משולחן המועצה האזורית גולן

מאסופת עבדים לאומה – יציאת מצרים, בה נספר בליל הסדר, היא למעשה יום העצמאות הראשון של עם ישראל. “בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים” וגם: הליכי בינוי בעיון זיוון ומעלה גמלא, חוקרים צעירים במרחב הגולני, עובדים קרוב לבית, לעשות טוב, מסדר ציוד ביישוב, רגע למנוחה, דרכון שביל הגולן, מרוץ עוצבת “הבשן” ו”מרוץ האנדרטאות, “בוחרים כיוון” וירידי תעסוקה אזוריים


אחת האמירות המוכרות ביותר מתוך ההגדה של פסח היא: “בכל דור ודור, חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים”. המילה “חייב” רומזת שלא מדובר רק במחשבה, או דמיון, אלא בהכרח ממשי, שבו כל אחד ואחת מוצאים בתוכם מעין “יציאת מצרים”. בעידן שלנו, היטיב לתאר זאת איש החינוך אמנון ריבק, בשיר המוכר “כל אדם צריך מצרים”:

כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִהְיֶה לוֹ

אֵיזוֹ מִצְרַיִם,

לִהְיוֹת מֹשֶׁה עַצְּמוֹ מִתּוֹכָה

בְּיָד חֲזָקָה,

אוֹ בַּחֲרִיקַת שִׁנַּיִם.

כָּל אָדָם צָרִיך אֵימָה וַחֲשֵׁכָה גְּדוֹלָה,

וּנְחָמָה, והַבְטָחָה, וְהַצָּלָה,

שֶׁיֵּדַע לָשֵׂאת עֵינָיו אֶל הַשָּׁמַיִם.

כָּל אָדָם צָרִיך תְּפִלָּה

אַחַת, שְׁתֵהֵא שְׁגוּרָה אֶצְלוֹ עַל הַשְּׂפָתַיִם…

כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִהְיֶה לוֹ

אֵיזוֹ מִצְרַיִם,

לִגְאוֹל עַצְּמוֹ מִמֶּנָּה מִבֵּית עֲבָדִים,

לָצֵאת בַּחֲצִי הַלַּיִל אֶל מִדְבַּר הַפְּחָדִים,

לִצְעוֹד הַיְשֵׁר אֶל תוֹך הַמָּיִם,

לִרְאוֹתָם נִפְתָחִים מִפָּנָיו לַצְּדָדִים… 

כָּל אָדָם צָרִיך שֶׁתִהְיֶה לוֹ

אֵיזוֹ מִצְרַיִם וִירוּשָׁלָיִם,

וּמַסָּע אָרוֹך אֶחָד,

לִזְכּוֹר אוֹתוֹ לָעַד

בְּכַפּוֹת הָרַגְלַיִם.

בעוד פחות מחודש נציין את יום העצמאות ה-75 למדינה. ליל הסדר הוא גם סוג של “יום עצמאות” – יום העצמאות הראשון של עמנו שבו הפכנו מאסופת עבדים לאומה. העצמאות שלהם, כמו גם של דור מייסדי המדינה, באה מתוך תביעה לחירות שלצדה משמעות – “מסע לזכור אותו לעד בכפות הרגליים”. בכל דור ודור, ובמיוחד בימים האלה, עלינו לזכור זאת יותר מתמיד.

חג שמח.

מניעים הליכי בינוי בעיון זיוון ומעלה גמלא

השבוע, התקיימו שתי ישיבות וסיורים לקראת הנעת תהליכים בתכניות מפורטות (תב”עות) עבור היישובים מעלה גמלא ועין זיוון. הסיורים התקיימו בנוכחות נציגי משרד השיכון, נציגי היישובים, אדריכלי הפרויקטים וצוות אגף ההנדסה והתכנון. התכניות המדוברות כוללות את הרחבת שני היישובים, תוספת היצע עתידי לדיור ובמקביל, טיפול סטטוטורי במה שקיים. הראייה המובילה את הנציגים כולם היא שהפתרון הטוב ביותר חייב לכלול, לצד ההרחבות העתידיות, גם אופציות למגרשים בגבולות הקיימים של שני היישובים. נוסיף ונעדכן בהמשך.

