ראיון חג עם ראש מועצת קצרין דימי אפרצב:

בימים אלה מלאו שנתיים וחצי לכהונתו של דימי אפרצב כראש המועצה המקומית קצרין. אפרצב, שהגיע לקצרין לראשונה בשנת 1993, כיהן עד בחירתו לראש המועצה כמנכ”ל המשרד לקליטת העלייה. אפרצב: “המשימה העיקרית שלי כראש מועצה היא שמירה על בטחון התושבים, שיפור איכות חייהם בהיבטים מוניציפליים, ובכללם חינוך, תרבות וחיי היומיום. אני סבור שהמועצה, על עובדיה ונבחריה, רושמת לעצמה הישגים יפים בשנתיים האחרונות”. ראיון חגיגי לרגל יום העצמאות


בשנת 2013 נבחר דימי (דמיטרי) אפרצב ברוב מוחץ לראשות המועצה המקומית קצרין, כשהוא החליף את סמי בר-לב, ראש המועצה המיתולוגי של העיר שפרש. אפרצב עלה לישראל מברית המועצות בשנת 1991, וכיהן מאז בשורת תפקידים ציבוריים שהאחרון בהם היה מנכ”ל המשרד לקליטת העלייה. בשנת 2013 הודיע על פרישה מתפקיד מנכ”ל משרד הקליטה ועל החלטתו להתמודד ראשות המועצה קצרין.

 

איך הגעת לקצרין?

“בקיץ 1993 הגעתי עם אשתי, אורית, ובתנו פני שנולדה באותה תקופה. זה היה עם סיום לימודיי באוניברסיטת תל אביב  ובהמשך להצעת עבודה בחברה להגנת הטבע כמדריך טיולים.”

 

מה אתה זוכר מיומך הראשון בקצרין?

“אני זוכר את הזריחה ממרפסת דירת המדריכים בטיילת נווה. הנוף, השקט, ציוץ הציפורים, כנרת ברקע. ידעתי באותו הרגע שזה המקום בו נחיה ונגדל את ילדינו.”

 

ספר על החוויה הראשונה ביישוב?

“עם הגעתנו באו לקבל את פנינו השכנים החדשים. סיר קוסקוס וחיוך רחב של קבלת פנים. הייתה זו גוטי שני, שהתגוררה בסמיכות אלינו. חוויה משמעותית, המעידה רבות על הקהילה. לשמחתי, זו הרוח הקהילתית עד היום. אהבת הזולת, קבלה וקליטה טובה.”

 

מתי ובאיזה שלב החלטת שאתה רוצה להיות ראש המועצה?

“במהלך שנים רבות מילאתי תפקידים ציבוריים ברשות המקומית, כולל סגן ראש מועצה. ראיתי ואני עדיין רואה חשיבות רבה בעשייה הציבורית. כשסמי הודיע על פרישתו, ובהמשך למספר פניות אליי בהקשר של ההתמודדות לראשות העיר – התחלתי בחשיבה רצינית על הנושא, חשיבה משפחתית וחשיבה משותפת עם החברים הקרובים ואנשי מקצוע. והיום, אנחנו שנתיים וחצי אחרי…”

 

ספר לנו על הישגים בתקופה זו.

“ראשית, הטבות המס. שנים רבות היו מאבקים ואני סבור שזוהי הטבה שתשפר את איכות חיינו ביישוב בעתיד הקרוב.

“פעילות תנועת נוער ארצית ‘צופים’ ביישוב. תנועה הפועלת זו שנה שנייה בסה”כ, עשרות ילדים לוקחים חלק קבוע ונוכחותה מורגשת היטב בקהילה.

“קשר ישיר עם התושב. כבר בראשית דרכי ציינתי, כי אחד הדברים החשובים הוא להקשיב לתושבים, לזהות את צרכיהם ולאפשר להם גישה ישירה וקבועה. זה מתורגם לצ’אט בפייסבוק, פגישות אישיות וחוברת דיווח לתושב שהופקה השנה בפעם השנייה.

