משולחן המועצה האזורית גולן

המועצה התקבלה לתוכנית הפיילוט הארצית של משרד הפנים בתחום הדיגיטל שילוט מחודש להגבלת נסיעת רכב כבד בין מבוא חמה לצומת חמת גדר עובדי המועצה יצאו לסיור והיכרות עם השכנים מצפון בכפר עגר שעל גבול לבנון וגם פרויקט חברתי של אמהות עבור אמהות


שיפור השירות לתושב הוא אחת המטרות שהמועצה בחרה להתמקד  בהן השנה. תהליך זה כולל שיפור של כלים דיגיטליים באמצעותם יקבלו התושבים שירותים ביעילות ובמהירות. המועצה הגישה בקשה לפני כחצי שנה להיכלל בתכנית פיילוט ארצית של משרד הפנים העוסקת בדיגיטציה של רשויות מקומיות. לאחר עבודה מפרכת על התוכניות  המפרטות את צורכי המועצה בנושא, התבשרנו השבוע כי המועצה אזורית גולן זכתה, יחד עם עוד מספר קטן של רשויות, להיכלל בפרויקט שיחל בחודשים הקרובים.

אנו זוכים לראות פירות גם בתחום הכבישים. במקומות שונים החברה לדרכים ממשיכה בעבודות פיתוח ובתיקונים וכמובן שישנה הכיכר החדשה בצומת יהודייה שביצועה הושלם סופית. החרמון פתח השבוע את שעריו לראשונה העונה למבקרים, ולנו לא נותר אלא לקוות לעוד ימים של גשם ומשקעים.

המועצה האזורית גולן מובילה דיגיטלית

לאחרונה נבחרה המועצה בידי משרד הפנים כעומדת בקריטריונים להשתתפות בתכנית הפיילוט הארציתמובילים דיגיטליים ברשויות המקומיות“. מדובר בתכנית יוקרתית, עתירת משאבים ותקציבים, שרשויות ספורות בלבד התקבלו אליה. התכנית כוללת תוכניות עבודה רבשנתיות שמטרתן להעביר מספר רב ככל הניתן של שירותים הניתנים בידי הרשויות לכלים דיגיטליים. בשונה מהמערכות הקיימות כיום שכוללות רק תשלומים מקוונים וטפסים, הכלים החדשים שהתכנית מציעה תאפשר לתושב לעקוב בזמן אמת אחר השלבים בקידום בקשתו. מדובר בבשורה שעתידה לקצר בצורה דרמטית את זמני ההמתנה של הליכים שונים, תגביר את היעילות ותאפשר שקיפות מלאה. חברי הוועדה במשרד הפנים לא חסכו שבחים ותשבחות על העבודה שנעשתה במועצה לקראת בחינת הבקשה. בין היתר ציינו חברי וועדה את תוכנית העבודה המפורטת שהוגשה, את העמידה בכל התנאים ובעיקר את שיתוף הפעולה המלא עם הצוותים המקצועיים של משרד הפנים. תוכנית זו עתידה להעביר למועצה בשנים הקרובות תקציבים רבים וגדולים שתכליתם הנגשת שירותים לתושב בצורה יעילה ובטוחה. תודה לצוות הדיגיטל שהוביל את תהליך כתיבת תוכנית העבודה וערך את ההתאמות המתאימות: טל נדלרמנהל מערכות המידע, איתמר מורמנהל השירותים הדיגיטליים, ויקה אזולאימנהלת מוקד המועצה, אפרת גתעוזרת מנכל וסגן ראש המועצה, לימור הולץדוברת המועצה, הדס לוגסי גפנימנהלת דיגיטציה ודוברות בחברה הכלכלית ודר נועם כהןממכון שמיר. תודה על ההשקעה והמאמץ המרוכז ובעיקר על ההצלחה.

