משולחן המועצה האזורית גולן

מרתון של ישיבות מול משרדי הממשלה השונים במטרה לאשר עוד תקציבים לנושא שדרוג תשתיות והמשך הקליטה  האם ניתן לייצר מודל חיזוי דמוגרפי שיסייע ליישובים להיערך להמשך הקליטה? קרה שרציתם לפנות למועצה בווטסאפ? היישומון החדש שייכנס לשימוש אחרי פסח יהפוך את זה לאפשרי!  מועדון וותיקים חדש נפתח בחיספין קהילת ההייטק של הגולן מזמינה אתכם להרצאה על AI, צ’ט GPT וכלים נוספים שישנו בעתיד הקרוב את כללי המשחק


החורף חזר לבקר והגשם מנקה את האוויר ומשפר את מאזן המשקעים. לא רק הגשם מייצר אצלנו תחושה טובה – גם ההצלחות במשרדי הממשלה נותנות רוח גבית להמשך פיתוח הגולן.

השבוע התקיימו פגישות רבות במשרדי הממשלה, אחת מהן חשובה במיוחד, של וועדת היישום להחלטת הממשלה לגולן. כאשר אנו בוחנים את הנתונים אנו למדים כי 616 משפחות עברו וועדות קבלה מאז תחילת 2022 והיישובים קולטים וממשיכים להתרחב.  מרחיב את הלב לשמוע את המשפחות בוועדות הקבלה מספרות על חלומות, שאיפות וכיצד הגולן משתקף מבעד לעיניהם.

המשימות הדחופות ביותר על סדר יומה של המועצה קשורות בהבאת תקציבים לשיפוץ והוספת תשתיות ביישובים הוותיקים, וכן הגדלת תקציבי התשתיות בהרחבות. מדובר במוסדות ציבור, כבישים, מדרכות, תשתיות מים, ביוב ועוד.

בשנה הקרובה יושקעו מעל 50 מיליון ש”ח בתיירות בגולן. השנה תהיה השקעה גדולה גם בתחום החקלאות והיזמות העסקית.  רשת “האבזלת” תפתח סניף שלישי בסוף השנה בקצרין. יש עוד הרבה תחומים בהם אנו עסוקים, אולם מעל לכל הפעילות נמצאת המחויבות שלנו להמשיך ולעשות את הגולן שאנו חיים בו למקום טוב יותר.

כנס גולן בצמיחה

ביום ראשון השבוע, התקיים כנס צמיחה גולני בהפקת אגף הקהילה, בשותפות משרד השיכון והחטיבה להתיישבות. הכנס יועד להנהגות היישובים ולכלל בעלי התפקידים בתחום הצמיחה הדמוגרפית ביישובים. כפי שכולנו יודעים, הגולן בצמיחה מתמדת שרק תמשיך ביתר שאת, בשנים הקרובות. בכנס, הועלתה החשיבה האסטרטגית שמאחורי הצמיחה וכן דנו בשאלות כיצד מייצרים חיזוי דמוגרפי שיסייע למועצה וליישובים להתכונן.

עוד לפני תחילת הכנס, התקיים מפגש מוצלח של נציגי המועצה עם צוותים של משרדי הממשלה השונים לטובת המשך ההשקעה בקליטה ושיפור התשתיות. הכנס עצמו החל בסקירה של ראש המועצה על מצב הקליטה בגולן, מצב ההרחבות ביישובים וסטטוס התקציבים המיועדים לצמיחת האזור. רון שני, לשעבר ראש מועצת משגב וכיום יועץ המועצה בבניית תחזית דמוגרפית, הציג את תרחישי הצמיחה בגולן בעשור הקרוב.

ח”כ לשעבר צבי האוזר הציג סקירה היסטורית הנוגעת לגולן וניתח את חלון ההזדמנויות הגיאופוליטי הייחודי שאנו מצויים בו לטובת פיתוח הגולן. ראש מועצת קצרין, דימי אפרצב, שיתף גם הוא בתכניות הצמיחה של קצרין. בחלקו השני של הערב התקיימו דיונים בהיערכות המועצה, הקהילות והאזור למציאות של הכפלת כמות התושבים, תוך התמקדות בסוגיית שימור הקהילתיות ואורח החיים האיכותי והייחודי בגולן.

תודה גדולה לרותם קבלו ולצוות אגף קהילה על הפקת כנס מקצועי ומשמעותי. תודה להנהגות היישובים על העבודה השוטפת והעשייה בתחום הצמיחה.

