משולחן המועצה האזורית גולן

גיוס תקציבים חדשים לשדרוג ושיפוץ תשתיות כבישים בגולן    סגני הרבשצים בגולן נבחרו בידי צהל לפיילוט חדש המכשיר גם אותם לנהל אירועי חירום נבחרת החלל של תלמידימצפה גולןקטפה את המקום הראשון באולימפיאדת החלל עש אילן רמון ובצנובר חגגו בסופש הקודם כמה ילדים אלופים את קבלת התוארנינגהבסיום המחזור הראשון של חוג נינגה ייחודי לילדים בעלי צרכים מיוחדים


אתכם לאורך כל הדרך

זה לא סוד שתשתית הכבישים בגולן דורשת תיקונים באופן שוטף ובראייה הרחבה, חייבת גם לעבור שדרוג, לאור הגידול באוכלוסייה ונפח התנועה בהווה ובעתיד. בשנה שעברה, הצליחה המועצה לגייס  את חברתנתיבי ישראללהשקיע 120 מיליון שח לטובת התאמת הכבישים לצרכים המשתנים ולשיפור התשתיות.

בתחילת השבוע, נפגשו שוב נציגי המועצה עם אנשי מרחב הצפון של חברתנתיבי ישראל“, כאשר בסיום הפגישה סוכם על השקעה של 100 מיליון שח נוספים לטובת תחזוקה שוטפת, ריבוד, הטלאות שוליים ותיקונים נוספים. סוכם גם כי חברתנתיבי ישראלתשקיע בהסדרת מעגלי תנועה חדשים, דוגמת זה שבוצע ברמות, בהסדרת צמתים, נתיבי האטה והאצה והקמת תאורה בצמתים חשוכים. סוכם גם על המשך תכנון וסלילת הכביש מאתר סוסיתא לגולן.

מבחינת לוחות זמנים, כבר בשבועות הקרובים, יתקיים סיור של נציגי החברה בכביש הגישה למושב נוב, שסובל מבעיות תשתית קשות, תקופה ארוכה מאוד. הסיור נועד לאפשר לנציגי החברה לבחון את המצב בשטח, על מנת שניתן יהיה לתקצב את תחילת העבודות במקום לקראת שיפור משמעותי של הכביש.

בתחילת אוגוסט, יחלו העבודות בעליות מגשר בנות יעקב לבית המכס העליון, לטובת הרחבת הכביש והשוליים ויצירת נתיבי זחילה לכלי רכב כבדים.

אנו מודים לחברתנתיבי ישראלעל המשך ההשקעות בשיפור הכבישים והתשתיות ושמחים שגם בחברה רואים לנגד עיניהם את טובת הגולן.

עבודות שיקום באתר ההנצחה והמורשת בתל סאקי

במסגרת עבודות השיקום של אנדרטאות מלחמת יום כיפור בגולן, אתר ההנצחה בתל סאקי עובר בימים אלו עבודות נרחבות הכוללות הקמה של מגרש חנייה מוסדר ושביל גישה לאנדרטת גדוד השריון 181. אתר ההנצחה והמורשת בתל סאקי הוא אחד האתרים המתוירים ביותר בגולן, כשמדי שנה מבקרים בו עשרות אלפי תלמידים, חיילים, בני נוער מהארץ ומחול ומבקרים אחרים. מגרש החנייה וכן הסדרת השביל יבטיחו מעתה גישה בטוחה יותר לאתר ולאנדרטה ויוסיפו לשמירת כבוד הנופלים. עבודות השיקום והשיפוץ נעשים בידי אגף ההנדסה והתכנון של המועצה, החברה הכלכלית גולן, הקרן הקיימת והאגף לשיקום והנצחת החייל במשרד הביטחון.

השתלמות סגני רכזי ביטחון יישוביים

סגני הרבשצים של יישובי הגולן עברו לאחרונה השתלמות בניהול אירועי חירום, במתכונת ההשתלמות אותה עוברים בדרך כלל אך ורק הרבשצים עצמם.

מדובר בפיילוט ראשוני של צהל להכשרתם של הסגנים בתחום החירום, הנובע מההכרה שממלא מקומו של הרבשצ עלול להגיע למצב של ניהול אירוע חירום, בדיוק כמו הרבשצ, למשל, אם זה האחרון נעדר מהיישוב.

הגזרה הראשונה שנבחרה לפיילוט ראשוני זה היא גזרת רמת הגולן. סגני הרבשצים עברו השתלמות דויומית שכללה שיעורים עקרוניים, תרגול אירועים על גבי מפה ולאחר מכן, במתקן הלוחמה בשטח בנוי, שבבסיס אלפורן. במהלך התרגולים, התאמנו הסגנים בנוהלי החירום ובתרחישים רלוונטיים לגזרת הגולן.

ההשתלמות נערכה בהובלת הגמר 474, עם צוות מדריכי הלחימה של בית הספר להגנת היישוב, על מנת להבטיח שהמענה ביישובים, בעת אירוע חירום, יהיה מהיר ומקצועי, גם כשהרבשצ איננו ביישוב.

כולנו מקווים שלא נזדקק.

