משולחן המועצה האזורית גולן

חם בקיץהטמפרטורות הגבוהות מובילות רבים לבריכות ולחופי הכנרת. סידורים מיוחדים בעניין הרחצה הנפרדת. מספר השריפות גדל, אנא, היזהרו באש וגם: קצרין חוגגת 45, מפגש הנהלת המועצה, שינויים במחלקת התחבורה, השירות הווטרינרי, כנרת -“נקודה טובה“, סיור עם מנכל רשות העתיקות, חברת “Bestree” מאלרום, מחנה הכדורסל, הפקח הסביבתי שוקי גולן וחדשות היחידה החקלאית גולן


הקיץ פה ואתו גם החום הכבד. הבריכות בבני יהודה וחיספין מלאות רוחצים וכך גם חופי הכנרת. המועצה האזורית גולן, יחד עם איגוד ערים כנרת, החלה להפעיל את מתחםנקודה טובה“, בחוףלבנוןבכנרת, במטרה למנוע התנהגויות מסוכנות של בני נוער המגיעים לנפוש בכנרת, לבדם, או עם חברים. המתחם פועל במסגרתהתכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון – 360″. הפעילות תתקיים עד ה-29 ביולי ובין התאריכים 8-18 באוגוסט, מ-21:00 ועד 03:00 לפנות בוקר. כחלק מהמיזם, נמצאים במקום אנשי מקצוע משירותי הנוער ומתנדבים, במטרה לאתר בני נוער בסיכון הנמצאים הרחק מביתם או אזור מגוריהם ועלולים להיגרר להתנהגויות מסוכנות, אשר שכיחותן עולה בצורה משמעותית בחופשת הקיץ.

בנוסף, בתקופתבין הזמנים“, ימשיך חוףכינרלשמש במהלך השבוע כחוף לרחצה נפרדת וכחוף רגיל בסוף השבוע, כפי שהיה בשנים האחרונות. הסידור הזה יאפשר לאוכלוסיות השונות להנות בהתאם לצרכים שלהן. זאת, בנוסף למקטע 13 בחוףגולן“, שהוכשר לרחצה נפרדת על ידי איגוד ערים כנרת וזוכה להצלחה ותשבחות. פתיחת שני החופים תאפשר חלוקה בעומס בין החופים. מידע נוסף בהמשך הכתבה.

בשבוע החולף, היינו עדים לגל שריפות במקומות שונים ואנו חוזרים ומבקשים את ערנותכם בנושא. במידה וראיתם התלקחות כלשהי, אנא פנו לכבאות והצלה, או למוקד גולן עם פרטים המדויקים. בנוסף, הזהרו באש. אין להבעיר אש בשטחים הפתוחים. במצבים בהם הובערה אש מסיבה כלשהי, אנא ודאו כי האש כובתה ולא נותר ממנה דבר, על מנת שלא תדלק מחדש בשלב מאוחר יותר.

השהות בבית בקיץ, המטיילים והגברת הפעילות בעסקים ובתחומי התיירות מעלה את כמויות האשפה בעונה זו. אנא זרקו את האשפה בפחים ואל תניחו סביב הפחים שקיות. הנחת אשפה מחוץ לפחים מהווה מפגע המושך מזיקים שונים ואף מושך את חיות הבר לתוך היישובים. במידת הצורך, יש לפנות למוקד המועצה ולבקש פינוי אשפה.

קצרין חוגגת 45

בסוף השבוע שעבר, חגגה קצרין, בירת הגולן, 45 שנים להקמתה. כמועצה שכנה, עמה אנו נמצאים בקשרי עבודה, שכנות וחברות, אנו מברכים את המועצה ותושביה להמשך שגשוג והצלחה. פריחתה של קצרין, גדילתה והצלחתה ישפיעו על כולנו. הפיכתה של קצרין ליישוב המרכזי במרחב הכפרי שלנו תאפשר הגדלת השירותים, גיוון בחינוך האזורי, בעשייה התרבותית ועוד. עלו והצליחו!

