על מלחמה ואדמה

המאורעות הקשים, הבלתי נתפשים, לא פוסחים על איש, נוכחים בכל בית ובכל לב. אי-הוודאות ואי היציבות הן תחושות קשות מאוד להתמודדות אתן

אלו ימים קשים לכולנו, ימי מלחמה, פחד ובהלה. היעדר השגרה גם מוסיף לתחושת הבלבול ואי- הוודאות. בני זוג מגויסים, חיילים מסביב, מערכת חינוך שאיננה פועלת, מקומות עבודה מושבתים בחלקם – כל אלה תורמים לתחושת אי-היציבות. 

ברפואה הסינית, האלמנט שאחראי על היציבות שלנו בחיים הוא יסוד האדמה. האדמה היא נוכחת וחזקה, יציבה וקבועה. בכל מקום בו אנו נמצאים על פני כדור הארץ, הנוכחות של האדמה בחיינו מובנת מאליה. כאשר השגרה שלנו, ההרגלים שלנו מתערערים, גם האדמה שלנו מתערערת. 

בעיניים סיניות

הפילוסופיה הסינית מצאה חמישה יסודות בטבע המסמלים חמש איכויות: אדמה, מתכת, מים, עץ, ואש. לכל יסוד מקושרים איברים מסוימים ואנרגיה מסוימת. האיברים הקשורים לאלמנט האדמה הם הטחול והקיבה, השייכים למערכת העיכול ובני הזוג שלהם הם המעי הגס והריאות. 

כך, כאשר האדמה שלנו מתערערת, חלים שינויים בשגרה שלנו ובמה שקורה סביבנו, מלחמה, עתות מצוקה ושינויים אחרים, מערכות הגוף גם הן סופגות טלטלה ושינוי. רבים סובלים מהתקפי אסתמה וקשיי נשימה, או משינויים במערכת העיכול, כמו עצירות, או שלשולים. גם בנסיבות טובות, רבים סובלים מעצירות כאשר הם מחוץ לבית (האדמה השתנתה) ורבים אחרים סובלים בשעת לחץ מהתקפי שלשולים. זאת, כיוון שהשגרה – האדמה – השתנתה ובמובן מסוים התערערה. גם אכילה רגשית, אכילת-יתר, או חוסר תיאבון, הם אופייניים לתקופות בהן האדמה משתבשת ולא יציבה. 

במובן מסוים, יסוד האדמה הוא המציאות הקבועה שלנו ומה שאנו תופסים כבסיס איתן לחיינו, הקרקע היציבה תחת רגלינו. כאשר המציאות שלנו משתנה, ובעיקר בנסיבות כה קשות, כל המוכר והקבוע בחיינו מתערער. 

כיצד לחזק את האדמה?
  • השתדלו לשמור על שגרה כלשהי ולייצר עוגנים קבועים ביום, שאתם מנסים להיצמד אליהם. שינה בשעות קבועות פחות או יותר, זמני ארוחות קבועים וסדר יום. אני יודעת שקשה מאוד להחזיק סדר יום קבוע בתקופה הזו ואני לא מתכוונת לסדר יום נוקשה, אבל כן ממליצה ליצור ארגון כלשהו ליום.
  • ארוחות – כאשר נמצאים הרבה שעות בבית, נוטים לנשנש מדי פעם ולא לאכול ארוחה מסודרת. הקפידו לפחות על ארוחה מסודרת אחת ביום.
  • מזונות המחזקים אדמה יהיו בעיקר מבושלים. הצבע של יסוד האדמה הוא צהוב/כתום, אז יש להעדיף מאכלים כגון מרק כתום, מרק עדשים, בטטות אפויות, או דלעת, דגנים מבושלים היטב כגון דייסות אורז, או שיבולת שועל, גריסי פנינה. מבחינת פירות וירקות – תפוח ואגס יהיו מצוינים. שימו לב שאינכם אוכלים מזון קר מהמקרר, אלא בטמפרטורת החדר. 
  • עבודה עם אדמה! עבדו בגינה, עשבו את הצמחייה, שתלו צמחים. דווקא עכשיו, בזמן חורבן כה גדול, נשתול ונזרע, כסמל להמשך קיומנו פה, בארץ ישראל. 
  • מיינדפולנס – גם אם לא תרגלתם קודם, כדאי להתחיל. הרשת מלאה בהדרכות חינמיות של מיינדפולנס. ממליצה לחפש ביוטיוב “מדיטציה בחמש דקות”, של שחר כהן ובכלל, הערוץ שלו שופע תרגולים קצרים וטובים. 

לסיום, מתכון מחזק למרק עדשים ושורשים:

השרו למשך כשעה כוס עדשים כתומים בשפע מים. סננו. 

בסיר גדול, טגנו בצל עד לשקיפות, הוסיפו קוביות גזר, בטטה, תפוח אדמה וסלרי וטגנו במשך שלוש-ארבע דקות. הוסיפו את העדשים המסוננות ותבלו במלח, פלפל שחור וכורכום. הוסיפו ליטר מים והביאו לרתיחה. בשלו כחצי שעה, על להבה נמוכה, עד לריכוך הירקות. 

מאחלת לכולנו, לכל עם ישראל, ימים טובים מאלה, והרבה בריאות 

כאן בשבילכם, קרן מיכאלי 

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?