת החלטת הממשלה, שיישומה עתיד לעלות מדרגה בתקופה הקרובה. היישובים כולם נמצאים במגמת צמיחה ורואים בכך ערך ליישוב ולאזור.

האנשים העוסקים בצורכי הציבור כולם רואים בעבודתם שליחות, וכולם פועלים בראייה של טובת הכלל. משמח וממלא את הלב לפגוש את האנשים האיכותיים הללו, המובילים את קהילות הגולן. לאחר הפגישות, נשלחים ליישובים סיכומים, בצירוף טבלה, אותה הם מתבקשים להשלים עם כלל הצרכים שעלו, תוך מתן איפיון, סטטוס ועדיפות לכל תחום, בכדי שנוכל לדבר בשפה משותפת ולראות עין בעין את הצרכים והתעדוף. במהלך סבב הפגישות הנוכחי, הגיע מנכ”ל המועצה אל מחצית מיישובי הגולן למפגשי היכרות וממשיך וישלים את הביקור במחצית השנייה בקרוב. בהמשך, יתקיימו פגישות תקופתיות עם היישובים, על מנת לעקוב אחר התקדמות העשייה והצרכים שבדרך.

“ברנקו וייס” גולן- קצרין

לאחרונה, יצאנו למכרז להפעלת בית הספר “ברנקו וייס” גולן-קצרין. היציאה למכרז להפעלת בית הספר, היא חובה חוקית המוגדרת לנו ממשרד החינוך, ולאחר כמה שנים שהצלחנו לדחות אותה, לא הותירו בידינו ברירה. מדובר בהליך מקצועי ומבוקר, הנעשה על פי מדדים המוכתבים ע”ימ משרד החינוך. ומפוקח ההליך מפוקח ע”ל ידי היועצת המשפטית של המועצה ויועצת משפטית מומחית חיצונית שנשכרה על ידינו לטובת ליווי ההליך המכרזי. הרשת שזכתה בהפעלת בית הספר -“היא “טומשין”, היא רשת מכובדת אשר זכתה לחוות דעת טובות מאוד במקומות בהן היא פועלת ולאישור משרד החינוך.

איננו מקלים ראש בגודל ועוצמת השינוי שעל הפרק. אך זוהי עובדה מוגמרת שלא ניתן לשנותה. ברורים לנו הרגשות ועוצמתם, לאחר שבית הספר נוהל ע”ל ידי רשת “ברנקו וייס”, במשך כעשרים שנה. זהו שינוי, וכמו כל שינוי, הוא מעלה חששות לגיטימיים. הדבר ברור. התהליך יתרחש בליווי צמוד והשגחה של מנהלי אגפי החינוך וההנהגות משתי המועצות, ואנו רואים בו הזדמנות לצמיחה, לשיפור בעשייה ולהתחדשות חינוכית.

בכל מעבר בעלות שכזה, ישנו מאמץ להשאיר את הצוות וזה מה שיהיה גם במקרה הזה. עבור הילדים והנוער הלומדים בבית הספר, יינתן אותו שירות חינוכי ואף יותר. אנו מאמינים ברציפות תפקודית והעשייה תהיה המשכית. עם התקדמות התהליך, נעדכנכם בעוד פרטים.

אנו פועלים עם צוות מחוז הצפון ומנהלת המחוז, אורנה שמחון, לבניית תכנית עבודה הנוגעת בתחומי החינוך השונים. עד כה, אושרו שני סעיפים חשובים העוסקים בתכנית עידוד להכשרת מורים ובחינוך החברתי-קהילתי בגולן