חוקרים צעירים במרחב הגולני

השבוע התקיים בקמפוס קצרין, של מכללת תל-חי, כנס של כל כיתות המדעים בשכבת ו’ בגולן, במסגרת הפרויקט השנתי “חוקרים צעירים במרחב הגולני”. הפרויקט הוא חלק ממהלך ארצי, שבו תלמידים מכיתות ו’ בכל הארץ יוזמים ומוציאים לפועל מחקרים בסטנדרטים אקדמיים, הכוללים הנחות יסוד, ניסויים ותצפיות, הסקת מסקנות והעלאת כיוונים למחקרי המשך. הפרויקט מתקיים במתכונת של תחרות, שבשלב הסופי יעלו אליה המחקרים המצטיינים ביותר מכל רחבי הארץ. המחקרים הוצגו במבואת המכללה, בנוכחות הצוות האקדמי של יחידת המחקר של מכלל תל-חי, צוותי ההוראה מבתי הספר, נציגים של אגפי החינוך משתי המועצות, הורים וכמובן, התלמידים עצמם. בחלקו השני של הערב, התקיימה הרצאתו של ד”ר מוטי צ’רטר, מ”מכון שמיר למחקר”, על ציפורים במרחב. בסוף הערב, נבחרו הפרויקטים המצטיינים שיעלו לשלב הבא של מחוז צפון. כל הכבוד לתלמידים, על עבודה יסודית ברמה גבוהה וברכות לזוכים.

עובדים קרוב לבית

אחת הסוגיות שמטרידות מאוד נקלטים חדשים בגולן היא סוגיית התעסוקה. בחודש האחרון, התקיימו הכשרות לנציגי מחלקת הקליטה של אגף הקהילה בנושא “תעסוקה וקהילה כעוגן”. בהכשרות השתתפו גם צוותי קליטה והאקלום ביישובים. מהלך זה נועד להקל על מתן מידע בנוגע לאפשרויות תעסוקה לנקלטים והוא נעשה בשיתוף פעולה עם האגף לפיתוח כלכלי של החכ”ל. מפגשי ההכשרה התקיימו במתחמי “האבזלת”, שבבני יהודה ובצומת וואסט ונטלו בהם חלק כ-30 נציגים מכל יישובי הגולן.

במפגשים עסקנו באפשרויות הליווי וההכשרה בתחום התעסוקה. ניתן דגש מיוחד להזדמנויות חדשות בתחום ההייטק בגולן, שנמצא בהתפתחות מרשימה בשנים האחרונות. כמו כן, עסקנו באתגרים של עסקים פרטיים בגולן. נציגי היישובים חלקו אף הם מניסיונם בליווי נקלטים ותפקידה של הקהילה כעוגן לתושבים, בכלל ולנקלטים, בפרט. הערכים החשובים שהתמקדנו בהם היו ערך עצמי, מעגלים חברתיים ותחושת שייכות. בהזדמנות זו, אנו מודים לצוותי קליטה ואקלום ביישובים על עבודתם לאורך כל השנה ולכל השותפים במפגשי ההכשרה.

נציין גם שלאחרונה, הסתיימו שני מחזורים של קורס “בנייה בגולן” בשיתוף “קבוצת גלר”, שבבעלות מיכל גלר. מיכל העבירה למשפחות נקלטות, הנמצאות בהליכי בנייה בגולן, קורס מקיף על שלל הנושאים הקשורים בבנייה. קורס נוסף ייפתח לאחר פסח וניתן עדיין להצטרף אליו.