סיור עם מנכל רשות העתיקות

הגולן שלנו שופע מורשת וסיפורים היסטוריים. מכל פינה, אפשר לראות את ההיסטוריה וחייבים לשמרה. כחלק מהרצון לשמר את ההיסטוריה, לצד העשייה בהווה ובעתיד למען הגולן, אנו פועלים יחד עם הגופים השונים לפיתוח הגולן. השבוע, התקיים סיור בהובלת ראש המועצה ובו השתתפו צוות אגף התיירות, מנהל רשות העתיקות, אלי אסקוזידו וצוותו. הסיור התקיים באתר רמתניה שבו ניתן לראות ממצאים רבים ששרדו עוד מהתקופה הרומיתביזנטית. פיתוח האתר מצריך השקעה מרובה ולכן הוחלט לקיים סקר רחב לבחינת הצרכים ומצב האתר ולאחר קבלת המידע והעלויות, להחליט על אופן ההתקדמות. הכוונה היא ליצור שותפות בפיתוח האתר בין המועצה האזורית גולן ורשות העתיקות. בסיור, הוצג האתר וההיסטוריה, האזורים שנשמרו והכתובות הייחודיות על הקשתות שבאתר.

מפגש הנהלת המועצה

השבוע, התכנסה הנהלת המועצה. ההנהלה מורכבת ממספר חברי מליאה שנבחרו על ידי המליאה לשמש כהנהלה. הנהלת המועצה מתכנסת לצורך דיונים, עדכונים ואישור נושאים בטרם עלייתם למליאת המועצה ומייעצת לבעלי התפקיד במועצהראש המועצה, סגן ומנכלבנושאים העולים על הפרק.

בישיבתה השבוע, קיבלה ההנהלה עדכון בנושא הסכםהגג שהמועצה צפויה לחתום בקרוב, כהשלמה וקידום של החלטת הממשלה על ידי רשות מקרקעי ישראל. בנוסף, עדכנה ההנהלה בהתקדמות בתחומים השונים, ביניהם קבלת האישורים להקמת ועדה מיוחדת לגולן ואבן דרך נוספת בדרך לאישור הקמת היישובים הנוספים. אנו מודים לחברי ההנהלה על פעילותם למען המועצה והגולן הנעשית בהתנדבות מלאה ובנוסף
לעבודתם במליאה.

בהזדמנות זו, מבקשים לומר תודה ולהביע הערכה גדולה לחברי המליאה המתנדבים לעבודה חשובה זו ומקדישים מזמנם לטובת המועצה והגולן, במסגרת המליאה ובמסגרת הוועדות השונות בהן הם לוקחים חלק בהתנדבות ומסייעים למועצה ולגולן לקדם נושאים החשובים לכל תושבי הגולן, לדון בהם בכובד ראש ולהגיע לתוצאות טובות יותר לכולנו. תודה!

מחנה כדורסל עושים באהבה או לא עושים בכלל

השבוע, מגיע לסיומו מחנה הכדורסל לילדי כיתות ג‘-ח‘. מחנה גדול, איכותי ומיוחד. לאחר מספר שנים בהן התקיימו פעילויות בתחום הספורט בקיץ, השנה, כחלק ממהלך כולל להשקעה בתחומי הספורט השונים ובהם הכדורסל, יצא לדרך מחנה קיץ מקצועי בתחום הכדורסל. השחקנים בילו, למדו ושיחקו יחד במשך שלושה שבועות. אחת מנקודות השיא הייתה בסוף השבוע שעבר, ביום חמישי, בסיום שבוע מוצלח ממש, הגיע למפגש עופרי נווה, שחקן הנוער של מכבי תל אביב ונבחרת ישראל. עופרי, בן 18, מנאות גולן, סיפר על תהליך ההתפתחות האישי שלו, על הספורט כדרך חיים, על החלק של מחלקת הכדורסל בגולן ומהי משמעות הספורט כדרך חיים. לאחר מכן, נערכו משחקונים בין הילדים, המאמנים ועופרי. זו הייתה חוויה מעשירה, מלמדת ובעיקר מאפשרת לילדים לראות לאן אפשר לצמוח.

המחנה מנה השנה כחמישים ילדים והתקיים שבועיים בנטור, שלושה ימים באשכולאופק“, שבבני יהודה ויומיים נוספים באשכולאביטל“, במרום גולן. כך זכו הילדים להכיר את המתקנים השונים, הכירו את ילדי הקבוצות והיישובים השונים. החיבור המיוחד שנוצר במסגרת המחנה יימשך אל תוך העונה, שתיפתח בקרוב.

