משולחן המועצה האזורית גולן

הצוות הבכיר של מנהל התכנון הארצי הגיע לפגישה בגולן על מנת לקדם בנייתם של עוד יחידות דיור שאנו כה זקוקים להם בוועדת הכלכלה אישרו השבוע את התיקון לחוק האגשחיםבשורה גדולה למרחב הכפרי המועצה יחד עם התושבים משלבים ידיים בכדי לפתוח את שנת הלימודים בתיכון הדמוקרטי בגולן משלבים ידיים גם במאבק מול הכוונה להקים מתקן אימונים בעין פית חטיבות השריון 7 ו– 188 קיימו עצרות לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור וגם השלב הראשון בפיתוח פארק נחל סמך יוצא לדרך


בכירי מנהל התכנון הארצי בביקור בגולן

בכירי מנהל התכנון הארצי הגיעו השבוע לפגישה חשובה עם צוותי המועצה, לדיון שמטרתו הוספת יחידות דיור ביישובי הגולן, לאור המחסור הקיים בשטח. בדיון נטלו חלק מנכל מנהל התכנון הארצי, רפי אלמליח, סגניתו, ליאת פלד, רותי שוורץ יו״ר הועדה המיוחדת גולן וסיגלית שפילמן אחראית צוות התכנון בוועדה המחוזית.

הפגישה התקיימה באווירה חיובית מאוד וניכר היה שהאורחים הגיעו לא רק עם אוזן קשבת, אלא גם עם נכונות לפעול וכמה שיותר מהר. האורחים הנכבדים צפו במצגת נרחבת שהוכנה לקראת הפגישה, שהדגימה את המחסור הקיים כבר עתה ביחד בכל רחבי הגולן, מחסור שעתיד לגדול עוד יותר בעתיד.

לאור הנתונים, הורה מנכל מנהל התכנון הארצי לקדם ולתמוך בכל התכניות שיוצגו לוועדה, בכלל זה תכניות להרחבות יישובים וכן להקמת מוסדות ציבור ותשתיות מסחר. בחלקה השני של הפגישה, הוצג לאורחים התכנון העתידי להרחבת ההתיישבות בגולן, הכולל לצד הפיתוח את שימור השטחים הפתוחים, שמורות הטבע והנוף הפראי. האורחים התרשמו והסכימו כי אסור שצרכי האוכלוסייה יבואו על חשבון הטבע וכי ניתן ללא ספק לשלב בין השניים.

בחלקו השני של היום, יצאו האורחים, בליווי צוות המועצה, לסיור באתר המורשת הלאומיעין קשתותוכן בהרחבות שונות ביישובי הגולן. אין ספק שמדובר בביקור חשוב שישפיע בצורה מכרעת על המשך קידום תכניות הבינוי בגולן.

אושר התיקון לחוק האגודות השיתופיות

התיקון לחוק האגודות השיתופיות החקלאיות, עבר השבוע בוועדת הכלכלה של הכנסת, בקריאה שניה ושלישית וצפוי לעבור כעת להצבעה ואישור סופי במליאה. משמעות התיקון עבורנו, פה בגולן, היא מהפכנית, שכן היא תאפשר את הגדלת המכסה בוועדות הקבלה ביישובים מ– 400 כיום ל-700. שר הכלכלה ניר ברקת, אמר כי בכוונתו לאפשר בהמשך התרחבות ללא מגבלה מספרית. הגדלת המכסה תביא לחיזוק הפריפריה ולהגשמה של החלטת הממשלה לגולן, לא רק באמצעות הקמת יישובים חדשים, אלא גם בהגדלת אלו הקיימים.

להעברת החוק בוועדה היו שותפים חכים מכל סיעות הבית; דבר הממחיש כיצד גם בתקופה של חילוקי דעות ניתן להתאחד סביב סוגיות מהותיות, כמו חיזוק מפעל ההתיישבות.

אנו נמשיך לעקוב אחר תהליכי האישור עד להצבעה הסופית במליאה, תוך קריאה לכל חברי הכנסת להצביע בעד אישורו של חוק חשוב זה.

