משולחן המועצה האזורית גולן

גמישות תכנוניתמאפשרים לדברים לקרות, התכנית לגמישות תכנונית שנחתמה השבוע במועצה היא בשורה לתושבים ולאלו שיצטרפו אליהם בעתיד. מקצרים תהליכים, מפשטים ומייעלים בירוקרטיות ומאפשרים הסדרה * וגם: מאגר מים חדש נחנך השבוע בגולן,  מפגש ראשון להזנקת תוכנית מרכזי החדשנות בחינוך בגולן, פרידה ממנהל מחוז גליל גולן במשרד החקלאות וחברים כותבים על צביקה מרום זל שהלך לעולמו


הבחירות מאחורינו, ועל אף חילוקי הדעות חשוב לזכור שפה בגולן כולנו ממשיכים לחיות יחד. המטרה של כל מי שמבקש את המשך פיתוח הגולן הייתה ונותרה ממשלה יציבה לאורך זמן; כזו שתאפשר להמשיך לעשות למען הגולן, לממש תכניות, תקצה משאבים ותקיים את החלטת הממשלה היוצאת בנוגע לגולן.

פורום התיירנים נפגש השבוע. נחנך מאגר מים חדש, “חושןשמו, שישרת את חקלאי הגולן. חתמנו על הסכם שיתופי הפעולה עם קקל למנהלת הפארקים. אושרה התוכנית לגמישות תכנונית ובאופן כללי פנינו לעתיד ולהמשך התפתחות האיזור.

חנוכת מאגר המיםחושןוהחתימה על מנהלת משותפת לפארקים בגולן

ביום שני השבוע נחנך מאגרחושן“, סמוך למושב קשת. המאגר יקלוט כשני מיליון קוב מים מקידוחים בסביבה ולא יהיה תלוי במי גשמים. מי המאגר ישמשו את חקלאי האזור. מרגע תחילת הביצוע, משך בניית המאגר היה כשנתיים וחצי ועלות הקמתו הכוללת היא כ-30 מיליון שח. לפרויקט חברו קקל, המועצה האזורית גולן ומי גולן“. המאגר החדש תוכנן כחלק מרשת המאגרים בגולן ובהתאם לצורכי האזור. זוהי ההזדמנות להודות לכל העושים במלאכה, על עבודה משותפת ארוכתשנים, על הסיוע כשנדרש ודחיפת המיזם.

במסגרת המעמד של חנוכת המאגר, נחתם גם הסכם שיתוף פעולה עם קקל להקמת מנהלת משותפת, במתכונת דומה למנהלת פארק הירדן, לטובת הפעלת הפארקים הנוספים בגולן: פארק עורבים, דרך נוף מבוא חמה ומעיינות סלוקיה. זוהי דוגמה נוספת כיצד איחוד משאבים מקדם ומפתח את הגולן לטובת התושבים והמבקרים בשעריו.

מפגש לפורום התיירנים בגולן

פורום התיירנים של אגף התיירות נפגש השבוע. למפגש הגיעו מפעילי אטרקציות ובעלי צימרים מהגולן, על מנת להיחשף לפעילות של אגף תיירות, לשמוע על מגמות חדשות וכיווני ההתרחבות של תיירות גולן. הייתה זו הזדמנות לשיח פורה בין אנשי השטח לאנשי החכל. במפגש נכחו גם מנכל החכל וראש המועצה. בקרוב, יתקיימו פורומים נוספים עם מנהלי מתחמי התיירות והלינה, בעלי אטרקציות עוגן ועוד, במטרה לשמוע ולהשמיע.

פרידה מעמיר אנטלר, מנהל מחוז גליל גולן משרד החקלאות

עמיר מלווה את המועצה האזורית גולן מזה מספר שנים והיה שותף למיזמים רבים של המועצה והיחידה החקלאית. עמיר הגיע להיפרד מראש המועצה, חיים רוקח, שהודה לו על ידידותו בשנות העבודה המשותפת. ראש המועצה איחל לעמיר הצלחה בהמשך דרכו.

