ט״ו בשבט עם המשק הכי ירוק ושמח בשכונה הגולנית

מה חנות? הרבה מעבר לזה. “שוק מחניודה של הצפון“, קרא לזה אחד הלקוחות. משק רם, אבני איתן, המשק הכי ירוק ושמח בשכונה הגולנית


מאת: חן בן צבי

עוד רגע טו בשבט כאן ונראה שהשנה השמים נפתחו ממש לכבוד החג. נראה שברכת הגשם מבקשת להזכיר לכולנו שיש משהו גדול מאתנו ושאין לאבד תקווה. אז עכשיו, כשהגשם משקה את התלמים והערוגות, וניתן לקחת נשימה עמוקה של חורף בריא ופראי, נעצור להכיר מקרוב את אחד מהעסקים היותר מרגשים במרחב הגולני.

לי אישית, כתושבת עין זיוון, יצא להכיר את משק רם דווקא בתקופת הקורונה. היכולת לבצע משלוח, ולקבל עד הבית ירקות ופירות מופלאים, הייתה בהחלט אחד מהדברים היותר משמחים שקרו לי באותה תקופה מורכבת.

אז נכון שכיום משק רם כבר לא עושה משלוחים, אך מי שהתרגל לרמה הגבוהה של הפירות והירקות, מי שנהנה לאורך חודשים ממבחר עשיר ומי שהתמכר לטעם של סחורה טרייה ברמה מעולה, לא ימהר לחזור לאחור. כאן גם אתם מוזמנים להכיר מקרוב ולהתאהב בעסק בעל ידיים ירוקות וחסר יומרות. עסק שמככב אצל רבים מאתנו בארוחה המשפחתית ושמסייע לאיןספור חקלאיים מקומיים.

אפילו הפלפל מחייך

לריאיון אנחנו פוגשים את אור, אחד משני הבנים שממשיכים את המשק החקלאי שהקים האב, אודי רם, לפני כ-40 שנה. אור, ספר בכמה מילים על העסק

אור: “משק רם הוא דור שני לחקלאים והשלישי כבר נראה באופק. המשק יושב באבני איתן. אבא הקים את המשק לפי כ-40 שנה. מעבר לתוצרת חקלאית טרייה ומובחרת, ניתן למצוא אצלנו מגוון מוצרים משלימים. בין היתר, תמצאו אצלנו יין, דבש, יוגורט עזים, קטניות, אגוזים, מוצרי חלב, לחמים בריאים ועוד. מוזמנים להגיע ולהציץ. ראשון עד חמישי, שבע עד שבע ושישישבע עד שתיים.

החנות חפה ממניירות ומשדרת אווירה טובה. יש מוזיקה שמחה, מדי פעם מחלקים פינוקים, המבחר עשיר ותמיד מתחדש, מבחן הטריות שומר על רף גבוה ואפילו הפלפל מחייך, פשוט כי כיוונו אליו את הפנס

עם זאת, ראוי לציין שמבחינת הלקוחות, משק רם הוא הרבה ומעבר לחנות בוטיק לירקות טריים. מדובר בחנות עם נשמה, שמצליחה להעביר חוויה של שוק ססגוני. החנות חפה ממניירות ומשדרת אווירה טובה. יש מוזיקה שמחה, מדי פעם מחלקים פינוקים, המבחר עשיר ותמיד מתחדש, מבחן הטריות שומר על רף גבוה ואפילו הפלפל מחייך, פשוט כי כיוונו אליו את הפנסים“.

העסק אומנם קיים רק שלוש שנים, אך אתם, כמשפחה, עוסקים בחקלאות לאורך שנים. כיצד התגלגלתם לפתוח חנות שמוכרת חקלאות אזורית?