תנו ללמוד בשקט

אחרי שנתיים מוצלחות מאוד בהן פועל בית הספר הדמוקרטי בגולן בכיתות היסודי, החלו הכנות בקהילת בית הספר להפעלתו של התיכון בשנהל הקרובה. לצערנו, מחוז צפון של משרד החינוך ביטל לאחרונה את רישיון ההפעלה לתיכון. עמותת בית הספר הגישה ערר על ההחלטה והמועצה החליטה להצטרף גם היא לעותרים. השבוע התקיים הדיון בפני וועדת הערר ובו נכחו נציגי העמותה, הורים, שני תלמידים, ראש המועצה וסגנו. לחברי וועדת הערר הוצגו מספרים הממחישים את הצלחתו של בית הספר הדמוקרטי היסודי, שכמעט והכפיל את עצמו בתוך שנתיים. בנוסף נציגי המועצה הבהירו לוועדה כי בכוונת המועצה להתחיל בבניית מבנה קבע לבית הספר כבר בשנת 2024 (בכפוף לאישור תקציבי הפיתוח). סגן ראש המועצה אף  התחייב ליור הוועדה כי המועצה לוקחת אחריות מלאה על בית הספר התיכון, בדיוק כפי שעשתה עם ביהס היסודי, על מנת להעלותו על דרך המלך.

לאור דברים אלו, פנתה יור הוועדה לנציגי מחוז צפון של משרד החינוך ואמרה כי זו פעם ראשונה, מאז נכנסה לתפקידה לפני שנים רבות, שהיא נתקלת ברשות מקומית שלוקחת אחריות בצורה כה מלאה. לאור זאת הביעה היור את חוסר שביעותה מעמדת המחוז לבטל את רישיון ביהס.


בתום הדיון החליטה וועדת הערר כי אם תוצג תכנית מוסכמת להפעלת בית הספר בשנה הקרובה בתוך 14 יום, החלטת המחוז תבוטל. המועצה אופטימית מאוד בנוגע לסיום הפרשה, אולם גם במידה ולא ימצאו הסכמות עם נציגי המחוז, במועצה ימשיכו להיאבק יחד עם ההורים בכל ערכאה על מנת להעניק לילדי הגולן את החינוך לו הם ראויים.

שומרים על הגולן ירוק

השבוע, התקיים דיון חשוב עם נציגי קקל בנוגע לתכנית הייעור וניהול השטחים הפתוחים בגולן. דיון זה בא כהמשך לעבודת מטה מקיפה, בשיתוף הציבור ונציגים של חקלאי הגולן, בנוגע לתכניתהאב של הגולן לניהול השטחים הפתוחים. הדיונים הרבים שהתקיימו נעו כל העת על הציר המאזן בין מה שטוב ונכון לגולן ומה שטוב ונכון לטבע הגולני. הדיונים שהיו סבוכים, ולעתים גם הגיעו למחלוקות, היו רציניים ומקצועיים, כאשר המטרה היא לנצל את ההזדמנות הנדירה לדייק, לתקן ולשדרג את הטיפול בתחום הייעור והשטחים הפתוחים בגולן.

במקביל לדיון, קיימנו פגישת סנכרון של המהלכים המשפטיים של כל הגופים השותפים למאבק בתכנית להקמת מתקן אימונים צהלי בשמורת עין פית. המאמץ בנושא זה מאגד בתוכו תושבים, עמותות אזרחיות וכמובן, המועצה. זוהי דוגמה למאבק משותף לטובת שימור הטבע הגולני וערכי הקיימות. נמשיך ונעדכן בהמשך.

סל שירותים ליישובים

בשבוע שעבר, נפגש צוותסל שירותיםבאגף הקהילה להמשך התהליך שהחל כבר 2022, על מנת לבנות אתהקומה הבאהבתהליך.

בצוות יושבים בעלי תפקידים מהמועצה, יחד עם בעלי תפקידים מהיישובים. הצוות שעבד גם בשנה שעברה התרענן והתגייסו אליו חברים חדשים. המטרה: לקדם, להעמיק ולחדד את מערכות היחסים והעבודה המשותפת בכל הנוגע למשאבים המושקעים ביישובים, לשפר את העבודה, חלוקת המשאבים ולעבוד בשיתוף פעולה ובשקיפות.

בשנה שעברה, עסקנו במיפוי הנושאים אותם נרצה לקדם, כאשר בכל שנה ייבחר תחום או שניים עד להסדרה הכוללת של העבודה המשותפת.

בשנה שעברה, עבדנו על חלוקת האחריות בין היישובים למועצה. תוך כדי העבודה, התבהר כי מדובר בתהליך שנדרש לעשותו אחת לתקופה ולכן עליו להיכנס לשגרת העבודה במועצה.