אושרה התכנית לגמישות תכנונית

בתחילת השבוע, אושרה למתן תוקף התכנית לגמישות תכנונית. תכנית זו ייחודית מסוגה בנוף התכנון הארצי בכלל ובגולן בפרט.

התכנית קובעת הנחיות תכנוניות ועיצוביות אחידות ומשפיעה על כל התכניות המפורטות (תב”עות) במרחב המועצה האזורית גולן, בדגש על המרחבים היישוביים. בין היתר, מאפשרת התכנית קביעת קווי בניין אחידים לארבע חזיתות המבנים, גמישות למתכנני המבנים באפשרות מיקום המבנה על שטח המגרש, התכסית המותרת, אופציות לתכנון מיטבי של צימרים, ייעול ופישוט הליכים ביורוקרטיים (הורדת הצורך בהגשת הקלות) ויצירת מציאות תכנונית ודאית.

בנוסף, התכנית מאפשרת הסדרת היתרי בנייה למבנים אשר נבנו בעבר על ידי המדינה וגופיה או על ידי גופים מקומיים ללא היתרי בנייה. הדבר מהווה בשורה בעיקר למגזר החקלאי בו התופעה שכיחה. התכנית פורצת דרך בראייה ארצית, בכלל ומעצם אופיו התכנוני של הגולן ומתוך ראיית ולמידת המרחב הכפרי כולו, בפרט.

התכנית מהווה בשורה למושבים, לקיבוצים ולכל תושבי הגולן בכך שתאפשר הסדרה חוקית של מבנים ללא היתר. ההסדרה תחסוך בירוקרטיה רבה, הוצאות כספיות נכבדות ותעניק שקט נפשי לחקלאי הגולן.

שיפוץ אנדרטאות מלחמת יום הכיפורים

השבוע התקיימה ישיבה רבתמשתתפים, בנוכחות ראש המועצה, ראש היחידה להנצחת החייל, סמנכל הכספים של קקל וגורמים נוספים, על מנת להמשיך ולקדם את המיזם לציון היובל למלחמת יום הכיפורים. במסגרת הדיון הנרחב, הוצגה עבודת צוות ההיגוי המצומצם למיזם, ביחד עם מתכנן שנשכר לטובת שיקום וטיפול באנדרטאות הרבות הקיימות בגולן וקשורות למלחמה. בישיבת צוות ההיגוי, הוחלט לטפל בכ-60 אנדרטאות מתקופת מלחמת יום הכיפורים בגולן. העבודות יכללו מענה בהיבט הנופיסביבתי, לצד ההיבט החינוכיערכי. התקציב שהוקצה למיזם על ידי משרד הביטחון וקקל עומד על כ-20 מיליון שח וישמש ליצירת אלמנט אחיד לכל האנדרטאות. הטיפול יכלול גם התייחסות לאנדרטאות מרכזיות, לרבות מסבירנים, הנגשה לנכים, מגרשי חנייה ושילוט מסודר. העבודות צפויות להתחיל בחודשים הקרובים ולהסתיים עם תחילת אירועי היובל למלחמה, באוקטובר 2023.

מדברים מהשטח

השבוע החלה הנעת התכניות המפורטות (תבעות) ליישובים חד נס ובני יהודה. לאחר ישיבות עבודה במועצה, בנוכחות ראש המועצה וצוות אגף ההנדסה והתכנון, התקיים סיור ביישובים עצמם, יחד עם נציגות מהנהלות הקהילות לשם היכרות ראשונית עם השטח. בימים הקרובים, ייקבע לוח זמנים למפגשי היכרות מעמיקים יותר עם הנהלות היישובים בהובלת אגף ההנדסה ובשלב שלאחר מכן, שיתוף ציבורי נרחב, כנדרש, על אופי התכניות והשפעתן. בסיור בחדנס, הוקדשה תשומת לב מיוחדת לתכנון מרכז אזורי לאשכולמעלות הגולן“, בנוסף לתכנית ארוכתהטווח להגדלת היישוב. בבני יהודה, הוקדשה תשומת לב להתאמת התפתחות היישוב למרקם הבנוי של היישובים הסמוכים ולתיאום עמם.

