“אני מרגישה מסופקת בטירוף, עין זיוון על המפה”

הגולן, פינה קסומה שנכנסה לה ללב, הזמין אותה לפני 3 שנים, לנהל את כפר הנופש בעין זיוון. מאז, היא הולכת על עננים. ריאיון עם מנכ”לית תיירות עין זיוון, דיתי גולדשטיין


“הגולן הוא פינה קסומה שנכנסה לי ללב”, אומרת מנכ”לית תיירות עין זיוון, דיתי גולדשטיין, “אם היו שואלים אותי לפני 12 שנים, אם אגור כל כך רחוק ממרכז הארץ, אשקה גינה ואבשל לאורחים – הייתי צוחקת”.

דיתי גולדשטיין, בת 46, גרה מזה 12 שנים, עם בעלה ושני ילדיה בקיבוץ דפנה. סיפור ההצלחה שלה הוא סיפורן של משפחות צעירות רבות שנסיבות חייהן גרמו להן לעבור לצפון הארץ ובדומה למשפחת גולדשטיין, אלו משפחות שגם התאהבו בצורה מוחלטת במקום ושינו באופן דרסטי את אורח חייהם.

“אני עירונית, גדלתי בירושלים, למדתי וגרתי המון שנים בתל אביב. כשהתחתנתי, חזרתי שוב לירושלים. היה לי ברור שאגור במרכז ואנהל את חיי, אך בעקבות הצעת העבודה של בעלי דני, מנהל הפיתוח של חברת ‘טאגרא ביוטכנולוגיות’, החלטנו לעבור לצפון.

“בזכות העבודה של דני עברנו וכך התאהבתי והתמכרתי לגליל העליון ולרמת הגולן וכיום, אני לא רואה עצמי חיה במקום אחר. אני חושבת שהצפון הוא המקום היפה במדינה. אני מזדהה עם האזור בכל לבי, נמצאת בלב העשייה, חברה בפורומים אזוריים בעלי השפעה ושותפה בעשייה קהילתית וחברתית”.

היו קשיים בתהליך המעבר מהעיר הגדולה למרחב הכפרי?

“עברנו אז לצפון, כששני הילדים היו קטנים. בתי הייתה רק בת שלושה חודשים ובני בן שנה וחודשיים, כלומר תקופה קשה מאוד למעבר, מבחינת גילאים. יחד עם זאת, האחווה והקהילתיות, גן הילדים האיכותי ותמיכת תושבי הקיבוץ מסביבנו, הקלו משמעותית על המעבר. קיבלנו המון עזרה מחברים חדשים, משכנים ואנשי הקיבוץ. כך זכינו במשפחה נוספת והילדים שלי גדלו כקיבוצניקים לכל דבר. התברר לנו שכל הפחדים והחששות הם בראש, ללא שום אחיזה במציאות”.

ציר גליל עליון-רמת הגולן

על מנת שתוכל להשתקע בצורה האידאלית בביתם החדש בקיבוץ, ולגדל את ילדיהם במסגרת העבודה התובענית של בעלה דני, החליטה גולדשטיין להוריד הילוך ופתחה אתר אינטרנט שיווקי בתחום התיירות, תחום שאינו זר לה כלל. למעלה מ-20 שנה, היא עבדה כסוכנת נסיעות ועסקה גם בתחום ניהול אתרי האינטרנט הגדולים ביותר בארץ, כמו ‘הדקה ה-90’, ‘אוקיינוס שירותי נופש’, ‘השטיח המעופף’, ועוד.

דיתי: “עם המעבר לצפון, זיהיתי שיש ביקוש לאתר אינטרנט באזור בו קיים פוטנציאל תיירותי עצום, והרבה אפשרויות לאירוח זוגות ומשפחות. התחלתי להפעיל את האתר והצלחתי למשוך תיירים רבים מהארץ ומהעולם לגליל העליון ורמת הגולן. בשלב מסוים העסק התרחב, והעסקתי מספר עובדים. אלא שהעבודה הצריכה ממני נסיעות רבות למרכז, במטרה להשיג את הדילים הטובים ביותר, כמעט שלא הייתי בבית וזה השפיע על הילדים”.

