משולחן המועצה האזורית גולן

אוגוסט נגמר ואיתו החופש הגדול. מרוצים מאוד מהקיץ החולף, אגף התיירות והתיירנים כבר עם הפנים קדימה ונערכים לתקופת החגים. גם שנהל בפתח. הסעות התלמידים, ההערכות בגנים ובבתי הספר, פרידה מקצין הגמר אוגדה 210, הקיאקיסטים שלנו חזרו ארצה והגיעו למועצה, על המִחזור לא מוותרים, אחהצ משפחתי לעובדי המועצה, יובל לנוב, הוותיקים מתחדשים בשנת הפעילות, חדשות היחידה לחקלאות וחדשנות גולן


החגיםמעבר לפינה

סוף אוגוסט. הימים והלילות חמים, כולנו עסוקים בסידורים אחרונים לקראת פתיחת שנת הלימודים, מנצלים את רגעי החופש הנותרים במקומות קרירים ככל הניתן ומביטים אל החגים שמאחורי הסיבוב.

במועצה, עסקנו בהתארגנות והכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפג, בתגבור פינוי האשפה מהשטחים הפתוחים, אתרי התיירות והיישובים. “נתיבי ישראלמשפצים כבישים וכבר מרגישים בשינוי בנסיעה בגולן. לאורך כל התקופה, היו אתרי התיירות והעסקים בגולן מלאים. יחד עם תיירני הגולן, אגף התיירות נערך לתקופת החגים הקרבה ובאה. הביקוש למגורים בגולן ממשיך להתעצם ולכן הגדלנו את שירות המענה הטלפוני לפונים.

נכנסנו לחודש אלול, עליו אומרים כי בו הימים הטובים ביותר לעם ישראל. לנו, בגולן, זה מרגיש בדיוק ככה. אנו מרגישים בפריחה הזו. העשייה מתעצמת. ביום חמישי, עם פתיחת שנת הלימודים, ייפתחו כיתות חדשות נוספות בבתי הספר, גנים חדשים יקבלו ילדים ובתי התינוקות הומים. מרגש! אנו מאחלים לצוותי ההוראה, לתלמידים ולכל העוסקים בתחומי החינוךשנת עשייה מוצלחת, הגשמת חלומות, הצלחות ומימוש אישי!

הסעות תלמידים

עם סיום מכרז מפעילי ההסעות, נבנה לוח השיבוצים. השיבוץ בוצע בהתאם לצרכים וליכולות של כלל המערכת החינוכית. יחד עם זאת, לאחר פתיחת שנת הלימודים, יבוצעו הערכות ודיוקים, בהתאם לצורך. חשוב כי הילדים ימתינו בנקודת האיסוף לפני זמן ההגעה של ההסעה. עלולים להיות עיכובים ותקלות קלות בימי ההפעלה הראשונים ולכן, העזרו בסבלנות. במידה שהסעה לא הגיעה, ו/או ישנה שאלה, ניתן לפנות לצוות מחלקת תחבורה: מורדי – 052-6204007,
שוקי – 054-7723501 .

פרידה מרועי רז (כמיסה) קצין הגמר אוגדה 210

לאחר 11 שנות שירות במגוון תפקידים בחטיבה ובאוגדה, יוצא רועי לאזרחות. בתפקידו האחרון שימש כקצין הגמרהגנה מרחבית. במסגרת תפקידו, חיבר והנגיש את המשימות הצבאיות מול האוכלוסיה בגולןמועצות, קהילות ותושבים. התפקיד קידם את מוכנות היישובים ומרכיבי הביטחון בצורה משמעותית. רועי, יליד חצור הגלילית, מתגורר ביישוב אליפלט. רועי היה חלק מהעשייה הביטחונית המועצתית, בפרט והגולנית, בכלל. על פועלו במסגרת פרוייקטהקיר האיתן“, יצירת מיומנויות והגדלת הזהות הישראלית בקרב האוכלוסיה הדרוזית, קיבל רועי את פרס הרמטכל. אחד מהמאפיינים המשמעותיים של רועי היה החיבור למקום, לתושבים ולרוח הגולנית. אנו מבקשים להודות לרועי על הסיוע, השותפות, החברות והדרך. בהצלחה באזרחות! את רועי יחליף נדב אברגל, שיכנס לתפקיד בימים הקרובים.

הערכות בגנים ובבתי הספר

חודשי הקיץ הוקדשו להערכות, תיקונים והכנות בגני הילדים ובבתי הספר. המועצה האזורית גולן ממשיכה להשקיע בבנייה וחידוש של מוסדות החינוך ברחבי המועצה. לאחר מיפוי וסיור במוסדות החינוך, הוכנה תכנית עבודה לשדרוג ושיפוץ המוסדות, במהלך חופשת הקיץ.

