משולחן המועצה האזורית גולן

בצאת ישראל מהבית אל הגולןעשרות אלפי מטיילים ומבקרים הגיעו בפסח לגולן. מספרי שיא נרשמו בפארק הירדן ובשמורות הטבע. הטבע החזיר בירוק ובמזג אוויר מושלם. וגם: אתר הנצחה אינטרנטי; מרוץ האנדרטאות; “ברנקו וייסברמות; הרפורמה בחקלאות; סיור לימודי בעוטף עזה; אוניברסיטה בגליל; “קולחי גולן“; גאווה גולניתמצטייני חטיבה 7 ופיקוד צפון במערך המילואים; פסטיבלארץ הגולן“; נערכים בשגרה מוכנים בחירום; מיכל נאור יוצאת לפנסיה; פרויקט חלוקת מזון למשפחות בגולן לענ משה ואילון הורביץ זל ופרידה מחברים שהלכו מאתנו


מה נשתנה הפסח הזה? לראשונה מזה שנתיים נהננו מחג ללא מגבלות הקורונה, ממש חג חירות, היינו מסובין כולנו יחד. עם מזג האוויר הנעים, יצאנו לטייל ברחבי ישראל. מי ליד הבית בגולן ומי מחוצה לאזור. בשל החורף הארוך וסיומו המאוחר, זכו השנה המטיילים לראות את החרמון מושלג, הירוק שולט בכל מקום והגולן פורח מתמיד. השנה, רבים מהמטיילים שהגיעו לגולן בחרו לטייל ברגל, לצעוד בשבילים, ללון בשטח. כמובן שגם אתרי האירוח והלינה היו מלאים וזכינו לראות את תחום התיירות פורח.

לקראת החג ובמהלך חול המועד, תגברה המועצה את פינוי הפחים, הוסיפה תאי שירותים בשטחים הפתוחים ותגברה את ניקיונם, על מנת לאפשר למטיילים הרבים לטייל באזורים נקיים ומתוחזקים היטב. עובדי היחידה הסביבתית עבדו במהלך כל ימי החג לפקח ולדאוג לניקיון השטחים הפתוחים, לפקח על קבלני פינוי האשפה וכל זאת, על מנת שלנו, התושבים והמטיילים המגיעים, יהיה נעים בגולן בימי החג.

באתרים השונים, נרשמו מספרי שיא של מבקרים. בפארק הירדן, ביקרו מעל 40,000 מטיילים. בפארק, הופעל מסלול אורקולי מהנה לכל המשפחה המדובב, בהומור רב על ידי כוכביארץ נהדרת“. המסלול כולל שבע תחנות בהן למדו על גחליליות, קיבלו טיפים לחיים טובים מִצב, רקדו עם זיקית ושמעו את החוויות הקסומות של אבני הבזלת העתיקות.

אתר המורשת הלאומי עין קשתות הציע סיורים שונים, ביום ובלילה, במעיין קשתות ובבית הכנסת המפואר, שנחרב כליל ברעידת אדמה הרסנית ושוקם בטכנולוגיה מרתקת. באתרי התיירות השונים, הוצעו למבקרים סיורים מודרכים ביום ובלילה, סדנאות ויצירות שונות ושלל אטרקציות ופעילויות לכל המשפחה.                                                                                              

באתרי רשות שמורות הטבע והגנים ובשמורות הפתוחות בגולן, ביקרו כשמונים אלף מטיילים. באתרים הוקמו תחנות מידע והסברה על אופן טיול בטוח ומהנה. מרבית המטיילים הגיעו לאזור הבניאס, תל דן, שמורת יהודייה ושמורת גמלא. המטיילים נהנו מהפעלות בנושא טבע גולני, כיצד שומרים עליו ומהדרכות ללא תשלום של מורי דרך מוסמכים של משרד התיירות. בנוסף, יצאו סיורים מיוחדים עם אישור חריג אל הכפר עסליה, שנמצא בתוך שמורת טבע סגורה, בהדרכת הארכאולוגים דר ערן מאיר ואורן זינגבוים. בכפר מסעדה, חגגו תלמידי התיכון את פסטיבל נחל סער, שם הדריכו והפעילו את הקהילה על נחל סער המשוקם.