מתקדמים בתחום התוכניות חינוכיות הנגזרות מהחלטת הממשלה לגולן

אחד הסעיפים בהחלטת הממשלה לגולן הייתה הרחבת ההשקעה בחינוך בגולן. אנו פועלים עם צוות מחוז הצפון ומנהלת המחוז, הגברת אורנה שמחון, לבניית תוכנית עבודה הנוגעת בתחומי החינוך השונים. בחלק מהסעיפים כבר הושגו הסכמות ונעשתה התקדמות ועל האחרים אנחנו עובדים יחד. עד כה, אושרו שני סעיפים חשובים העוסקים בתוכנית עידוד להכשרת מורים ובחינוך החברתי קהילתי בגולן. ישנם סעיפים נוספים בהם טרם הגענו להסכמות ועליהם אנו עובדים יחד ואנו מאמינים כי עם התקדמות הדיונים, נראה הסכמות נוספות ותחומים נוספים יאושרו. נמשיך ונעדכן.

פריסת רשתות צל בגני השעשועים

כמידי שנה, אנו פורסים בתחילת הקיץ, אנו פורסים רשתות צל מעל גני השעשועים ומורידים אותן עם בוא החורף ומזג האוויר הסוער. . השנה, החל הפריסה לאחרונה וכעת, אנו מאיצים את הקצב, במטרה לסיים את הפריסהאותה ביישובים השונים, לפני הגעת הימים החמים. כמו תמיד, ישנה התלבטות בין מועד הפריסה, למשטר הרוחות ולהתחממות מזג האוויר. הרוחות יוצרות נזק לצליות ולכן לעיתים, אנו נאלצים להמתין מעט עם היותר לפריסה.

הרפורמה בחקלאות – עדכונים מהנעשה

השבוע, קיימנו פגישה בנושא השפעת הרפורמה בחקלאות על החקלאות הגולן. בפגישה, נכחה הנהגת המועצה, היחידה החקלאית, “מי גולן”, מרכזי המשקים ויושבי ראש שולחנות המגדלים הגולניים.

לפני כחודש, נחשפנו בהנהגה החקלאית הגולנית, למודל כלכלי אקדמי, היודע לפלח את השפעות הרפורמה לפי אזורים. תוצאות הניתוח של המודל מצביעות בצורה חדה וברורה, על פגיעה אנושה בחקלאות הגולן עש עד כדי 65%, % של ירידה בערך התוצרת.

מאז, קיימנו קשר רציף עם “צוות השישה”, שמוביל את המו”מ עם האוצר מטעם החקלאים, וכן עם גורמים רבים המעורים ומעורבים בנושא. כעת, הגענו לשלב בו עלינו להגיד, כאזור, מה אנחנו רוצים, ולא רק מה לא. לשם כך, כינסנו את הפורום, ובהמשך, נקיים גם מפגש רחב, לכלל חקלאי הגולן.

ישנם צדדים רבים ברפורמה שאנו חושבים כי הם מתבקשים ונכונים, אך התמונה הכללית קודרת, ולא מאפשרת לנו להשלים עמה.

בשבועות הקרובים, נתכנס לתכנית גולנית, המראה איך נכון לנו להיערך אל מול המצב.

מפגש עם עומר בר-לב-השר לביטחון פנים, עמר בר-לב

במפגש שהתקיים השבוע, בין השר לביטחון פנים עומר בר לב, ואיגוד ערים כנרת, העלו ראשי שלושת הרשויות – גולן, עמק הירדן וטבריה,  – את הצרכים הנדרשים למתן פתרון לבעיות התעבורה בסובב כנרת. ראש המועצה, חיים רוקח, העלה בפני השר את שני הנושאים העיקריים: הכפלת הכביש המזרחי והפיכתו לדו- מסלולי והקמת כיכר, בכניסה לרמות. עד שיבוצעו שני הפרויקטים הללו, ביקש ראש המועצה, כי תוגבר האכיפה והכוונת התנועה ע”ל ידי משטרת ישראל, על מנת לאפשר לתושבי האזור חיים תקינים ומינימום הפרעות לשגרה בעתות בהם יש עומס נופשים באזור.

