פדגוגיה מתחדשת בגולן והמרחב הלימודי החדש

חברי מליאת מועצה אזורית גולן ביקרו השבוע במכון לחקר הגולן, ב”מתחם העתיד” שבמכללת אוהלו, בכיתת “גוונים” שבבי”ס נופי גולן ובמרכז פסג”ה, כדי לשמוע על מגמות ההתפתחות של “הפדגוגיה המתחדשת בגולן” ועל המשך קידום התוכנית


חברי מליאת מועצה אזורית גולן קיימו השבוע סיור מעמיק בנושא “פדגוגיה מתחדשת בגולן והמרחב הלימודי החדש”. הסיור התקיים במטרה לפרוש את העשייה הכוללת והרחבה שמתקיימת בגולן בתחום החינוך וכדי להציג את מגמות ההתפתחות של הפדגוגיה המתחדשת ולדון בהמשך קידום התכנית. את הסיור הובילו ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, וסגן ראש המועצה, פרופ’ ירון דגן.

בפתיחת הסיור הציג ראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה, את היוזמה האזורית ואת החזון לפדגוגיה חדשה אשר פורצת את התבניות המוכרות ומתפתחת לחינוך אחר מגיל גן ועד תיכון. “החינוך הוא ליבת העשייה בגולן. כפי שעשינו בתחומים רבים אחרים, החלטנו לקחת אחריות גם על נושא זה, ולגבש תפיסה פדגוגית חדשה ופורצת דרך אשר יוצאת מהתבניות המוכרות ומתאימה את עצמה לעידן החדש. הגולן הוא כר פורה של מוסדות חינוך מגוונים, מגיל לידה ועד השכלה גבוהה ומכוני מחקר. בשנים האחרונות איחדנו את הכוחות הטובים שיש כאן בגולן – המכון לחקר הגולן, מרכז פסג”ה, מכללת אוהלו ואנשי החינוך המצוינים של הגולן ויצאנו לדרך ארוכה לגיבוש תפיסה חינוכית חדשה. דרך זו היא מסע של למידה, חשיבה משותפת ולימוד מהנעשה בעולם. לפני כשלוש שנים הוקם צוות היגוי בראשותו של הרב משה אגוזי שעמד בראש הישיבה התיכונית חיספין במשך שנים רבות והביא את הישיבה למצוינות בתחומים רבים ומגוונים ואיתו אנשי חינוך מהגולן ויועצים מקצועיים. במסגרת התהליך נפתחה לראשונה כיתת ‘גוונים’ בנופי גולן, כיתה שבה מתקיימת לראשונה שיטת החינוך החדשה, במרחב פיזי מותאם ועם תפיסות חינוך חדשות, שאותן נרחיב בהדרגתיות גם לבתי ספר נוספים. במקביל, מתקיימת בכל בתי הספר למידת חקר ולמידה חוץ כיתתית, אשר מעודדת בקרב התלמידים פיתוח ארגז כלים לחשיבה עצמאית וללמידה משמעותית”.

התחנה הראשונה בסיור של חברי המליאה היתה במכון לחקר הגולן שם הציג ראש המכון, פרופ’ ראובני את השותפות העמוקה של המכון וחוקריו בקידום החינוך בגולן. 47 חוקרי המכון מעורבים בתכנית וחלקם אף מלווים פרויקטים של חקר במוסדות החינוך בגולן. המכון מבצע הערכה ומדידה לתכניות החדשות כדי לספק בקרה על התהליך. דר’ עירית ששון הציגה את הרציונל העומד מאחורי שילוב למידת החקר בשיטת ההוראה ואמרה כי התלמיד מעורב באופן משמעותי יותר בתהליך הלמידה, צריך לנתח חומר, להבין אותו וליישמו ולא רק לשנן ידע כפי שנהוג בתפיסת ההוראה המסורתית.

הסיור המשיך ל”מתחם העתיד” החדש במכללת אוהלו בו מכשירים את מורי המחר בעזרת פדגוגיה עדכנית וחדשה. נשיא מכללת אוהלו, פרופ’ שמעון עמר הציג בפני חברי המליאה את המתחם המעוצב באופן חדשני כדי לאפשר למורים ולתלמידים לימוד בשיטה אחרת המאפשרת למידה בקבוצות קטנות, קבוצות גדולות ונגישות טכנולוגית למידע.

תפיסה זו נרקמת במקביל לפתיחת כיתת “גוונים” בבית הספר נופי גולן, שם הציגו את הכיתה מנהלת בית הספר, טליה הטפקה ומחנכות הכיתה בפני חברי המליאה. כיתת “גוונים” היא ניצן ראשון בתכנית גדולה ונרחבת של המועצות ליצירת פדגוגיה חדשה וחינוך אחר בגולן. הכיתה מונה 47 תלמידים וחמישה מורים שיוצאים למסע חינוכי מאתגר ומרתק ולומדים בחלל שעוצב כדי להתאים לתפיסה הפדגוגית. חברי המליאה שמעו מהתלמידים על שיטת ההוראה השונה, דפוסי הלמידה האחרים ואפילו החומר הלימודי אשר מועבר בצורה שונה וההשפעה שיש לשיטה החדשה על התלמידים.

הסיור הסתיים במרכז פסג”ה שתפקידו להכשיר את המורים הקיימים בהתאם לתפיסות החדשות שמתפתחות בגולן ולהעניק להם כלים וידע להתמודד עם השינויים מצד אחד, ולאפשר להם לבטא את כישוריהם ויוזמותיהם מצד שני.

החודש ביקרה בגולן לצורך היכרות ולמידת הפרויקט ועדה מיוחדת של משרד החינוך בראשותו של סמנכ”ל בכיר וראש מנהל הפיתוח תמיר בן משה. את הוועדה קיבלו ראשי המועצות אלי מלכה ודימי אפרצב אשר מקדמים ביחד את פיתוח “גוונים” בנופי גולן.

הוועדה שהתרשמה עמוקות מהעשייה בגולן ותכנית גוונים אישרה את המשך פיתוח התכנית והתאמת נופי גולן למעבר לתכנית גוונים גם בשנה”ל הבאה.

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?