אנו צופים שרבים יגיעו לטייל בגולן, גם בשבוע הבא. החגים של בני כל הדתות, הטקסים באנדרטאות ביום הזיכרון וסוף השבוע הארוך של חג העצמאות מזמנים לנו המון מטיילים. המועצה האזורית גולן, קקל, רשות הטבע והגנים ובעלי עסקי התיירות ומתחמי האירוח משקיעים מאמץ גדול לרווחת המטיילים ומתגברים את השירותים באזור. טיילו והמשיכו לשמור אתנו על הטבע. היזהרו באש, נהגו במודעוּת לחיות הבר, קחו את הפסולת לפח הקרוב ובמקרה של חיית בר פצועה, מפגעים במסלולי הטיול, או חשד לציידיםהתקשרו למוקד רשות שמורות הטבע והגנים בטלפון 3639*

אתר הנצחה אינטרנטיגלעדלזכרם” – להכיר, ללמוד, לזכור

אתר ההנצחה, יד לבנים, של המועצה האזורית גולן והמועצה המקומית קצרין הנו אתר גמלא. אתר ההנצחה בגמלא משקיף על גמלא העתיקה וסיפור הגבורה היהודי מבטא יותר מכל את הגולן ונופליו. במהלך השנים, התקיימו מספר דיונים על הצורך בהקמת יד לבניםרגיל“, בו יסופר סיפורם של הנופלים. משמעות הדבר הייתה יציאה מאתר גמלא, בו לא ניתן לבנות, עקב היותו שמורת טבע. לאחר התלבטויות שונות ובעקבות המעבר העולמי לתכנים דיגיטליים, החליטה המועצה להקים אתר הנצחה דיגיטלי – “גלעד לזכרם“. גלעד לזכר בנינו ובנותינו, חברינו היקרים, להנצחת מורשתם של אלו שנפלו בעת שירותם בצהל, בכוחות הביטחון, או בפעולות איבה. אתר הנצחה האינטרנטי מאפשר חיפוש קל ונוח בו ניתן למצוא תמונות ופרטי נופלים ונופלות, תושבי ותושבות המועצה האזורית גולן והמועצה המקומית קצרין. משפחות הנופלים יוכלו להעלות תכנים נוספים כמו סיפורי חיים, תמונות ומידע נוסף שיבחרו בו.

בהמשך, יוכנסו פרטים של מי שנפלו בגולן, אך לא התגוררו או נולדו בו.

היכנסו והכירו את האנשים שבזכות שירותם, לחימתם וגבורתם, כולנו כאן.

ניתן לבצע חיפוש באתר על פי שם הנופל/ת, המקום בו נפל/ה, המועד וכד‘. ניתן להיכנס לאתר המועצה ולהגיע אל אתר ההנצחה, לערוך חיפוש בגוגל לשםגלעדלזכרם“, או באמצעות חיפוש הכתובת
https://golan.gal-ed.co.il

מרוץ האנדרטאות

מרוץ האנדרטאות יתקיים זו השנה התשיעית בגולן. מטרת מיזם מיוחד זה היא להנציח ולהוקיר את מורשת הנופלים. בכל שנה, המרוץ מתקיים באזור שונה בגולן ועובר לצד אנדרטאות הממוקמות באותו אזור. יחד עם קהילת הגולן וגופים חינוכיים שונים, מסייעים הרצים בהכנת האנדרטאות אותן יפקדו במהלך הריצה. במהלך הריצה, מתקיימות עצירות באנדרטאות, מונח זר ומסופר סיפורו של הנופל/ת. לעתים, פוגשים בן משפחה שמוסיף נופך אישי. הריצה מתקיימת בצהרי יום הזיכרון, בשעות המיוחדות של בין עצב לשמחה. ההשתתפותללא תשלום, מגיל 15 ומעלה ובאחריות הרצים.
אורך המסלול – 7.5 קמ בשטח ומיועד לרצים המסוגלים לעבור את המסלול. כינוסביום ד‘, גבאייר, 4.5.22, בשעה 15:00, באמפי גולן. הזנקהבשעה 15:30 בדיוק. יש להביא מים, אין נקודות מים לאורך המסלול. מומלץ להגיע עם דגל ישראל. חלקים מהריצה יצולמו.