לעשות טוב

“יום המעשים הטובים” בגולן עמד השנה בסימן “עם ולמען נוער הגולן”. לקראת “יום המעשים הטובים”, נערכו שיחות עם בתי הספר התיכוניים בגולן ועם מנחי הנוער ביישובים, במטרה לייצר שיתופי פעולה רחבים בגולן ביום זה. החלטנו לצאת השנה בפיילוט עם ביה”ס “דרכא נופי גולן”. צוות המורים של בית הספר הגיע ליישובים ולקח חלק משמעותי במהלך היום. גם מנהלי החינוך ביישובים נרתמו בצורה מלאה וכל יישוב עיצב פרויקט וגייס כוחות קהילתיים נוספים להוצאתו לפועל.

נוצרו שיתופי פעולה בתוך הקהילות בין נוער לוותיקים, לוועדות יישוביות, לילדי הגנים ולעוד מרחבים קהילתיים ביישובים. בין היתר, שופצו פינות חמד, גינות קהילתיות, חולק שי לוותיקי היישוב, נערכו הפנינג וירידים שונים ועוד.

ההירתמות של היישובים הייתה רחבה וחיובית וכך נוצר יום מלא משמעות למגוון אוכלוסיות בכל יישוב. נעמה שיצר, מנהלת הקהילה ברמות, סיפרה על התנדבות תלמידי נופי גולן בבית הספר “מעלות הגולן”, עם ילדי כיתות א’-ה’.

“היה מדהים לראות את התלמידים עובדים בבניית ספסלים ממשטחי עץ, מטפלים בחממה, יוצרים אבני מדרך וכן בבנייה של אוהל טיפי. היה יום מרגש ומלא בעשייה מכל הלב,  לגדולים וקטנים כאחד”.

גם בוועדת החינוך בנטור סיפרו על ההירתמות לשיפוץ המרחב לטובת דיירי ההוסטל של עמותת “כוכב הצפון”, בקצרין, המיועד לבוגרים בעלי מוגבלויות.

“כחלק מפעילויות ‘שנת בר-המצווה’, ילדי שכבת ז’ מנטור הקימו בהוסטל גינת ירק, גזמו עצים, בנו פינת ישיבה וצבעו את הגדר. תודה לדיירים ולצוות ההוסטל, שפתחו בפנינו את ביתם, לוועדת תרבות ולאביטל השכל, שיזמה, דחפה והניעה. תודה גם לקובי דויטש, שתרם ממרצו, זמנו וכישוריו וכמובן לילדי שכבת ז’ הנפלאים שעבדו בחריצות, רגישות, עצמאות ושמחה”.

במושב כנף, הנוער נרתם לשיפוץ הפינה לזכר טל שלם, בניית פינות ישיבה על המצוק, שילוט גדר המערכת לטובת הרצים וההולכים ועוד. ילדי הגן הצטרפו לעשייה והניחו אבנים עם מילים טובות סמוך למצוק.

תודה לאביב פלס אשכולי, מנהלת יחידת ההתנדבות באגף הייעוץ והטיפול של המועצה שיזמה את המהלך ולכל שאר השותפים.

מסדר ציוד ביישוב

ביום רביעי האחרון, התכנסו במועדון לחבר, בקיבוץ עין זיוון, מתנדבי צח”י מתחום הלוגיסטיקה, לערב השתלמות. בערב, נטלו חלק גם מנכ”ל “קולחי גולן”, רוני זיגלר, מנהל מכלול לוגיסטיקה בחירום, מיקי מנחם ומנהל אגף ההנדסה והתכנון, מולי שפיגל.  נציגי המועצה שיתפו את פעילי הצח”י בתפקידם בחירום, בערוצי הסיוע של המועצה בחירום והעלו נקודות לחיזוק שיתוף הפעולה.

רפי סדי, ממרכז “משאבים”, העביר סדנה על מקרים מהשטח וסימולציות. לאחר הפסח, תיערך הכשרה דומה במרחב דרום הגולן.

