משולחן המועצה האזורית גולן

בעוד כמה שנים, נביט על התקופה הזו בהשתאות ונבין את גודל הרגע ההיסטורי. הוועדה המיוחדת, אישור שני היישובים החדשים בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים-ולנת”ע, מגרשים ראשונים ברמת טראמפ – היינו כחולמים
“יום הגולן” ואירועי פסטיבל “ארץ הגולן”, ישיבת עבודה עם “נתיבי ישראל”, מפגש עם הוועד המנהל של “דרכא נופי גולן”, הגרלת מגרשים ראשונים ברמת טראמפ, כנס מסיימי י”ב, הכנסת ספר תורה לעין קשתות, מה קורה כשמחקר פוגש הייטק, הפרק החדש של מיכל נאור, חבר שעזב אותנו – אוריאל גבעון ומילה טובה לעובד מסור – תמיר ארוילי


היסטוריה עכשווית

השבועות האחרונים מסמנים מהפך חיובי גדול לגולן. החל מאישור הוועדה המיוחדת, דרך אישורם של שני יישובים נוספים בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים, – זו היסטוריה שמתרחשת כאן ועכשיו, “יום הגולן” אליו הגיעו מעל 5,000 מתושבי הגולן, פסטיבל “ארץ הגולן”, המושך תיירות לגולן ואיתה תהודה תקשורתית רבה, הגרלת מגרשים ראשונים ברמת טראמפ – היישוב ה-33 של הגולן, טקס סיום למסיימי י”ב מהגולן, הכנסת ספר תורה לבית הכנסת עין קשתות, בבתי הספר התקיימו אירועי סיום שנה ותערוכות סיום ועוד ועוד אירועים גדולים וקטנים המציגים את תנופת העשייה וההתפתחות שלנו.
ואו. מרגש.
כולנו נרתמים למען המטרה לפתח ולהעצים את הגולן. עובדי המועצה, החכ”ל, “קולחי גולן”, המרכז הקהילתי, נציגי המליאה והציבור הגולני. יחד נצליח להזניק את הגולן קדימה. אני סמוך ובטוח, כי בעוד כמה שנים, נביט על התקופה הזו בהשתאות ונבין את גודל הרגע ההיסטורי. הגולן נמצא בדרך להכפלת האוכלוסייה – הוועדה המיוחדת ואישור הקמת היישובים הנוספים יאפשרו זאת. אנו בדרך לשיפור תנאי החיים, לצמיחה עסקית ותיירותית, לפריחה חינוכית ותרבותית. כל זאת, לצד שמירה על ערכי הטבע הגולני, החיים בקהילות והתרבות האזורית. השיפור יהיה ברור בכל תחום ופינה בחיינו. אנו מחויבים לעתיד הגולן.

