עלי גפן ממולאים

לא הולך לי עם עלי גפן ממולאים, אז אני קונה שימורים, מטגנת בשמן זית, קצת מיץ לימון והופהמחמאות. כולם בטוחים שאני אלופת העולם. זה שקר נורא, או שזה בסדר?


החייל שלי אוהב מאוד עלי גפן ממולאים. בעצם, זה כבר לא רק הוא. גם הבכורה והמתבגר והאישואימא שלהם הכי אוהבת לפנק אותם באוכל שהם אוהבים. אז אני מדמיינת לעצמי שעכשיו, בשיא העונה של עלי הגפן, אני קונה עלי גפן טריים שקטפה הדרוזית בדרום הגולן, או מאיזו באסטה מגניבה בשוק, שמוכרים בה עשבי תיבול טריים ועלים מיוחדים

או שבעצם, בדמיוני, אני בכלל נוסעת לכרם שלנו במושב וקוטפת עלים בשרניים. אני חוזרת למטבח ושמה עליי את הסינר היפה שלי, אוספת את השיער ועומדת במטבח שעות ומגלגלת עלים ממולאים באורז, כדי שיהיה לי מלאי מוכן. ואז, עדיין בדמיוני, החייל מגיע הביתה, עייף, אחרי שבועיים קשים ובין שאר המאכלים, מתחשק לו גם עלי גפן והוא מתלהב שהכנתי לו ומספר לכולם איזו אימא מפנקת ואשת חיל יש לו, שקוטפת עלים ועומדת שעות ומגלגלת

אבל כשאני מתעוררת מהחלום, אני לא באמת אלופה בעלי גפן. בדברים אחרים אני טובה אוליאבל עלי גפן ממולאים אני לא באמת מכינה. פעם ניסיתי וזה לא ממש הצליח לי. נראה לי מסובך מדי והאמת היא שאני קונה אותם בסופרמרקט, בקופסאות שימורים ואני פותחת קופסא בלי שאף אחד יראה ומטגנת אותם במעט שמן זית, סוחטת עליהם תוך כדי הטיגון מיץ לימון טרי וזה יוצא מעולה וכולם מתלהבים וטוענים שאני אלופת עולם.

קצת מזייפתבקטנה

בערב אחד השבוע, הגיעו אורחים לא צפויים וחשבתי איך אוכל להרשים אותם. הוצאתי קופסת עלי גפן מהמזווה, זה מסוג הדברים שאני משתדלת שתמיד יהיה. טיגנתי עם שמן זית ולימון, סידרתי יפה בצלחת, הוספתי קערית עם לאבנה ואמרתי שחברה דרוזית לימדה אותי להכין, מה שנכון, היא באמת לימדה אותי.

האורחים התלהבו, לא הפסיקו לפרגן לי שאני מקצוענית ושזה הרבה יותר טעים מהמקור, הם טעמו גם את המקור. אני מחייכת, מבסוטה מהמחמאות. שיחמיאו לי, בכיף. אני תמיד שמחה. האורחת ביקשה אם לא קשה לי שאלמד אותה בהזדמנות להכין גם. הסכמתי בהנחה שלא ניפגש כל כך בקרוב.

האמת היא שהתלבטתי ביני לבין עצמי, בלי לשאול רב, אם זה שקר נורא, או שזה בסדר לפעמים להקל לעצמי על החיים בלי לגלות את האמת. כי קופסת שימורים, זה לא נשמע טוב. אני יודעת שבלי לטעום, יגידו שזה לא טעים וככה אני יוצאת אלופה, בלי להתאמץ. יקומו כל הבשלניות האמתיות ושכנותיי הדרוזיות ויגידו שזו לא חוכמה ושימורים זה לא בריא והכי טעים זה אוכל טרי והאמת היא שהן צודקות וגם אני אוהבת טרי וטבעי ואותנטי. לפעמים, אני קצת מזייפת וזה מצליח לי, לא תמיד.

כי, למשל, עם קוסקוס, לא הצלחתי לעבוד על בני משפחתי. הכנתי קוסקוס משקית ואמרתי שזה אמתי ואף אחד לא האמין וגם לא ממש אכל. בקיצור, אם אתם בעניין של להתאמץ, זו בדיוק העונה לקטוף עלי גפן וכשהם ממולאים זה באמת באמת טעים.

אני עצמי אלופה בלקנות אותם מוכנים ולהרשים.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?