במקביל, נכנסנו לתהליך עומק של בניית נוסחה לסל שירותים חדש ומותאם, הלוקח בחשבון את מדיניות המועצה לצד צרכים העולים מהיישובים. לקראת תקציב 2023, הציג אגף הקהילה למנהלי הקהילות ויושבי הראש נוסחה ברורה, שקופה ומוסכמת המתחשבת בנושאים כמו: צמיחה, ותיקים, חינוך, תחזוקת שטחי ציבור ועוד.

בשבוע שעבר, הוצגו הנושאים אותם קידמנו, תוך ניתוח נוסחת סל השירותים, במטרה לבחון מה דורש דיוק לקראת השנה הקרובה. בחלקה השני של הפגישה, הוצגו המשימות לשנה וחצי הקרובות. התחלקנו לצוותי עבודה ומיינו את המשימות לכאלה הנוגעות לטווח הקצר ומשימות לטווח הארוך. כאמור, אנחנו עדיין בעיצומו של התהליך, ממשיכים לעבוד במרץ וכמובן, נוסיף לעדכן.

צהלי ורוני חטיבה 7″

ביום רביעי בשבוע שעבר, קיימה חטיבה 7 של חיל השריון עצרת חגיגית לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים ו-75 שנה לחטיבה עצמה. בעצרת לקחו חלק נשיא המדינה, יצחק הרצוג, מנכל משרד הביטחון, אלוף (מיל‘) אייל זמיר, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד עוצבתגעש“, תאל דדו בר כליפא, מפקד חטיבה 7, אלמ יפתח נורקין, משפחות שכולות, בוגרי החטיבה, סגל ההכשרה של חיל השריון, קצינים וחיילים.

העצרת התקיימה באתר המורשת וההנצחה המחודש של חטיבה 7 בצומת קצבייה. האתר שסבל מהזנחה בשנים האחרונות, עבר שיפוץ מקיף בשנתיים האחרונות, במסגרת יוזמה משותפת של חטיבה 7, המועצה האזורית גולן, עמותת החטיבה, קקל ואגף ההנצחה והמורשת במשרד הביטחון. במסגרת העבודות, חודשו תשתיות המים והחשמל, חדר הזיכרון לנופלים שופץ מן היסוד והתקנו בו עמדות הדרכה עם מורשת קרב, סרטונים וסיפורי לוחמים. אתר המורשת המחודש ייפתח לציבור הרחב בחודש אוגוסט הקרוב.

בזכות גבורתם

גם חטיבה 188 של חיל השריון קיימה החודש עצרת לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, באתר המורשת של החטיבה בגולן. באירוע לקחו חלק מפקד פיקוד הצפון,
אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 36, קצין שריון ראשי תאל הישאם איברהים, מפקד חטיבה 188, אלמ אור וולוזינסקי, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני המשפחות השכולות ואורחים.

בטרם החלה העצרת, התקיימו לאורך היום מפגשים של לוחמי העבר באנדרטאות שונות בגולן, חלקו סיפורים וזיכרונות. במהלך העצרת, אמר מפקד החטיבה, אלמ אור וולוזינסקי, כי אנשי החטיבה והוא בראשם מתחייבים להמשיך את מורשת המצוינות, המקצועיות, רוח הלחימה, מורשת הרעות וגאוות היחידה של החטיבה. “אז, זה היה בזכות גבורתם, היום, האחריות היא שלנו“, אמר.

תפוח אדמה לוהטאו הזדמנות להיכרות?

ביום ראשון הקרוב תתקיים פגישה ראשונה של מפגשי הגישור של אגף קהילה בין תומכי השינויים במערכת המשפט לאלו המתנגדים. הפגישה תתקיים במליאת המועצה בשעה 20:00 ותשודר גם בשידור חי בעמוד הפייסבוק של המועצה.

רבים שואלים למה בכלל לגעת בתפוח האדמה הלוהטהזה אצלנו בגולן?

קהילת הגולן היא קהילה הרמונית, אולם גם בה ישנן דעות שונות. אנו מאמינים שכוחה האמיתי של קהילה נבחן ביכולתה לשיםדברים על השולחןולא להתחמק. מי יודע, אולי אפילו נזכה שבשורת ההסכמה הלאומית תצא מאיתנו

היוזמה לתהליך הגישור באה מאילן קרן, תושב חד נס, המשמש כמגשר ותיק ומנוסה ונמנה על מקימי מרכז הגישור הקהילתי גולן שבמרכז חוסן במועצה.