בית הספרברנקו וייס“, ברמות

לאחרונה, סיימה המועצה האזורית הליך מכרז להפעלת בית הספר התיכון, ביישוב רמות. היציאה למכרז להפעלת בית הספר היא חובה חוקית אותה נדרשת לבצע כל רשות. היציאה למכרז התקיימה לאחר שהמועצה בחנה את כל האפשרויות העומדות בפניה והגיעה לנקודה בה לא ניתן היה לדחות עוד את המהלך. הליך מכרזי דומה מתרחש כל העת ברשויות אחרות, על פי דרישות החוק.

הליך המכרז הנו הליך מקצועי הנעשה על פי פרמטרים של משרד החינוך וחוק חובת המכרזים. את ההליך ליווה צוות מקצועי המורכב מנציגי המועצה האזורית גולן, המועצה המקומית קצרין ומשרד החינוך. ההליך לווה ופוקח על ידי היועצת המשפטית של המועצה האזורית ויועצת משפטית נוספת, שנשכרה לליווי ההליך.

מנהלת ביהס עודכנה על החובה לצאת למכרז מבעוד מועד, במועד היציאה למכרז ועם היוודע התוצאות. בתהליך מכרזי, אין אפשרות חוקית לערב את הצוות, או את ההורים.

עם קבלת תוצאות המכרז, המועצה פרסמה אותן לגורמים הרלוונטיים וקיימה פגישה עם צוות ביהס. המועצה ממשיכה ומלווה את אנשי הצוות ופוגשים בהם בצורה רציפה, להכנת ותיאום המעבר. באותה עת, יצא גם מכתב ראשון להורים שהסביר את התהליך וסיבתו, נתן מידע על הרשת הזוכה ופירט את תהליך המעבר.

ראשי המועצות, סגניהם ומנהלי החינוך במועצות ייפגשו בקרוב עם הורי בית הספר, לבקשתם.

כחלק מהליך המכרז, קיבלה המועצה חוות דעת על המגישים. הרשת שזכתה בהפעלת בית הספר היא רשתטומשין“, שמוכרת כרשת מכובדת וזכתה לחוות דעת טובות מאוד ולאישור משרד החינוך. בתהליך, הועברו למועצה טענות שונות לגבי רשתטומשין“. לאור זה, ביקשה וקיבלה המועצה הבהרות, על מנת לבדוק טענות אלו. ועדת המכרזים בהנחיית שני יועצים משפטיים, הגיעה להחלטה כי רשתטומשיןזכתה ותפעיל את בית הספר.

באופן טבעי, שינוי כזה, המתרחש לאחר שנות פעילות רבות, מעלה חששות לגיטימיים. תחושת איהוודאות של הצוות וההורים ברורה.

מבחינת המועצה, המשימה המרכזית היא הקניית יציבות מקסימלית למערכת החינוכית, מתוך מחויבות לילדים ולצוות. במכרז, הוגדר מראש כי הצוות ואופי הפעילות יישארו ככל הניתן ללא שינוי. (ביהס מחט לנוער בסיכון).

