משולחן המועצה האזורית גולן

החגיגה הגולנית שליום הגולןהייתה הצלחה כבירה עם יותר מ-5000  איש שהשתתפו בתיירות גולן מכוונים חזק לקהל חדש מארצות הברית ילדי הגנים של אורטל ואלוני הבשן נפגשו לפעילות משותפת שמראה שתמיד אפשר גם אחרת תופעה חדשה ומכוערת של השחתת אתרי תיירות בגולן ועדכונים נוספים על פרויקט שיפוץ אנדרטאות מלחמת יום כיפור


תגיד לי מי לא היה?

אומרים שפעם שלישית היא חזקה ואם לשפוט לפי מה שהיה פה ביום חמישי שעבר, כשחגגנו את יום הגולן (בפעם השלישית), אז האמרה הזו חדמשמעית. החגיגה הגולנית  שליום הגולןהפכה לקבועה. השנה, נרשם מספר של כחמשת אלפים איש, שהשתתפו ביום המיוחד הזה שקרם עור וגידים בשיתוף פעולה בין המחלקות השונות במועצה האזורית גולן, בהובלת אגף התרבות, במרכז הקהילתי גולן ובתמיכת גופים כמו מכללת תלחי, קקל, מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט.

בשעה 16:00, נפתחו השערים ותושבי הגולן החלו לזרום למתחםצנוברשלבש חג עם פינות ישיבה, פופים, אזורי מנוחה צבעוניים ומזמינים, דוכני מזון ומשקאות ומתוקים.

בהאנגר המקורה, התקיים יריד הספרים הגולני, בו נמכרו ספרים ידשנייה בחמישה שח בלבד. בעבר, התקיימו ירידים נפרדים בספריות האשכולות ולפני שלוש שנים, התאחדו כולם ליריד אחד גדול. בשנתיים האחרונות, הצטרפה ליריד גם ספריית קצרין. במתחם הספריות, היו גם מתקני הפעלה לילדים ולנוער, פינות איפור וקליעת צמות, יריד של אומני הגולן וכן סופרים מהגולן שהציגו את ספריהם למכירה.

בסטודיו, התקיימה הופעה של בית הספר למחול של אשכולאופקובמתחם המוצלל שבחוץ, נערכו סדנאות יצירה לילדים וגם למבוגרים. הרוח הנעימה השרתה אווירה נינוחה ועם המוזיקה ברקע, כל מי שרצה בחר על מה לעבוד וצלל לתוך העשייה.

סמוך למתחם הסדנאות, הוקמהבמת הגולן“, עליה הופיעו חבורת הזמרקול ברמה“, בניצוחה של אירית ישראלי והתאומים איתן ושמעון גנירם. ההרכב המוזיקלי של נוער הגולן הופיע גם הוא, בהובלתו של עמי נגר, מרמת מגשימים.

לקראת ערב, כשהמתחמים השונים החלו להיסגר, התכנסו כולם ליד הבמה המרכזית להפעלת תופים המונית, שמִגנטה אליה את הקהל שהפך לשותף פעיל בהופעה. את האירוע המרכזי הינחו מנהלת אגף התרבות במרכז הקהילתי, יהודית קלנרמזרחי, עם מנהל אגף ההנדסה והתכנון של המועצה, מולי שפיגל. מעל הבמה, הוקרנו סרטונים של הופעת חבורת הזמרקול ברמהעם ילדי צמיד וכן סרטון
תודה על השאלה“, שבו השתתפו תושבים שונים מהגולן.

לבסוף, הגיע הרגע שכולם חיכו לו, כשבניה ברבי, עלה על הבמה והעניק לכולנו הופעה מקפיצה, מלאת אנרגיות ומושקעת מכל הלב. הקהל לא נותר אדיש וקשה היה למצוא מישהו שנותר לעמוד במקום.

אין ספק שחגיגה שכזאת יש רק פעם בשנה. לנו לא נותר אלא לחכות ולצפות למה יהיה פה ביום הגולןה-4 .

אפשר גם אחרת

תכניתמקוֹמי“, תכנית המנהיגות של משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הוקמה במטרה לחזק מנהיגות מקומית צעירה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. התכנית פועלת במועצה האזורית גולן באמצעות חברתדרומה צפונהתיקון עולם“, מיסודה של הסוכנות היהודית.

לאחרונה, התקיים מפגש בין הילדים העולים לכיתה אמקיבוץ אורטל וילדי אלוני הבשן.

לאחר המפגש המרגש, כתבה הגננת לאה גולודיאץ, מגןהאלה“, בקצרין: “הילדים התרגשו להכיר אחד את השנייה, לשחק ולהכין יחד שוקולד. היה מרגש לראות ילדים משני יישובים שונים, ובה בעת כל כך דומים, יושבים יחד ומשחקים מבלי לעשות מהאירוע עניין גדול מהשאלה מי דתי ומי לא. אורטל ואלוני הבשן הם יישובים קרובים יחסית ומפגש כזה מזכיר כמה המון יש לנו במשותף. אם רק נאחד כוחות, ניצור יחד הזדמנויות נהדרות, כמו היכרות הדדית בין הילדים שלנו. כי במקום שבו יש אהבה, אין מקום לשנאת חינם. כולנו אחים וכולנו רוצים מקום טוב לגדל בו את הילדים שלנו“.

