ענף ספורט חדש בגולן – הרוגבי

ענף הרוגבי הוא ספורט המייצג תרבות שלמה של ערכי משמעת ומוסר. ביוזמה של אריק בן מאיר מוועדת הספורט בכנף, הוקמו לפני חודש שתי קבוצות ילדים שהחלו להתאמן במושב באופן קבוע. המועדון החדש יפעל בשיתוף פעולה עם המועדון בעמק הירדן


בימים אלה מתפתח ענף ספורט חדש בגולן – הרוגבי. מי שמטפחים בימים אלו את היוזמה הם אדריאן וינסיחר ורביד ברוך-נעלי שרתם לעניין את יאיר נירון, מנהל מחלקת הספורט של מתנ”ס גולן ואת ראש איגוד הרוגבי בישראל. אחרי פגישה משותפת עם שרון פז מנהל קהילת כנף, הוחלט לנסות ולהקים קבוצה בגולן שתתאמן במושב כנף.

ענף הרוגבי הוא לא רק ספורט, אלא מייצג תרבות שלמה שצמחה במעמד הבינוני-גבוה ולכן שמרו על ערכי משמעת ומוסר בענף. כפי שמסביר רביד: “מה שמייחד את הרוגבי, היא החריגה מהנורמות שמכירים בספורט – יש בו המון כבוד ואין שום עניין של כוכבות. למשל אין שמות על החולצות של השחקנים, כי בהגדרה אתה חלק מצוות והיכולת נמדדת הרבה יותר בתרומה לצוות, מאשר הנקודות שהבאת. זה ענף שבנוי לילדים בכל מיני גדלים ועם כישורים שונים. לכולם יש תפקיד מתאים לעומת ענפים אחרים שדורשים מבנה גוף מסוים. הכבוד שמאפיין את המשחק מתבטא בכמה דרכים – באמצע רשאים השחקנים להשתמש בפיזיות ואגרסיביות אבל כל מילה לכיוון השופט, נאמרת בנימוס אך ורק מהקפטן. כל פנייה אחרת לשופט, תוביל לעונש כבד לקבוצה. עוד משהו ייחודי הוא המחצית השלישית – המשחק נגמר ב-80 דקות ואחריו נפגשות הקבוצות ללחיצת ידיים ושיחה נעימה על הדשא, שבה מזכירים את המצטיינים, יוצרים תקשורת של אנשים מול אנשים ומדברים על מה שהיה.

רביד שהגיע ב-2006 לכנף, שיחק רוגבי כעשר שנים בקבוצות המייצגות את ת”א ועמק יזרעאל בליגת הרוגבי המצומצמת של ישראל. גם אדריאן המאמן היה שחקן פעיל ושניהם השתלבו בנבחרת ישראל בשלבים שונים. היום הם פועלים בהתנדבות מתוך אמונה שהענף הזה יכול להוסיף המון לילדים באשר הם.

איך התגלגלה היוזמה הנוכחית בגולן?

“זה משהו שהתבשל כל הזמן מאז שהגעתי לגולן. ניסיתי בעבר וזה פחות עבד אבל הפנייה הנוכחית למחלקת הספורט נקלטה בפתיחות ומתוך זה התחלנו לפעול מול האיגוד. מדובר בצירוף של יוזמה של אריק בן מאיר מוועדת הספורט בכנף, שיזם את התקשורת הראשונה. הבנו שיש הזדמנות אמיתית כשנכנסנו עם נציגי האיגוד לבתי הספר התיכוניים בגולן. ראינו שיש התעניינות, אספנו את הילדים וקבענו תאריך לאירוע פתיחה שהתקיים לפני חודש. מיד אחר כך התחלנו לקיים באופן קבוע אימונים בימי שלישי.”

איך מתוכנן לצמוח המועדון בשנים הקרובות?

“השלב הראשון הוא הכשרת הילדים ביסודות המשחק. כרגע משתתפים עשרה ילדים בשתי קבוצות – הראשונה מיועדת לכיתות ד’-ח’ והשנייה לט’-י”ב. אנחנו נכנסים לשיתוף פעולה עם המועדון בעמק הירדן במטרה לחבר את שני המועדונים. כל מועדון יקיים אימון בנפרד ואימון משותף נוסף ביום אחר. המטרה שלנו היא להשתתף כבר השנה בשני טורנירים מקומיים, בהמשך גם במשחקים הארציים של האיגוד, ובגדול להקים מועדון לתפארת. בשתי הקבוצות שהקמנו כאמור יש 10 ילדים, כולם מכנף אבל המטרה כמובן היא שיבואו מכל הגולן.”

מה המסר העיקרי מבחינתך של הפרויקט?

“ילדים בכיתות ד’-י”ב שמעוניינים להצטרף לקבוצה מוזמנים בימי שלישי לכנף, להגיע ולהתנסות באימונים כדי לקבל את המנטליות וכל הערכים שציינתי. המסר הכי חשוב הוא שמדובר בספורט שנותן מקום נכון לאגרסיות של הילד ובמקביל את היכולת לקבל את מי שנגדו כשווה וכך מוציא ממנו את המיטב. אדריאן ואני עובדים בהתנדבות מתוך אמונה בערך החינוכי לבני הנוער.”

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?