מיד עם סיום איסוף הנתונים והכנת תכנית העבודה, אושר תקציב משמעותי לביצוע עבודות השיפוץ והשדרוג. תוקנו תקרות אקוסטיות והתאורה בהתאם לדוח הבטיחות, הוחלפו מזגנים, חודש איטום הגגות, הוחלפו דלתות, הותקן ותוקן ריצוף, בהתאם לצורך. בנוסף,
הותקנו סככות הצללה ומחסנים.

בכל גני הילדים, הוחלף חול ישן בחול חדש ותקני. נרכש ריהוט חדש ונעשתה השלמת ריהוט למוסדות החינוך. המועצה בנתה כיתות חדשות, על מנת לתת מענה לקצב גידול התלמידים בבתי הספרמעלות הגולןוילקוט הרועים” – שתי כיתות חדשות בבית ספרמעלות הגולן“, כיתה חדשה אחת בבית ספרילקוט הרועיםוארבע כיתות חינוך מיוחד חדשות בבתי הספראביטל“, “גולןומצפה גולן.”

בגנים: נפתחו שלושה גנים חדשים במבוא חמה, אבני איתן ואליעד. בגבעת יואב, נפתח גן חינוך מיוחד חדש. מחלקת הביטחון ערוכה עם אבטחה בכל מוסדות החינוך. הצוותים החינוכיים עברו הדרכות ומכירים את הנהלים, במידת הצורך.

יובלנוב – נוב חוגגת חמישים!

ברוב עם נחגגה מסיבת שנת היובל למושב נוב שהחל את דרכו החקלאית תורנית בגולן בשלהי קיץ תשלב עם חבורה קטנה של משפחות צעירות ומספר רווקים והתרחב לתפארת במשך השנים בעיקר בזכות הבנים החוזרים שבונים את ביתם בו ואוהבים את המרקם האנושיחברתי שלו.

במשך השנה נעשו מספר פעולות לציון 50 שנות העשייה של הישוב. כאשר חלק מהפעילות מופנית כלפי הסביבה. במבצע מתמשךעושים טוביצאו חבורות של ותיקים נוער וצעירים למבצעי שיפוץ בתים בעיר קצרין, המבצע נעשה בשיתוף המועצה המקומית. נערכה שבת קהילה ששיתפה אחד על אחד משפחות צעירות ומשפחות ותיקות להיכרות.

נערך טיול מושבי בדרום הגולן ששיאו היה משחקי ODT לפעילות משתפת ביןדורית.

אירוע השיא כלל הפנינג מפגיש קהילה המונה מעל 220 משפחות ומשחק משגע ששילב ידע על תולדות הישובקליקיט.

דברי ברכה נשאו עי יור הועד צבי טבצניק, הרב החדש הרב יוסף סוראני וכמובן ראש המועצה, חבר נוב וותיק, חיים רוקח.

הערב הסתיים בהתרוממות הרוח ועם הפנים לעשור הבא. בתקווה לעשייה ברוכה בכל תחומי התורה, החקלאות והחברה. (נכתב עי דוברות היישוב נוב).

הקייאקיסטים שלנו חזרו ארצה והגיעו למועצה

ביום שלישי, זכינו לארח את בני הנוער מהגולן החברים בקבוצתחותרי העמק“. ראש המועצה, חיים רוקח, העניק תעודות הוקרה לנערים ולנערות. איזו גאווה לראות אותם במדי הנבחרת! נוער מדהים! העוצמה האישית, כוח ההתמדה והנחישות, לקיים 14 אימונים בשבוע, לצאת מוקדם בבוקר ולוותר על אחהצ עם חברים ועל סופי השבועעושים הכול על מנת לצבור אימונים ולמען ההצלחה הספורטיבית. אתם מודל לכולנו! תמשיכו לחתור להצלחה!

וותיקים ומתחדשים!

השבוע השלמנו את הצביעה והניקיונות במבנה הוותיקים בבני יהודה שצפוי להיפתח ביום ראשון הקרוב 4.9.22

המועדון יארח חוגים שיפתחו במהלך החודש הקרוב והקתדרה שתשוב לפעול, אחרי החגים.