מגלים את הגולן לעולם

במסגרת המאמצים להגדיל את נפח הלינות בגולן של התיירות הנכנסת לישראל, החלו באגף התיירות לעבוד עם עומר אשל, לשעבר קונסול תיירות של ישראל, תושב הגולן בהווה ומומחה לתיירות נוצרית בישראל.

לאחרונה, יצא עומר למסע שיווק של אתרי התיירות הגולניים, ברחבי ארהב. בין השאר, קיים עומר 12 הרצאות בכל רחבי ארהב, מטקסס והמיד ווסט ועד לגבול החוף המזרחי. בהרצאות, חשף עומר בפני הבאים אתרים חשובים לתיירות הדתית הנכנסת לישראל, כמו בניאס, גמלא, סוסיתא ומגדוליה.

הגולן יוצג גם ביריד התיירות הגדול באינדיאנפוליס, שמביא אליו מדי שנה מאות אלפי מבקרים, המתעניינים בחידושים בתחום התיירות הדתיתנוצרית. כמו כן עומר התראיין בתכניות רדיו בהן סיפר על אתרי המורשת חשובים לנצרות הנמצאים בגולן, על החפירות החדשות באתר סוסיתא ועוד. עשייה זו, לצד פעולות נוספות ועקביות, עתידות להעביר לינות של קבוצות אוונגליות מאזור טבריה לגולן. לינות כאלה הוזמנו כבר לכמה וכמה קבוצות, כבר לחודש אוקטובר הקרוב לאתרים במרכז ודרום הגולן. התקווה היא שככל שמגמה זו תלך ותתעצם, התיירות הנכנסת תביא הכנסות חדשות לאזור, באמצעות צריכת שירותים שונים.

אות הוקרה מנשיא המדינה להילה נוקד

הילה נוקד, רכזת חינוך מיוחד ומורת שילוב בביהסגולן“, שבחיספין, קיבלה מידיו של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, את אות ההוקרה של משרד החינוך וקרןאתנהלצוותי החינוך המיוחד. הטקס התקיים ביום רביעי השבוע בבית הנשיא במעמד שר החינוך, אורנה קונקול, המפקחת על החינוך המיוחד ומכובדים רבים. ישר כוח לביס גולן, למנהל יצחק פריש ולצוות החינוך המיוחד בבית הספר. תודה למפקחת אורנה קנקול וליהודית זלצמן מנהלת תחום החינוך המיוחד במועצה. גאווה גדולה לכולנו.

השחתת אתרי תיירות בגולן

לצערנו, אני עדים לאחרונה לוונדליזם חסר תקדים באתרי תיירות שונים בגולן. מדובר, בין השאר, בשלטים שמושחתים, ניתוץ של שולחנות פיקניק ונזקים לתשתיות תיירותיות. אגף התיירות משקיע משאבים ומאמצים רבים בתחזוקה ובתיקון הנזקים הרבים, לרווחת המטיילים בגולן.

הופה, הופה היי

ביום שישי הבא, 30.6.2023, יתקיים פסטיבלבש ה-2, באלוני הבשן. הפסטיבלבש הוא יריד למשפחות שנולד בשנה שעברה, ביוזמת צעירים מאלוני הבשן, בשיתוף פעולה עם המרכז הקהילתי אשכולאל על“, מחלקתעיינותומרכז הצעירים גולן.

השנה, ייהנו הבאים מהפעלות וסדנאות לכל המשפחה, דוכנים של תוצרת מקומית, קבלת שבת גולנית וכן הופעת מחווה לתכנית הטלוויזיה המיתולוגיתהופה הייולזמר יגאל בשן זל. את ההופעה יובילו אהרון פררה ואבי דור. האירוע יתקיים בגן הצליל והרוח“. פתיחת שערים ב-12:00, ההופעה תתחיל בשעה 14:00. הכניסה חופשית.

קהילה בשעת חירום

השבוע, הסתיים קורס הכשרה ייחודי ליור צוותי החירום היישוביים (צחי), בתחום ניהול קהילה בזמן חירום. בקורס, השתתפו 30 יורי צחי, 11 מתוכם מיישובי הגולן. הקורס עסק במאפיינים של מצבי חירום ואסון, נוהלי תגובה, ביצוע הערכות מצב, התמודדות עם מצבי לחץ, זיהוי משאבים ועוד. יחודו של הקורס הוא בשיתוף יורי צחי ממועצות שכנות, מה שמגביר את הלמידה ההדדית ושיתוף הפעולה ברמה האזורית. תודה למרכז חוסן גליל מזרחי, על קורס אזורי מקצועי ומלמד. מרכז חוסן גולן ממשיך בעשייה בתחום מוכנות לחירום ובניית חוסן אישי ואזורי.

שיפוץ אנדרטאות כוח טייגרוהארז והתאנה

עקב עבודות תשתית ובינוי, הנערכות במסגרת פרויקט שיקום אנדרטאות מלחמת יוהכ בגולן, לא תתאפשר הגישה לאנדרטתכוח טייגרואנדרטתהארז והתאנה“, בין התאריכים 19.6-3.7. שתי האנדרטאות ממוקמות לצד כביש 98, כשני קמ צפונית לאלוני הבשן. שני האתרים גודרו והגישה אליהם נחסמה למען שמירת ביטחון העוברים בדרך. אנא, הימנעו מכניסה או עקיפת הגדרות, עד לפרסום הודעה נוספת על פתיחה מחודשת של שני האתרים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?