בנוסף, במסגרת המחנה, נחשפו השחקנים לתחומי ספורט נוספים, בהם ענף ההתעמלות, המובל על ידי חן וינרב וענף האתלטיקה, המובל על ידי גולן לב הר. במחנה, השתתפו כל מאמני הכדורסל ממחלקת הספורט, בהובלת גלי שימשי, האחראי על תחום הכדורסל במחלקת הספורט של המרכז הקהילתי גולן. אנו גאים בצוות ובשחקנים שהגיעו, למדו, נהנו ומאחלים להם שנת משחקים ותחרויות מוצלחים, צמיחה אישית וצמיחה משותפת. הצלחתכםהצלחתנו. נתראה במשחקים.

מחלקת התחבורהשינויים וחידושים

ביום ראשון, נפגשו ראש המועצה, חיים רוקח ומנכל המועצה, גלעד הילמן, עם צוות מחלקת התחבורה של המועצה. בפגישה, הודנו לנהגים על עבודתם הקשה, על האחריות הרבה שהם לוקחים על עצמם בעבודה המורכבת, הכרוכה בשעות רבות של נסיעה בכבישי הגולן והאזור, האחריות והשליחות האדירה בהסעת ילדינו בכל יום לבתי הספר ואל המסגרות השונות. בעקבות יציאתו לגמלאות של עוזי מרדכי, ששימש כמנהל מחלקת התחבורה שנים רבות, ביקשנו לפגוש את העובדים, להציג את המצב ולהביע תמיכה ואת עמדת המועצה כי נסייע בתקופת המעבר, עד כניסת מנהל חדש ולאחר כניסתו, עד להתייצבות המחלקה תחת הניהול החדש. את תפקיד מנהל המחלקה הזמני, לקח על עצמו מיקי מנחם, מנהל אגף התפעול של המועצה, שמחלקת התחבורה כפופה לו. מיקי מביא עמו ניסיון מעברו ומכיר את המחלקה הנמצאת בתוך האגף אותו הוא מנהל. ביקשנו מהעובדים לשמוע ולשתף אותנו בדברים המעסיקים אותם בימים אלו ובכלל ובחנו כיצד ניתן לסייע.

עדכון נוסף שהיה חשוב לנו להעביר לצוות הוא כי בתום תקופה ארוכה בה אנו נמצאים בדיונים על תנאי העסקת עובדי המחלקה, אנו נמצאים לפני חתימה עם משרד האוצר על ההסכם הקיבוצי החדש, הצפוי עם הנהגים ועובדי התחבורה, שנועד לעדכן את תנאי העסקתם לפי התנאים המקובלים בעולם התחבורה.

חשוב לציין כי מחלקת התחבורה של המועצה מבצעת, באופן ייחודי לכל המדינה, גם את קווי התחבורה הציבורית. לאחר סיום פיזור הילדים בבתי הספר בבוקר, מבצעים עובדי התחבורה נסיעות של קווי תחבורה ציבורית וכן בשעות אחר הצהריים והערב, לאחר סיום פיזור הילדים בבית, לאחר בית הספר והחוגים. עובדה זו שונה מעבודת הנהגים ביתר המועצות האזוריות, עוזרת לנו כמועצה לנצל באופן מיטבי את האוטובוסים בצורה אפקטיבית יותר ומאפשרת לעובדי התחבורה לעבוד במשך כל היום, ללא פיצול יום העבודה. מחלקת התחבורה של המועצה נחשבת למחלקה מהטובות בארץ ומועצות רבות באות ללמוד מניסיוננו. אנו מבקשים לנצל במה זו ולומר לעובדי התחבורהנהגים, סדרנים, קצין הבטיחות ומזכירת המחלקהתודה רבה על העבודה והשירות המצוין לילדי ותושבי הגולן!

כנרת – “נקודה טובהורחצה נפרדת

במסגרת הישיבה האחרונה של איגוד ערים כנרת, הוחלט כי בתקופתבין הזמנים“, יינתנו שירותי רחצה נפרדת בחוףכינר“. זאת, בנוסף למקטע 13 בחוףגולן“, שהוכשר לרחצה נפרדת על ידי איגוד ערים כנרת, מהלך שזכה לתשבחות רבות ומספק מענה בטוח לרחצה בכנרת לאוכלוסייה המבקשת אפשרות זאת. ההסדר יפעל כפי שהיה בשנים האחרונות: במהלך ימות השבוע, בתאריכים 8-27.8.22, יפעל החוף כחוף נפרד ובשבת, יפעל החוף כרגיל בשעות הרחצה. מידע זה נשלח גם ליישובי הגולן, להפצה לתושבים במייל.