כתוצאה מההליך המכרזי, הליווי הצמוד והשגחה של המועצה, אנו רואים במעבר הזדמנות לצמיחה, לשיפור בעשייה ולהתחדשות חינוכית, בהתאם לדרישות אותן העמידה המועצה במכרז. תנאי העסקת הצוות יישארו כפי שהיו ואולי אף ישתפרו. תלמידי בית הספר יקבלו את אותו שירות חינוכי ואף יותר. המועצה מאמינה ברציפות תפקודית והעשייה תהיה המשכית. טובת התלמידים היא בראש מעייניה.

אנו מאמינים כי זו הזדמנות לצמיחה ופריחה, עבור התלמידים ועבור הצוות ונמשיך ללוות את התהליך.

הרפורמה בחקלאות

אנו ממשיכים לפעול ולהציג את עמדתנו לגופים השונים. גיבשנו צוות פעולה אזורי, הכולל נציגים מהמועצה, “מי גולן“, היחידה החקלאית ונציגי מרכזי משקים. הצוות נפגש עם איש מקצוע שילווה את המהלך כיועץ. השבוע, התקיימה פגישת העדכון השנייה עם חקלאי הגולן ומרכזי המשקים ובה הוצגו ההשלכות הצפויות של הרפורמה על חקלאות הגולן, בהתאם למחקרי שטח שנעשו על ידי גוף אקדמי חיצוני. בנוסף, הצגנו את הפעולות הנדרשות וחזרנו על מחויבותנו לחקלאות הגולן ולחקלאים. אנו נמשיך לעדכן ולפעול למען עתיד החקלאות הגולנית.

סיור לימודי לקהילות עוטף עזה

ביום שני האחרון, יצאו בעלי תפקידים ביישובים לסיור לימודי לעוטף עזה בנושא צמיחת יישובים והיכרות עם הכלי של בנייתבתי אגודהלטובת מטרה זו. הגיעו נציגים מ-15 יישוביםמנהלי קהילות, מרכזי משק, מזכירי ישובים, יושבי ראש הנהלות, חברי ועדות צמיחה דמוגרפית ותכנון.

התחלנו את המסלול בנחל עוז, במרכז המבקרים המקומי, שהיה בעברו הצריף שבו שכן חדר האוכל הישן של הקיבוץ. שמענו על הנחישות של אחיזה בקרקע למרות האתגרים הרבים, איך צומחים מתוך משבר וכיצד מנהיגות קהילתית לוקחת את האחריות ואת הסיכון לטובת הסיכוי לצמיחה מיטבית. יצאנו לסיור בשכונה היפהפייה שנבנתה על ידי הקיבוץ – 31 בתי אגודה, במהלך מתמשך, שתומך בתהליך הצמיחה המתוכנן של הקיבוץ.

היתרון המשמעותי של בניית בתי האגודה הוא בתכנון מבוקר של היישוב את תהליכי הצמיחה ואופי השכונות הנוספות לקהילה. מצאנו שהמודל הזה יכול להיות גם יעיל וחסכוני כלכלית וגם מקדם קהילתיות באופן מובהק. כאשר השכונה מתוכננת כקהילתית ומכוונת לחבר בין אנשים, היא גם מושכת אנשים המחפשים קהילה.

משם, עברנו לקיבוץ הדתי עלומים, שבו למדנו מפי צביקי פורת, מוותיקי הקיבוץ, על החשיבות של דאגה לזהות הקהילתית המקומית באמצעות שימור מבנים ישנים ושימוש בהם לצרכי הקהילה.

לסיום, ביקרנו בכרם שלום, קיבוץ מתחדש, שבשנים האחרונות הפך מקיבוץ של השומר הצעיר לקיבוץ מעורב דתיחילוני. שמענו על ההתמודדויות עם מגורים על הגבול, מול חומת בטון והחייאת יישוב שגווע לאורך השנים והאתגרים. מרכזת הקהילה, גאולה רבי, שיתפה אותנו במאמצים למשוך משפחות נוספות להצטרף ולחבר בין הוותיקים לחדשים בקיבוץ ובין החילונים לדתיים. התרגשנו מהרוח החלוצית וקיבלנו השראה לחיים משותפים.