כילדים, הבית תמיד היה סביב המשק החקלאי ולאחר הצבא, חזרנו לעבוד במשק והתפתחנו. בנוסף לגידול מטעים ופרחי אדמונית, שילבנו גידולי ירקותכשהגענו למועד הקטיף ולענייני השיווק, נתקלנו בסוחרים שהיו מוכנים לקנות את התוצרת רק במחירי הפסד. הסיטואציה כאבה לנו. לא רק כאב שלא נוכל להתפרנס בכבוד, אלא גם כאב שהלקוחות שלנו לא ייהנו מסחורה טרייה, רק כיוון שהירקות עובריםידיים נוספות‘, כך שכולם מפסידים.

לאחר קבלת החלטה משותפת, כעסק וכמשפחה, הפצנו פוסט שסייע למכור את הירקות באזור. מהר מאוד, השמועה על הירקות הכי טעימים בצפון הביאה אותנו למסד את מכירת הירקות במשק, ולהוסיף מגוון פירות וירקות עונתיים“.

הרבה פעמים אנשים מגיעים אליכם במיוחד ואף כחלק מיום כיף באזור. על אילו אטרקציות קולינריות סמוכות הייתם ממליצים?

אנחנו מספקים מהתוצרת המצוינת שלנו לרבים מעסקי המזון והתיירות. החל מעגלות קפה ועד למסעדות. אז כשמגיעים אלינו, מוזמנים לעצור בקפה דורא‘, אחלה מקום לחשיבה והשראה, בדודיס‘, אידאלי ליציאות משפחתיות וכמובן, שגם בגיליס‘ – כשבא להתפנק“.

אווירה מחבקת ונעימה

איזו תוצרת ניתן למצוא אצלכם, מהיכן היא מגיעה?

אור: “בחנות, ניתן למצוא מגוון נרחב של פירות, ירקות וירוקים. כחקלאים, אנחנו מגדלים מבחר רב, בהתאם לעונות השנה, כאשר אנחנו ממנפים את מזג האוויר הייחודי לרמת גולן. מגדלים פירות קיץ וירקות חורף, כמו כרובית, ברוקולי, מגוון חסות ועוד.

יחד עם זה, כיוון שאנחנו מאמינים בשיתופי פעולה, ניתן למצוא אצלנו תוצרת של חקלאים נוספים. הן של חקלאים מקומיים, שמקבלים אצלנו עדיפות והן של חקלאים מאזורים אחרים, כולל פירות קיץ שמגיעים היישר מהערבה ומזכירים טעמים עשירים ומתוקים של קיץ“.

בטו בשבט, במשפחה שלנו, עורכים ארוחה משפחתית ובה טועמים מכל פרי וירק ואף מכל צבעי היינות. לאחר מכן, מברכים את האביב המתקרבמאחלים עונה חקלאית מוצלחת

כל חיי הייתי בטוחה שראש השנה לאילנות מתייחס לחשיבות הנטיעה ואילו לאחרונה, גיליתי פרשנות שטוענת שאלו הפירות שצריכים לקבל את מרכז תשומת הלב. אם כך, אני סקרנית: כיצד אתם במשפחה, שכל השנה עובדת בחקלאות, חוגגים טו בשבט, חג שמתייחס לעיסוק היוםיומי כאל חגיגה שלמה?

בטו בשבט, במשפחה שלנו, עורכים ארוחה משפחתית ובה טועמים מכל פרי וירק ואף מכל צבעי היינות. לאחר מכן, מברכים את האביב המתקרבמאחלים עונה חקלאית מוצלחת“.

אינכם ממוקמים במרכז הארץ ועדיין מגיעים אליכם אינספור לקוחות. כיצד אתם מסבירים את זה?

אין להתעלם מהעובדה שאנחנו לא במרכז, כך שאנשים נמשכים ליעדים מיוחדים. קשה לפספס שאנחנו חנות שיש בה נשמה, שהמוכרים מחייכים, שהסחורה מעולה, שהחוויה במקום מזכירה את שוק מחנה יהודה, שהמבחר ססגוני ושבאופן כללי האווירה מחבקת ונעימה“.

