משולחן המועצה האזורית גולן

תרומות חשובות וגדולות לכיתות הכוננות ולמשפחות המפונות בגולן התקבלו השבוע במרלו”ג  נוהל חדש לזירוז אישור הליכי תכנון ובנייה ביישובים  בחכ”ל מסכמים עונה פורייה של הכשרות מגרשים בהרחבות היישובים  המכרז להפעלת אשכול תחבורה גולן מגיע אל הישורת הסופית שבו נדע מי החברה שנבחרה

בבוקר בנמל, בערב במרלו”ג

מכולה מלאה בביגוד וצעצועים, תרומה שארגן “Israel Support Bridge” – החמ”ל האזרחי, הגיעה בערב יום שלישי למרלו”ג “צנובר”, לאחר שבאותו בוקר נפרקה בנמל חיפה.
המכולה העמוסה מרצפה ועד גג בציוד חדש לחלוטין באריזות, כוללת ביגוד חורף לתינוקות, ילדים ומבוגרים, בנוסף לצעצועים, משחקים וכדורים. המתנדבים היקרים במרלו”ג ימיינו בימים הקרובים את הציוד לקראת חלוקה מסודרת למשפחות מפונים המתארחות בגולן וזקוקות לסיוע.
תודה לחברים ב – “Israel Support Bridge “החמ”ל האזרחי ותודה גדולה לעובדי המועצה ולחברים מכיתות הכוננות שהגיעו בשעת ערב בכדי לסייע בפריקת המכולה.
מי ייתן ותמיד נהיה בצד הנותן.

לנסוע בדרכים ישרות

חברת “נתיבי ישראל” מבצעת בימים אלו עבודות תיקון, ריבוד וסלילה בכמה מוקדים בגולן. העבודות המקיפות ביותר נעשות בכביש 7899 (כביש בני יהודה-גשור-מנחת פיק), שהיה משובש בבורות תקופה ארוכה. בימים אלו, תוקנו כל הבורות בכביש. בשלב הבא, שיחל בעוד מספר שבועות, הכביש כולו ירובד מחדש. עבודות תיקון, ריבוד וסלילה מחודשת נעשים בימים אלו גם בכביש 808 (ציר המפלים), בקטע הכביש שבין חיספין לנטור. מאחלים לכולם נסיעה נעימה ובטוחה.

ציוד לחימה טקטי לכיתות הכוננות

חברי כיתות הכוננות של יישובי הגולן קיבלו השבוע מהמועצה ציוד לחימה מתקדם הכולל: קסדות טקטיות, אפודים קרמיים, פנסי סער ואביזרי השלמה טקטיים נוספים. הציוד נרכש ונתרם בידי מספר ארגונים בארה”ב ובהם: Helmsley Charitable” Trust”, “איחוד הצלה” וכן “Israel Support Bridge”. על מנת להבטיח שהציוד יגיע לידיהם של לוחמי כיתות הכוננות כמה שיותר מהר, התורמים והטיסו את המשלוח הענק ארצה עם חברת “אל על” וכאמור, השבוע, הציוד כבר הגיע ליעדו הסופי.

הצטיידות זו משלימה את מוכנות כיתות הכוננות ביישובי הגולן לרמה גבוהה, עם ציוד חדיש ומהמתקדמים ביותר שיש כיום בשוק. אנו מודים לארגונים “Helmsley Charitable Trust״, “איחוד הצלה”, ו”Israel Support Bridge״, על ציוד הלחימה מציל החיים. תודה למחלקת  הביטחון ולקב”ט המועצה, אלי יוסף, על העבודה הרבה והממושכת בתקופה זו. מעל הכול, תודה ויישר כוח לרבש”צים של הגולן וללוחמים בכיתות הכוננות, המגויסים להגן על הבית מאז 7.10.

על Pre-Ruling שמעתם?

כן, כך נקרא ההליך הקדם-תכנוני במנהל התכנון והרעיון העומד מאחוריו הוא להסדיר את כל ההליך של חוות הדעת המקדמיות, במטרה לשפר את תהליכי התכנון ולהקטין את גורמי אי-הוודאות. במילים פשוטות: לקדם תוכניות ולמנוע בעיות כשהן מגיעות לוועדות הרלוונטיות לתכנון ובנייה.
חשוב לנו להסביר את כל זה, מאחר שבימים אלו סיימו באגף ההנדסה והתכנון של המועצה הגשה של  Pre-Ruling לשני יישובים – רמות ואבנ”י אית”ן.

ברמות, מדובר בהרחבה עם עשרות מגרשים שקידומם נמשך תקופה לא מבוטלת. באבנ”י אית”ן מדובר בתוכנית של החלפת שטחים (הצרחה) שתייצר עירוב תכנוני יפה של מגרשים בתוך היישוב.
לאחר שהמימון לשני הפרויקטים גויס ממשרד השיכון, נערכה ישיבה מקדימה עם נציגי היישובים, נציגי אגף ההנדסה והתכנון, המתכננים וכמובן, משרד השיכון. בישיבה, הוצגו התוכניות ולשמחתנו, הן יועברו לדיון בוועדה המחוזית ולאחר מכן, יקודמו להליכי אישור.