הקיץ, יופעל שוב בחוףלבנוןהמיזםנקודה טובה“. מדובר בפרויקט המופעל במסגרתהתכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון – 360″, בשיתוף הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מחוז הצפון, המועצה האזורית גולן, איגוד ערים כנרת ומשרדי הממשלההרווחה, החינוך, הבריאות, הקליטה וביטחון הפנים. זהו חלק מהפרויקט הארצימתחברים לנוער בחופים“, הפועל זו השנה האחת עשרה בתקופת החופש הגדול, במטרה לייצר אפקט למניעת מצבי סיכון בבני נוער, כגון צריכת אלכוהול, סמים, אלימות מילולית, פיזית, מינית ועוד, בעת שהותם בחופי הכנרת.

את מתחםנקודה טובה“, מפעילה המועצה האזורית גולן באמצעות אגף הייעוץ והטיפולצוות ומתנדבים שהוכשרו לכך. מדובר במיזם שמטרתו לדאוג לבני הנוער המגיעים לחופי הכנרת בקיץ ועלולים למצוא עצמם נגררים להתנהגויות מסוכנות, או נחשפים להתנהגות כזו. במתחם הפתוח לבני הנוער בשעות הלילה, מוצעת אוזן קשבת ומסייעת, שתייה וכיבוד קל. המתנדבים אף ייצאו מחוץ למתחם וינסו גם לאתר בחופים עצמם בני נוער הזקוקים לעזרה. המתחם יפעל עד ה-29 ליולי ואחכ בתאריכים 8-18 לאוגוסט.

אנו מאחלים לכולנו עונת רחצה בטוחה ונעימה וקיץ שקט.

חברת “Bestree” בקיבוץ אלרום

במרחב שלנו, גלילגולן, שיתופי הפעולה המחקריים הם רבי ערך. בשבוע שעבר, נערך טקס חנוכת חברת Bestree””, בקיבוץ אלרום, בה שותפים מכון המחקר מיגל, הנתמך על ידי משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה והמשקים אלרום ובית זרע. החברה המסחרית הוקמה בעקבות מחקר פורץ דרך, המתקיים בשנים האחרונות במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, בהובלת דר ליאור רובינוביץ‘, ממופ צפוןמיגל. דר רובינוביץהצליח לפתח שתילים של כנות אבוקדו בתרבית רקמה, תחום שבו חברות ומכוני מחקר רבים בעולם נכשלו לאורך השנים. השותפים הנוספים לפרויקט הם היחידה לפיתוח כלכלי גולן והיחידה לחקלאות. אנו רואים את הצורך בשיתוף פעולה ובסיוע לגורמים הפועלים בתחום החקלאות לאורך כל שרשרת הערך, גם בימים סוערים בהם השיח על עתיד החקלאות הישראלית אינו קל. אנו ממשיכים ויוזמים ופועלים לפיתוח התחום ולשימורו.

בטקס, בירכו סגן ראש המועצה, גל גפני, יור משקי הגליל העליון ומיגל, אורי דורמן, מנכל מיגל, דוד זיגדון, מנכל החברה לפיתוח הגליל, שגב ירבעם ומנהל העסקים של קיבוץ אלרום, יובל זיו.

השירות הווטרינרי באשכול גליל מזרחי

לאחרונה, שמענו כי תושבים רבים בגולן קיבלו הודעת קנס על איחיסון חיית המחמד כנגד כלבת. ההודעה הגיעה מאשכול גליל מזרחי, ללא התרעה מוקדמת. ברור לכולנו הצורך בחיסון כלבים ובשמירה על בריאותם ובריאותנו. בנוסף, החובה לחסן מעוגנת בחוק. תושבי הגולן הם אנשים שומרי חוק והאכיפה הלאמתואמת פגעה דווקא בהם. ראש המועצה, חיים רוקח, פנה אל מנכל האשכול, יורם אזולאי, ויזם עמו פגישה שבמסגרתה ביקש לאפשר לתושבים שקיבלו קנס לערער על קבלת הקנס ולחסן. חיים אף הסביר כי רבים מהתושבים דיווחו כי לא הגיעה אליהם הודעה בעניין, הם לא ידעו כי עבר מועד החיסון ואף לא ניתנה להם ההזדמנות להגיב על כך, או לערער, והם מעוניינים לחסן ומחכים לימי החיסון המרוכזים המתקיימים ביישובים, אך שיטת האכיפה החדשה מקשה עליהם את הדבר.