אלה, כמובן, מיושמים לטובת שקיפות מלאה של פעילות המועצה.

“בנוסף, מרכז צעירים שהתפתח משמעותית והפך מרכזי בקהילה, פריחה תרבותית, שינויים במערכת החינוך. ניתן לומר, כי מורגשת אווירה קהילתית חיובית וחיזוק תחושת הגאווה.”

 

איך אתה מתאר את התקופה?

“תקופה לא קלה, בה אתה לומד כי כל עשייתך ופעילותך חשופה 24/7, כולל הצדדים האישיים. לצד זה, שנתיים בהם אנו מיישמים את החלטת הממשלה וממקסמים את יכולות היישוב, בונים וקולטים, מפתחים ומשפרים. עשייה רבה ויומיומית, שגורמת לתחושת גאווה גדולה. שנתיים של הגשמת חזון עליו קיבלנו מנדט מהתושבים להובלת היישוב.”

 

קליטת תושבים חדשים?

“אתחיל מהסוף. בתחילת הקדנציה שלי במועצה מספר התושבים ברשות עמד על 7600 תושבים. כיום, מספר התושבים בקצרין הוא 8300. ניתן לומר בוודאות שאנו קולטים. אציין, כי מעבר לפעולות הקליטה שאנו נוקטים, חשוב לנו מאוד גם לצמצם את תופעת ההגירה השלילית ולהשאיר את התושבים כאן. לכן, אנו מפתחים גם תחום זה ואני גאה לציין שבשנה האחרונה עזבו את היישוב פחות משפחות. זהו הישג אדיר למועצה ועובדיה וללא ספק, לתושבים.”

 

תעסוקה בקצרין?

“אחוז האבטלה ביישוב עומד על 4%, והמשמעות ברורה. כולם עובדים. אני מניח שהכוונה יותר לשאול על פיתוח מקומות תעסוקה איכותיים יותר ששכרם יהיה גבוה יותר מהמצב בשוק כיום. החברה לפיתוח קצרין מובילה מהפיכה באזור התעשייה, גם במישור של שדרוג תשתיות ובפרט בפיתוח עסקים והבאת יזמים חדשים. נכון להיום יש יותר מ-12,000 מ”ר בבנייה, 8 מפעלים חדשים ייפתחו בשנתיים הקרובות בתחומי מיקרואלקטרוניקה, ביוכימיה, ייצור תרופות, עיבוד שבבי ועוד. מתוכננים להיבנות שני מבנים להשכרה בגודל של 6000 מ”ר. קצרין חוזרת להיות אטרקטיבית ליזמים ואנו פועלים נמרצות להמשיך ולפתח זאת.”

 

בריאות ומוקד רפואי?

“אכן פורסם מכרז משותף למועצה אזורית גולן ולמועצה מקומית קצרין. 2 מבין החברות הגדולות בשוק ניגשו למכרז, אולם הצעות המחיר שהוגשו היו רחוקות מהאומדן אותו הציגו המועצות. לפני מספר ימים פניתי אל שר הבריאות, ח”כ ליצמן, בבקשה לעזור בסוגיה שנוצרה, על מנת שנוכל לצאת לדרך. אני רואה בנושא זה כבעל חשיבות עליונה ויחד עם השותפים שלנו, מוא”ז גולן, אנו נעשה הכל על מנת להעניק לתושבים ביטחון רפואי מקסימלי.”

 

תוכניות לרבעים חדשים?

“רובע 10 הושלם ובקרוב גם תושלם הבנייה. הרובעים הבאים שיוצאים לדרך הינם 11, 12 ו-13. רובע 11, מתוכננות בו 636 יחידות דיור מגוונות. התוכנית מאושרת ואנו מתחילים בתכנון לביצוע.

