משולחן המועצה האזורית גולן

בשבוע שעבר, צוין יום המודעות למניעת אלימות נגד נשים. המועצה האזורית גולן בחרה לציין את היום גם בבניין המועצה. בכניסה, הוצב שולחן עם תמונות נשים שנרצחו על ידי בני זוגן והודלקו נרות מרכז צעירים גולן מתמודד בקטגוריית יחידות צעירים מצטיינות לשנת 2022 ואתם יכולים להשפיע אבנ”י אית”ן חוברה השבוע לסיבים האופטיים במועצה נכנסו למרתון תב”עות גובשו העקרונות לסל השירותים ליישובים ראש המועצה נפגש לקפה עם תושבי מעלה גמלא גם השנה נשתלו בגולן צבעונים שנתרמו בידי נוצרים אוהבי ישראל מהולנד הגולן בעיניים עולמיות של ארבע עיתונאיות מפולין שביקרו אצלנו השבוע טקס “צועדים ומצדיעים” לפצועי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה הכנס השנתי למגדלי בקר וצאן במרעה ועוד


בצפון הגולן השלכת הזהובה הגיעה לסופה ובשרה על הגעת החורף בסופ”ש הקודם עם מערכת גשם משמעותית. משמח לראות את כמויות המשקעים המצטברות ואת תחילת מילוי המאגרים והזרימה בנחלים.

לאחר שנים של הפצרות והשקעת מאמצים החלו העבודות על בניית כיכר בצומת יהודייה. יישוב נוסף בגולן חובר לסיבים האופטיים – אבנ”י אית”ן. בשבוע שעבר, צוין יום המודעות למניעת אלימות נגד נשים. כחלק מהפעילות, הפיקה המועצה עלון עם סימנים שכולנו צריכים להכיר ולשים אליהם לב, כך שניתן יהיה להתריע מבעוד מועד.

חקלאי הגולן שהגיעו השבוע לכנס השנתי למגדלי הבקר, צאן ומרעה, העשירו את עצמם בידע מקצועי ואילו ראש המועצה הגיע למפגש מסקרן עם ילדים בביה”ס “גולן” שם הילדים ראיינו אותו על איזון בין עבודה וחיים אישים וכן על עתיד הגולן.

מאחלים לכולם שגרה חורפית רגועה, חמה ומפנקת.

מי הוא מנהיג?

ילדי “הכיתה הקטנה” של ביה”ס “גולן” בחיספין למדו על מנהיגות בעבר ובימינו, ובמסגרת הדיונים העלו בקשה לפגוש מנהיג מקומי חי וקיים. הילדים והמורה בחרו להזמין את ראש המועצה, חיים רוקח, שהגיע לכיתה לריאיון של 90 דקות, במהלכן הילדים לא השאירו אבן שהם לא הפכו. הילדים שאלו את חיים על התפקיד, המהות, האחריות, שעות ועומס העבודה, וכיצד משלבים בין חיים ציבוריים ופרטיים ובין משפחה ועבודה. אל מחנכת הכיתה ענבל אטיאס, הצטרפו במפגש גם הסייעת אלינור חיים, רכזת השכבה, יועץ בית הספר והמנהל. גם הילדים וגם הצוות אמרו כי היה זה אירוע מיוחד, בעיקר בשל העובדה שזמן רב כל כך הוקדש רק להם. גם חיים ספר שהוא נהנה מאוד להיפגש עם הילדים, ושיתף אותם בסיפורים על ילדיו ומשפחתו שלו. המפגש הסתיים בצילום משותף ומרגש.

מרכז צעירים גולן קורא גם לכם להצביע ולהשפיע

בימים אלה נפתחה ההצבעה לבחירת יחידות הצעירים מצטיינות לשנת 2022. “מרכז צעירים גולן” מתמודד בקטגוריית המועצות האזוריות. ההצבעה פתוחה עד יום ראשון 4.12, בשעה 08:00 בבוקר. ההכרזה על הזוכים תתקיים ביריד “MUNIEXPO 2022”, ב-7.12.22. על מנת לבחור נכון, היכנסו לדף הפייסבוק של המועצה/ מרכז קהילתי גולן/ מרכז צעירים גולן, לחצו על הקישור והצביעו נכון. מגיע לצעירים שלנו לנצח.