ים של אנשים מאושרים

ביום חמישי האחרון, צוין “יום הגולן”, יום שהפך למסורת המאופיינת במפגש קהילתי רחב, בפעילויות לבני כל הגילאים, לאירוע גדול וסוחף שמתחיל אחה”צ ומסתיים בשעות הקטנות של הלילה, במסיבת ריקודים. השנה, זכה שוב יריד הספרים להצלחה גדולה, הילדים נהנו ממתקנים אתגריים, אומני הגולן מכרו יצירות אומנות שונות והופיעו על במה מתחלפת, שזכתה לצופים רבים. המופע המרכזי של “ג’יין בורדו” ואמיר דדון היה מחשמל ממש. הקהל שר ושמח יחד עם הלהקה ומהבמה היה ניתן לראות ים של אנשים מאושרים. לאחר המופע, התקיימה מסיבת ריקודים אל תוך הלילה וכמובן שהכניסה הייתה חופשית. התרגשנו לראותכם מגיעים בהרכב משפחתי מלא, מתיישבים על הדשא, שותים כוס בירה, או אוכלים משהו ונהנים מהאוויר והאווירה הגולנית.
לקראת “יום הגולן”, חולקו ביישובים חוברות עם מידע על החלטת הממשלה. יצא גם קובץ דיגיטלי-לינק לחוברת הדיגיטלית תמצאו באתר המועצה ובדף הפייסבוק שלנו. מומלץ לקרוא ולהכיר יותר את החלטת הממשלה. בגרסה המודפסת, ניתן לסרוק את הברקוד ולעבור באמצעותו למידע באתר הממשלתי על ההחלטה. בקובץ הדיגיטלי, הדבר ייעשה על ידי לחיצה על הלינק המצורף בסוף הקובץ.
פסטיבל “ארץ הגולן” יימשך עד ה-7.7.22 ויסתיים במופע גדול של נתן גושן ועידן חביב. מומלץ להיכנס לדף הפייסבוק של פסטיבל “ארץ הגולן” ולדף הפייסבוק של המועצה, או לאתר של תיירות גולן לקבלת מידע נוסף.
זו הזדמנות טובה לומר תודה לשותפים שתרמו להקמת הפסטיבל – מכללת תל-חי, קק”ל, מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט וכמובן, לכל העובדים שסייעו לנו לקיים את הפסטיבל: עובדי המועצה האזורית גולן, עובדי המרכז הקהילתי גולן, עובדי החברה הכלכלית גולן וכמובן למי שמרכזת את הפסטיבל, יהודית מזרחי קלנר, על ההפקה המוצלחת. תודה!

ישיבת עבודה עם צוות “נתיבי ישראל”

בהמשך לפגישה שנערכה לפני כשבועיים, עם מנכ”ל “נתיבי ישראל”, קיימנו השבוע פגישה עם מנהל מרחב הצפון וסגנו, במטרה לדייק את תכנית העבודה של 2022, שכבר כעת מורגשת בשטח ולבחון יחד את הצרכים לקראת תכנית העבודה של 2023. הפגישה הייתה טובה מאוד ואנו שמחים כי מצאנו צוות קשוב, הפתוח לשמוע ולטפל בצרכים התחבורתיים בגולן. אנו מודים מאוד על ההקשבה, הפתיחות והעבודה המשותפת.
כחלק מתכנית העבודה, השבוע החל ריבוד של חציו הראשון של כביש כורסי-גבעת יואב. ריבוד חציו השני של הכביש יתבצע בשנה הבאה. גם הכביש המחבר, מכיוון הכיכר לצומת הפנייה ליישוב מעלה גמלא, יזכה בקרוב לריבוד מחדש. כביש הגישה למיצר יטופל במהלך הקיץ הקרוב. החלו מדידות והכנות להרחבת הכביש שבין צומת פזרה לאלוני הבשן ובהמשך, יבוצע גם הכביש לעין זיוון. אנו מקווים כי כבר השנה יטופל גם קטע הכביש אליעד-נוב.
החודש יחלו גם עבודות בצומת יהודייה, שתהפוך לכיכר ותאפשר לתנועה לזרום בבטיחות ויעילות.
לאחר סיום הריבודים, יחלו בביצוע תיקונים נקודתיים של אזורים קטנים, בורות וכד’.
אנא, קבלו בהבנה עיכובים שעשויים להיגרם בשל העבודות בכבישים. הדבר לטובת כולנו.
ומה צפוי בשנת 2023?
הסדרת צמתים שחלקם יהפכו לכיכרות וחלקם יורחבו ויוספו להם נתיבי האטה/האצה, בהתאם לצורך ולתוואי הדרך, תוך שמירה על בטיחות משתמשי הדרך.
הסדרת תאורה בצמתים רבים בגולן.
הסדרת השוליים בכביש העולה מכיוון גונן לקלע אלון.
כמו כן, תחל עבודת תכנון כביש צומת בית המכס לצח”ר.
ערכנו עבודת מיפוי רחבה על הצרכים בגולן ונקיים סיורים נוספים על מנת לבחון צרכים נוספים ואפשרות הרחבת התכנית ל-2023. נקבע כבר סיור לבחינת אפשרויות ההרחבה לכביש גדות-בית המכס, כולל גשר בנות יעקב, על מנת למנוע מכלי רכב אטיים לעכב את התנועה העולה צפונה.
נמשיך לעדכן בנעשה.