החלטות ועדת היישום הממשלתית לחוק הגולן

בתחילת השבוע, התקיימה בירושלים ישיבה של ועדת היישום להחלטת הממשלה לגולן בנושא עידוד צמיחה דמוגרפית בת-קיימה. בפגישה, הציג צוות המועצה בפני הנציגים של משרדי הממשלה את נתוני הקליטה מאז התקבלה החלטת הממשלה. בתקופה זו עברו 616 משפחות חדשות ועדות קבלה, מתוך יעד של 1,058 משפחות עד לסוף שנת 2023 .במקביל, הוצגה ההתקדמות בתחומי הבינוי והתשתיות. העובדה שהמועצה הגיעה לעמידה ב-58% מיעדי הקליטה, עוד לפני תום הרבעון הראשון של 2023, זכתה לתשבחות רבות מכל נציגי משרדי הממשלה שהתפעלו מהתקדמות הקליטה וביצוע העבודות בשטח. לאור זאת, התקבל אישור מידי להמשך קידום העברת תקציבים עבור מבני ציבור ושיפור תשתיות ביישובים. המועצה תמשיך לפעול בכדי לעמוד ביעדי הקליטה וביצוע הפרויקטים השונים. יישר כוח לכל העוסקים במלאכה במועצה וביישובים, שעובדים קשה בכל יום למימוש ההחלטה.

נותנים שירות באמצעות אפליקציה חדשה

כפי שכבר דיווחנו בגיליון הקודם, בימים אלו מוטמעות מערכות דיגיטליות חדשות במועצה, וכולן מכוונות לשיפור השירות לתושב, התאמתו לכמות האוכלוסייה הגדלה ומתן אפשרות לעובדים לעקוב ולטפל במשימות. אחת מהמערכות החדשות שיחלו לפעול לאחר חג הפסח, הוא יישומון (אפליקציה) שרות חדש של המועצה. אחת הבשורות העיקריות באפליקציה החדשה היא אפשרות מעקב  בזמן אמת למשתמש בנוגע לבקשה או פנייה שהוא מבצע, תוך שיקוף מלא של השלב בו הבקשה נמצאת. רציפות היא אחד ממדדי האיכות העיקריים של שירות טוב. היא מעניקה למשתמש את הביטחון שיש מי שמטפל בנושא, ומספקת אינדיקציה ברורה לגבי משך הזמן עד לסיום הטיפול בבקשה. אותה מערכת תשרת במקביל את עובדי המועצה, כך שאת תמונת המצב יראו מקבלי ונותני השירות בכל רגע נתון. בנוסף אנו מפתחים מענה באמצעות וואטסאפ למוקד דבר שיקל על התקשורת עם המוקד.

במועצה נערכים כבר לקראת המעבר למערכת ניהול הלקוחות החדשה שתהווה בסיס נתונים ליישומון החדש. בשבוע הבא יחלו הדרכות לעובדים באגפים השונים, ובסוף החודש נצא לפיילוט ראשון של המערכת החדשה. נמשיך לעדכן.

הגולן והמדע עולים לירושלים

ביום רביעי, התקיים בירושלים מפגש של נציגי המועצה ו”מכון שמיר למחקר”, עם גדי אריאלי, המנכ”ל החדש של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. במפגש, נטלו חלק סגן ראש המועצה – גל גפני (כנציג שתי המועצות), מנכ”לית “מכון שמיר למחקר” – דינה גלעד ונציגים נוספים. המפגש נועד להיכרות הדדית עם המנכ”ל וצוותו, וכן לסקירת פעילות “מכון שמיר למחקר”, שמיצב עצמו בשנים האחרונות בחזית המחקר בישראל. חלקה השני של הפגישה עסק בהצפת צרכים לטובת המשך המחקר ופיתוח פעילות המכון. המנכ”ל התרשם מהפעילות הענפה והמואצת של מכון שמיר ומהמחקרים שהוצגו והוסכם על המשך שיתוף פעולה מול המשרד.

מהפכת ה-AI והצ’אט שעונה על שאלות

ביום רביעי הקרוב, 22.03.2023, יתקיים מפגש חגיגי של קהילת ההייטק של הגולן שיעסוק בנושא מהפיכת הבינה המלאכותית AI ועולם ה-GPT. במרכז המפגש, תתקיים הרצאתו של שגיא פישר, מכפר חרוב, חבר הקהילה בעצמו, שעוסק בתחום ה-AI. בהרצאה יסביר שגיא על השימושים השונים בבינה מלאכותית המשנים את חיינו. במפגש תהיה גם היכרות עם חברת ההייטק”IoT Chefs” , שמייסדיה עברו להתגורר באל-רום והקימו את מרכז הפיתוח שלהם בגולן. נחתום את המפגש בהרמת כוסית לכבוד פסח.

האירוע יחל בשעה 19:00 ויתקיים במתחם “האבזלת” באזור התעשייה בני יהודה. המפגש פתוח לכל מי שמתעניין בתחום, ללא עלות, בכפוף להרשמה מראש. לקבלת לינק הרשמה, יש לשלוח הודעת וואטסאפ למספר 050-7890189

“האבזלת” סניף קצרין – עוד קצת וזה קורה!