הסיור היה מרתק ואורגן על ידי אגף קהילה ובעזרתו של פנחס ולרשטיין, פרויקטור משרד השיכון.

אוניברסיטה בגליל

השבוע, השתתפתי בוועידת אצבע הגליל ה-7, לזכרו של אלעד ארליך זל, שהתקיימה במכללה האקדמית תלחי, בהשתתפות שרי ממשלת ישראל, חברי כנסת ואורחים רבים מכל הארץ.

במהלך הוועידה, הצהירה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, כי אוניברסיטת הגליל תקום בגליל המזרחי. כמו כן, חתמו ראשי הרשויות של אשכול גליל מזרחי על ההחלטה לפעול במשותף למען הקמת אוניברסיטה בגליל. נוסח ההחלטה: “ראשי הרשויות בגליל ובגולן מתחייבים לפעול במשותף להקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי. אנו מאמינים כי הקמת האוניברסיטה תהווה נקודת מפנה חשובה ודרמטית, תקדם את הפיתוח הכלכלי ואת הצמיחה הדמוגרפית ושרותי הבריאות באזור. הקמת האוניברסיטה תעמוד בראש סדר היום האזורי ונפעל יחד להגשמת החזון ובכך לחיזוק האזור“.

אני מאמין כי לצד החלטת הממשלה לגולן, הקמת אוניברסיטה באזור תיתן עוד דחיפה משמעותית לתחום האקדמי. אוניברסיטה איכותית תשמור את הצעירים שלנו באזור, תאפשר נוחות למי מאתנו המבקש ללמוד לצד העבודה, תקדם את תחומי התעסוקה השונים ותהווה מנוע צמיחה אזורי נוסף.

ישיבת דירקטוריוןקולחי גולן

השבוע, התקיימה ישיבת הדירקטוריון שלקולחי גולן“. בישיבה, אושרו הדוחות הכספיים השנתיים. ראש המועצה וגזבר המועצה ציינו לשבח את ההתנהלות הכספית שלקולחי גולן“, שמסיימת את החזר ההלוואות ששימשו להקמת מערכות הביוב בין יישובי הגולן והקמת מערכת מטש.

כעת, נערכים בקולחי גולןלקראת פרויקט שיקום תשתיות, במסגרת החלטת הממשלה להכפלת האוכלוסייה בגולן. “קולחי גולןתעמיד ממקורותיה (מכספי אגרת שיקום והיטלים) 50 מיליון שח להשלמת התכנית, מול מענק מדינה בסך 75 מיליון שח. בהיבט זה, החלטת הממשלה לגולן צפויה לשפר את השירותים הקיימים לתושבים ולאפשר קליטת אוכלוסייה חדשה ללא הכבדה על המערכת.

גאווה גולנית

סגן אורי מזור, מהיישוב רמותמצטיין חטיבה 7! אורי הוא תלמיד המחזור הראשון של ביהסמצפה גולןובנה של סגנית המנהלת, סיגל מזור ובוגר ביהס התיכוןנופי גולן“.

גאים בך, אורי!

נדב אורבך, תושב גשור ובן חיספין, הוא מצטיין אלוף פיקוד צפון במערך המילואים. נדב משרת במסירות נאמנה בגדוד שריון 9212, בחטיבה 205.

גאים בך, נדב!

פסטיבלארץ הגולן” – תכף מתחילים!

פסטיבלארץ הגולןהשני יוצא לדרך ויתקיים בחודשים מאי ויוני. הפסטיבל יכלול אירועי תרבות, בתים פתוחים, טיולים מודרכים, סדנאות, מרכזי מבקרים מארחים, מסיבות קונספט, אירועי יין, קטיף דובדבן ופירות יער, אירועים חקלאיים ועוד.

בנוסף, הוצאנוקול קוראבו אנו מזמינים תיירנים ותושבים לשלוח אלינו פעילות רלוונטית שתתקיים בזמן הפסטיבל. הפעילות תקבל פרסום וקידום באתר הפסטיבל, בתכנייה ובפלטפורמות פרסום העומדות לרשותנו.