דיתי: “התחלתי להפעיל את האתר והצלחתי למשוך תיירים רבים מהארץ ומהעולם לגליל העליון ורמת הגולן. בשלב מסוים העסק התרחב, והעסקתי מספר עובדים. אלא שהעבודה הצריכה ממני נסיעות רבות למרכז, במטרה להשיג את הדילים הטובים ביותר”

באופן הדרגתי, החלה גולדשטיין לחשוב על הסבה מקצועית מתחום הסוכנות לענף המלונאות והתיירות.

“פשוט עברתי צד בשולחן, לכן יותר קל לי לעבוד עם סוכני הנסיעות, המפיקים והמשווקים – המון זמן הייתי בצד השני ולכן אני מכירה בערכם וחשיבותם של בעלי המקצוע וגם יודעת איך העניין פועל”.

כאשר חזרה מחופשה בארה”ב, קיבלה גולדשטיין הצעה לניהול את ענף התיירות בקיבוץ עין זיוון.  “ראיתי בהצעה אתגר מעניין ויוצא דופן”, אומרת גולדשטיין. “כפר הנופש עין זיוון הוא מקום לינה מדהים, שהיה זקוק לעבודה אינטנסיבית בתחום השיווק. היום, כעבור ארבע שנים, אני מרגישה מסופקת בטירוף – עין זיוון קפץ מדרגה מבחינת המודעות והפומביות לקהל תיירים מהארץ והעולם, אופי השיווק השתנה ושודרג וכן הפעילויות והתכנים המוצעים בתיירות עין זיוון, שהן מאוד מגוונות וייחודיות בענף התיירות. אין ספק שעין זיוון על המפה”.

למעשה, עברת מנסיעה על הציר תאירושלים, לנסיעות בין הגליל העליון לרמת הגולן?

“ממש כך, אלא שכעת אני נוסעת על ציר הרבה יותר יפה. אני קמה עם חיוך, נוסעת בדרך עוצרת נשימה ומגיעה לסביבת עבודה תומכת ומפרגנת עם אנשים נפלאים, חרוצים, שעין זיוון אינו רק מקום עבודה עבורם, אלא חלק מהלב והנשמה”.

קיבוץ עין זיוון נוסד אחרי מלחמת ששת הימים, בשנת 1968 ונקרא על שמו של כפר צ’רקסי סמוך בצפון רמת הגולן, הקרוי על שם עשב הזון. בשנים האחרונות, עם כניסת שותפים חדשים לענף התיירות בקיבוץ, כפר הנופש הוותיק עבר מתיחת פנים דרמטית, נבנו 15 בקתות אירוח יפות מעץ, המשקפות את אווירת האזור ומתאימות לנוף בו הן ממוקמות. בהמשך, נוספו עוד שלוש סוויטות גדולות וכעת מציעים בכפר הנופש 49 חדרי אירוח משופצים ומשודרגים.

כפר הנופש שומר על איכות של אירוח תיירותי אותנטי בתוך קיבוץ, המותאם לסטנדרטים של בית מלון, בעל תודעת שירות ורמת קולינריה גבוהה, מטופח מאוד ובעל נראוּת מצוינת.

איזה יתרון יש לכפר נופש ברמת הגולן?

“לגולן יש שפע של יתרונות ובמיוחד בעין זיוון, בצפון רמת הגולן, הממוקם קרוב להר בנטל, לכרמי היין, מטעי הדובדבן והתפוח של הקיבוץ, שדות פירות היער, לחרמון, לנחלים מדהימים הזורמים לאורך כל ימות השנה, למעיינות, ולמסלולים עוצרי נשימה. כאן גם הוקם הבוסתן לקטיף עצמי הראשון בגולן – ‘בראשית’. בשנים האחרונות, החשיפה העצומה הביאה את הציבור הישראלי להכיר יותר את אזור צפון רמת הגולן. התייר הישראלי מגיע לנפוש ולטייל כאן לאורך כל השנה ולא רק כשיורד שלג. רמת הגולן יפה בכל עונה”.

אירוח מלונאי בחיק הטבע

מה מייחד את כפר הנופש עין זיוון?