ביניים: מפגש עם הוועד המנהל של “דרכא נופי גולן”
הוועד המנהל של “דרכא נופי גולן” התכנס לציון אמצע השנה הקלנדרית ולקראת סיכום שנת הלימודים הנוכחית. הוועד דן בסיכום התכניות החינוכיות ובמצב ביה”ס מההיבטים השונים. הוועד המנהל מורכב מנציגי שתי המועצות, הנהלת רשת “דרכא” והנהגת ביה”ס. הוועד המנהל מצטיין ברמת שיתוף פעולה גבוהה מאוד ותחושת שותפות בין כלל הגורמים.
בין היתר, סיכמנו בוועד על כיווני ההתפתחות וההשקעה להמשך, עליהם עוד יישמע ויפורסם, לכשיבשילו התנאים לכך.
אנו גאים בביה”ס ובצוות המנהל שלו ונרגשים לקראת קפיצת המדרגה הצפויה לנו במענים החינוכיים שביה”ס נותן לתלמידיו.

הגשמת חלום

השבוע, התקיים אירוע מרגש מאוד ברמת טראמפ, בו ראשוני המתיישבים זכו למגרש לבנות עליו את ביתם. נערכה הגרלה וכעת, הם מתקדמים לקראת בניית ביתם. באירוע, ברך סגן ראש המועצה, גל גפני:
“אחר הצהריים מצוינים, חלוצים יקרים, מִנהלת היישוב, אנשי החטיבה והמועצה. יהודה עמיחי כתב, במה שנראה כאילו נכתב עבורנו ליום חג זה: ‘מְרָחוֹק כָּל דָּבָר נִרְאָה נֵס/ אֲבָל מִקָּרוֹב גַּם נֵס לֹא נִרְאֶה כָּךְ./ אֲפִלּוּ מִי שֶׁעָבָר בְּיָם-סוֹף בִּבְקִיעַת הַיָּם/ רָאָה רַק אֶת הַגַּב הַמַּזִּיעַ שֶׁל הַהוֹלֵךְ לְפָנָיו/ וְאֶת נוֹעַ יְרֵכָיו הַגְּדוֹלוֹת’.
“דוקטור גיורא גודמן, חוקר ההתיישבות והציונות, אמר לי פעם – ‘חפש את הכלליות שבמאורע ואת הייחודיות שבתופעה’ והרי לפנינו התופעה – הגרלת הבתים באחוזת בית, היא העיר העברית הראשונה תל אביב, באפריל 1909. העלייה לקרקע של הקומונה החדרתית לאום ג’וני, לימים דגניה הקיבוץ הראשון, באוקטובר 1910, העלייה לקרקע של חלוצי נהלל, שנחשב למושב הראשון בספטמבר 1921, העלייה לקרקע של חלוצי מרום גולן, ב-14 ביולי 1967.
“הנה, כאשר חלמנו קרה – בחירת מגרשי הקבע של צעיר יישובינו, 55 שנה פחות חודש ויום אחרי הראשון שבהם, כאן בגולן המתחדש. כאז, כן היום – מלריה, שחפת, פקידי ממשל ופקידי התנועות המיישבות, בדידות, קור עז, חום לוהט וויכוחים אידיאולוגיים מרים על ערכי המקום – כל אלו ועוד היו מנת חלקם של החלוצים ועמדו בינם לבין החלום האידאלי.
“לאור התופעה, הרי המאורע – 21 משפחות, עוד מעט 23, בחרו לעזוב הכול ולבוא לארץ לא זרועה. מסביבנו, כבר לא מקימים דגניות, ונהללים ובטח לא תל אביב, בדורנו אנו – נוחות היא הרבה פעמים שם המשחק.
