פרס ירושלים לאחדות ישראל – לד”ר איילין

בשבוע שעבר, זכתה ד”ר איילין חוטר בפרס ירושלים לאחדות ישראל, על פועלה בהקמה והפעלה של מרכז “TEC”. הטקס נערך בבית הנשיא בנוכחות נכבדים רבים


ד”ר איילין חוטר, מאלוני הבשן, זכתה בשבוע שעבר בפרס ירושלים לאחדות ישראל, על פועלה בהקמה והפעלה של מרכז TEC””, מרכז לטכנולוגיה חינוך ושונות תרבותית. הפרס הוא יוזמה של משפחות הנערים החטופים ז”ל, משפחות שער, יפרח ופרנקל, בשיתוף עם ראש עירית ירושלים, ניר ברקת.

איילין: “קבלת הפרס ריגשה אותי במיוחד, כי אנחנו עובדים על הפרויקט כבר 13 שנים והרבה אנשים מסביב לא נתנו לו סיכוי להצליח וחשבו שזה בזבוז של זמן וכסף והנה אנחנו מצליחים, מתרחבים ואף זוכים בהכרה”

הפרס נולד מתוך תחושת האחדות שעטפה את החברה הישראלית ויהדות התפוצות, בעת חטיפת שלושת הנערים בשנת 2014. הפרס נועד להעלות על נס ארגונים ויחידים בארץ ובתפוצות אשר תורמים לאחדותה של החברה הישראלית. הפרס הוענק במסגרת “יום האחדות”, בטקס שנערך ביום רביעי האחרון.

איילין: “הטקס התקיים בבית הנשיא והיה מרגש במיוחד. נכחו בו נשיא המדינה ורעייתו, משפחות הנערים, ראש עיריית ירושלים, חברי כנסת, רבנים ואמנים רבים. עוד זכו בפרסים ארגון ‘קולולום’ לשירה המונית, פרויקט: ‘תגלית’ ו’רצים ללא גבולות'”.

את הפרס קיבלה איילין יחד עם ד”ר מירי שיינפלד וד”ר אסמאא גנאיים, שחברו בשנת 2005 להקמת הארגון. הן פיתחו מודל של סטודנטים ממכללות שונות, שלומדים יחד ברשת, בקבוצות מעורבות ורב-תרבותיות, דתיים, חילונים, ערבים ויהודים. הם נפגשים באופן וירטואלי ולומדים בצוותא. כיום, משתתפים בתכנית כ-500 סטודנטים מדי שנה. התכנית התפתחה גם לתלמידים בבתי ספר יסודיים וחטיבות ביניים שלומדים יחד בטכנולוגיה המתקדמת. מעל 3000 תלמידים מרחבי הארץ שותפים לתכנית כל שנה וגם בתי ספר מהגולן, דתיים ודרוזיים, לקחו חלק במהלך השנים. בסיום הפרויקט המתוקשב, התלמידים גם נפגשים פנים אל פנים עם תלמידים שונים מהם ולומדים להכיר תרבויות שונות ולכבד האחד את השני.

ד”ר איילין חוטר נשואה לחיים, יינן ובעל יקב “גבריאל” בכנף. הם הורים לשישה ילדים ומתגוררים כבר 20 שנה באלוני הבשן. איילין היא בעצמה אם שכולה. בנה גבריאל נרצח בפיגוע בישיבה בעתניאל, לפני 15 שנה, כך שההתרגשות ממהות הטקס ומנוכחות משפחות הבנים הייתה משמעותית במיוחד עבורה. היא בוגרת האוניברסיטה העברית, מרצה, חוקרת ומפתחת תכנים בעלומות הווירטואליים, מרצה במכללת “אוהלו” בקצרין לסטודנטים לתואר שני, במכללת “תלפיות” ובעוד מספר מוסדות. איילין היא הראשונה שיזמה ולימדה את הקורס המקוון הראשון בארץ ורואה בעשייה החינוכית הווירטואלית אפשרות למפגש וחיבור בין המגזרים השונים, שלעתים מתקשים להיפגש ויוצרת שותפות והיכרות דרך למידה משותפת.

מפגש של תרבויות

איך התחיל הרעיון?

איילין: “חברתי, ד”ר מירי שיינפלד, מרצה בסמינר הקיבוצים, פנתה אליי, כמנהלת תחום התקשוב במכללת ‘תלפיות’, שנעשה משהו משותף בין המרצים של המכללות. חברנו לד”ר אוסמאא, שמרצה בבקא אל גרבייה ויחד יצרנו מפגש לימוד מתוקשב בין התרבויות השונות, שהתפתח למפגשים בין הסטודנטים והמשיך ללימוד משותף גם לתלמידים”.

מה הרגשת כשבישרו לך על קבלת הפרס?

“קבלת הפרס ריגשה אותי במיוחד, כי אנחנו עובדים על הפרויקט כבר 13 שנים והרבה אנשים מסביב לא נתנו לו סיכוי להצליח וחשבו שזה בזבוז של זמן וכסף והנה אנחנו מצליחים, מתרחבים ואף זוכים בהכרה”.

המגורים בגולן הרחוק יחסית מקשים עליך?

“חבל באמת שאי אפשר לקרב אותו למרכז, אבל היתרון בתחום המתוקשב הוא שהעבודה היא בעיקר אינטרנטית וברשתות חברתיות, מה שמאפשר לעבוד מרחוק ויום בשבוע אני יוצאת לפגישות פנים מול פנים”.

מהו החלום?

“החלום הגדול היה ליצור את החיבור של לימוד וירטואלי משותף והוא אכן התגשם ועכשיו אני רק רוצה שלא רק אלפי תלמידים ישתתפו בו, אלא כל תלמידי ישראל ואני מקווה שזה עוד יקרה”.

ד”ר איילין חוטר, כבוד לגולן.

 

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?