נעים להכירצוות צחי אניעם

ביום שני האחרון, התכנסו עשרת הפעילים החדשים מאניעם שהתנדבו לשמש כצוות צחי (צוות חירום יישובי) של היישוב. המפגש נועד ללמידה, היכרות הדדית ושל תחום החירום, חידוד חשיבות צחי וחלוקת תפקידים. במרכז המפגש, עמדה הרצאתו של מתן עמית, מנחה מטעם מרכז חוסן באשכול גליל מזרחי.

מרכז חוסן גולן מאחל הצלחה רבה לצוות החדש וימשיך לפעול להבטחת המוכנות של כל צוותי צחי בגולן לחירום ולשיפור החוסן היישובי.

קורס לחוסן והתמודדות בחירום

מרכז חוסן גולן פתח השבוע קורס חדש בנושאכלי חוסן והתמודדות בשעת חירום ומשבר“. הקורס מקדם את רמת המוכנות והמסוגלות של המשתתפים להתמודד באופן מיטיב עם מצבי לחץ, משבר וחירום. במהלך הקורס, ילמדו המשתתפים תחומי מנהיגות בחירום, מודלים להתערבות, מניעת דחק וחרדה באירועי חירום, עיבוד חרדה באמצעות הגוף ועוד.

הקורס מתקיים מטעםהקואליציה הישראלית לטראומהומשרד הרווחה ואנו מאחלים הצלחה לכל המשתתפים.

אלופים מהחלל

נבחרת החלל, של תלמידי ביהסמצפה גולן“, זכתה השבוע במקום ראשון בתחרות הארציתאולימפיאדת החלל על שם אילן רמון“. התחרות נערכה זו השנה התשיעית, ביוזמה ומימון של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ובשיתוף משרד האנרגיה, משרד החינוך והמרכז הישראלי למצוינות בחינוך.

אירוע הסיום התקיים במרכז הישראלי למצוינות בירושלים. נושא אולימפיאדת החלל השנה היהאנרגיה בחלל“. במהלך ההכנות לתחרות, התלמידים תרגלו חקר מדעי, אסטרטגיות למידה, היכרות עם תשתיות טכנולוגיות בחלל ועם העולם של הקיימוּת האנרגטית. האתגרים אותם פגשו התלמידים פיתחו אצלם מיומנויות כמו עבודה בצוות, ניהול זמן, אוריינות קהילתית, פתרון קונפליקטים, ניסוח טיעונים, גמישות, הסתגלות, יכולות פרזנטציה, שימוש בשפות ועוד.

ברכות לנבחרתמצפה גולןעל ההישג המדהים. אתם גאווה לכולנו! תודות ענקיות לצוות החינוכי, שליווה ולכל מי שסייע, תרם והביא להצלחה המרשימה הזו.

הנינגות שלנו

בתחילת החודש, התקיימה במרכזצנוברמסיבת סיום לא שגרתית של חוגהנינגה הכי שווה“. החוג המדובר הותאם לילדים עם צרכים מיוחדים, המשולבים במסגרות חינוך רגילות והתקיים השנה לראשונה בגולן, כפיילוט בשיתוף פעולה של המועצה האזורית גולן וביהס לחינוך מיוחד מתיא, בטבריה. בחוג, השתתפו השנה שלושה ילדים מהגולן.

החוג הועבר בידי חיים אורן, פיזיותרפיסט ילדים מוסמך, תושב הגולן בעצמו, בסיוען של שלוש מורות חיילות, המוצבות בקצרין.

לאירוע הסיום, הצטרפו גם חברי צוות נינגה מטבריה ואביאל אלחדד, מנהל מתחםנינגה פוינט“, שגם ביצעו תצוגת תכלית מרשימה ביותר במסיבת הסיום. כל הכבוד לילדים האלופים ולחיים אורן שיזם, ליווה ועודד את הילדים לכל אורך הדרך.

אליפות הגולן בשחמט

השבוע, התקיימה בספרייתאופקאליפות הגולן השלישית בשחמט. באליפות, נטלו חלק 24 שחקנים מהגולן, מתוכם עשרה הם תלמידים בגילאי יסודי, המפגינים רמת משחק מצוינת. אלוף הגולן לשנת 2023 הוא יהונתן וייט (בני יהודה). במקום השניאורי כהן (חיספין) ובמקום השלישיאלכס כוגן (כפר חרוב). האליפות מתקיימת בחסות המרכזים הקהילתיים בגולן ובתמיכת מרכזהפועל“. ברכות לזוכים.

אם כבר עוסקים בשחמט, זה המקום להזכיר את מועדון השחמטפרשי הגולן“, שחוגג השנה חמש שנות פעילות עם כ-100 שחקנים פעילים. המועדון מקיים מדי שנה פעילות ענפה, הכוללת גם טורנירים בבתי הספר בגולן. השנה, השתתפו בטורנירים, בחיספין בלבד, כ-200 תלמידים. בנוסף, מתקיימות הדרכות שחמט לכל המעוניינים וכן פעילות ערבקפה שחמט“, בחיספין. מוזמנים להצטרף, לעודד וליהנות יחד אתנו.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?