מרתון תב”עות ליישובי המועצה

ביום שלישי התקיים במועצה “מרתון תבע”ות” לקידום תכנון מפורט ביישובי הגולן. המפגש הארוך התקיים בהובלת ראש המועצה, אגף ההנדסה והתכנון והנהלות היישובים. נכחו גם נציגי המשרדים המתכננים ונציגים ממשרד השיכון. הדיון התמקד בשישה יישובים ובתכנון העתידי שלהם בצורה מוקפדת, תוך ראייה מיטבית של עתיד היישוב והיכולת לקלוט משפחות חדשות. הכל בהתאם לרצונות ולצרכים של כל יישוב תוך התאמה לחזון ההחלטת הממשלה על הכפלת האוכלוסייה בגולן בשנים הקרובות.

גם באבנ”י אית”ן מחוברים

השבוע החלה חברת New Future”” לחבר בתי תושבים באבנ”י אית”ן לסיבים אופטיים. כחמישים בתי אב חוברו בשבוע האחרון והצפי הוא לסיים את החיבור של כל התושבים שנרשמו לשירות בשבועיים הקרובים. החבילות המוצעות הן של 300 עד 1000 מגה, לפי בחירה. מהלך זה מהווה חוליה נוספת בחיבור הגולן לאינטרנט אולטרה-מהיר, פרי שיתוף פעולה של המועצה, חכ”ל, קהילת ההייטק והנהגת היישובים. היישובים מעלה גמלא וחד נס צפויים אף הם להתחבר לסיבים אופטיים בשבועות הקרובים, כשהפריסה הפנימית של התשתית בישובים הללו כבר הסתיימה.

התחרות על השוק הגולני האיצה תהליכים גם אצל חברת “בזק” וזוהי בשורה משמחת שמביאה תחרות ושירות מתקדם שהפך לבסיסי בתקופה בה אנו חיים.

סל שירותים טוב לכל יישוביו

בשנה האחרונה פועל צוות משותף של בעלי תפקידים מהמועצה ומהיישובים לטובת הסדרת סל השירותים הניתן לכל ישוב, על בסיס פרמטרים של שקיפות, הנמקה ובהירות. המועצה מעבירה מידי שנה ליישובים כשבעה מיליון וחצי ש״ח במסגרת סל השירותים. הצוות המשותף גיבש עקרונות לחלוקת המשאבים על בסיס הקולות שעלו בוועדה מטעם היישובים והמועצה.

העקרונות שסוכמו ויהוו מדד לקביעת היקף התמיכה הם: גודל היישוב, מספר הילדים, קצב הגידול והצמיחה, אחוז אוכלוסיית הוותיקים ביישוב, מצב תחזוקת המרחב הציבורי המשותף והאם היישוב מהווה מרכז אזורי. בגיבוש הנוסחה נלקח בחשבון הקושי שעלול להיווצר במקרים של שינויים בהיקף התמיכה, ולכן הוחלט שלא לאפשר שינוי מעבר ל-10% משנה לשנה.

לפני כחודש, הציג הצוות את הפרמטרים ואת משקלם לחלוקת הסל ליישובים בפורום מנהלי קהילות ויושבי ראש ההנהלות. החברים הסכימו על העקרונות ונתנו רוח גבית למהלך. הצוות המשיך להצגת הנוסחה החדשה בפורום הנהלת המועצה וכשגם שם התקבלה ברכת הדרך, הצוות נערך להצגת המהלך והנוסחה בישיבת מליאת המועצה הקרובה תתקיים החודש. אנו בטוחים כי שינוי מבורך זה יאפשר חלוקה שוויונית ושקופה, העוברת דרך עקרונות החשובים לכולנו ולקידום הגולן.

קפה עם תושבים ביישוב מעלה גמלא

ראש המועצה, חיים רוקח, מקיים בחודשים האחרונים סבב של מפגשי שיח פתוח ביישובים השונים. השבוע התקיים מפגש ביישוב מעלה גמלא אליו הגיעו עשרות אנשים. ראש המועצה עדכן את התושבים בנושאים שעל הפרק, ואנשי מעלה גמלא העלו נושאים אותם הם מבקשים לקדם מול המועצה. הנושאים המרכזים שעלו היו: הרחבת פעילות בית הספר מעלות, התאמת מבני החינוך לקראת הגידול המשמעותי של האוכלוסיה וכן תחום החינוך החברתי ביישוב.