“מזה כשנה, אתם חיים, לומדים, מתנסים, נופלים וקמים, מתווכחים ומתחבקים. רבים צעדו אל היעד הזה, אך בדרך בה אתם צועדים, אתם הראשונים. הכול מהדהד מוכר ועם זאת חדש, לכולנו. כמעט לכל הדוגמאות שהזכרתי קודם, ולכ-700 יישובים וקיבוצים אחרים היה את זמן הגרעין – זמן ההבשלה, המעבר מניצן לפרח ולחנט, ביישוב קיים ובמקום שמור מוגן. זוהי פריבילגיה שלכם אין ואתם נדרשים להבשלה מהירה, תוך כדי גדילה מואצת. זה חדשני, ייחודי ומורכב גם יחד.
“זה לא תמיד כיף, החלוציות הזאת, ולא תמיד הלהט והאמונה שהביאו אתכם לפה מספיקים על מנת לגבור על הקשיים והרעשים, אבל היום, בדיוק במעמד הזה, אנו עוברים שלב ופותחים את שלב הקבע של היישוב. זוהי הגשמת חלום, שחלקנו, כולל אני אישית, אפילו לא העזנו לחלום עד לפני זמן ועם זאת, לא בכל הפרטים זה החלום שחלמנו וכולנו נדרשים לאזן בין החלום למציאות.
משפחות: אביעד נועה ושליו, אורית ורשף אלמקיאס, נועה ומשה אלקיים, צופית ודניאל ביבר, דליה וערן בנשבת, ענבל ודור גואטה, מריאנה וטל גולברי, הודיה ואליק גולדברג, רעיה ודותן גל, עמליה ומולי גרינוולד, מיכל ויעקב וינברג, גליה ושי יונגר, אדווה ואביעד חופש, אשרת ויוחנן מרצבך, הדר ויונה נוביק, נעמה ונליק ספיבק, הודיה ושחר ראובני, דפנה ואריאל רוזנברג, אשרת ודורון שחר, פנינה ושלמה שכטר, רבקה וליאור שלוחה.
רעות טל לוי, אורי הייטנר, גולן שמש, רותם קבלו, גיתית שמח, מור נוי לוי, נורית אשל, מיכל רוזנפלד, עמית נצר, איילה בכר ואסי מני – לכל אחת ואחד מכם יש חלק אדיר בבניין עדי עד. בלעדיכם, חלוצים וצוות מסייע, כל זה לא היה קורה!
“בשמי, בשם מנהלת הישוב ובשם המועצה והעומד בראשה, חיים רוקח- בהצלחה! גאים בכם ומתרגשים אתכם”.
אכן התרגשות אמתית, בתים חדשים ביישוב חדש. שנמשיך ונזכה בבניין הארץ.

“התוצרת” הכי טובה בעולם

כמדי שנה, מחלקת הילדים והנוער, של המועצה האזורית גולן, בשיתוף מחלקת הנוער במועצה המקומית קצרין ומרכזי הצעירים, מקיימים כנס פרידה למסיימי י”ב. הכנס כולל ברכות ומילות פרידה מראשי המועצות, ארוחת ערב מפנקת וחלוקת שי.
השנה, נפגשנו בבית הבד שבאזור התעשייה קצרין. הנוער זכה לארוחת ערב מפנקת שלאחריה קיבל את ברכת הדרך מראשי המועצות ולסיום – הרצאת השראה מפי יעקב שה-לבן.
אנו שמחים על שיתוף הפעולה בין המועצות המאפשר מתן מתנה וכנס שכזה. תודה גם למרכזי הצעירים על שיתוף הפעולה.
לסיום, נאחל למסיימי י”ב דרך צלחה! בטוחים שהכלים שקיבלתם מההורים, ממערכות החינוך הפורמליות והקהילתיות, במשך השנים, ילוו אתכם לאורך הדרך. גאים לומר ולראות את בוגרי הגולן משתלבים בעשייה משמעותית בשלל תכניות, ארגונים ומוסדות.
מילותיו של ראש המועצה, חיים רוקח, סיכמו באומרו: “נוער הגולן הוא גאוותנו. ‘התוצרת’ הכי טובה בעולם. העתיד שלנו”.
אנו גאים בכם. צאו לשלום וחזרו בשלום. הגולן מחכה לכם.