אכיפת מעבר כלי רכב כבדים בכביש מבוא חמהחמת גדר

לפני כשנה, החלה המועצה בהליכים מול משטרת ישראל וחברתנתיבי ישראל“, במטרה להגביל נסיעה של כלי רכב כבדים במשקל של מעל 10 טון, בקטע הכביש שבין מבוא חמה לחמת גדר (כביש 98). מדובר בקטע כביש צר, נטול שוליים, המוגדר כאחד המפותלים והמסוכנים בישראל. הסיבובים הרבים והעקומות החדות, הביאו למקרים חוזרים ונשנים בהן משאיות כבדות ואוטובוסים נתקעו בסיבובים וגרמו לחסימת הכביש לשעות ארוכות, תוך פגיעה בתושבים ובשאר משתמשי הדרך.

לשמחתנו המאמצים צלחו, אולם תקשורת לקויה בתוך חברתנתיבי ישראלהביאה להצבת שילוט ותמרורים האוסרים כניסתם של כלי רכב כבדים במקומות לא רלוונטיים: צומת מעגן בכנרת וצומת פיק בגולן. השילוט השגוי הוביל לאכיפה מיותרת מצד המשטרה כלפי כלי רכב כבדים ואוטובוסים שנעו דרומה מצומת פיק, או מזרחה מצומת מעגן, גם כשכלי רכב אלו לא נעו בקטע הכביש הבעייתי

השבוע הצליחה המועצה, בסיוע הרלבד, להביא לסנכרון בין הגורמים השונים ולהכרה כי אכן השלטים הוצבו במקומות שגויים ומטעים. לאור זאת, הוחלט על הצבה מחודשת של התמרורים ושלטי ההגבלה, הפעם במקומות הנכונים (צומת מבוא חמה לכיוון חמת גדר, ובצומת הפנייה לכביש 98 מכיוון צמח וחמת גדר). במקביל, סוכם עם המשטרה כי לעת עתה, תופסק אכיפת השילוט כלפי רכב כבד בין צומת מעגן ועד לפנייה לכביש 98, וכן מצומת פיק ועד לצומת מבוא חמה, וזאת עד לסיום הצבת השילוט החדש. המועצה תמשיך לעקוב אחר הנושא ותעדכן.

לומדים מהשכנים – סיור לעגר

ביום חמישי שעבר, יצאו עובדי המועצה לסיור בכפר עגר שבצפון הגולן, על גבול הגליל העליון ולבנון. עגר הוא היישוב היחיד בישראל שרוב תושביו הם מוסלמים עלאווים. הכפר הוכרז כמועצה מקומית לפני למעלה מ-40 שנה, במסגרת חוק הגולן, שעבר בכנסת בשנת 1981, אולם עד לפני מספר חודשים, הכניסה אליו הוגבלה והייתה מותרת רק לתושבים המקומיים ולחיילי צהל.

אזרחים שרצו לבקר במקום נדרשו לקבל מראש אישור ממשרד הביטחון ולהיות מלווים בידי מדריך מקומי, מאחר שלא הייתה גדר בין הכפר לבין שטח לבנון. בספטמבר האחרון, הקימה מועצת עגר גדר שחוסמת את המעבר ללבנון. בעקבות כך הוסרו המחסומים בכניסה לכפר וכן מגבלות הכניסה מישראל. נכון להיום, הכפר פתוח באופן מלא לכלל אזרחי ישראל וכל שטח הכפר נכלל בשטח המדינה.

הסיור לעגר נועד לפגוש רשות שכנה הנמצאת בשטח הגולן, שעד כה לא ניתן היה לבקר בה. בביקור שמענו על הפיתוח התיירותי המואץ שהכפר עובר, ועל ההפתעה מכמות התיירים הישראליים שמגיעים לכפר מאז שנפתח למבקרים.