רשת מתחמי העבודה החדשניים, “האבזלת”, השיקה מחירון חדש ואטרקטיבי לשכירת משרדים ועמדות עבודה יומיות. חללי העבודה מתאימים לעובדים ויזמים בתחומי ההייטק והטכנולוגיה, המתגוררים בגולן והסביבה. בנוסף לעמדות העבודה, ניתן לשכור גם חדרי ישיבות ואת הלאונג’ המעוצב לישיבות ואירועים עסקיים קטנים. המחירון מפורסם באתר החברה הכלכלית. לקראת סוף 2023, צפוי להיפתח האב שלישי ברשת, באזור התעשייה קצרין. ההרשמה לשכירת משרדים בהאב ההולך ומוקם כבר נפתחה. לפרטים חייגו
לנייר: 054-4628535

משלבים ומשתלבים

החברה למתנ”סים מייחדת בכל שנה את חודש פברואר להעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים. מדובר ביוזמה נפלאה, אולם עבורי היא כרוכה בדילמה רגשית.

אין ספק שהיכרות וחשיפה לאנשים המתמודדים עם מוגבלות היא מבורכת וחשובה. מצד שני, כאימא שמתמודדת בעצמה יום-יום, דקה-דקה, עם ילד בעל מוגבלויות, לא ידעתי אם המתכונת שבה מאירים נושא במשך חודש אחד היא נכונה. להיות הורה לילד בעל מוגבלות, זו לא משימה לחודש. זה נוכח כל יום, כל היום, כל השנה. החשש שלי שנדבר על זה במשך חודש ואז נשכח עד לשנה הבאה.

בחנתי את פעילות המרכז הקהילתי על כל מחלקותיו. ההרצאות, ההצגות, הפעילות בנוער, הטיולים המונגשים, ההכשרות – ושמתי לב שאנחנו מעלים מודעות ופועלים לקידום ושילוב במשך כל השנה. פברואר הוא רק הזדמנות לשים עוד זרקור קטן, בכדי להגיע לעוד כמה לבבות.

אז הנה פברואר חלף עבר, עם מגוון פעילויות בשלוחות המרכז הקהילתי, בבתי ספר ובשיתוף עמותות חוסן, איל”ן ועוד. קיימנו הצגות לילדים ולמבוגרים וכן הרצאות של אנשים מעניינים ומוכשרים המתמודדים עם מוגבלויות ששיתפו בסיפורם האישי. קבוצת כדורסל הילדים קיימה פעילות ספורט לחברי מועדונית צמי”ד שבה נערים ונערות. אשכול “אביטל” אירח בקיבוץ אל-רום את יובל ירבעם, בהרצאתו “מה זה אומר להיות על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה”. “מרכז צעירים”, בשיתוף מרכז חוסן, אירחו בנוב את אלרואי ודפנה אדרעי, מחיספין, שסיפרו על התמודדותם כזוג וכמשפחה שבה שני ההורים סובלים משיתוק מוחין.

קבוצת הגולן בכיסאות גלגלים הגיעה לפעילות חשיפה לתחום ספורט הנכים עם תלמידי בתי הספר. קבוצת מנהיגות הנוער של “דילר” קיימה מפגש מיוחד עם הדס בר ניצן, ספורטאית פראלימפית  מהגולן. הצוות המוביל של המרכז הקהילתי פגש את יפעת עוז סיני, מתכנית “עמיתים לזכויות”, שדיברה אתנו על התמודדות נפש.

אירועים מסוג זה ריגשו אותי מעצם היותם ומתגובות המשתתפים. אני מזמינה את כולנו לראות את חברי הקהילה שלנו שמתמודדים עם מוגבלות ולראות איך אנחנו מאפשרים להם להיות חלק מהקהילה היישובית והגולנית. (רשמה: שרונה ודר, מנהלת “משפחה בקהילה”, במרכז הקהילתי גולן).

ותיקים ונהנים

בשעה טובה, נפתח מועדון ותיקים חדש בחיספין עבור ותיקי הגולן מיישובי הגוש הדתי ומרכז הגולן. במועדון החדש, מתקיימת פעילויות ענפה ומושקעת, שמאחוריה חשיבה רבה. בין היתר, מתקיימים במועדון שיעורי התעמלות, ריקוד וחיזוק, פילאטיס, שיעורי אומנות, הרצאות, סדנאות אפייה, ארוחות בוקר משותפות, טיולים ופעילויות חברתיות. לפני פורים, קיימנו פעילות להכנת מארזים ייחודיים ומפוארים למשלוחי מנות, למגילות אסתר וכרטיסי ברכה מעוצבים.

המועדון עצמו עוצב בקפידה על מנת להעניק תחושה מזמינה של בית ומקום מקסים למפגש והחברים אף בחרו לו שם שמייצג את האווירה במקום: “מועדון ותיקים ונהנים”.

המועדון פועל בימי א’ וג’ בשבוע ובהמשך, יתווסף יום נוסף. המועדון מיועד לכל מי שנמצא בגיל פרישה.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות למיה סבג רכזת המועדון – 058-4599886

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?