נסיעה על הרצף

ילדי האוטיזם מסוגלים, רואים, שומעים וחשים את הסביבה. הם שונים, אך הם שווים וראויים, כמו כל אחד אחר. יום היערכות משותף למועצה המקומית קצרין, המועצה האזורית גולן ואלו”ט בנושא אוטיזם


אוטיזם הוא מצב התפתחותי-נוירולוגי, המשפיע על שני תחומים עיקריים – תקשורת חברתית עם הסביבה והתנהגות ותחומי עניין חזרתיים ומצומצמים. אוטיזם משפיע על האופן שבו אנשים יוצרים קשר עם אנשים אחרים ועל הדרך שבה הם מבינים את הסביבה, כך שלעתים קרובות, העולם עבורם הוא מקום מבלבל.

הטיפול באוטיזם הוא כוללני ומשולבים בו אנשי מקצוע מתחומים שונים. תלמידים על רצף האוטיזם לומדים בבתי ספר לחינוך מיוחד, או משולבים בחינוך הרגיל ולרוב נעזרים בסיוע, כאשר צוות בית הספר בונה תכנית פעולה כוללת, לטיפול בילד בבית ובמסגרת החינוכית.

בעקבות פנייה של הורים לתלמיד על רצף האוטיזם, למחלקת החינוך במועצה המקומית קצרין, נחשף פן נוסף של התמודדות והוא נושא הנסיעה לבית הספר. התברר כי חוסר הידע והכלים של נהג ההסעה ושל המלווה, כיצד להתמודד עם התלמיד, הובילו לכאוס כואב ומיותר. התלמיד סירב לעלות להסעה, נעדר מהלימודים, ההורים לקחו על עצמם את הנסיעות והנהג והמלווה היו חסרי אונים לנוכח המצב, מלאי רצון טוב, אך דחויים.

“נסיעה על הרצף” היא עוד שלב בחיי היום-יום של ילדי האוטיזם. זו אותה נסיעה מהבית אל מוסד הלימודים וחזרה. אך זו גם הנסיעה של חייהם, הם ובני משפחתם, מרגע שעולה החשד כי משהו אינו כשורה, מסע של אבחונים בין רופאים ואנשי מקצוע, מסע למציאת מוסד חינוכי מתאים

כאשר הנושא הוצף, הוחלט כי יום ההיערכות השנתי של הנהגים והמלווים/ות בהסעות יוקדש לנושא האוטיזם. החלטה היא בשיתוף פעולה מלא בין שתי מחלקות החינוך ויפעת גולן ביאזי, רכזת מחוז צפון באלו”ט –  אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם. יפעת בנתה את יום ההיערכות בשיתוף מנהלי מחלקות החינוך.

שלא כמו בימי היערכות שונים, המשוב החיובי על היום התקבל בו במקום, כאשר השיח הבין-אישי בין המשתתפים קלח. נהגים, מלווים ואנשי מקצוע שונים גילו שיש שותפים לתחושות ולחוויות הלא-פשוטות, הטונים עלו וירדו בהתאם לרגש ולא מעט דמעות צצו במהלך המפגש.

יום ההיערכות היה מגוון, בניסיון להקיף את הנושא מכיוונים שונים ולספק גם ידע וגם כלים להתמודדות. מהו אוטיזם, כיצד מאבחנים, סוגיות התנהגויות מאפיינות, ההורים המתמודדים, התמודדות מול הסביבה, טיפול, מציאת מסגרת לימודים מתאימה וכיו”ב.

“החיים עם אוריאל – שונה אבל שווה”  

ההרצאה של דני,  אבא של אוריאל, הייתה מלאה בהומור ואופטימיות ופתחה בפני הקהל את הדלת לחייו כאבא לילד גאון על הרצף האוטיסטי. באמצעות סיפור חיים מרגש בצורה יוצאת דופן, הוא הראה שאם רק נאמין בשונה, נגלה את האוצר המרהיב החבוי בו. בהרצאה המיוחדת, דני מספר על המסע לשינוי יחס החברה ל”אחר”, מרגע האבחנה ועד לחיפוש האין-סופי אחר מסגרות מתאימות, שיענו על צרכי הילד וההורים שמאמינים ביכולותיו. על הדרך להשיג הכול, גם אם זה נראה בלתי אפשרי ועל האהבה הענקית לילד כל כך מיוחד.

ההרצאה לוותה בתמונות וסרטים אותנטיים ולא הותירה עין יבשה בקהל, אך בהחלט העמידה את ילדי האוטיזם בזווית הנכונה כי הם מסוגלים, רואים, שומעים וחשים את הסביבה. הם שונים, אך הם שווים וראויים, כמו כל אחד אחר.

בהרצאה נוספת, מנקודת מבטו של מטפל, הושם דגש על הטיפול, תרפיה רגשית ותנועתית, העבודה עם הילדים ועם ההורים, על חשיבות המעטפת הרגשית והבנת עולמם. “נסיעה על הרצף” היא עוד שלב בחיי היום-יום של ילדי האוטיזם. זו אותה נסיעה מהבית אל מוסד הלימודים וחזרה. אך זו גם הנסיעה של חייהם, הם ובני משפחתם, מרגע שעולה אותו חשד כי משהו אינו תואם ואינו שגרתי, מסע של אבחונים בין רופאים ואנשי מקצוע, מסע למציאת מוסד חינוכי מתאים, מסע יום-יומי ואולי אף שעתי ורגעי.

מנהל מחלקת החינוך, במועצה המקומית קצרין, צבי בודנהיימר, ברך את המשתתפים: “אתם חוליה חשובה במעטפת החינוכית של הילדים. ביום עיון זה, המסר שלנו הוא שאנחנו פה, לרשותכם וההצלחה שלכם היא ההצלחה של כולנו”.

יום ההיערכות בהחלט העלה את נושא האוטיזם למקום ראוי, לבחינת משמעויות, להבנה יותר מעמיקה.  בתקווה שהנסיעה תהפוך לחוויה יותר קלה, נעימה ובונה.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?