את החומרים ניתן להזין בלינק שנשלח על ידי צוות התיירות. מועד אחרון להגשת חומרים – 1.5, יום ראשון, עד השעה 12:00.

במידה והלינק לא הגיע אליכם, או נדרשת לכם עזרה, אנא התקשרו אל אביטל בטלפון  04-6851006, או במייל Tour@megolan.org.il

נערכים בשגרה מוכנים בחירום

מכלול ההנדסה התאמן השבוע בתרחיש רעידת אדמה. גורמי המועצה, בשילוב אנשי פיקוד העורף, “פגשואת התרחיש ופעלו כפי שהיו פועלים באירוע אמת. בסיום הפעילות, ניתחו את התרחיש והמוכנות, בנקודות לשימור ונקודות לשיפור. התרגיל הוא חלק מסדרת תרגולים בשגרה המסייעים לשמור על הכשירות והמוכנות לחירום.

מילות פרידה – מיכל נאור יוצאת לפנסיה

מיכל מסיימת את תפקידה כמנהלת יחידת הבריאות, לאחר שנים רבות במועצה. מיכל מתגוררת ביישוב בני יהודה, נשואה, אימא לשלושה וסבתא לנכדים. מיכל החלה את עבודתה באגף הייעוץ והטיפול, כפיזיותרפיסטית התפתחותית ועם הזמן, לקחה על עצמה את ניהול יחידת הבריאות הרשותית. בהמשך, רכשה ידע נוסף בהדרכת הורים ועוד.

חזונה של מיכל היה לחבר את המועצה לרשת ערים בריאות, פרויקט לשיפור איכות החיים של התושבים. הפרויקט, הממומן באמצעותקולות קוראים“, בשםאפשרי בריא“, הוא חלק מתכנית ערים בריאות. לאורך השנים, הצליחה מיכל לגייס כספים באמצעותקולות קוראיםשמימנו את פעילויות הבריאות, באמצעות תכניתאפשרי בריאלתחומי הוותיקים, לילדי הגנים, בתי הספר, לתחום הספורט ופעילויות המרכז הקהילתי בחוגי אחר הצהריים.

מיכל משמשת בהתנדבות כיור הסניף האזורי של האגודה למלחמה בסרטן ותמשיך לעשות זאת בהתנדבות, לפחות בתקופה הקרובה. ההתמדה, האהבה לתחום הבריאות והנחישות לאורך הדרך הפכו את מיכל למשמעותית בתחום הבריאות.

אנו מאחלים למיכל הצלחה ביציאה לפנסיה, מנוחה והנאה! וגם איחולי הצלחה למחליף.

פרויקט חלוקת מזון למשפחות בגולן לענ משה ואילון הורביץ זל

סמר אילון יעקב הורביץ זל נפל בפעילות מבצעית בליל חורף סוער, ביבשבט תשסד, 2.2.2004, בתאונת אימונים, במהלך תרגיל משולב של השריון, בצפון הגולן.

אביו, משה הורביץ זל, החליט לחזק ולהעצים את פעילות החסד שעשה ממילא: “אחרי שאילון נהרג, החלטנו שנתחיל במעשים של נתינה באופן מסודר. התחלנו לקנות מצרכי מזון לראש השנה ולחלק למשפחות שזקוקות“.  

מאז, מפעילה המשפחה, בעזרת אנשים רבים וטובים, מפעל חסד שהלך וגדל עם השנים. לפני בדיוק חמש שנים, נפטר מוישה הורביץ ולא היה ספק שמפעל החסד יוקדש גם לזכרו.

הסלים מחולקים בחגים ומדובר במנות גדולות משמעותית משאר מפעלי החסד בארץ, כך שהמצרכים מאפשרים להכין ארוחות חג מלאות.