במסגרת נושא התב”ע ליישוב, הושג התקציב וממשיכים לקדם את הנושא בראיה אסטרטגית הרואה במעלה גמלא יישוב משמעותי. בתחום התברואה העלו התושבים את מטרד הזבובים שנובע מענפי החקלאות ביישוב, וכן את הצורך להסדיר את צומת היציאה לכביש הראשי. ראש המועצה הורה להכניס את הטיפול בצומת לתוכנית העבודה של נתיבי ישראל לשנת 2023.

לבקשת התושבים לטיטוא רחובות היישוב, הוחלט כי היישוב יקבל תקציב תחזוקה במסגרת סל השירותים של שנת 2023 וההנהגה המקומית תחליט כיצד לנצל אותו. בתום הערב אמר ראש המועצה כי הוא שמח על הזדמנות לקיום שיח פורה ומשמעותי, וכי הוא מוצא במפגשים הללו הזדמנות לשמוע ולהשמיע. המפגש הבא יערך כבר ביום א’ הקרוב 4/12, בשעה 20:00 במועדון היישוב אל רום. נתראה בקפה.

צמיחה דמוגרפית מיטבית

כחלק מתהליכי הצמיחה הדמוגרפית במועצה וביישובי הגולן, בחודשים האחרונים אנו עדים למציאות בה הביקוש למגורים בגולן עודף בצורה משמעותית על ההיצע הקיים. לאור זאת התכנס השבוע צוות מיוחד על מנת לגבש את יכולת הקליטה של משפחות מתאימות באופן יעיל, מקצועי, שירותי ובהתאם לחוק. המועצה מקיימת שיח עם הצוות המכיל נציגים מהנהלת המועצה, אגף הקהילה, נציגי היישובים, נציגי החטיבה להתיישבות, התק”ם ועוד. זהו תהליך ראוי וחשוב ואנו נעזרים ובוחנים את כלל האפשרויות.

מהולנד לגולן

ביום רביעי שעבר, הגיעה אלינו משלחת מהולנד שהביאה אתם פקעות של פרח הצבעוני, הפרח הלאומי של הולנד. המשלחת מגיעה בשנים האחרונות כאות וסמל לידידות בכל שנה בעונת השתילה. במהלך הביקור סיירנו אתם להכרות ולשתילה בבתי הספר ‘מצפה גולן’ ו’מעלות הגולן’, בבית גיל הזהב בבני יהודה, בקפה לשבט באניעם ובחטיבה 474. יחד שתלנו והכרנו להם את אנשי הגולן היפים שלנו. הפריחה היפה צפויה לקשט לנו את הגולן בחודש מרץ. תודה רבה לילדים המקסימים ולמבוגרים שארחו אותנו בלב רחב ופתוח וכמובן תודה לאורחים האדיבים מהולנד.

על אוכל, כלכלה וקהילה

בשבוע שעבר התקיים מפגש זום ליזמים מהגולן בתחום המזון המפעילים פודטראקים (משאיות אוכל). המפגש נערך ביוזמת עופר הבר – מנהל תחום עסקים, יזמות ותעשייה בחכ”ל, ורותם שרון מנהלת רישוי עסקים במועצה. במפגש העלו המפעילים צרכים וסיפרו על האתגרים בתחום הפודטראק והעלו נקודות בתחום קבלת רישיון רוכלות. שמחנו לראות היענות של למעלה מ-30 משתתפים שהביעו נכונות לעבוד בצורה מוסדרת ומותאמת לחוק ולנהלים, מתוך הבנה כי הדבר הוא לטובת העסק ולקוחותיו.

אנחנו על המפה

ביום שישי האחרון, לאחר הרבה מאמצים ומאבק שניהלנו כמועצה, לצמצום עוצמת הפגיעה בחלק מהיישובים, התקיימה באזורנו תחרות האיירונמן – אחד מאירועי הספורט הבין-לאומיים הגדולים שהגיעו ארצה. בתחרות השתתפו למעלה מ-2,500 איש מרחבי העולם והיא אף זכתה בכינוי – “אליפות המזרח התיכון”. את הגולן ייצגה בתחרות שלשה מכובדת: רן אבן דנן – בשחייה, יובל בר, מרמות – ברכיבה וגל גפני – בריצה. צריך להבין את הייחודיות שבקיום אירוע בסדר גודל כזה באזורנו הקטן ואת גודלו ותרומתו לאזור. אין ספק שאירועים מהסוג הזה, מעבר לרוח הספורטיבית שנושבת מהם, מעלים אותנו על המפה. בימים הקרובים, נפיק לקחים ונתחיל להיערך לאירוע של השנה הבאה.