רגע למנוחה

לפני כשבוע וחצי, הוקמה פינת מרגוע חדשה בכניסה לאגף הייעוץ והטיפול, לזכרה של מנוחה גפני ז”ל, ממייסדות מערך הטיפול במועצה, בתקופה שעוד הוא כונה מיט”ר והמקימה של פרויקט “מעגלים”, להדרכת הורים. פינת המרגוע הוקמה בידי עובדי המועצה, ב”יום המעשים הטובים”, שבנו, ניסרו, שייפו וצבעו ויצרו שני ספסלים מרהיבים ואדנית. בקצה של כל ספסל, מוקם לוח עץ עם עצות פרקטיות איך להירגע ולתפוס נשימה. הפינה המזמינה משרה רוגע על כל מי שבא לחסות בה לכמה דקות, אם באמצע יום העבודה ואם אחרי או לפני טיפול באגף.

דרכון שביל הגולן

יוזמה חדשה ומדליקה של התיירות בחברה כלכלית גולן – דרכון שביל הגולן. את הדרכון יקבלו המטיילים בשביל הגולן באתרי הלינה ברחבי הגולן: מלונות, צימרים ואתרי קמפינג. באתר הלינה, יחתימו בדרכון כל קטע טיול שהמטייל השלים. המשימה היא להשלים את הטיול בשביל כולו ולקבל דרכון מלא חתימות.

מטרת המיזם היא עידוד וקידום עסקי התיירות בגולן וחיבורם למוצר התיירותי החזק של שביל הגולן, בו צועדים אלפי מטיילים, מדי שנה. עונת השיא של השביל היא כעת, באביב, הטבע בשיאו, הכול ירוק ופורח ומזג האוויר נעים.

שלוש, שתיים, אחת – רוץ!

שני אירועי ריצה יתקיימו פה בגולן בתקופה הקרובה, סביב החגים הלאומיים. “מרוץ הבשן”, של עוצבת “הבשן”, יתקיים ביום שישי, 21.4.23, באנדרטת 77, עם שני מקצים: 10 ק”מ תחרותי ו-5 ק”מ עממי. ההשתתפות כרוכה ברישום מראש בקישור שנמצא במודעה בדף הפייסבוק של המועצה. שם גם ניתן לקבל פרטים נוספים על שעת ההתכנסות ושעות הזינוק.

ביום ג’, ד’ אייר, 24.4.23, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יתקיים בפעם העשירית “מרוץ האנדרטאות”. ההתכנסות בשעה 15:00, בחניון תל-סאקי. המסלול, באורך 8.5 ק”מ, יעבור בין אנדרטאות שונות באזור, הנחת זרים ודברים לזכר הנופלים. אין צורך להירשם מראש. פרטים נוספים בדף הפייסבוק של המועצה ושל “רצי רמת הגולן”.

“בוחרים כיוון” – שירות לתושבים השוקלים שינוי תעסוקתי

מרכז תעסוקה גולן מציע לתושבים סדנה של 10 מפגשים, למיקוד תעסוקתי ואישי וקבלת כלים פרקטיים ואומץ לעשות שינוי. עד כה, התקיימו 10 מחזורים וכ-100 תושבים כבר השתתפו וקיבלו כלים לצאת לדרך חדשה. המשובים המתקבלים מראים כי התרומה של תכני הסדנה לתהליך האישי היא משמעותית. הסדנה נוגעת גם במוכנות אישית ל”עולם העבודה החדש” וכוללת אבחון ומשוב. הסדנה מסובסדת עבור תושבי המועצה. המחזור הבא ייפתח באמצע מאי ומומלץ כבר להירשם, היות שמספר המשתתפים בכל מחזור מוגבל ל-12. להרשמה 04-6851004 / 050-7887012.

עדכון פעילות מרכז תעסוקה לחג הפסח: בין התאריכים 5.4-13.4, המרכז יהיה סגור. חזרה לפעילות ב-16.4.

ירידי תעסוקה אזוריים – תכניסו ליומנים

יריד תעסוקה אזורי, בשיתוף עמק הירדן, יתקיים ב”בית גבריאל”, 3.5.23, ביום רביעי אחה”צ.

יריד תעסוקה אזורי, בשיתוף מכללת תל-חי, גליל עליון ומבואות חרמון, יתקיים במכללת תל-חי, ביום חמישי, 18.5.23, בשעות הבוקר והצהריים.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר מרכז תעסוקה גולן.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?