“רובע 12, התוכנית נדונה בותמ”ל ואושרה להפקדה. התוכנית כוללת 1600 יח”ד.

“רובע 13 לקראת דיון להפקדה וגם בה 1600 יח”ד.

בתוך רובעים אלה מתוכננים להיבנות מוסדות ציבור, גני ילדים, בתי ספר, מרכזי קניות ובילוי, פארקים ומעל 1000 יחידות לינה בצימרים ומלוניות.

“החלום שלי הוא קצרין בעוד 10 שנים, כשרובעים 11,12, ו-13 מאוכלסים ובתהליכי אכלוס, הקהילה גדלה והוכפלה. בתי עסק ושירותים מפותחים, תעסוקה משגשגת. אני חולם על קצרין כטוסקנה הישראלית, ואני מאמין בכל לבי שאנו על מסלול המראה.”

 

חיי התרבות והפנאי ביישוב?

“חיי התרבות בהחלט עברו מהפך משמעותי וחיובי. מורגשת פריחה וכל תושב ותושבת יכולים לחוש זאת בתחומי העניין שלהם, דבר המעיד על מגוון תרבותי, איכות ואף כמות. אין ספק, שחלק משמעותי מהשינוי נעוץ בהנהלה חדשה, צעירה ומעורבת, מנהל חדש וצוות מסור המוביל את השינויים.”

 

איך מתקיים המאזן הפוליטי בין חברי המועצה?

“מליאת המועצה המקומית מונה תשעה חברי מועצה, כולל אותי. השיח הפוליטי מכוון רובו ככולו לטובת חיי הקהילה בכלל והתושב בפרט.

“לעתים, מתגלים חילוקי דעות ואי הסכמות סביב נושאים מסוימים או דרך הטיפול בהם, אולם כל עוד שהשיח נעשה באופן מכובד, לא מתלהם וענייני, הרי שהוא מקובל ולגיטימי. חשוב מאוד שתתאפשר ביקורת סביב שולחן הדיונים, שנושאים יידונו ע”פ חשיבותם והשפעתם המיידית והתהליכית, ואני סבור כי כך מתרחשים הדברים.

“שיתופי הפעולה האזוריים חשובים, משמעותיים ומשפיעים על איכות חיינו. בכך אני מתייחס לשיתופי פעולה עם מוא”ז גולן, כדוגמת הקמת מוקד רפואי, עם המועצות הדרוזיות, כדוגמת תוכניות לימודים משותפות בחווה החקלאית, וקשרי עבודה הדוקים עם הצבא. קשרים אלה הובילו את קצרין בשנה האחרונה למוכנות גבוהה מאוד במידה וניאלץ לפעולות ביטחוניות.”

 

ביטחון?

“המשימה העיקרית שלי כראש מועצה היא שמירה על בטחון התושבים, שיפור איכות חייהם בהיבטים מוניציפליים, ובכללם חינוך, תרבות וחיי היומיום. אני סבור שהמועצה, על עובדיה ונבחריה, רושמת לעצמה הישגים יפים בשנתיים האחרונות, וניתן אף לראות זאת ברשומות הקיימות במועצה, בטיפול בפניות הציבור ואף בטיפול בפניות במוקד 106.”

 

מה משמח אותך?

“הדבר שמשמח אותי בסוף יום הוא ההבנה שמשפחתי ואני חיים בקהילה תורמת ונתרמת, קהילה מעניקה, מעורבת, קהילה שמוצאת את היישוב בו היא גדלה ומתפתחת כיישוב שגדל ומתפתח יחד איתה.”

 

איחולים ליום העצמאות?

“אני מאחל לתושבי קצרין והגולן שמיים שקטים, שגשוג ושלווה כמו שיש רק באזור שלנו. שנמשיך להיות המקום להגשמת חלומות, המקום בו אנו אוהבים וגאים לחיות ולגדל בו את הדור הצעיר.”

 

יום עצמאות שמח

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?