הגולן בעיניים עולמיות

השבוע התארחו בגולן ארבע עיתונאיות מערוץ “נשיונל ג’אוגרפיק פולין”, במסגרת הזמנה של אגף התיירות בחכ”ל ומשרד התיירות למיתוג הגולן כיעד תיירות בין-לאומי. העיתונאיות ביקרו בשמורות טבע והכירו את שביל הגולן – Golan Hike, נחשפו למקומות לינה, אטרקציות ואוכל, ליקבים וליין המקומי וכן לאמנים ואמנות. העיתונאיות סיכמו את הביקור כמוצלח. בשבוע הבא יבקרו בגולן עיתונאים ישראליים המסקרים את תחום התיירות, מסלולי טיול ואתרים.

מקדמים עסקים

בשבוע שעבר התקיים המפגש השני של קהילת העסקים והיזמות של הגולן. משמח לראות כיצד חיבורים שנוצרו במפגש הקודם הולכים ומתעצמים, לצד בעלי עסקים נוספים שהצטרפו. הערב נפתח בשיח עם אפרת גת, מנהלת קבוצת הריצה של “גולן אקטיב”, שסיפרה כיצד קבוצה הופכת לקהילה ומה הקשר של אלה לתחושת שייכות ומחויבות. רונית בכר, מלוות קהילות להתפתחות עסקית, העבירה סדנת רעיונאות. הסדנה הבהירה צרכים ואתגרים של בעלי העסקים בגולן, ונאספו רעיונות להתחדשות וקידום הקהילה.

קהילת העסקים והיזמות מעניקה מעטפת תומכת לבעלי העסקים והיזמים בגולן. הקהילה מובלת בידי עופר הבר ויסמין רז מהאגף לפיתוח כלכלי בחכ”ל. בשבוע הבא יתקיים המפגש השלישי וגם אליו אנו מזמינים עוד בעלי עסקים ויזמים להצטרף. המפגש ללא עלות והוא יתקיים ביום ג’ הקרוב, 6/12 בשעה 18:30 ב”האבזלת”, בני יהודה. יש להירשם מראש אצל יסמין רז 050-7544330, או דרך קבוצת הפייסבוק “הבית לעסקים ויזמות בגולן”.

“צועדים ומצדיעים”

טקס “צועדים ומצדיעים” שנערך במסגרת יום ההוקרה לפצועי צה”ל, התקיים השבוע במזג אוויר חורפי בהשתתפותם של 400 תלמידי תיכון מקשת, צפת, עפולה, חורפיש מעלות, חצור, בית שאן וחיילים מחייל התותחנים וחיילי שיריון מחטיבות 7 ו- 188. הצעדה הובלה בידי בנות השירות של “קשת יהונתן.” במהלך הצעדה פגשו התלמידים נכים, פצועי צה”ל ונפגעי פעולות איבה שסיפרו להם את סיפור גבורתם היום-יומית. הצעדה נחתמה בטקס באולם הספורט בקשת. (רשם: אלעזר פלאי)

הכנס השנתי למגדלי בקר וצאן במרעה

בשבוע שעבר התכנסו כ-80 מגדלים מהגולן והסביבה לכנס השנתי למגדלי בקר וצאן במרעה, בהובלת מוריה סנדלר מהיחידה לחקלאות וחדשנות גולן.

המרצים המקצועיים בכנס העבירו תכני מבוא בנושאי אנטומיה, בריאות, פוריות והזנה. בכנס הדגיש ראש המועצה את החשיבות האסטרטגית של ענף המרעה לגולן, ומכאן גם חשיבות האיזון העדין בין ההתפתחות והפיתוח לצרכים של הענף. תודה למוריה וליחידה החקלאית על ההובלה ול”אוהלו”, על השותפות והאירוח.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?