דיתי: “הקהל הישראלי מקבל אצלנו אירוח מלונאי בחיק הטבע. האורחים זוכים לחדרים מאובזרים ואיכות גבוה של חדרי הלינה, קולינריה המושפעת מהטרנדים החדשים בתחום, תודעת שירות, כאשר לצד כל זה, נהנים מחוויה קיבוצית פסטורלית ונוף המשקיף על עמק קוניטרה, מדשאה ענקית ואטרקציות רבות במתחם ובקיבוץ, כמו בריכת שחייה ושפע עסקים פעילים במרחק הליכה מהחדר: יקבים, מסעדות, מפעל שוקולד, מטפלים, סדנאות, וגם תושבי הקיבוץ, שהפכו את ביתם לעסק הפרטי שלהם. ככפר נופש, אנחנו חושפים את האורחים שלנו לכל הטוב הזה. אם פעם צימר היה צריך להיות רק מקום לינה זול, היום הוא צריך לתת שירות ברמה גבוהה. הנופש מגיע בכדי לחוות חוויה, ולא רק ללון ואת זה אנחנו בהחלט מעניקים לו בגדול”.

מה הנחלת מניסיונך לתחום התיירות בעין זיוון?

“ראשית, איני לבד. יש לי צוות מדהים ומקצועי והנהלה מפרגנת ותומכת. במהלך שלוש השנים, שאני בתיירות עין זיוון, שמנו דגש גדול על כל נושא השיווק, המיתוג ויחסי הציבור. אם פעם היו שואלים אותי ‘איפה זה עין זיוון?’, היום אני יכולה להעיד שאין מי שלא מכיר את המקום. אפשרויות הלינה והבילוי שלנו וגם התפוסות, שמדברות בעד עצמן, היו גבוהות במיוחד  לאורך חודשי הקיץ. בהחלט קיים ביקוש לאזור ולסוג חוויות שלא ניתן לקבל ולחוות בשום מקום אחר בארץ: טיולי שטח על רקע נופים מדהימים, מאגרי מים ונחלים זורמים, בעלי חיים בסביבתם הטבעית, אתרים היסטוריים, אתרי מורשת, יקבים, אטרקציות קולינריות, קטיף עצמי ועוד. הישראלים יודעים להעריך את כל אלו ואנחנו בהחלט משלבים את האטרקציות באזור בתוך חווית הנופש של האורחים”.

כחלק מחוויית השהות בכפר הנופש, תיירות עין זיוון ידועה גם באחת האטרקציות הפופולריות בקרב הקהל הישראלי – קטיף עצמי של פירות העונה. אתר הקטיף עצמי, בוסתן “בראשית”, הראשון שהוקם והגדול ביותר בגולן, מתפרש על פני יותר מ-20 דונמים. במחיר לכל כיס, מתאפשר למשפחות עם ילדים מכל הגילאים ליהנות מקטיף של פירות ייחודיים, הזקוקים לתנאי הגידול של האזור, עם הרבה מנות קור ותנאי גידול וטיפוח אופטימליים. בין היתר, מטפחים בעין זיוון מטעי דובדבן, תפוחים מזנים שונים, ענבי יין, תותים, פירות יער, אגס בשלל זנים, נקטרינה ועוד.

על פיתוח, הגידול המוקפד והמקצועי של המטעים מנצח אלכס קודיש, מנהל המטעים הוותיק של קיבוץ עין זיוון, שהוא חלק בלתי נפרד גם מענף התיירות. אלכס דיווח כי במהלך עונת הקטיף האחרונה בבוסתן, בילו באתר למעלה מ-40 אלף מבקרים, שנהנו מקטיף עצמי של דובדבנים ושאר פירות העונה, במשקל כולל של מעל 50 טון. לצד הקטיף העצמי, שייפתח מחדש בעונת האביב, מציעים בבוסתן “בראשית” מגוון פעילויות לכל המשפחה: מתנפחים, בועות סבון, פארק חבלים, טרקטורונים לילדים, פארק חי, דוכני מכירה מתוצרת הגליל והגולן, עמדות מזון ושתייה, שפע של מקומות מוצלים לפיקניק וכיסאות וערסלים בכל הבוסתן לרשות המבקרים.

דובדבנים זה עין זיוון

מה מחפש הקהל הישראלי בחוויית הקטיף שהניבה שיא במספר המבקרים?