בלי לעקם את המציאות

לאחרונה, שיניתם תפיסה שיווקית. חברתם למשרד הפרסום OK””. קחו אותי אל מאחורי הקלעים של קבלת ההחלטה 

אור: “אומנם אנחנו רק בהתחלה, אך כבר ההתנהלות מול משרד הפרסום ‘OK’ מעניקה את אותותיה. כמו כן, לא סתם בחרנו ב ‘OK’, מדובר במשרד מהגולן שמבין בדיוק איך להפיץ את הבשורה של חברה מקומית. מבחינתנו, כעסק שפעיל בפריפריה, חשוב לנו למלא את הפער בדברים הטובים והבריאים ביותר ולתפיסתנו, אין כמו מגוון פירות וירקות טריים כדי להמחיש זאת, וכאן משרד הפרסום ‘OK’ נכנס לתמונה, מתוך מטרה להנגיש את השירות שלנו, מבלי לעקם את המציאות.

אנחנו מוכרים סחורה טבעית, טרייה ומובחרת. פועלים באווירה טובה, משלבים מוצרי איכות משלימים ועוטפים את הקונספט עם חיוך. את החבילה הזו מבקשים להציג, כך שכל אזור הגולן יזכה להביא לשולחן השבת מרקים עשירים, צלחת פירות צבעונית, סלטים מדהימים ועוד“.

ציינתם חוויה, תסבירו בבקשה

איך אמרו לי כמה מהלקוחות? ‘המקום שלכם הוא כמו שוק מחנה יהודה של הצפון‘. נקי, מסודר ומלא בצבעים וטעמים. מי שנכנס לחנות יוצא שמח ומלא בהשראה“.

מגיעים אנשים שמבקשים לאכול בריא, לפנק את האורחים ואת הילדים עם ירקות מגוונים, אנשים שמבקשים להפיח חיים בשולחן השבת, הורים לילדים ששמחים להעניק לילדים עצמאות בחנות, תיירים שמטיילים באזור

איזה קהל ניתן לפגוש אצלכם?

מגיעים אלינו אנשים מכל אזור הגולן שעבורם ביקור בחנות מהווה אטרקציה. מעבר לכך, מגיעים אנשים שמבקשים לאכול בריא, לפנק את האורחים ואת הילדים עם ירקות מגוונים, אנשים שמבקשים להפיח חיים בשולחן השבת, הורים לילדים ששמחים להעניק לילדים עצמאות בחנות (כיף גדול לסייע לילדים למצוא מה שהם מחפשים), תיירים שמטיילים באזור ונמשכים למרכיב האותנטי ועוד“.

בתקופת הקורונה, רבים הכירו אתכם דרך המשלוחים ולאחר מכן, המשיכו אתכם דרך רכישה ישירה. מהי החוויה האישית שלכם מאותה תקופה?

זכות גדולה נפלה בחלקנו לדאוג לתושבי הסביבה בתקופה כה מאתגרת. בשונה מהרשתות הגדולות, נתנו מענה אישי, עם כל הנשמה. עם זאת, לצד תחושת סיפוק גדולה, התמודדנו מול שלל סימני שאלה. בדיוק פתחנו את העסק וזה הרגיש כמו צעד משוגע, אם כי בהחלט עמדנו במשימה בהצלחה. עבדנו 24 שעות ביממה והצלחנו לספק לכל לקוח את ההזמנה“.

עתה, אם נחזור לחג של החקלאים, אני חייבת לשאול: אילו הפתעות מיוחדות מחכות אצלכם, במשק רם, לכבוד טו בשבט?

אצלנו, כל השנה נותנים מקום של כבוד לפירות ולירקות, אם כי בטו בשבט נוסף למגוון הרחב מגוון פירות יבשים ואגוזים טבעיים, ללא תוספת סוכר, וכמובן שגם ערכות משפחתיות לחגיגת החג“. טעים, מרשים ובריא!

בהחלט עסק פשוט, אך מיוחד, ירוק, אך ססגוני. אז אולי לא נשמע כאן את המולת השוק, אך כן נרגיש את הלב הפועם, את הצבעים העזים ואת ניחוח הטריות שגורם לחשוב על שילובים טעימים. מגיעים לאזור של מושב אבני איתן? תעשו לעצמכם טובה ותעצרו להבין במה מדובר.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?