בנוסף, בבדיקה שנעשתה, נמצא כי 186 תושבי הגולן בעלי כלבים וחתולים לא חיסנו כנגד כלבת את הכלבים והחתולים החיים אתם בבית. גובה הקנס עומד כיום על 1,500 שח. בסיכומה של הפגישה, הוחלט לקבל את גישתו של חיים ולאפשר לתושבים לערער על הקנס. מנכל האשכול התחייב כי בשבועות הקרובים בעלי חיות המחמד, שקיבלו הודעת קנס, יקבלו שיחה/מסרון סמס/הודעת וואטסאפ מהאשכול ויוכלו לערער ולחסן את כלבם/חתולם. עד סיום הטיפול בערעור, יוקפא הקנס, לא יוכפל ולא ייגררו בגינו הצמדות נוספות בזמן זה. מומלץ למי שלא קיבל פנייה מהאשכול, אך קיבל קנס, לפנות בעצמו ל– 8541* ולשוחח עם צוות האשכול על מנת לטפל בקנס. הדבר חשוב מאודקנסות לא יבוטלו ללא פנייה וכמובן שלא ללא חיסון. לאחר סיום תקופת הערעור, במידה שלא הגיעו מקבלי הקנסות להסדרה, הם יספגו כפל קנס ואף עלולים להינקט נגדם צעדים משפטייםחבל! פתרון היוםזול וקל מפתרון מחר!

מעט על האשכול: אשכול רשויות גליל מזרחי הוקם כדי לקדם תפיסה אזורית ושיתופי פעולה אסטרטגיים בין הרשויות המקומיות בגליל המזרחי ובגולן וביניהן לבין השלטון המרכזי (משרדי ממשלה). האשכול הוא חלק ממיזם האשכולות הלאומי שמובילים משרדי הפנים והאוצר ובמסגרתו, הוקמו בשנת 2013 חמישה אשכולות בפריפריה הישראלית. המועצה האזורית גולן היא חברה מן המניין באשכול גליל מזרחי, יחד עם 19 רשויות מהאזור. אחד השירותים אותם מעניק האשכול הוא שירות וטרינרי. במסגרת השירות, מציע האשכול מתן חיסונים כנגד כלבת לתושבים ביישובי המועצה והאשכול, מעקב אחר לוז החיסונים ופעולות וטרינריות נוספות. האשכול אינו גובה כל עלות על ביצוע החיסון. העלות היא על חומר החיסון עצמו בלבד. זו אגרת מדינה, אותה יכול לשלם בעל כלב/חתול בעצמו, דרך האשכול, או בבנק הדואר. כלבים/חתולים שעברו סירוס, או עיקור ,ישלמו אגרה מופחתת בסך של 52 שח ואילו האחרים ישלמו אגרה בסכום של 372 שח.

זו גם הזדמנות מצוינת לברך את מנכל האשכול, יורם אזולאי, שנכנס לתפקידו לפני כארבעה חודשים. יורם, תאל במיל‘, יליד קריית שמונה בעברו ותושב כפר תבור כיום, השתחרר לפני כארבע שנים מצהל. בתפקידו האחרון בצהל ,שימש כראש חטיבת הלוגיסטיקה. מאז פרישתו מצהל, שימש כמנכל עיריית בית שאן ואף עבד תקופה במגזר הפרטי. יורם מספר כי הגיע לאשכול כי הנושא האזורי בוער בו.

זהו תחום התופס תאוצה ונמצא בצמיחה אדירה“, מסביר יורם. “עוד מימי הקורונה, קיבלו הרשויות סמכויות נרחבות וכעת, הדבר רק גדל. אני מאמין גדול בשיתופי פעולה ורואה את החיבור גלילגולן כחיבור מעצים בין הרשויות השונות. שיתופי הפעולה נדרשים בתחומים השונים ובהם תרבות, תיירות, וטרינריה ועוד שירותים אזוריים. מדובר באזור גאוגרפי, בו האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר ואנו נדרשים לתת מענים הולכים וגדלים ורק יחד נצליח לתת מענה הולם“.

אנו מאחלים לך, יורם, הצלחה גדולה וגם אנו מאמינים גדולים בעשייה משותפת למען התושבים. עלה והצלח!