ראש המועצה המקומית עגר, אחמד פתאלי, שאירח את הקבוצה, סקר את תולדות הכפר בעבר, סיפר על ההתפתחות בהווה בתחומים השונים ובפרט, בפן התיירותי. יש לציין כי הכפר מתאפיין בניקיון יוצא דופן. גנים מרהיבים ואסתטיים ותרבות ייחודית לעדה העלאווית. עובדי המועצה סיירו גם במוסדות החינוך בכפר ובנקודת התצפית לעבר לבנון. הסיור הוא חלק ממהלך חיזוק שיתופי הפעולה עם רשויות שכנות לגולן, במסגרת החלטת הממשלה בנושא הגולן. במועצה רואים במועצות השכנות שותפות מלאות בעתיד הגולן ופיתוחו.

תודה לדדי גופר, מנהל היחידה הסביבתית גולן ולמיה מזרחי, האחראית על החינוך הסביבתי, שיזמו את הסיור והוציאו אותו לפועל.

תכניתאם לאם

כאשר החברה האנושית עוד התנהלה בצורה שבטית, כל אחד בקהילה יכול היה לקבל סיוע מהמקיפים אותו, בכל שלב של מעגלי החיים. מעגלי תמיכה כאלה חסרים מאוד בחברה המערבית שאנו חלק ממנה ופעמים רבות, אין עם מי להתייעץ, או ממי ללמוד, שלא לדבר על קבלת תמיכה רגשית.

תכניתאם לאםהיא פרויקט ארצי המציע לנשים הרות ולאימהות לתינוקות ופעוטות, מפגש אישי שבועי עם אם אחרת, לטובת קשר תומך ומפרה. התכנית מתקיימת גם אצלנו בגולן, כשתפקידה של האם המלווה הוא להיות אוזן קשבת לקשיים שלאחר הלידה ולחוויית ההורות בכלל. לכל אם בתכנית מצוותת אם מתנדבת המגיעה אליה הביתה, פעם בשבוע, למשך שנה. הליווי שם במרכז את רצונותיה של האם הצעירה, בדרך ובמקום שמתאימים לה וסביב נושאים שאותם היא רוצה לקדם.

רוב האימהות המשתתפות בתכנית מגיעות אליה מפה לאוזן. גם ועדות העזרה ההדדית ביישובים ואנשי מקצוע בקהילה מפנים אימהות המעוניינות בכך לתכנית, כאשר כל פנייה נענית בחיוב, ללא יוצא מן הכלל.

האימהות המתנדבות מגיעות מכל קשת האוכלוסייה והן בנות 30 ומעלה. כולן ניחנו בלב רחב ורצון אמתי לסייע. אין צורך לומר שכולן אימהות וחלקן גם סבתות. אם את מכירה חברה, שכנה, או אימא שתשמח לליווי, נשמח אם תפני אותה ליצירת קשר עם היחידה להתנדבות במועצה האזורית גולן. כמובן שאם את בעצמך מעוניינת לקבל סיוע וליווי, נשמח מאוד אם תצרי קשר. פירוט של כל תכניות ההתנדבות והרישום ניתן למצוא באתר המועצה, בתחום ההתנדבות, תחת אגף הייעוץ והטיפול. אנחנו כאן עבורכן.

רישום למוסדות לימוד לשנהל תשפד

הרישום לבתי הספר ולגני הילדים לשנת הלימודים תשפד יחל בשבוע הבא, ביום ב‘, 23.01.2023 וימשך עד לתאריך 12.02.2023, אבשבט תשפגכא בשבט תשפג. גם השנה, הרישום יתבצע באמצעות אתר האינטרנט של המועצה, בלשונית של אגף החינוך. עבור תושבים שאינם יכולים לבצע רישום באמצעות האינטרנט, ישנה אפשרות ליצירת קשר טלפוני וכן שני מועדים לקבלת קהל במשרדי אגף החינוך. לבירורים בנושא הרישום לגנים ניתן לפנות לדורית – 04-6969720; בנוגע לרישום לבתי הספר ניתן לפנות לעליזה – 04-6969720.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?