משולחן המועצה האזורית גולן

הסופה “ברברה” הגיעה עם כמויות גשמים נהדרות ושלג שמשך לגולן המוני מבקרים. החקלאים והתיירנים שמחו וגם: מהנעשה בתחום הוותיקים, “כי האדם עץ השדה”, אתם לא לבד, ביום שהאדמה תרעד, כביש חמת גדר-מבוא חמה – מתקנים את השילוט ופרויקט הנחלות של נאות גולן מתרחב


החורף הגיע

“ברברה” הגיעה והביאה בעקבותיה את השלג לגולן. בסוף השבוע האחרון, גדשו את הגולן מטיילים רבים, אתרי הלינה הגיעו למאה אחוז תפוסה, המסעדות, הפוד-טראקים והאטרקציות התמלאו והתיירות שוב משגשגת. כולנו ראינו המון שלג ותמונות לבנות, בטלוויזיה, בעיתונות וברשתות החברתיות. הגולן תמיד יפהפה והשלג פיאר אותו אף יותר. הסערה האחרונה הדגישה את הצורך בהכנת המרחב הביתי לחורף. מומלץ לנקות מרזבים, לקבע חפצים שעלולים לעוף, לדאוג לתאורת חירום ואמצעי חימום חלופיים.

אנו ממשיכים להתקדם בתכניות למען הוותיקים, בבניית תכניות למבני ציבור ביישובים, והכשרת מערכי הצח”י ביישובים ועוד.

מעדכנים מהנעשה בתחום הוותיקים

אנו ממשיכים לעבוד ולהתקדם בפריטת התכנית האסטרטגית למודל שירותים עבור ותיקי הגולן. לאחר שבנינו את העקרונות, יחד עם צוות ההיגוי, אנו מסמנים את אבני היסוד  והשלבים בדרך. בהמשך, העבודה תיעשה בשיתוף עם היישובים, בכדי לדייק לכל יישוב את המודל על פי מאפייני האוכלוסייה שלו וצרכיה. הרצון הוא לתת מעטפת מקיפה ומענה לצורכי התושבים בהתאם לקיים ולנדרש ביישוב ובאזור.

מנהלת מחלקת ותיקים, מירב שגיא, נמצאת לקראת סיום החפיפה עם לי אלין שנבור, שסיימה את תפקידה לאחר כשמונה שנים. מירב לומדת ומתאקלמת בתפקיד. צוות מחלקת הוותיקים ממשיך לפעול בשטח בקתדרות, במועדונים, בסיורים ובמפגשים, כתמיד. בשבוע הבא, נעלה כתבה נרחבת על הנעשה בתחום.

אתם לא לבד

מערך צוותי החירום של מרכז חוסן גולן, ממשיך לקדם כל העת הכשרות ריענון לצוותים ביישובים בנושאים מגוונים. ביום רביעי האחרון, התכנסו חברי צח”י מהיישוב רמת מגשימים המטפלים בתחום הרווחה, למפגש ריענון ולמידה עם רכז צח”י גולן, אורן אילון. צוותי הרווחה היישוביים מרכזים ומפעילים מערכי סיוע ותמיכה רגשית ופיזית בקהילה, במצבי משבר וחירום.

במפגש הריענון, עברנו שוב על התפקידים בשגרה וההכנות הדרושות למקרה חירום. שמנו דגש על התנהלות נכונה במצבי חירום, תוך הבטחת סיוע מיטיב. צח”י הפך בעשור האחרון לחלק בלתי נפרד מהפעלת היישובים בחירום והוא תורם תרומה ייחודית ביכולת להעניק, לשמור ולחזק את החוסן האישי, המשפחתי והקהילתי.

ביום שהאדמה תרעד

צוותי צח”י ביישובי הגולן תרגלו במהלך החודשים נובמבר, דצמבר וינואר, תרחיש של רעידת אדמה מרובת נפגעים בגולן. התרגול נעשה עוד לפני שמישהו יכול היה לדמיין או לנחש את גודל האסון שהתרחש בשבוע שעבר, בטורקיה ובסוריה. שוב הוכח כי היערכות מוקדמת, תוך מיצוי משאבי הקהילה וההון האנושי המקומי, מהווים את הבסיס לסיוע הראשוני והמשמעותי ביותר במקרה אסון.

בתרגילי ההכנה מתמודדים הצח”י  בישובים עם אתגרים ודילמות כגון כיצד לנהל מידע במקרה של קריסת רשתות סלולריות? איך מאתרים נעדרים? איזה ציוד נדרש בכדי להלין תושבים של יישוב שלם מחוץ לבית במזג אוויר חורפי ועוד. בנוסף ניתן דגש לאלמנט הנפשי שיוצרים אירועי קיצון והמענה שנדרש.

בגולן, רוב הבתים הם צמודי קרקע. מדובר ביתרון גדול, שממזער בצורה משמעותית את הסיכוי לקריסת מבנים, בהשוואה לאזורים אחרים בארץ. אולם היישובים השוכנים על שפת המצוק שמעל עמק החולה והכנרת, נמצאים בסיכון גבוה יותר ועלולים להינזק ולהיפגע משינוי בצורת הקרקע ו/או גלישת מצוקים.

אנו מזמינים את כולם להיכנס לאתר פיקוד העורף, למידע המוצע באתר המועצה בלשונית מרכז חוסן גולן, להכיר את כללי ההתנהגות במקרה של רעידת אדמה, להוריד את יישומון פקע”ר, לצייד את הבית בציוד ומזון למקרה חירום ולנקוט פעולות נוספות שיכולות לחסוך חיי אדם, או פציעות מיותרות. כך שאם וכשהאדמה תרעד, כולנו נהיה מוכנים.