מרכזי החדשנות בחינוך בגולן יוצאים לדרך

בהחלטת הממשלה לקידום והזנקת הגולן, נכללת הקמתם של חמישה מרכזי חדשנות, בחמישה בתי ספר בגולן. השבוע, התקיים מפגש ההתנעה של התכנית, נדונו בו הצעדים הבאים בהקמת מרכזי החדשנות והוגדרו המטרות.

המטרה הראשית של מרכזי החדשנות היא להכשיר ולהפוך את צוותי ההוראה ליזמים חינוכיים, להעניק למורים כלים לפיתוח תכניות הוראה מתקדמות, באמצעות שימוש בטכנולוגיה, לצד אמצעים מסורתיים. המורים שישתתפו בפעילות מרכזי החדשנות יזכו לליווי צמוד של אגף המחקר והפיתוח במשרד החינוך. אין ספק כי התכנית מהווה אבן דרך בהזנקת החינוך בגולן לחוד החנית של החדשנות החינוכית בישראל.

הרצאה בדרכא נופי גולן” – איירונמן בשיתוףאחים לחיים

תחרות האיירונמןטבריה 2022 תתקיים בסוף שבוע הבא, ב-25.11.22. כחלק ממסורת של שיתוף הפעולה עם מארגני האירוע, ועמותתאחים לחייםשלוקחים חלק ולקראת התחרות, התקיימה בחמישי שעבר הרצאה של שילה ושי מהעמותה לתלמידי י‘-“ב, בבית הספרדרכא נופי גולן“. בהרצאה חלקו השניים את סיפורם האישי המרתק והחיבור שלהם לעמותה ולתחרות.

עמותתאחים לחייםשמה לה למטרה לקדם ולסייע לחיילי צהל שנפצעו בפעילות מבצעית. העמותה מהווה מסגרת חברתית תומכת ומסייעת המאפשרת ללוחמים פצועים בהליך השיקום, הגשמת שאיפותיהם האישיות והתעסוקתיות וחזרתם למסלול החיים. חלקן הגדול של פעולות השיקום הנן בתחום הספורט: קבוצת ריצה, טריאתלון, קט רגל, שחייה, אופניים, קרוספיט ועוד.

איירונמןטבריה יתקיים השנה בפעם השנייה. איירונמן הנו טריאתלון בו שוחים 3.8 קמ, רוכבים על אופניים 180 קמ ומקנחים במרתון ריצה בן 42.2 קמ. האיירונמן מופק על ידי חברתקומטק“, שהביאו לישראל גם את הגירו דה איטליהואת אליפות העולם בוולדרום, בקיץ האחרון.

כרטיס כניסה להייטק

בתכנית הכלכלית של הגולן, הוגדר תחום ההייטק כמנוע צמיחה משמעותי. האגף לפיתוח כלכלי בחכל, בשיתוף קהילת ההייטק הגולנית Heights-Tech”” ומרכז צעיריםגולן, מקדמים בחודשים האחרונים הקמת מערך הכשרה לפיתוח תוכנה Full Stack”” בטכנולוגיות ואפליקציות Web וענן, יחד עם חברתציונט“.
מעל 250 מועמדים ומועמדות הגיעו למפגשי החשיפה ולימי המבחנים והראיונות. מתוכם, התקבלו 42 מועמדים ומועמדות לשלב המכינה שיחל בקרוב ויימשך שלושה שבועות. חברתציונטמפעילה מספר תכניות בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, על מנת לתת הזדמנות לצעירים בעלי פוטנציאל ורצון לפתח קריירה בתעשיית ההייטק הישראלית. בנוסף להכשרה, התכנית כוללת גם השמה בבית התוכנה החברתי של החברה. לתכנית מתקבלים רק אלה שעוברים את שלבי המיון האיכותי.