גם רותם קבלו, מנהלת אגף קהילה, רואה ביוזמה הזדמנות יוצאת דופן לקדם את מדיניות האגף המעודדת התמודדות עם קונפליקטים באופן מכבד ומקדם הסכמות.

בשבועות האחרונים קמו שתי קבוצות: התומכים בשינוי וקבוצת המתנגדים. שתי הקבוצות קיימו מפגש וקבעו יחד את הנושאים שחשוב להם לדון בהם בתהליך הגישור.

כל קבוצה תשלח נציגים לשולחן הגישור, שיהווה מרחב בו יידונו הרעיונות ויתקיים הדיון בין נציגי הקבוצות.

אנחנו מזמינים את הציבור לקחת חלק ולהגיע למפגש כקהל צופה. ניתן גם לצפות בדיון בשידור חי בעמוד הפייסבוק של המועצה. ניתן גם להצטרף לאחת הקבוצות ולהשפיע על תהליך הגישור ועיצוב ההסכמות. אנו מאמינים שתהליך זה יזקק את הצרכים של הצדדים ויכוון להסכמות מנקודת המבט שלנו כקהילה ייחודית.

מי יבנה בית?

השבוע התקיים המפגש האחרון במחזור החמישי של הקורסבניית בית בגולן“. כ-50 משפחות נקלטות לקחו חלק עד כה במחזורים של הקורס, בהנחייתה של מיכל גלר. הקורס הוא יוזמה של מחלקת הקליטה באגף הקהילה של המועצה והוא נועד לתת למשפחות הנקלטות כלים ומידע לקראת בניית ביתן. בין היתר, המשתתפים למדו על משכנתאות, אדריכלות נוף, אנרגיה ירוקה וניהול תקציב נכון של פרויקט. מחלקת הקליטה מאחלת לכל המשפחות החדשות הצלחה רבה והנאה מהדרך להגשמת החלום. ב-10 באוגוסט, מחלקת הקליטה תקיים אירוע תרבות בנושא קליטה, ביישוב קלע אלון. המפגש פתוח לכל המעוניין.

פארק נחל סמך

נחל סמך שבדרום הגולן הוא הנחל היחיד בגולן שאינו מוגדר שמורת טבע, דבר המאפשר לבצע בתחומו עבודות פיתוח והנגשה תיירותית. המועצה האזורית גולן, יחד עם אגף התיירות בחברה הכלכלית גולן, עמלים כבר מספר חודשים על תכנית לשיקום ושימור הנחל, תוך הפיכתו לפארק.

התכנית כוללת הסדרה ושיפור דרכי הגישה לרכבי שטח, הסדרת שבילי הליכה, בניית גשר להולכי רגל מעל לבריכות במפגש הנחלים סמך ואלעל, הסדרת פינות תצפית, הצבת ספסלים ושילוט הכוונה. כמו כן, מתוכננים פעולות שיקום אקולוגיות של הנחל.

התכנית מתבצעת מתקציב הקרן לשטחים פתוחים והיא נאמדת בכ-12 מיליון שח. שלב אשל ביצוע הפרויקט מתוכנן לתקופת 2023-2024 ויעמוד על סך של 4 מיליון שח.

הייטק גולני

בשבוע שעבר, התקיים מפגש של קהילת ההייטק הגולנית “‘HeightsTech” במתחםהאבזלתוואסט. המפגש עסק בעולמות תוכן שונים מתחום הפיתוח. יוני אלימלך, תושב רמת מגשימים, המשמש כמנהל פיתוח במקצועו, העביר הרצאה על תהליך שהיה שותף לו, במסגרתו פותח כלי המאפשר לחברות מוצרי צריכה ורשתות קמעונאיות לקבל תמונת מצב בזמן אמת על מלאי המוצרים. מדובר בכלי ייחודי המשלב טכנולוגיות עיבוד תמונה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

בהמשך המפגש, שמענו מסאפי וזאהר, שני יזמים ממגדל שמס, עלילא האת” – פלטפורמה שבנו, המקשרת בין חנויות, שליחים וצרכנים, המאפשרת הזמנה ישירה תוך התמקדות באזורי הפריפריה עם הגעה ליישובים בהם אין שמות רחובות, או מספרי בתים. אגמון פורת, ממעוףטק, סיפר על האקסלרטור (תכנית האצה) שעתידה לקום בספטמבר הקרוב במתחמיהאבזלתונמצאת כרגע בשלב גיוס של יזמים וחברות סטארט לתכנית. המפגש נחתם בפורמט של במה פתוחה, בסגנון היידפארק, שבה חברי הקהילה עלו וסיפרו על עצמם. היה מרתק לשמוע ולהכיר מקרוב.
הייטקיסטים, מעוניינים להצטרף לקהילה? כתבו לנו בוואטסאפ
050-7890189.

