רפואה עם ערכים

הרופא שעזב קליניקה יוקרתית במרכז הארץ כדי להביא רפואה איכותית לצפון. פרופ’ ירון דגן: “לטעמי, זה לא אמור להיות משנה היכן אתה גר, מגיע לך לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר”


 

לפני שמונה שנים, החליט פרופסור ירון דגן, רופא משפחה ממרכז הארץ, לחולל שינוי בתרומתו הרפואית. לאחר שעזב את מרפאת השינה, אותה הקים בבית החולים תל השומר, ואת חדר המיון בשיבא, החליט להקדיש את כישוריו הרפואיים למען מבוטחי “מכבי”, המתגוררים באזור הגולן שבצפון. דגן הוא בעל ניסיון רפואי מכובד ביותר, הכולל בין היתר שני דוקטורטים ברפואה ובפסיכולוגיה קלינית וכן מתמחה ברפואה דחופה וברפואת משפחה. דגן הוא מאמין גדול ברופאים בעלי ערכים ומידות ואחת ממטרותיו העיקריות היא לקדם באופן משמעותי את הרפואה בצפון הארץ, שהוזנחה לדבריו.

פרופ’ דגן: “כעת, יש תחרות בריאה, כשהמרוויחים הגדולים הם תושבי הגולן. יש פה צוות אנשים מוביל, שהגיע לתרום מניסיונו העשיר, על מנת לשנות ולתרום את המיטב. עדיין, חלק מהציבור לא יודע כמה התקדמנו ופיתחנו פה את הרפואה, מאז התמקמנו בגולן, לפני שמונה שנים”

“הגעתי לאזור הגולן לפני שמונה שנים וראיתי ששירותי הרפואה בצפון הארץ במצב רע והחלטתי לעשות שינוי”. מאז, הספיק דגן להקים ארבע מרפאות משפחה של “מכבי” באזור הגולן. “החזון שלי הוא שהרפואה הטובה ביותר תגיע גם לתושבי הפריפריה”.

אחד הדברים שבערו לפרופסור דגן הוא ההבדל שבין תושבי הגולן לבין תושבי מרכז הארץ, המעוניינים לקבל שירות רפואי מתקדם. “תושבי הגולן היו נאלצים לנסוע 50 קילומטר בכדי לקבל טיפול רפואי מתקדם, בעוד שתושב תל אביבי, לדוגמה, ייסע רבע שעה לכל היותר לקבל שירות. לטעמי, זה לא אמור להיות משנה היכן אתה גר, מגיע לך לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר”.

בעקבות זאת, החליט דגן להביא את הרפואה המתקדמת מהמרכז לדרום רמת הגולן.

“לאט לאט, בניתי צוות איכותי, המורכב מהמומחים הבכירים בארץ במקצועות מבוקשים, כמו אורתופד ילדים, נוירולוגית ילדים, טיפת חלב, רדיולוגית אולטרסאונד, פיזיותרפיה ותזונאית, שייתנו מענה הולם גם בצפון הארץ”.

לדבריו של דגן, לפני הגעתו, שירותי הרפואה שקיבלו 32 יישובי הגולן לא היו ברמה המתבקשת ולטענתו, כל עוד לא הייתה אלטרנטיבה של קופה נוספת, הייתה תחושה של מונופול והרמה הייתה בהתאם.

“כעת, יש תחרות בריאה, כשהמרוויחים הגדולים הם תושבי הגולן. התחרות רק משפרת את השירותים למבוטחים ויש פה צוות אנשים מוביל, שהגיע לתרום מניסיונו העשיר, על מנת לשנות ולתרום את המיטב. עדיין, חלק מהציבור לא יודע כמה התקדמנו ופיתחנו פה את הרפואה, מאז התמקמנו בגולן, לפני שמונה שנים”.

 רפואה איכותית

פרופסור דגן דאג להביא אתו את מיטב הרופאים המומחים מאזור המרכז לצפון הארץ: “לא מדובר פה רק בזמינות הרופא, אלא בעיקר באיכות ומקצועיות הרופא”.

לדוגמה, דגן סחף אחריו מאזור המרכז בין היתר סוללה של רופאים בכירים מומחים, היישר לצפון. ד”ר אמנון ישראלי, אורתופד מתל השומר, ד”ר רון למדן, מנהל יחידת אורתופדיה ילדים ב”הדסה”, ד”ר טל בוגנים, מומחה ברפואת נשים, ד”ר מרים הרשקוביץ, רדיולוגית מומחית לאולטרה סאונד, ד”ר מלי צדפה, מומחית לרפואת משפחה, ד”ר טליה וולמן דור, מומחית בנוירולוגיה ילדים מהדסה, ד”ר אלווירה לאוטן, מומחית ברפואת עיניים מבי”ח כרמל וד”ר שלומי ברלטר, מומחה לא.א.ג.

“אלו לא עוד אנשי מקצוע, אלא הבכירים ביותר”, מתגאה דגן.

אותם רופאים מומחים מגיעים אחת לשבוע, שבועיים או חודש, ליום עבודה שלם ועמוס, עוזבים את הקליניקות שלהם במרכז הארץ, על מנת לתרום מניסיונם העשיר לתושבי הצפון. חלקם נשארים ללון בצפון וחלקם עושים את הדרך הארוכה בסוף היום, חזרה למרכז הארץ.

“יש אצלנו רופאים בכירים, לא מעטים, שזורמת בהם רוח של חלוצים, שנושא הרפואה עומד לנגד עיניהם. ביחד עם ‘מכבי’, אנחנו נותנים להם את כל התנאים הדרושים ואת התחושה שהם באמת עושים משהו חשוב”.

דגן רואה זאת כציונות מצד עמיתיו לעבודה, כשהם באים מרחוק ומתאר זאת כעבודת קודש. המשמעות עבור מבוטחי “מכבי” בגולן שזוכים לטיפול רפואי כה בכיר היא עצומה, שכן הם מבינים שכל זה קורה אך ורק למענם. המטרה של דגן הייתה ועודנה לתת את הטיפול הטוב ביותר לרמת הגולן.

“אנחנו כאן עבור תושבי הגולן 24/7 ומזמינים כל תושב להגיע ולקבל את השירות הרפואי המתקדם והאיכותי ביותר בצפון. התחלנו פה מהפכה, שעוד כמה שנים תהווה דוגמה לכל עיר ויישוב בצפון”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?