רק “מילה טובה”

המרכז הטיפולימילה טובהבמושב נוב, בניהולה של הבעלים, טלי צור, מספק מענה קרוב לבית, עם ריכוז של מטפלים תחת קורת גג אחת


מאת: איתמר גור

אמיר היה ילד מתוק שאהב במיוחד לרכוב על אופניים, לקפוץ בטרמפולינה ולהצטרף לבישול במטבח“, מספרת טלי צור, מנהלת ובעלים של המרכז הטיפולימילה טובה“, במושב נוב. “התפתחותו נראתה להוריו תקינה בסך הכול. אמיר הוא בנם הראשון והם העניקו לו את כל שביכולתם לתת. במהלך שנת הלימודים, הגננת של אמיר פנתה להוריו והסבה את תשומת לבם לכך שאמיר מתקשה להביע את עצמו, כוונתו אינה לגמרי ברורה וכי הוא ממעט בדיבור בגן. ההורים הצעירים התקשרו אליי וביקשו את חוות דעתי. כעבור שבועיים, נפגשנו לאבחון שמטרתו היכרות, הערכת היכולות והגדרת יעדים לטיפול. הסברתי להוריו של אמיר את חשיבות האיתור והטיפול המוקדמים ואכן הם החלו להגיע לטיפולים רציפים, בהם נצפתה התקדמות משמעותית בהבעה ובדיבור ובמיוחד בתחושת הביטחון של אמיר להתבטא בגן ולהביע את רצונותיו“.

טלי צור: זיהיתי חוסר גדול בגולן בשירותים פרארפואיים ובאנשי מקצוע טובים וכבת הגולן, ייחלתי שתושבי הפריפריה שלנו יקבלו שירותי רפואה טובים וקרובים לבית. במקביל, היה בי הרצון לגדול ולהתפתח מקצועית והחלטתי להקים מרכז כזה בעצמי

הסיפור הקצר הזה הוא אחד ממקרים רבים המגיעים לטיפול במרכזמילה טובה“, שבמושב נוב. את פעילות המרכז, הרחיבה טלי צור, קלינאית תקשורת במקצועה, לפני כ-12 שנה. “עבדתי אז כקלינאית שנים רבות במרכז להתפתחות הילד בטבריה. זיהיתי חוסר גדול בגולן בשירותים פרארפואיים ובאנשי מקצוע טובים וכבת הגולן, ייחלתי שתושבי הפריפריה שלנו יקבלו שירותי רפואה טובים וקרובים לבית. במקביל, היה בי הרצון לגדול ולהתפתח מקצועית והחלטתי להקים מרכז כזה בעצמי. בהחלט חלום שהתגשם. מרכזמילה טובהנותן מענה לכמה צרכים. ראשית, ישנו יתרון מקצועיטיפולי לריכוז מספר מטפלים תחת קורת גג אחת ובהם ריפוי בעיסוק וקלינאוּת תקשורת כמובן, כמו גם טיפולים רגשיים בהבעה ויצירה, תנועה, מוזיקה לכל הגילאים, פסיכותרפיה, הדרכות הורים ועוד.

קרוב לבית

היתרון בזמינות מרכז טיפולים בגולן הוא עצום.

טלי: “מענה נוסף שהמטופלים שלנו מקבלים הוא הקרבה לבית. ילדים רבים מתמודדים עם בעיות התפתחותיות שונות, אם קלות ואם מורכבות. עד להקמת המרכז, ההורים היו נדרשים להוציא את הילד מהמסגרת החינוכית, לקטוע את שגרת יומו ואת יום העבודה שלהם ולהרחיק עד לטבריה, או קריית שמונה, מה שהפך את הטיפול למורכב ויקר עוד יותר. ברגע שיש מענה טיפולי הולם במרכז דרום הגולן, ההורים יכולים להתמסר, להתמיד בטיפולים ולהביא את הילד להתקדמות משמעותית בזמן קצר יותר. הילד מגיע אחרי נסיעה קצרה, רענן ועירני ויכול להיתרם מהטיפול בצורה מיטבית.

המענה השלישי הוא איכות הטיפול הרפואי בפריפריה. זהו נושא כאוב שכולנו מכירים וחווים מדי יום, לצערי. לפני מספר שנים, בתי נזקקה לטיפול מסוים ודחוף על ידי נוירולוג ילדים. כשהגענו למיון, נדהמנו לגלות שלא היה מענה בבית החולים ובקופות החולים בטבריה והסביבה התורים היו ארוכים במיוחד. זה המחיש עבורי את המצב הבלתי נסבל בו תושבי הפריפריה נמצאים. החוויה ההיא נחרטה בי והחלטתי להפוך את העולם ולמצוא פתרון לילדים הבאים שיצטרכו נוירולוג ילדים קרוב, זמין ומקצועי מאוד. לאחר חיפושים ובירורים, יצרתי קשר עם דר יעקב גניזי, מנהל מחלקה בבית החוליםבני ציוןבחיפה, נוירולוג ילדים ורופא התפתחותי והוא מגיע למרכז שלי פעם בחודשיים, כדי לקבל ילדים הזקוקים לחוות דעתו המקצועית והלאשגרתית. בשורה התחתונה, אני מסופקת מאוד מהיכולת שלנו לתת מענה פרארפואי ורגשי ברמה גבוהה. אני שמחה שאנשי הגולן והסביבה מגיעים ומקבלים טיפול מהיר ומקצועי, בדיוק כמו במרכז“.