“הקהל הישראלי זוכה בבוסתן ‘בראשית’ בחוויה ייחודית, המאפשרת להיחשף לפירות ייחודיים בתנאים טבעיים. קטיף הדובדבן הוא הדוגמה המובהקת ביותר לכך ואנחנו שמחים להיות האתר המזוהה ביותר עמו. דובדבנים זה עין זיוון. ישנם מבוגרים וילדים המתגוררים באזורים עירוניים שלא יודעים כיצד מטפחים עץ, כמה שנים עוברות עד הניבה, כיצד נוצר הפרי ועוד. ההדרכה בבוסתן כוללת את כל ההיבטים המקצועיים ואת ההנאה שבקטיף. אין ספק שזו הנאה גדולה והאתר זוכה להצלחה רבה”.
אחד המאפיינים את תיירות עין זיוון הוא השילוב בין חקלאות לתיירות. כיצד נוצר החיבור?

דיתי: “החיבור הוא טבעי. העיסוק העיקרי של חברי קיבוץ עין זיוון הוא חקלאות, כעבודת כפיים, לצד פיתוח חקלאות טכנולוגית וחדשנית. החקלאות כיום הנה ענף מודרני ומתקדם, בזכות הידע והמיכון החדיש, החל מטיפוח העץ ועד לנטיעת זנים חדשים וייחודיים. לכן הפרי שלנו מבוקש מאוד ואנו גאים לשלב את החקלאות והאהבה לאדמה ולגידול פרי גם בתיירות, כערך והנאה. אורחי כפר הנופש נהנים מסיורים חקלאיים במטעים וסיורי גשם וחוויה של עוצמות הטבע בעונת החורף. עונת פריחת הדובדבן גם היא אטרקטיבית מאוד ויוצאת דופן שמקנה צבע וטעם לשהות”.

בעין זיוון גם חאן דרכים הממוקם בלב הבוסתן. זה נועד ליצור קונספט חדש עבור המטיילים באזור?

“המטיילים כיום מחפשים את הדבר הבא, את האטרקציה שעדיין לא חוו ואת הייחודיות בנופש המשפחתי, או עם חברים, שהם מפנים עבורו זמן ומימון. ‘חאן 4X4′ שלנו ממוקם בין מטעי הפרי וכרמי היין של עין זיוון ומתאים ללינה של עד 60 אורחים. הוא מוכר יותר כ’חאן שטח למפונקים’, מכיוון שאנו מאפשרים למטיילים ליהנות מכל היתרונות הקיימים בלינת שטח אותנטית, הכוללת עמדת פויקה ופינה להדלקת מדורה, כך שיוכלו להרגיש את הטבע ולצד זה, האורחים זוכים ליהנות מלינה בחדרים ממוזגים ובמיטות נעימות, מקלחות ושירותים נקיים ומטופחים, מועדון בו ניתן לבלות ומטבח משותף רחב ידיים ומשפע האטרקציות בבוסתן. למעשה, זוהי מתכונת ייחודית, כמו בחו”ל, שלא נמצאת בשום מקום אחר בארץ. אווירת שטח משולבת עם נוחות. בנוסף, פתחנו השנה להרצה גם קמפינג אוהלים מסודר ומאורגן עם אוהלי קולמן וזוּלות נוחות. למרות שרק פתחנו השנה, היה ללינת האוהלים ביקוש עצום, זה באמת טרנד שחזר, בכל העולם ובעונת הקיץ הבאה, נשכלל את האתר ונשדרג אותו ולאור הביקוש, אולי נוסיף עוד אוהלים”.

מהן התכניות לעתיד?

“עונת החורף מתקרבת ואנו נערכים לעונה המיוחדת הזו ברמת הגולן. בימים הקרובים, נתחיל להציע לקבוצות, או משפחות וזוגות, חבילות של סיורים קולינריים, שיתקיימו בכפרים הדרוזים ברמת הגולן. נכיר יצרנים, טבחים, בשלנים, מסעדנים ושלל אנשים מדהימים שעוסקים בתחום. נכיר את ההשראה הקולינרית מאחורי הסירים, של המבשלות והאופים, את התרבות הדרוזית, דרך הקולינריה, סיורי שווקים וטעימות בעסקים המקומיים.

“במקביל, אנו מציעים סיורים חורפיים הכוללים סיורי גשם עם שכמיות במטעים, בטבע העוצמתי של הגולן, טיולי ג’יפים, סיורי ספארי לילה וכמובן, כאשר יגיע השלג לרמת הגולן, נהנה משלל יתרונותיו. אני מאחלת לכל התיירנים והעסקים עונת חורף טובה ונהדרת”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?