כביש חמת גדר-מבוא חמה – מתקנים את השילוט

השבוע, החלה חברת “נתיבי ישראל” בעבודות להסרת השילוט השגוי והתקנת שילוט חדש ומדויק בכניסות השונות לכביש חמת גדר – מבוא חמה. המטרה היא למנוע תנועת כלי רכב כבדים שמתקשים לבצע את הפניות הקשות בקטע הכביש וחוסמים את נתיב התנועה לשאר כלי הרכב המשתמשים בכביש. נמשיך לעדכן מעת לעת עד לסיום הסדרת השילוט והתמרור.

רדיו ארץ הגולן חוגג ארבע שנים להיווסדו

ראש המועצה פתח השבוע את יום השידורים החגיגי במלאת 4 שנים לרדיו ארץ הגולן בראיון מיוחד. בראיון שהגישה מרים דהן, סיפר ראש המועצה על השינויים שחלו במועצה בשנים האחרונות למרות האתגרים הרבים שהציבה המציאות הישראלית ועל המשמעויות בפועל של החלטת הממשלה שהתקבלה לפני כשנה על פיתוח הגולן. במהלך התוכנית, הצהיר גם שבכוונותיו להכפיל את אוכלוסיית הגולן ובו בזמנית להשקיע ולפתח את הקיים. לקראת סוף הריאיון, ראש המועצה הביע תקווה שישמר במהלך תקופת הבחירות שיח רגוע ומכבד בין המועמדים לראשות המועצה הבאה.

פרויקט הנחלות של נאות גולן מתרחב

לפני מעל עשר שנים החל פרויקט הנחלות בגולן. הפרויקט איפשר לחקלאים הוותיקים בגולן להגדיל את שטחי החקלאות וסייע בקליטת משפחות שביקשו לעסוק בחקלאות. בנאות גולן כמו ביישובים נוספים התקן עומד על 80 נחלות, כשעם ההגעה למיצוי התקן ניתן להרחיב, בסיוע המועצה, את כמות הנחלות ל- 100 נחלות ליישוב.  בשנים האחרונות פעלה המועצה יחד עם היישוב ומשרד החקלאות להגדיל את כמות הנחלות ביישוב. לאחרונה, לאחר מאמצים רבים, החליטה ועדת הפרוגרמות של משרד החקלאות להגדיל את כמות הנחלות ליישוב נאות גולן למקסימום האפשרי כרגע -100 נחלות! במקביל מזה מספר חודשים אנו פועלים לייצר פרוגרמה חקלאית אזורית חדשה אשר תאפשר ליישובים להוסיף שטחים חקלאים, לקדם ולפתח את החקלאות בגולן.

“כי האדם עץ השדה” – סדר ט”ו בשבט משותף לאלוני הבשן ואורטל

ביום ראשון, ערב ט”ו בשבט, התקיים במועדון אורטל סדר ט”ו בשבט משותף לקהילות אלוני הבשן ואורטל. השולחנות כוסו במפות ירוקות עליהן מגשים עמוסי פירות ארצנו ופירות יבשים, ומסביב אווירה חגיגית ומקרבת. את הערב הנחו במשותף אורי הייטנר, מאורטל וערן מאיר, מאלוני הבשן. שחר נדב, מקשת, ליווה בנגינה.

במרכז הערב עמד נוסח של “הגדת ט”ו בשבט” שהוצאה על ידי החברה למתנ”סים. טעמנו מהפירות, הלחמים, שתינו ארבע כוסות יין, ברכנו והתברכנו. הרב יונתן סנדרס, רבה של אלוני הבשן, סיפר על מקורותיו של סדר ט”ו בידי המקובלים בצפת לפני למעלה מ-500 שנה. ערן שיתף מצגת על ההיסטוריה של הפירות בגולן מזווית ארכיאולוגית. אורי הזכיר שבדיוק לפני 20 שנה, אורטל ואלוני הבשן חגגו סדר ט”ו בשבט, בדיוק באותו המקום ואותו המועדון.

האווירה הייתה נעימה ושמחה, שהמחישה אילו חיבורים נפלאים יש לנו בין שתי הקהילות, או כפי שבירכה סיסי, מרכזת התרבות באורטל, את חברי אלוני הבשן: “שכל פירותיכם יהיו מתוקים ועליכם לעולם לא יבלו. שיתקיים בכם מאמר הפסוק ‘והיה כעץ שתול על פלגי מים’. שתהיו חזקים עם שורשים עבים ויהיו לכם הכוחות לחיות נכון ולהביא עצמכם לידי שמחה תמיד.” מחכים לסדר ט”ו בשבט שנה הבאה באלוני הבשן.

(רשמה: ג’וד נקש)

מפגשי היכרות ועבודה במשרדי הממשלה

בתקופה האחרונה החלו לאייש את משרדי הממשלה השונים בעלי תפקידים חדשים. צוות המועצה ערך סבב פגישות הכירות ועבודה, במשרדים השונים ומקדם את צורכי הגולן אל מול מקבלי ההחלטות. בחלק מהמשרדים אף הקמנו צוותי עבודה משותפים המקדמים  יצירת תוכניות עבודה. אנו רואים בתקופה זו שעת כושר משמעותית על מנת לשים את הגולן שוב בקדמת סדר היום הממשלתי. אנו זוכים לאוזן קשבת ולרצון עז מצד המשרדים להמשיך את תנופת פיתוח הגולן. אנו מודים לשותפים במשרדים ומאמינים כי יחד נוכל לממש את החזון להכפלת אוכלוסיית הגולן.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?