שוקי גולן – פקח סביבתי שהוא איש שירותי

שוקי הוא פקח סביבתי מורשה, המטפל בנושאי איכות הסביבה ב-16 יישובי צפון הגולן ומעלות הגולן. כמי שנמצא בתפקיד כשלוש שנים וחצי, שוקי מכיר היטב את נותני השירותים, צורכי התושבים ואנשי הקשר. קשר אישי זה מאפשר לו לתת מענה ופתרון לשלל בעיות, גם כאשר אילו אינן בתחומו. שוקי אחראי על איסוף אשפה, פינוי פסולת גושיתכל האלטעזאכןשאנו מוציאים מהבית אל המכולה ביישוב (לא לשכוחרק לשם מותר), מִחזור, גזם והדברת מזיקים.

שוקי מפקח על עבודת הקבלנים, מוודא כי קצב ואיכות העבודה טובים ומותאמים לצרכים התקופתיים. שוקי מקבל פנויות ממוקד המועצה, מעביר לגורם האחראי ועוקב אחר הפנייה, עד סיום הטיפול בה. כחלק מתחומי האחריות שלו, הוא גם עוקב אחר חברתאמיר“, המפנה קרטונים מהיישובים, על פי תכנית העבודה שלהם.

שוקי מיישם היטב את מדיניות ראש המועצה, חיים רוקח, כי שירות לתושב הוא הדבר החשוב ביותר.

שוקי: “דדי גופר, מנהל היחידה הסביבתית, מסביר לנו תמיד כי כל מה שנעשה, אם לא ניתן שירות טוב, לא נצליח וכך אני מתנהל מהרגע שהגעתי. חשוב לי להיות בקשר עם כל מי שפונה אלינו ואליי באופן אישי. הקשר האישי, אחד על אחד, מביא אותי, כנותן שירות, לתוצאה הכי טובה. כך אני מבין במדויק מה הצורך ומסוגל לפתור את הבעיה במהירות ולמנוע את הישנותה“.

שוקי זוכה לשבחים רבים על עשייתו, הן בהודעות המייל שמתקבלות במועצה, או בהודעות וואטסאפ, מתושבים המודים לו על הסיוע המהיר. איזה כיף שיש לנו נותני שירות כאלו. שוקי, תודה! וכן ירבו.

חדשות היחידה החקלאית גולן – פרוייקט הידרופוני

בשנה האחרונה, נבחנים בחוות המחקר החקלאי מספר גידולים שונים בעלי היתכנות עסקית מוכחת, המושתתים על ניצול היתרון היחסי המאפיין את חקלאות רמת הגולן. כחלק משורת פרוייקטים אלו, בימים אלו, החלה לפעול חלקת מודל הידרופונית לגידול עלים ירוקים.

מהי הידרופוניקה? הידרופוניקה היא דרך המאפשרת גידול שאינו באדמה, אלא בחומר אחר, התומך בשורשי הצמח ומאפשר גידול יבולים ישירות במים העשירים בחומרים מזינים. ישנן גישות מרובות לתכנון מערכות הידרופוניות, אך המרכיבים העיקריים זהים. היתרון הקיים בגידול ללא אדמה הינו באפשרות לייצר מזון בכל מקום, בכל עת ולהפיק כמות יבול פר שטח, עם פחות משאבים.

מערכות הידרופוניות צורכות פחות מים מגידול מסורתי, המבוסס באדמה, ומפחיתות בעשרות אחוזים את הצורך בשימוש בחומרי הדברה. מסתמן כי השוני במאפייני המים הקיימים ברמת הגולן, ושונים מהמים המותפלים, הקיימים ברוב הארץ, מטיב באופן ניכר עם הגידול.

בנוסף, מרכיב האקלים, המתאפיין בהפרש טמפרטורות ניכר בין היום ללילה, מאפשר ריבוי מחזורי גידול בעונה החמה. במהלך שנת 2023, יוזמנו חקלאי הגולן להתרשמות מהמערכת והצגת פרוטוקול גידול ותכנית עסקית, שנבחנה בחוות אבני איתן.

סיום קורס מנהלים עסקיים בהתיישבות הכפרית

אחד מיעדי היחידה לחקלאות וחדשנות גולן הוא להצמיח ולגדל את שדרת הניהול החקלאית ברמה הגולנית. על מנת לעמוד ביעד זה, בחרנו להעשיר את המעוניינים בקורסים והשתלמויות. ביום רביעי האחרון, ה-13.7.2022, הסתיים המחזור הראשון של קורס מנהלים עסקיים בהתיישבות הכפרית, בשיתוף פעולה עם תנועת המושבים. הקורס התקיים במכון שמיר למחקר“, בקצרין. ברכות למסיימים!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?