סיום פרויקט “שיקום שכונות”

בתום שנה וחצי מתחילת התהליך, ניתן לראות בשכונות “נווה” ו”גמלא” בניינים מטופחים, צבועים ומחודשים. שופצו 9 בניינים, 25 כניסות.


במאי 2018, התכנסו יחד דיירי השכונות הוותיקות בקצרין לערב הסברה בפרויקט “שיקום שכונות חוזר”. במסגרת הפרויקט, עברו שיפוץ כולל 9 בניינים ותיקים בשכונות “נווה” ו”גמלא”. הפרויקט ממומן כולו ממשרד השיכון והבינוי, כשמובילי הפרויקט הם משרד השיכון והבינוי, מחוז גליל, בניהולו של מנהל מרקם ותיק, בני תמים, האגודה לתרבות הדיור, בפיקוחו הצמוד של זוהר מושקוביץ ובשיתוף פעולה מלא עם המחלקה לשירותים עירוניים. היום, שנה וחצי אחרי תחילת התהליך, אנו רואים בניינים מטופחים, צבועים ומחודשים.

במסגרת פרויקט “שיקום השכונות” מטעם משרד השיכון והבינוי מחודשים בניינים ישנים בחזית העיר. בתחילת התהליך, התקיימו פגישות עם דיירי הבניינים, הוצגו התכניות ונבחרו, בשיתוף מלא של התושבים, צבעי השיפוץ. הבניינים הנבחרים עוברים שיפוץ חיצוני בהתאם למצבו הפרטני של כל אחד מהם. כלומר, איטום וזיפות הגגות, תיקון קירות וצביעה חיצונית, חידוש וחיפוי אריחים בחדר המדרגות ושיפוץ הכניסות לבניינים, החלפת דלת כניסה, חיפוי מתלי כביסה מאלומיניום ועוד רבים וטובים.

בשנים האחרונות, קצרין חווה גדילה מואצת והופכת ליישוב צומח ומתפתח עם תושבים חדשים ושכונות חדשות לצד השכונות הוותיקות. השכונות הוותיקות, “גמלא” ו”נווה” נבנו בשנות ה-80′ והגיל כבר נתן אותותיו. המבנים ישנים וזקוקים לשיפוץ ומתיחת פנים יסודית. המענה לשיפוץ מבנים אלו ניתן במסגרת פרויקט “שיקום השכונות” של משרד השיכון והבינוי. כידוע, בתכנית המקורית, קצרין לא נכללה ברשימת הערים שזכו לשיקום השכונות הוותיקות.

במהלך השיפוץ, בוצעו בבניינים תיקון חזיתות המבנים, שיפוץ חדרי המדרגות – תיקון וחיפוי קיר, החלפת דלתות  הכניסה, הנגשת הכניסה לבניין וגינון בכניסות לבניינים. בנוסף, בשיתוף עם תאגיד “התנור”, נבדקו והוחלפו פתחי ביוב פגומים ובוצעה שטיפה של קווי הביוב

מאמציו של ראש המועצה המקומית, דימי אפרצב, נשאו הצלחה מרובה ובאמצע שנת 2017, קיבלנו בשורה משמחת ואת אישור משרד השיכון והבינוי – להקצות 9 מיליון ש”ח לשיפוץ המבנים הוותיקים. תקציב זה אפשר למועצה לבצע טיפול ומתיחת פנים ל-9 בניינים, שנבחרו בוועדה שהוקמה לנושא זה. השיפוץ הוא ללא כל עלות כספית של בעלי הדירות וללא כל השתתפות מכספי המועצה.

ניהול הפרויקט הנו באחריות ישירה של האגודה לתרבות הדיור, בפיקוחו הצמוד של זוהר מושקוביץ ובשיתוף פעולה מלא עם המחלקה לשירותים עירוניים. תנאי מוקדם להשתתפות בפרויקט היה קיומו של ועד בית לכל בניין. נציגי הוועד חתמו על הסכם תחילת העבודה עם הקבלן המבצע והאגודה לתרבות הדיור.

תוצאה שרואים בעיניים

פרויקט שיקום השכונות החל בספטמבר 2018. במהלך השיפוץ, בוצעו בבניינים תיקון חזיתות המבנים, שיפוץ חדרי המדרגות – תיקון וחיפוי קיר, החלפת דלתות  הכניסה, הנגשת הכניסה לבניין וגינון בכניסות לבניינים. בנוסף, בשיתוף עם תאגיד “התנור”, נבדקו והוחלפו פתחי ביוב פגומים ובוצעה שטיפה של קווי הביוב.