השר אמר כי הכנרת, על 3.5שלושה מיליון וחצי הנופשים בה, היא משימה לאומית וכי נדרשת החלטת ממשלה, שתיתן מענה לכלל הבעיות, שהועלו בפגישה ו. החלטה שתרתום את משרדי התחבורה, התיירות, הפנים, הבט”פ וכמובן, משרד האוצר, על מנת לתת מענה מלא לנופשים המגיעים לכנרת ולתושבי האזור.

חוזרים לצעוד בטיילות הגולן

בעקבות החלטת ראש המועצה, כי החברה הכלכלית גולן תהיה אחראית על תחזוקת הטיילות, החל תהליך טיפול וחידוש הטיילות הגולן. הבחירה להעביר את הטיפול ליידי החכ”ל, נעשתה על מנת לייעל את העבודה, לחסוך משאבים ולעצב מחדש את הטיילות בהתאם לתנאי השטח, מזג האוויר והיכולות הכלכליות.

צוות גינון ותחזוקה של החכ”ל השקיע עבודה רבה בשיקום הטיילות. הספסלים הטיילת, זכו לשיפוץ ותיקון וחלקם אף הוחלפו בחדשים. המעבר הכביש מתחת לכביש, שבין חיספין ורמת לרמת מגשימים, שופץ- ונצבע מחדש, הוסדר הניקוז ופתחי המעבר טופלו, כך שלא ייווצרו הצפות בחורף. כל ליקויי הבטיחות בטיילות תוקנו וטופלו.

מקטע כפר חרוב עד אמפי גולן נסלל מחדש, לאחר התאמה לתוואי ואופי הקרקע, בעלות של 430,00 ₪. ש”ח. הסלילה החדשה תמנע את צניחת השביל והיווצרות הסדקים ותשמור על בטיחות הצועדים בו.

העשבייה הגבוהה רוססה ונעקרה. לאחר בחינת מצב הצמחייה והגיזום הנדרש, ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע, הוחלט לשתול צמחייה אזורית המתאימה לגולן, צורכת מעט מים וסובלת ממיעוט מזיקים. בעבר, הושקו הצמחים והעצים ע”ל ידי צנרת פלסטית, עם טפטפות. הנקרים הרסו חלקים נכבדים ממנה, אובדן המים ועלויות ההשקיה, היו גבוהות. כעת, עם שתילת הצמחייה והעצים המקומיים, ההשקיה תיעשה ע”ל ידי עוקב מים שימוקם באזור, והצוות יעבור וישקה את הצמחייה, פעם בתקופה, בהתאם לצורך.

באזור הטיילית הטיילות, נפגעו עצים רבים ממחלה. רוב העצים טופלו ונמשיך בטיפול בהם והמיעוט שנפגע קשה, נעקר והוחלף.

הטיילות צורכות תחזוקה והצוות המטפל, משקיע זמן ומשאבים בעשייה. זו הזדמנות נהדרת להודות לו. צאו, טיילו, צעדו על מסלול הטיילות ותיהינו מבריאות טובה וטבע גולני משובח!.

סגן ע’, מכפר חרוב, המשרתת בחיל המודיעין, קיבלה השבוע את אות מצטיינת הרמטכ”ל, לכבוד יום העצמאות. ע’, כולנו כאן בגולן גאים בך. בטוחים כי משפחתך והקהילה גאים גם הם. כל הכבוד!

גאווה גולנית – מצטיינת רמטכ”ל משלנו!

סגן ע’, מכפר חרוב, המשרתת בחיל המודיעין, קיבלה השבוע את אות מצטיינת הרמטכ”ל, לכבוד יום העצמאות. ע’, כולנו כאן בגולן גאים בך. בטוחים כי משפחתך והקהילה גאים גם הם. כל הכבוד!