פתרון הוליסטי עמוק ושלם

חוע‘, זוג הורים מאחד היישובים בדרום הגולן, מספרים בגילוי לב: “כשהבן השני שלנו עלה לכיתה ד‘, התחילו קשיים בבית הספר. היועצת הפנתה אותנו לריפוי בעיסוק. הייתה לנו היכרות מוקדמת עם טלי, שליוותה את הבן בצעירותו בריפוי בדיבור, אז הרגשנו בנוח לבקש ממנה המלצה לאיש מקצוע שהכי מתאים עבורו.

טלי הפנתה אותנו למירי אלי, מרפאה בעיסוק שמטפלת במרכזמילה טובה‘. מירי לא הסתפקה בטיפולים הפרטניים והפנתה אותנו לדר גניזי, נוירולוג ילדים ובמקביל, לטיפול רגשי במוזיקה ובתנועה, שהתחלנו אצל יובל גבאי.

כל אנשי המקצוע, שכל אחד מהם הוא נכס עבורנו, היו תחת קורת הגג של מרכזמילה טובה‘. זכינו בשליחים טובים ובשירות מקצועי ואנושי קרוב לבית ומרוכז באותו מקום.

בעיקר, הצלחנו להבין לעומק את הקשיים עמם הילד התמודד ולתת לו פתרון הוליסטי עמוק ושלם. ‘מילה טובהמלווה אותנו כבר ארבע שנים ואנחנו מרגישים בנוח לחזור ולהתייעץ במידת הצורך ומאוד שמחים להפנות חברים למקום כזה אנושי ומקצועי“.

סיפור דומה מתארת גם ר‘, שילדיה טופלו כמה שנים אצל טלי צור במרכזמילה טובה“:

אני בעיקר זוכרת את היחס החם והאוהב שהיא העניקה לילדיי ואיך טיפלה בהם בסבלנות ואכפתיות, תוך שהיא מקפידה על מקצועיות בלתי מתפשרת לאורך כל הדרך המשותפת שלנו. לשמחתי, הילדים הרגישו אותה וחיכו לפגישה השבועית שלהם, כל שבוע מחדש. בסופו של דבר, טלי עזרה להם והביאה אותם לשאוף ולכבוש שיאים חדשים וזה הכי מרגש בעיניי“.

משמח אותי לראות ילדים צעירים שטופלו אצלי, או אצל אחד מהמטפלים במרכז, עם כל האתגרים שאתם התמודדו ואז לפגוש בהם אחרי שנים, כשהם נערים ונערות שהתבגרו והתגברו על המורכבות

אני מודה על הזכות לסייע להורים שפונים להתייעצות ועזרה ותמיד מרגש אותי לקבל פידבק חיובי ממטופלים“, מסכמת טלי. “משמח אותי לראות ילדים צעירים שטופלו אצלי, או אצל אחד מהמטפלים במרכז, עם כל האתגרים שאתם התמודדו ואז לפגוש בהם אחרי שנים, כשהם נערים ונערות שהתבגרו והתגברו על המורכבות. אני גאה בהם ושמחה שיש לי ולמטפלים במילה טובהחלק ולו קטן במסכת חייהם“.


נבחרת המטפלים של מרכזמילה טובה
  • מירי אלימרפאה בעיסוק
  • זוהר טופזמרפאה בעיסוק ושיטת poet
  • אביגיל צדוקמטפלת רגשית בתנועה
  • יובל גבאימטפל רגשי במוזיקה ובתנועה
  • אורנית לויפסיכותרפיסטית ומדריכת הורים
  • דר יעקב גניזינוירולוג ילדים ורופא התפתחותי 
  • אביגיל מליחיקלינאיתתקשורת
  • טלי צורקלינאית תקשורת

משפחת בהרבחמישה דורות של גולניסטים

לסיפור של טלי צור, צד גולני שורשי נוסף ומעניין. טלי היא בתם של שלמה ובטי בהרב, תושבי נוב, שהגיעו למושב בתחילת שנות ה-’80 והקימו אתב.ש.ן הנהלת חשבונות“. הוריה של בטי עלו מארצות הברית והתיישבו גם הם במושב. סבא של טלי, יצחק גנט, היה מוסכניק ותיק ומנוסה וידוע גם בזכות אמרתו שנכונה לכל בעל מקצוע – “ציק צק לוקח חצי יום“. טלי ושלושת אחיה מתגוררים גם הם בנוב ומשולבים היטב בעשייה הגולנית, כל אחד בתחומו. למרבה השמחה, בחרה בתה של טלי להקים במושב את ביתה והיא כבר מגדלת דור חמישי של נובניקים ששמחים לקום כל בוקר לנופי הגולן, שהוא המקום היפה בעולם וגאים להיות חלק מפסיפס תושביו הנפלא.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?