הכנסת ספר תורה לבית הכנסת בעין קשתות

בשבוע שעבר, הייתה התרגשות גדולה בבית הכנסת העתיק בעין קשתות, אום אל קנאטיר. במקום, נערך טקס חגיגי לקבלת ספר תורה, עבור הטקסים והתפילות שיתקיימו במקום. הספר הוענק על ידי ונסה מויאל, לזכרו של אביה המנוח, קלוד יהושוע דריי ז”ל. רבים הגיעו לאירוע. ונסה מויאל התרגשה מאוד מהמעמד. ראש המועצה, חיים רוקח, כיבד בנוכחותו ובירך באירוע. הגיעו גם רבני הגולן, פרופ’ חיים בן דוד, אלי מלכה, ידיד המשפחה התורמת, קהילת נטור ואורחים מהגולן ומחוצה לו.
בית הכנסת העתיק נחרב במהלך רעידת אדמה במאה השמינית והוקם מחדש וכעת עומד במלוא תפארתו. בית הכנסת מספר את סיפורה של ההתיישבות היהודית בגולן, בתקופת המשנה והתלמוד.
בבית הכנסת מתקיימים טקסי בר-מצווה, חופות וקידושין, התכנסויות של קבוצות לציון אירועים מגוונים (פרישת עובדים, סיום שנת לימודים ועוד). מוזמנים להגיע לביקור ולראות את העבר ששוחזר.

כשמחקר פוגש הייטק

בשבוע שעבר, התקיים מפגש של קהילת ההייטק ב”מכון שמיר למחקר”, בקצרין. המטרה הייתה לחשוף את הקהילה לעשייה במכון ולייצר היכרויות שיהפכו לשיתופי פעולה וקשר עבודה רציף.
המפגש כלל סקירה רחבה של מנהלת המכון, דינה גלעד. צוות החוקרים שיתף בפעילות המכון בתחומי מחקר שונים, כיווני התפתחות עתידיים, שירותי המכון ליזמים חוקרים, מעבדות, חוות הניסוי, תשתיות טכנולוגיות וכן היכרות עם היחידה לחקלאות וחדשנות. הושם דגש על קידום טכנולוגיות בחקלאות ואפשרויות לשיתוף פעולה עם צוות החוקרים. לאחר מכן, התקיים שיח על דרכי פיתוח הקשר בין קהילת ההייטק בגולן לפעילות המכון, על קידום חינוך מדעי-טכנולוגי, שיתופי פעולה בין חוקרים לאנשי הייטק ועוד. המשתתפים התרשמו מהעבודה שנעשית במכון, מהמחקרים בתחומי החיים השונים ואפשרויות שיתופי הפעולה הן מגוונות ורבות. בסיום המפגש, הוחלט להקים צוות היגוי שיכלול הייטקיסטים, חוקרים ונציגים מהיחידה לחדשנות בחקלאות במכון ונציגי חכ”ל, שיבחן ויקדם שיתופי פעולה למען פיתוח האזור.
נקבעה פגישה ראשונה של הצוות ובהמשך, נוכל לעדכן אודות פרויקטים מתוכננים.