בשנים האחרונות, ובעיקר עקב הקורונה, הביקוש עולה וכואב שלא ניתן לענות על כל הצרכים. אנחנו כבר מחלקים פי 1.5 ממספר החבילות שחילקנו בעבר ועדיין לא מצליחים לסייע לכולם. אם בעבר דובר על כמה עשרות אלפי שקלים לפרויקט, היום מדובר כבר על 150,000 שח ויותר. התרומות והנושא הכספי מנוהלים על ידי עמותת בית הכנסת של מושב נוב ומוכרים לפי סעיף 46. אנחנו נרגשים מההירתמות העצומה של תושבי הגולן כל פעם מחדשתורמי הכספים, תורמי המצרכים, נהגי החלוקה הרביםאלו המגיעים לסייע באריזות, רבני ובעלי התפקידים ביישובים ובעלי התפקידים בפרויקט, המרכזים את הצרכים בצורה רגישה ודיסקרטית. כמובן, שאין מילים להודות למוישה זל ולמינדי, על המפעל החשוב הזה ולכל המשפחה המורחבת (הורביץ, לובינר, דוד). נשמח שעוד תושבים, מהגולן ומחוצה לו, יכירו את המפעל הזה ויסייעו לנו להצליח להגיע לכל משפחה נצרכת.

ניתן לעקוב באמצעות דף הפייסבוק (חלוקת מזון למשפחות בגולן לענ משה ואילון הורביץ זל), שם מפורסמים עדכונים בנוגע לצורך בתרומות, למועדי האריזה ולהתרשם מהתמונות והתיעוד בשטח.

לתרומות: בהעברה בנקאיתבית כנסת נוב, בנק 12, סניף 550, חשבון 080562, יש לצייןעבור מזון“, או בפייבוקס/ביט – 052-9214192

בתודה גדולה, צוות הפרויקט

חברים שהלכו מאתנו

עמי יהושע סלומון, תושב בני יהודה, בן 58, שנפטר השבוע, היה אדם אהוב ובעל לב זהב.

עמי, ששירת כחובש מוטס והציל חיים רבים עוד בחייו, לא פסק מלהציל חיים גם במותו. עם קביעת פטירתו של עמי, החליטה אשתו איריס, יחד עם בני משפחתו, לתרום את איבריו. הלב, הכליות, הריאה, הקרניות, הכבדכל אחד מהם הציל אדם וכל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו.

כולם מדברים על מה התרומה נותנת לאחר, אבל לא מספיק מדברים על מה זה נותן לנו, המשפחה. זה כל כך ממלא ומחזק לדעת שעמי עוד פה אתנו וממשיך בכל שנייה לעזור לכל כך הרבה אנשים“, אומרת איריס.

עמי היה אדם של נתינה ואכפתיות, כמו בחייו, כך גם במותו.

כואבים את מותך ומחבקים חיבוק גדול את איריס.

בית בני יהודה

איקה נס איקה היה ממקימי רמת מגשימים והתגורר בה עם משפחתו. איקה היה אב לשישה, סבא לנכדים ונינים רבים. בן 78 במותו. איקה שימש בתפקידי ניהול משמעותיים בגולן ומחוצה לו. היה חבר הנהלות ביישובים שונים וביניהם כמובן רמת מגשימים, בה כיהן כיור וגזבר האגודה החקלאית. בגולן, שימש כמנכלפירות גולןוכחבר הנהלה במלוןכינר“, בחברה הכלכלית גולן, במדרשת הגולן, במיצי קשת“, בפירות גולןועוד. חבריו מספרים על איש חרוץ, נעים הליכות, ישר וערכי. כאשר עבד בתנובה“, כמנהל מחלקת הפרי, היה יוצא מביתו אל המרכז, כל יום, בשעה 03:45 ומקדים עובדים רבים שהתגוררו קרוב ממנו. איקה שימש כיור המועצה הדתית רמת הגולן במשך טוב שנים (2004-2021).

נוח על משכבך בשלום

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?