בימים האחרונים נשלמות ההכנותשיפוצים, ניקיונות והצטיידות במתחם הוותיקים האזורי שבחיספין. ביום ג‘ 25.10.22 יג חשוון, תשפג, יתקיים טקס פתיחת המתחם ותחילת הפעילויות. מועדון הוותיקים שבקלע אלון במועדון יפתח כבר ביום ראשון הקרוב, לעוד שנת פעילות מהנהעד למעבר למועדון החדש שיפתח בצומת וואסט.

ולסיום, תזכורתביום שני הקרוב ניפגש, במתחם צנובר ליום הוותיק הגולני! החל מהשעה 09:00. מחכים לראותכם!

על המחזור לא מוותרים

השבוע, פגשנו את חברתאינפיניהלשעבראמנירמחזור ניר), שאחראית על מחזור הנייר והקרטון. מטרת הפגישה הייתה יישור קו בדרכי טיפול ופינוי של הקרטון ביישובי המועצה.

הוחלט כי תכנית העבודה השבועית תתואם מול הצוות במועצה, במטרה לפנות כלובי איסוף קרטון, בהתאם לצורכי המקום ולא על פי הסבב הקבוע. תתבצע הגדלת הפינוי בנקודות בהן קיים צורך קבוע וכן ייבחן הצורך בהחלפת כלובי קרטון ביישובים השונים. ציון לטובה: תושבי המועצה האזורית גולן ממחזרים בשיעור גבוה יותר מתושבי מועצות אזוריות אחרות והם בעלי מודעות גבוהה לסביבה. המשיכו למחזר ולשמור על הסביבה ואנו נמשיך לדאוג לאיסוף בזמן ובקצב הנדרש.

ותיקים בחווה” – הקתדרה החקלאית

בואו לקחת חלק בקתדרה החקלאית לוותיקי יישובי הגולן וקצרין. על מה מדובר?

שיתוף פעולה מבורך בין היחידה לחקלאות וחדשנות במכון שמיר למחקר“, מחלקת הוותיקים וחוות היישום באבני איתן הביאו אותנו לפתוח מסלול חדש שהוא שילוב מושלם בין למידה משמעותית בתחומי החדשנות בחקלאות להתנדבות.

איפה? חוות היישום באבני איתן. מה בתכלס? מדובר על יום בשבוע (ימי ד‘), בו משתתפי הקתדרה מצטרפים לצוות החוקרים והעובדים בחווה, חולקים ידע וניסיון, נותנים כתף וסיוע לצוות התחנה, זוכים בלמידה משמעותית ונחשפים לניסויים חדשניים ומרתקים. כל מפגש מתחיל בארוחת בוקר משותפת ומכיל גם יחידות תוכן המועברות על ידי מיטב החוקרים ועובדי החווה.

תחילת פעילות: 21 ספטמבר, 2022 , בשעה 8:30, בחווה באבני איתן. ההצטרפות לקתדרה החקלאית אינה כרוכה בתשלום, אך מספר המקומות מוגבל ומחייב הרשמה מראש.

לפרטים נוספים והרשמה: לי אלין שנבור, מנהלת מחלקת הוותיקים במועצה האזורית גולן – vatikim@megolan.org.il‏

מיפוי שטחי מרעה בגולן

במהלך החודשים האחרונים, התקיימו מפגשי מיפוי בין רכז תחום ה-GIS של היחידה לחקלאות וחדשנות גולן, אסף אייזיק ומגדלי הבקר והצאן בגולןבמסגרת מפגשים אלה, נבנתה שכבת GIS, המציגה את גבולות שטחי המרעה וכן חלוקה פנימית לפי גידור החלקותשרטוט גבולות השטחים והחלוקה הפנימית בוצע לפי הידע של המגדל בשטח ותוך התבססות על תצלום אוויר ברזולוציה גבוהה ושכבות שטחי מרעה משנים קודמות. בכל חלקה, מפורט אם היא כוללת גדר מיגון, שמורת טבע, שטח אש ושימושים עיקריים (המלטה, פרים, קו אש ועוד), סוג המשק, שם החלקה ועוד. בנוסף לכך, יוצרו שכבות ייעודיות לסימון מכלאות, שקתות, קווי מים ועוד.

שכבות מידע אלו מספקות תמונת מצב עדכנית על שטחי המרעה בגולן ומשפרות את יכולתנו לעזור בשמירה על שטחים, שלהם חשיבות קריטית בממשק הרעייה, מול יוזמות
שונות ומגוונות.

GIS=Geographic Information System , הנה מערכת מידע המאפשרת שילוב של מידע מרחבי עם מידע טבלאי, יכולת הצגה, סנכרון וניתוח של מגוון שכבות מידע.

דוברות מועצה אזורית גולן

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?