מירוץ הרי הגעש בגולן לזכרו של ארז לבנון

מירוץ הרי הגעש בגולן לזכרו של ארז לבנון

מירוץ הרי הגעש ה-2 יתקיים ב-13 באפריל ויכלול מסלול אתרי ל-30 ק”מ מסלול ל-15 ק”מ ומסלול משפחות ל-3 ק”מ, לזכרו של ארז לבנון


תיירות גולן

הרי געש שנרדמו, תחנות רוח עצומות, שלוליות חורף וירוק-עד הם חלק משבילי הדרך היפים של מירוץ הרי הגעש. המירוץ יתקיים ביום שישי, 13 באפריל, מסלול ריצה בין חמישה תלים געשיים רדומים בגולן.

האירוע המופלא הזה יתקיים השנה בפעם השנייה. מדובר על יוזמה של תחום הספורט באגף התיירות, של החברה הכלכלית גולן ובשיתוף חברת “מרתון ישראל”. יחד יצרנו אירוע ספורט חווייתי ומאתגר, שאין שני לו בארץ. תוואי דרך ייחודי, מרהיב ביופיו עם נופים עוצרי נשימה, הנשקפים מפסגות תלי הרי הגעש הרדומים, המשלב בין ריצה בשטח רחב, המאפשר ריצה קבוצתית לבין מסלולי ריצה המתואמים לריצת סינגל והתחברות אישית של כל רץ לטבע, לגוף ולנפש.

שלושה מקצים במירוץ: 30 ק”מ, 15 ק”מ ומסלול משפחות של 3 ק”מ, לזכרו של  ארז לבנון.

ארז, ממקימי קבוצת “רצי הגולן”, שהיה ספורטאי בנשמתו ופעל רבות בארגון אירועי הריצה בגולן. תושב אניעם, אב ל-4 ילדים, הגיע לגולן מהיישוב חולית, אחרי פינוי סיני. ארז אהב את הגולן ונופיו. במירוץ הרי הגעש הראשון, ארז עזר וסייע להצלחת האירוע. ארז נפטר בקיץ 2017 וזו הדרך הצנועה שלנו לכבד את זכרו.

קבוצת “רצי הגולן” ירוצו יחדיו את מסלול ה-15 ק”מ לזכרו ומשפחתו המורחבת וחברים ירוצו את מקצה המשפחות. מסלול המשפחות יצא מקיבוץ מרום גולן, במסלול שטח סובב את הקיבוץ, עד הסיום במתחם התיירות בקיבוץ. מסלול זה מתאים לכל המשפחה (ניתן להירשם למירוץ מגיל 10) . הזנקה בשעה 9:00. המשתתפים יזכו במדליה ובחוויה מיוחדת במינה. מוזמנים לרוץ יחד אתנו לזכרו של ארז.

אש בלב

מסלול הריצה ל-30 ק”מ הוא מסלול מאתגר, עם טיפוס לחמישה הרי געש, שמשלב נופים וטבע פורח וזורם. הזינוק יצא מקיבוץ אורטל, בסמוך ליקב, בשעה 7:00 ולאחר כקילומטר, יחל הטיפוס הראשון להר שיפון, ע”ש צמח שיפון ההרים הצומח באזור.  טיפוס מאתגר המתאים לחובבי ריצות השטח ובפסגתו – צ’ופר מרהיב עם נוף עוצר נשימה של כל מסלול הריצה המצפה לרצים האמיצים. משם, יורדים בדרך עפר ורצים בשביל נוח לכיוון הר יוסיפון, ע”ש ספר יוסיפון, שנכתב על פי ספריו של  יוסף בן מתיתיהו והם העדות לישוב היהודי ברמת הגולן בתקופת בית שני. ירידה מיוסיפון ומשם, ריצה עם עלייה מתונה לתל חזקה.

משם, ימשיכו לעבר 15 הקילומטרים השניים השונים בתכלית, הריצה בהם כמעט כולה בסינגלים ותוואי השטח תובעני יותר. ממשיכים בשמורת הטבע “רכס בשנית”, ריצה בסמוך לטורבינות הרוח האדירות והנוף המדהים לכיוון החרמון, עמק הבכא ועמק קונטרה. המשך ריצה עד קיבוץ עין זיוון ובסוף, האתגר הגדול ביותר והוא הטיפוס על הר אביטל, בעלייה קשה ותלולה. ירידה בחזרה ועוד קילומטר טיפוס להר בנטל, ללא ספק לאחת מנקודות התצפית המדהימות ביותר בצפון ולאחריה, ירידה למרום גולן אל נקודת הסיום, במתחם התיירות של הקיבוץ.

מקצה ה-15 ק”מ יוזנק גם הוא מקיבוץ אורטל, בשעה 7:30 ויטפס להר שיפון ומשם יחצה לכיוון עין זיוון ויתחברו להמשך מסלול ה-30 ק”מ, עם הטיפוס להרים אביטל ובנטל ועד נקודת הסיום במרום גולן.

אמרנו מאתגר וייחודי, קראתם והפנמתם. זה לא מירוץ רגיל, זה לבטח לא מירוץ מן המניין. כיאה ל”מרתון ישראל”, שמינפה את המירוצים שלה וביססה אותם לכיוון מירוצי הבוטיק, כך גם מירוץ זה נכנס לרובריקה הייחודית והאופיינית למירוצים מסוג זה ושיתוף הפעולה עם תיירות גולן הופך את המירוץ לאיכותי ביותר.

בספר תהילים נכתב: “חם לבי בקרבי, בהגיגי תבער אש”. אין ספק כי האש הגעשית בנפשו של כל רץ, תפעל לטובתו במירוץ הזה ותסייע בידו לכבוש פסגות נוספות. אם אתם אוהבים טבע ואתגרים ואש בוערת בלבכם – צאו לדרך, לחוויה בלתי נשכחת!

הרשמה למירוץ ופרטים נוספים: באתר: www.volcanorun.co.il

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?