מיכל נאור – מכל הלב

37 שנים אחרי שהחלה לעבוד במועצה האזורית גולן, באגף הייעוץ והטיפול, שפעם נקרא מיט”ר, יוצאת מיכל נאור לגמלאות. מיכל ניהלה את היחידה לקידום בריאות ולפני כן, עבדה כפיזיותרפיסטית ביחידה להתפתחות הילד במועצה.
באירוע צנוע, אינטימי ומרגש, בחיק הטבע בצפון הגולן, התאספנו, אנשי האגף לדורותיו, להיפרד ממיכל. מילים חמות, תעודת הוקרה מסורתית ואלבום נוסטלגי הוענקו למיכל, לצד תודתנו על עשייה ארוכת-שנים, מכל הלב.
אך עם מיכל, לא מתכנסים סתם… עם מיכל, תמיד יש פעילות כלשהי ורצוי שתתרום לבריאות הגוף והנפש. אז יחד, קטפנו דובדבנים ופירות יער, שמענו הרצאה קצרה על קסם הפרי ותרגלנו מיינדפולנס, בנוף הקסום ובקרירות של צפון הגולן.
סגן ראש המועצה, גל גפני, בירך בשם המועצה: “מיכל עובדת מסורה, עמלנית, ללא מנוחה, עם אמונה אדירה בדרך ובצדקתה…קידמת ופעלת למען ותיקים ותינוקות, למען בריאות עובדי המועצה ותושביה והכול בנועם, בחיוך ובבטחה. תודה על שנים טובות ומשמעותיות ובהצלחה במשימה הגדולה באמת – הפנסיה”.

חבר שעזב אותנו – אוריאל גבעון

אוריאל הגיע לרמת מגשימים בשנת 79′, מרעננה, בעקבות ארוסתו ציפי, שהייתה במשק בשנת שירות. ציפי ואריאל נישאו, לימים נולדו שלושה ילדים והם גידלו משפחה לתפארת. בנוסף, שימשו כמשפחה מאמצת לצעירים רבים שעברו במהלך השנים ברמג”ש. אוריאל היה איש תורה, עבודה ומשפחה, כפשוטו. אוריאל ניהל את ענף הלול במשך 43 שנים, בהם הביא את הענף להישגים רבים. אהב את העבודה וידע כל פרט ופרט על התרנגולות, האפרוחים וההתנהלות השוטפת.
אוריאל יחסר לנו מאוד.
אנו מחבקים את משפחת גבעון, שלא תדעו עוד צער.
בית רמת מגשימים

מילה טובה לעובד מסור – תמיר ארוילי

תמיר נולד בראשון לציון, למשפחה חמה בת ארבעה ילדים. לאחר שירות משמעותי בגולני, ניסה את מזלו בארה”ב, שם פגש את עולם העסקים כיזם. כשתמיר שב לארץ, בחר לעסוק בתחום שילוח בין-לאומי. הוא נישא לגלית ויחד עלו לגולן ובחרו לגדל את משפחתם באל-רום. לגלית ותמיר שלושה בנים – רז, סטודנט למשפטים, גור סיים את לימודיו ב”נופי גולן” והוא לקראת גיוס ואורי, תלמיד בית הספר “אביטל”.
תמיר הוא “חולה” כדורגל. אוהד שרוף של מכבי ת”א, צופה קבוע במשחקי הפועל “איתורן” ק”ש ומעודד שחקנים צעירים באזור ליהנות מהמשחק. במועצה, תמיר משמש כפקח עסקים ורכז אירועים.
בתפקיד זה, הוא עושה מעל מעבר, דואג ליידע את העסקים בזכויותיהם וחובותיהם, מסייע בידם בכל הקשור לרישוי, תוך שליטה מלאה בחוק רישוי עסקים ובתקנות. בתפקידו כרכז אירועים, מוודא תמיר כי העסק עושה את הנדרש לקבלת רישוי לאירוע והוא עצמו דואג ומוודא כי המקום בטוח ובריא עבור המשתתפים באירוע. תמיר ניחן בחוש צדק מפותח ובנכונות לסייע לכל אדם. הוא מוקד לשאלות בנושאים שונים לעובדי המועצה, בזכות התעניינות מעמיקה בתחום. הניסיון שצבר במהלך שנות עבודתו משמש את בעלי העסקים והוא תמיד שם למענם. תמשיך ככה תמיר! גאים בך!

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?