משולחן המועצה האזורית גולן

חקלאי הגולן לוקחים את נושא השיווק הישיר לצרכנים ברצינות * בקולחי גולןמשקמים תשתיות ביישובים ובמקביל נערכים להפיכת החברה לספקית מים רביישובית * תלמידי בית החינוךשורשיםארחו את נורית הירש לערב שירים ליום ירושלים * בגנים בגולן לומדים על קהילות שונות ביישובים ומגלים חברים חדשים וביחידת החילוץ גולן נערכים לקיץ חם של חילוצים ומקווים להתבדות 


מהמשטח למטבח

לפני כשנה וחצי, הקימה היחידה החקלאית, יחד עם הגוינט ומשרד החקלאות, קורס ייחודי לחקלאי הגולן בתחום השיווק הישיר. בקורס השתתפו חקלאים מכל הסוגים, שהפכו עם הזמן לקהילה פעילה ותוססת. שניים מהמשתתפים, בני הזוג אלה שלומקוביץ ואביב שעל, לקחו את העניין שלב אחד גבוה יותר והחליטו ליזום ולהקים פתרון טכנולוגי שיסייע לחקלאים בשיווק הישיר.

אלה ואביב המציאו את BuyBunch””, אפליקציה הנותנת מענה מקיף לכל אתגרי השיווק והמכירה הישירה של החקלאים ובכך הופכת את העברת התוצרת החקלאית אל הצרכנים לקלה וזולה לכולם. האפליקציה החדשה הוגשה לתחרות המיזמים של התנועה הקיבוצית – “המיזמתוןואנו מאחלים להם ולכל חקלאי הגולן המשך הצלחה רבה.

שיקום תשתיות ביוב

במסגרת שיקום תשתיות ביוב ביישובי הגולן, חברתקולחי גולןנמצאת בימים אלו בביצוע פרויקטים במושב רמות ובקיבוץ מבוא חמה.

ברמות, הפרויקט נמצא בשלבי סיום. בשל צפיפות התשתיות במושב, חלקים נרחבים של השיקום נעשו בטכנולוגיה מתקדמת בה מוחדר מקדח לקו הביוב הקיים לשם ריסוקו, במקביל למשיכת קו פוליאתילן חדש במקומו. מדובר בטיפולכירורגיהמבטיח כי תשתיות סמוכות, כמו כבישים, מדרכות ונוי לא ייפגעו.

במבוא חמה, פרויקט השיקום נעשה כחלק מפרויקט שיקום רחב יותר, הכולל גם שיקום מערכות חשמל, מים, גז ושבילים. מדובר בפרויקט מורכב שיימשך לאורך תקופה.

מנכלקולחי גולן“, רוני זיגלר, אומר כי החברה נערכת לקראת כניסה ליישובים נוספים, מיד לאחר אישור תקציב המדינה ואישור התכניות בוועדת השיפוט הציבורית של רשות המים. כמובן שהכול בכפוף ליכולות הכספיות והתזרים, על מנת שלא להיכנס להתחייבויות נוספות.

ספק מים כפרי רביישובי

רשות המים הארצית מובילה מזה זמן מהלך להעברת הטיפול במי השתייה מהמועצות האזוריות לחברות עירוניות, דוגמתקולחי גולן“. הסיבה למהלך נעוץ בקושי לפקח על מספר רב של אגודות.

נכון להיוםקולחי גולןמטפלת במי השתייה של חמישה יישובים בלבד בגולן: בני יהודה, חיספין, קלע, רמת טראמפ ונמרוד. ביישובים אלה, “קולחי גולןפועלת כקבלן של המועצה ומחייבת את המועצה בגין הוצאות הטיפול במים.