במהלך התכנית, המשתתפים עוברים פרק התמחות, הכשרה והשתלבות במקומות עבודה, כחלק מהחניכה, בליווי מנטורים. מי שיסיים את המסלול יועסק בחברתציונט“, בתפקיד מפתח תוכנה. במסגרת התכנית, “ציונטעתידה לפתוח בגולן מרכז הכשרה ופיתוח, שם יתקיימו ההכשרה וההעסקה.

בחזרה למעגל העבודה

בשבוע שעבר, החלה לפעול במרכז תעסוקה גולן סדנה ייחודית שמטרתה לסייע בשיבה אל מעגל העבודה. הסדנה מתקיימת בשיתוף ארגוןבעצמיופרויקט שביל (שבים/ות לתעסוקה) הארצי. הסדנה נבנתה והותאמה לצרכי התושבים בגולן, בהתאם לסקר מקדים שנערך. מן הסקר, עולה כי קיים צורך לקדם בגולן תכנית חזרה למעגל העבודה. הקהל מורכב רובו מנשים שהאריכו את חופשת הלידה וכן נשים שלא עבדו מעולם ומעוניינות להשתלב במעגל העבודה. המפגשים מאפשרים שיח פתוח שבו ניתן לבטא חששות, לבטים וחלומות, לצד רכישת כלים פרקטיים ליציאה לדרך תעסוקתית, תוך ליווי, העצמה אישית ותמיכה רגשית. כאמור, המפגש הראשון שהתקיים (מתוך חמישה) התאפיין בהתרגשות, אנרגיות טובות וציפייה למפגשים הבאים. ההשתתפות בסדנה הנה ללא עלות ומסובסדת באופן מלא על ידי פרויקט שביל. תודה לדפי פרי, רכזת אזור צפון, לפרויקט שביל ולמנחה, לילה גמליאלי, על השותפות החשובה.

חברים שנפרדו מאיתנו
צביקה מרום זלאיש חזון ומעש

בשבת האחרונה, הלך לעולמו צביקה מרום זל. את כל חייו הקדיש צביקה להתיישבות. כבר מגיל צעיר, ליווה צביקה יישובים בהקמתם והיה מאוד פעיל בהבאת מתיישבים לחיזוק ההתיישבות בכל חלקי הארץ. לפני יותר מ-30 שנה, נבחר צביקה לתפקיד מזכל תנועתהעובד הציוני“. במסגרת תפקידו, הנחיל את מורשתו למאות צעירים ומשפחות והאיץ בהן ליישב את הארץ ולבנות יישובים חדשים וחזקים וכן לתמוך ולסייע ליישובים ותיקים. צביקה גם ניהל משק חקלאיפרטי לתפארת במקום מגוריו, בשדה אליעזר וכן סייע, כמנהל חיצוני, למושבים שנקלעו לקשיים ועזר רבות לענפי חקלאות במצוקה.

צביקה זל היה איש עם חזון והאמין בהתיישבות ובחקלאות. היה חבר ואיש נעים הליכות. צביקה הגיע גם ליישוב אודם בגולן, בכדי לסייע ולדאוג לפיתוח. בזכותו, אודם הוא כיום מושב למופת. צביקה זל ניהל מיזמים גדולים, ישב בראש הנהלות של תאגידים ומוסדות וכל זאת, באמינות ויושר.

אנו נמשיך את מורשתו. יהי זכרו ברוך.

כתב: מוטי זבטני, חבר גרעין מייסדי אודם

דוברות מועצה אזורית גולן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?