צוות אגף ההנדסה יצא לשטח

צוות האגף ההנסה והתכנון וצוות “מכון שמיר למחקר”, יצאו לפגישה בשטח עם בוקרי הגולן, לשמוע על האתגרים והצרכים, לעשות חשיבה משותפת ובעיקר כדי להכיר. בצוות האגף, נשות ואנשי מקצוע שונים וזו הייתה הזדמנות להם ולבוקרי הגולן להכיר האחד את עבודת השני/ה. היה סיור מעניין ומעשיר שאיפשר למידת עמיתים וסנכרון להצלחת פעילויות משותפות עתידיות! . תודה ליישוב מבוא חמה ובוקרי הג’וחדאר, על האירוח!.

מילה טובה לעובדים מסורים – ככה זה כשיש שני רכזי פסולת ומִחזור!

ביחידה הסביבתית, מועסקים אסף מזור ושוקי גולן, כרכזי פסולות ואיכות סביבה. כל אחד מהם חולש על חצי משטחו של הגולן. הן שוקי והן אסף עוסקים בתחום ש”מציק” לתושב, -בעיקר בהדברת מזיקים, טיפול בעשבייה ופינוי פסולת. בשל העיסוק בתחום זה, הם פוגשים תושבים רבים ולעיתים, מוצאים עצמם מטפלים בנושאים אחרים, הקרובים לתחום עיסוקם.

אסף מועסק במועצה כ-10 שנים. אסף הוא תושב אליעד ולו 4 ארבעה ילדים. במקור, הוא מקצרין. אסף אחראי על אזור אניעם ודרומה והוא הרכז הדרומי. בנוסף, אסף הוא גם לוכד נחשים מקצועי ונענה לכל קריאה בתחום. בשל בזכות הוותק הרב שלו והידע המקצועי הרחב, אסף מעורב כבר שנים בתחומי פינוי הפסולת, בבניית מערכי הפינוי ליישובים ומערכי מחזור והוא שותף מרכזי בפרויקט פינוי הפסולת הגושית – הדרך הרומית, שעתידה להתחיל לפעול בקרוב.

שוקי גולן, מתגורר בחד נס, נשוי ולו שלושה ילדים. שוקי עובד במועצה כשלוש שנים והוא הרכז הצפוני שלנו-, אחראי על אזור קדמת צבי וצפונה ואחראי גם על אשכול “מעלות הגולן”.

אסף מזור ושוקי גולן – שניהם חייכנים ובעלי תודעת שירות מפותחת. תמיד יעזרו, ישתדלו לסייע גם מעבר לתחומי עבודתם ולמרות עומס הפנויות והשטח הרב שכל אחד מהם מכסה, הם מגיבים במהירות לכל פנייה

שניהם חייכנים ושירותיים מאודובעלי תודעת שירות מפותחת. תמיד יעזרו, ישתדלו לסייע גם מעבר לתחומי עבודתם, ולמרות עומס הפנויות והשטח הרב שכל אחד מהם מכסה, הם מגיבים במהירות לכל פנייה. פעמים רבות, הם תלויים בקבלני משנה המבצעים את העבודה עבור המועצה והנושא מעט מתעכב, אך הם יחפשו פתרון ביניים, או אמצעי חלופי לסיוע. איזה כייף שיש כאלו עובדים!

חשוב לציין כי היחידה הסביבתית תעבוד בימי החג, תדאג לפינוי פסולות וניקוי השירותים המוצבים בשטחים הפתוחים ובבעיות ביישובים.

בקרוב, תחל עונת היתושים, פרסומים בנושא יצאו בהמשך.

קורס חובשים ונהגי אמבולנס בגולן

הקורס מתקיים בשיתוף המועצה האזורית גולן והמועצה המקומית קצרין. הקורס נועד להכשיר חובשים ונהגי אמבולנס. ימי ראיונות לנרשמים יפורסמו בהמשך לנרשמים. הקורס יתקיים במתכונת ערב, פעמיים בשבוע, משך כל מפגש 4-5 שעות. לפרטים, ניתן לפנות אל ענת – בטלפון נייד שמספרו 0524-3987880, או אל נתנאל בטלפון נייד שמספרו – 052-3456897.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?