לאחרונה הוצגה בדירקטוריוןקולחי גולןתכנית הכוללת סימולציה כלכלית להעברת יישובים נוספים לאחריות החברה בתחום המים, כך שקולחי גולןתהפוך לספק רביישובי. הסוכריהשטמונה במהלך היא יכולתה שלקולחי גולןלקנות את המים בתעריף מועדף, מה שיותיר תקציב פנוי לשיקום מערכות המים ולרכישת ציוד לחירום.

המעבר של יישובים נוספים לאחריותקולחי גולןתיעשה בצורה הדרגתית, כאשר בעתיד קיימת היתכנות לאפשרות בהקולחי גולןתספק מים גם למחנות צהל בגולן, בנוסף לטיפול בביוב, שמתקיים כבר היום.

ביקור שכנים

רים עמשא, מורה לערבית בבית החינוךשורשים“, החליטה להרים פרויקט מיוחד עבור תלמידיה בכיתה וובשבוע שעבר, הביאה אותם לביקור בבוקעתא, הכפר בו היא מתגוררת. את התלמידים קיבל ראש מועצת בוקעתא, עבאס אבו עואד, שבירך את התלמידים וליווה אותם בסיור מיוחד בכפר. לסיור נלוו גם נציגים של מועצת הנוער והתלמידים בבוקעתא, בהובלת נורא עבד אלולי, מנהלת יחידת הנוער. פגשנו גם את דינא אבו שאהין, רכזת החוגים ואת יארא אבו עואד, מנהלת מרכז הצעירים.

התלמידים הגיעו לבית הספר בבוקעתא, שם קיבל את פניהם מנהל בית הספר, פרחאן אבו שבלי, שהסביר לילדים על בית הספר והדריך אותם במקום. בהמשך, הגיעו התלמידים למבנה מועצת הנוער, שם נטלו חלק בפעילות ושיח משותף עם תלמידים מבוקעתא. המפגש אִפשר לתלמידישורשיםלהכיר חברים חדשים וכן לתרגל את הערבית שלמדו בכיתה. את יום הסיור חתמנו בביקור בעמק הבכא, שם הדריך אותנו לוטפי אבו שבלי, קבט המועצה המקומית בוקעתא.

סיור זה הוא פתח להמשך מפגשים בסימן חינוך לחיים משותפים. תודה גם למחנכי כיתות ובשורשים“: שני, טליה ליאור ועינה, על השותפות וליווי התלמידים.

המחלצים

בשבוע שעבר, יצאו חברי צוות הטגח (טיפוס גלישה וחילוץ), מיחידת חילוץ גולן, להשתלמות לשם שמירה על כשירות. ההשתלמות נמשכה שלושה ימים, בהם החברה  פרסו חבלים על מצוקים, גלשו, טיפסו וחילצו האחד את השני בחום כבד.

תודה לחיילי מדור טגח של ביהס ללוחמה בטרור, המלווים ומדריכים את צוות החילוץ כבר שנים רבות ושגם הפעם העבירו את ההשתלמות.

ללכת שבי אחרייך

בבית החינוךשורשים“, התכנסו לרגל יום ירושלים, לערב מרגש של שירה עם כלת פרס ישראל, הפזמונאית והמלחינה נורית הירש.

הילדים למדו את שיריה של נורית הירש תקופה ארוכה לפני האירוע. הם גם למדו על דמותה של נורית ועל הנסיבות בהן חוברו חלק מהשירים.

בערב האירוע ישבנו יחד: תלמידים, הורים ואפילו סבים וסבתות שבאו במיוחד, כדי לשיר ולהתחבר. היה זה אירוע קהילתי נוסף של קהילתשורשיםשאִפשר לכולם לחוש את הקסם המיוחד הטמון בבית החינוך המיוחד הזה.

בשביל היער

תלמידי שכבה ג‘, משבעה בתי ספר יסודיים בגולן, יצאו ליום שיא גולני, בנושא טבע וסביבה, שהחל ביער קקל שבחניון דליות. אחרי ארוחת בוקר, יצאו התלמידים לסיור בשביל הסובב את היער. בתחנות לאורך המסלול, הם פגשו את מדריכי רשות הטבע והגנים שהעבירו להם תכנים על הגולן, התפתחות היישובים והטבע הגולני.