במהלך הפרויקט, נתגלו תקלות לא מתוכננות כמו – דליפות צנרת, בעיות בדודי שמש, בעיות בחשמל ועוד. היום, פחות משנה מאז החל הפרויקט בפועל, ניתן לראות את המבנים החדשים והמשופצים, את הכניסות החדשות, על מגרשים נקיים, עצים גזומים ומסודרים.

כיף לראות שתוך זמן קצר יחסית, המבנים קיבלו צורה אחרת – יפה, מסודרת ומחודשת. כל זה לא היה קורה ללא האמונה ושיתוף הפעולה של התושבים עם נציגת תרבות הדיור במועצה , מירה גלוביצקי, נציגי משרד הבינוי והשיכון, האגודה לתרבות הדיור והקבלן המבצע.

ומה העתיד טומן? הרי רק חלק מהבנים הוותיקים שופצו. מתי יגיע תור הבאים? המועצה עושה כל מאמץ על מנת שזה יקרה בהקדם האפשרי. אך לפני כל זה, עלינו לזכור כי אחד התנאים להשתתפות בפרויקט היא הקמת ועד בית בכל בניין.

מנהל המחלקה לשירותים עירוניים וחזות העיר, אסי קצירו: “אני שמח על סיום פרויקט ‘שיקום שכונות’ ברחבי היישוב. הבניינים מטופחים ובהחלט נעים להביט בהם. אני מבקש להודות למירה גלוביצקי שעשתה ועדיין עושה כל שביכולתה על מנת שכל הפרויקט יעמוד והדיירים יהיו מרוצים,  תוך דגש על אוזן קשבת ומציאת פתרונות. תודה לנציגי משרד הבינוי והשיכון, האגודה לתרבות הדיור הקבלן המבצע והמפקח זוהר מושקוביץ. חג שמח ושנה טובה”.

ראש המועצה המקומית קצרין דימי אפרצב: “שיקום שכונות עבורי אחד ממיזמי הדגל שקודמו במהלך חמש שנים האחרונות. את התוצאה רואים בעיניים. עם הרכבת הממשלה החדשה, אפעל להמשך הפרויקט, על מנת לשפץ את כל הבתים המשותפים בשכונות הוותיקות בעיר”.


המספרים

זמן ביצוע – 9 חודשים

שם הקבלן: “אמיר שיפוצים בע”מ”

הנדסה ניהול ופיקוח – זוהר מושקוביץ, מטעם האגודה לתרבות הדיור

אדריכל – ויקטור ברקאי

קצרין, דודאים 1-7, 9-15 , נווה 1-3-5 , נווה 7-9 , אדמון 2-4-6 , 1-3-5, שיזף 1-3, 5-7, 9-11


מה בוצע

איטום גגות ביריעות ביטומניות – מערכות איטום חדשות קומפלט, לרבות טיפול במעקות בהיקף הגג ופתיחת מרזבים

שיקום בטונים מסיבי, כולל תוספות והשלמות ברזלי זיון

חיפויי קירות בחדרי המדרגות

מערכת טיח חדשה קומפלט, גמר טיח שפריץ וצבע “סופרקריל מ.ד”

תיקוני טיח, שפכטל וצבע קומפלט חדרי מדרגות

חידוש מעקות חדרי מדרגות על ידי תיקונים והשלמות בריתוך, שיוף הגעה ליסוד וצבע

ריצוף שבילי גישה באבן משתלבת, בשילוב גוונים

מערכת חשמל חדשה קומפלט בחדרי מדרגות

החלפת צינורות מים הזנה לדירות

החלפת כל קווי המים כולל חנוכיות

החלפת כל קווי הביוב ושוחות הביוב

הרכבת מסתורי כביסה ומזגנים מאלומיניום

הרכבת גגונים מאלומיניום לכניסות

החלפת דלתות למחסנים בקומת כניסה

התקנת מאחזי יד בשבילים כסיוע לאוכלוסייה מבוגרת

החלפת ארונות חשמל מעץ לארונות חדישים מפח

פיתוח נופי, טוף צבעוני

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?