הצלחה מסחררת לפסטיבל הדובדבן” וחג היין

אגף התיירות גולן מסכם תקופה תיירותית מוצלחת עם סיום אירועיפסטיבל הדובדבן“, חג היין ופריחת הלבנדר. “פסטיבל הדובדבןהביא לגולן המוני מבקרים. מאמצי השיווק התרכזו השנה בעידוד המבקרים להגיע דווקא באמצע השבוע, להישאר ללון בגולן וליהנות משפע פעילויות נוספות, קולינריה מקומית, אטרקציות ומסלולי טיול. אירועיפסטיבל הדובדבןזכו לפרסום רחב במדיה הארצית, כולל גינגל בגלגלצ, כתבות בתכניות טלוויזיה וסקירות בעיתונים ואתרים.

עונת הלבנדר רשמה השנה שיא, כשאלפי מבקרים גדשו את מרכזי המבקרים ואת השדות שנצבעו בסגול עז. תמונות לבנדר מרהיבות כיכבו כשקופיות בתחזיות מזג האוויר בטלוויזיה, בעיתונים וברשתות החברתיות.

אירועי חג היין בגולן נפתחו בהופעה של להקתכנסיית השכל“, ביקבתל שיפון“. אתרי הלינה בגולן הציעו לבאי האירוע חבילות משולבות לינה וכרטיס להופעה. בנוסף, התקיימה הופעת צהריים סוחפת של חיים אוליאל ולהקתשפתייםביקבהר אודם“, סיורים ביקבי הגולן, טעימות יין מקומי מודרכות ועוד.

מהי עבודת החלומות שלך?

מרכז תעסוקה גולן מזמין אתכם, במיוחד בימי הקיץ, לקחת פסק זמן ולהגיע לשעת ייעוץ אישית עם מאמנת תעסוקתית. שיחה אישית פרקטית ומעצימה, המסייעת למיקוד תעסוקתי ומיועדת לכל מי שנמצא בצומת תעסוקתי, בין אם אתם עובדים כרגע או לא. השירות ניתן בימי שני, בין השעות 9:00-13:00, לתושבי המועצה האזורית גולן, במחיר מסובסד ובתיאום מראש, במסגרת הגוב קלאב“.
לתיאוםהתקשרו או שלחו הודעה ללירון רכזת התעסוקה – 050-7887012.

בחצי הלילה הם קמו

בחצות הלילה, טיפסו 170 ילדי הגולן בכיתות ד‘-ובמעלה הדרך הלבנה, העולה מאנדרטת הטייסים הטורקים שבעמק הירדן ומעפילה לעין תאופיק שבגולן. היה זה מסע לילי מיוחד, מאתגר בשל החושך, אך גם מעורר השראה בשל השקט והכוכבים שמעל. את המסע ליוו מדריכים שלקשת יהונתן“, שלאורך הדרך העבירו הדרכות על החי, הסביבה ועל הכוכבים.

היה זה מראה מרגש לראות את הילדים והמדריכים יחד, כחברים וכקבוצה, מדרבנים אחד את השני להמשיך להעפיל ולהתאמץ. בעין תאופיק, חיכו לכולם עוגיות ותה. הלילה נחתם במעגל מורליים גולניים, שהחלו בשעה 04:30 עד לזריחת השמש. האירוע הופק במסגרתימי השיאהגולניים של מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי גולן, למערכות החינוך החברתי בגולן.

מים בששון

במסגרתימי השיא“, של מחלקת הילדים והנוער, במרכז הקהילתי, לילדי מערכות החינוך בגולן, קיימנו השבוע פעילות מים חווייתית לנוער משכבות ז‘-חמכל רחבי הגולן, באקווה כיףשבכנרת. יותר מ-150 נערים ונערות הגיעו לפעילות שהייתה אתגרית, אך גם מגבשת ומרעננת בימים החמים הללו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?