זוהי בשורה משמעותית, בראש ובראשונה לרמות ואבני אית”ן ובעתיד הקרוב מאוד, לעוד מספר יישובים, עבורם מכינים באגף ההנדסה והתכנון הליך Pre-Ruling.
תודה גדולה לכל העושים במלאכה. נמשיך לפתח את הגולן, לצמוח ולשגשג.

צח”י אפיק מתרגל חירום

צח”י אפיק התכנס השבוע למפגש למידה ותרגול, שעסק בדיוק המענים בהתמודדות עם מצבי אסון ומשבר. חברי צח”י אפיק עובדים ללא הפסקה מאז תחילת המלחמה ומצליחים לייצר שליטה ולשמור על הרציפות התפקודית של התושבים.

את המפגש הנחו אורן אילון, רכז צח”י גולן, יחד עם גל גרינברג, סגן מפקד היחידה לקישור הרשות מטעם פיקוד העורף. בסיום המפגש, אמר אורן אילון: “אנו רואים שהיישובים עושים מאמץ רב לטובת ההיערכות לחירום ומשקיעים משאבים רבים. אני קורא ליישובי הגולן להמשיך בעבודתם המצוינת”.

מהנעשה בחברה הכלכלית גולן

תחבורה – אנו נמצאים בשלבים סופיים במכרז לבחירת קבלן מפעיל לאשכול תחבורה גולן. לשמחתנו, שבע חברות איכותיות בחרו להתמודד על הזכות להפעיל את האשכול.

בינוי ותשתיות – הסתיימו עבודות הפיתוח בהרחבת רמות, שהיה פרויקט גדול ומורכב. כמו כן, הסתיימו העבודות בנאות גולן, עם 37 מגרשים, בשעל – עם 54 מגרשים ו-27 מגרשים באפיק. בקרוב, יסתיימו העבודות גם בהרחבות בנווה אטי”ב ובגבעת יואב.

בתחום התשתיות, החלו עבודות בהרחבות חדשות ובהן 83 מגרשים ברמת מגשימים, 21 מגרשים במרום גולן, 50 מגרשים בכנף ו-14 מגרשים בקשת. באניעם, נחתם בימים אלו חוזה עם הקבלן הזוכה שיחל בקרוב בעבודות לפיתוח 79 מגרשים.

מרכז תעסוקה גולן: מרכז התעסוקה שלנו נרתם למאמצי התמיכה במשפחות המפונים. נציגים הגיעו למפגשים מרוכזים במלונות וכפרי נופש בהם מתארחים משפחות המפונים. המפגשים כללו פגישות אישיות, סיוע בכתיבת קורות חיים וחיבור למשרות באזור. בשבוע שעבר, התקיימה בכפר הנופש “מצפה השלום” סדנה משותפת לתושבים ומפונים ושמה “כוחה של אופטימיות”, בהנחייתה של טרו כהן. בסדנה נלמדו ותורגלו כלים פרקטיים לשמירה על חיוניות והנעה לפעולה בתקופת משבר. גם ה”ג’וב קלאב” ממשיך לפעול ונותן מענה מותאם לתקופה, דרך מפגשים אישיים, בעלות מסובסדת לתושבי המועצה האזורית גולן. לפרטים והרשמה, התקשרו 04-6851004, או 050-7887012.

רשת האבזלת – האבזלת בני יהודה קולט בימים אלו שתי חברות חדשות, על אף המצב הביטחוני החריג. נזכיר כי המתחם מציע למפונים ולכל מי שזקוק למרחב עבודה שקט, יום ניסיון ללא עלות. למעוניינים, פנו לסיון בטלפון 050-7703875.

תיירות גולן – המלחמה פוגעת אנושות בתיירות ולעת עתה, אפשרות של תיירים חוזרים נשמעת דמיונית. למרות זאת, המאמצים לשיווק הגולן לתיירות חוץ לא פוסקים. מתחילת המלחמה, התהדקו הקשרים בין הקהילה האוונגלית האמריקנית לגולן ותרומות רבות הגיעו לטובת כיתות הכוננות ומיגון היישובים. הקהילה האוונגלית תהיה גם הראשונה לחזור לגולן ויש אפילו כמה קבוצות שסגרו כבר תאריכי הגעה. קונסול ישראל בדימוס, עומר אשל, אמור לצאת בימים אלה לארה”ב, בשליחות אגף תיירות בחכ”ל, על מנת לייצג את הגולן בפני הקהילה האוונגלית בארה”ב. הביקור יכלול מפגשים וראיונות בתקשורת, במטרה לסייע לתיירות בגולן, לכשתשוב ולכלכלה המקומית.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?