מדריכי הקקל ורשות הטבע והגנים הפעילו את התלמידים בתחנות בצורה קלילה ומשעשעת. בתחנות למדו התלמידים על הנזק שנגרם למגוון המינים, בעלי חיים וצמחים כאחד, כתוצאה מהרס הסביבה. ההדרכה עסקה גם במה התלמידים יכולים לעשות בכדי לשנות את המצב. פוחלץ של נשר שעבר בין הקבוצות משך תשומת לב רבה.

זוג שחקנים שהצטרפו במהלך היום, הציגו את נושא חשיבות הניקיון והשמירה על היערות והשטחים הפתוחים. בימים שלאחר מכן, סיפרו מחנכי הכיתות על הנאתם הרבה של התלמידים והחמיאו על החשיבה וההכנה הרצינית של הפעילות. תודה לבתי הספר שלקחו חלק ביום זה, למרכז החינוך וההסברה גולן, לרשות הטבע והגנים, לקקל, לאגף החינוך, ליחידה הסביבתית, למחלקת הביטחון של המועצה, למחלקת התחבורה, לנהגים ולמאבטחים.

הילד הזה הוא גם אני

זהות יהודיתישראלית בגניםהיא תכנית משותפות שלעיינותיהדות ישראליתשבמרכז הקהילתי גולן, יחד עם מחלקת הגיל הרך באגף החינוך במועצה. מטרת התכנית היא ליצור חיבור של ילדי הגנים למרחב הגולני, הכולל אורחות חיים שונים וקהילות מגוונות ובמקביל, לחזק אצל הילדים את השייכות לקהילה ממנה הם באים.

ילדים הפתוחים לתרבויות שונות גדלים להיות מבוגרים המסוגלים לקבל את השונה והאחר, תוך קבלה ונתינה; וכל זה, לצד ביטחון בזהות האישית והקהילתית. כך מייצרים חוסן קהילתי בגולן.

בתכנית משתתפים ילדים מגנים דתיים וחילונים בגולן, הנפגשים לפעילות משותפת.

אילה ארצי, גננת בגןחרמוןבמרום גולן, מספרת על הביקור בגןכלניתשבאלוני הבשן:

היה נפלא. תכננו עם הילדים את הביקור. שמנו דגש על מפגש אישי. ילדי אלבש ביקשו לצייר ציור אישי לילד ממרום גולן וכך כל ילד חיכה לפגוש את החבר, שלו צייר את הציור וכבר נרקמו קשרים אישיים. ילדי מרום גולן ביקרו בבית הכנסת, ראו את ספרי התורה ונפגשו עם חיים חוטר. דיברנו קצת על הדומה והשונה בין היישובים, והילדים מצאו הרבה מן המשותף. לאחר מכן התקיימה פעילות חופשית בגן. היה נהדר לראות את השיח שנוצר ואת החברויות החדשות. הייתה אווירה נהדרת ובשיחת הסיכום הילדים אמרו שקשה להם להיפרד. תודה ענקית על הזכות“.

לימור אבוטבול, גננת בגןאלוןבקלע אלון, סיפרה על המפגש עם גןקשתמרמת טראמפ, שהתקיים במעיינות עדן: “הגענו מוקדם ואכלנו ארוחת בוקר משותפת. הילדים שיחקו יחד משחקים בטבע. חיפשנו אוצרות, הכנו רפסודות מעלי אקליפטוס, שכשכנו רגליים במים הצוננים וקינחנו בקרטיבים. חוויה נהדרת. תודה לכולם“.

בהזדמנות זו נבקש להודות למורדי, מנהל אגף התחבורה, שטרח רבות להוצאת התכנית לפועל.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?