משולחן המועצה האזורית גולן

חנוכה זה חורף והמועצה נערכת לימי השלג שיגיעו בהמשך כנס ההוקרה לצוותי החוסן בגולןהזדמנות להודות לאלו שזמינים עבורנו כשמשבר מופיע החינוך המדעי בגולן עולה כיתה עם אישור העברת התקציב ממשרד המדע צוותי צחי תרגלו תרחיש של רעש אדמה בגולן מפגש עם תושבים על קפה, הפעם בקיבוץ אלרום קבוצת הכדורשת נשים של הגולן כובשת יעד מדהים ועוד


בעוד קצת יותר משבוע, נדליק נר ראשון של חנוכה. הדוכנים במאפיות כבר עמוסים בסופגניות. חנוכיות, נרות ומטבעות שוקולד מביטים אלינו ממדפי הסופרמרקט ובחוץ העננים ממטירים גשם, עם קור חודר עצמות בלילות. התיאורים הללו מתכתבים עם ההיערכות שהתקיימה השבוע במועצה לקראת ימי שלג, שיגיעו אלינו בהמשך. הענקנו דגש לנושא תפעול מערכת החינוך בעת אירוע שלג וכן לחניוני שלג שיוכשרו למשימה של קליטת מטיילים ויצמצמו את התופעה של עצירות כלי רכב לצד הצירים, תוך סיכון חיים.

השבוע, התקיימה חתימת ההסכם עם משרד המדע על תקצוב החינוך המדעי בגולן, לשנת 2023. החתימה אפשרה לנו לצאת מיד לביצוע והגשמת חלומות בתחום זה, מה שעתיד להציב את החינוך המדעי בגולן בצמרת הישראלית. השבוע גם התכנסו המתנדבים ונציגי צוותי החוסן של שתי המועצות בגולן לערב הוקרה מיוחד על עשייה שמשפיעה לטובה על כולנו. על כל אלה ועוד בשורות הבאות.

ובמקום הראשוןיחידת הצעירים גולן!

ממש עם סגירת הגיליון הגיעה אלינו הידיעה על זכייתה של יחידת הצעירים גולן בתואריחידת צעירים מצטיינתבתחום מעורבות חברתית לשנת 2022. ההכרזה התקיימה ביום רביעי ביריד MUNIEXPO 2022  בגני התערוכה בתא . הפרס הוענק ליחידת הצעירים גולן במעמד אביגדור יצחקי יור מפעל הפיס,  חיים ביבס יור מרכז השלטון המקומי ומרים פרץ יור ועדת הפרס. ברכות ליחידת הצעירים שלנו ובמיוחד למי שמפתחים את תחום הצעירים בגולן: ניר נחמיה, דניאל איפלן, שיר סיץ, שגיא סמרגון והגדולה מכולם: טל צרפתי האגדית. אין עליכם בעולם!

כנס הוקרה לצוותי החוסן בגולן

כנס הוקרה ולמידה של פעילי מרכז חוסן גולן קצרין התקיים השבוע במרכזצנובר“. לכנס הגיעו מעל 250 איש שנהנו מהרצאות מרתקות של אוהד חמו, כתב N12 לענייני ערבים ויהודית כץ, יועצת, מאמנת ומרצה בתחום הפסיכולוגיה החיובית. את הערב כיבדו בנוכחותם ראשי המועצות, דימי אפרצב וחיים רוקח, מנהלות המחלקות לשירותים חברתיים, אביטל פלכטמן ורחל מועטי, עובדי המועצות ונציגי משרד הרווחה והביטחון החברתי.

ליאת, מנהלת מרכז חוסן גולן, סיפרה בכנס על הנסיבות שהובילו להקמתו של מרכז חוסן גולן לפני שמונה שנים בסיוע משרד הרווחה, וכן על ההתפתחות וההתחדשות של המרכז לאורך השנים. הוזכרה תרומתם של המתנדבים בקהילות ופעילי צחי שנותנים מענה בזמן משבר וחירום. מרכז חוסן גולן מקדם גם את פעילותן של הוועדות לעזרה הדדית ביישובים המסייעות לפרט בזמני קושי ומשבר. בשנה האחרונה הוקמו גם צוותי מוגנות ביישובים שתפקידם למנוע עד כמה שניתן פגיעות מיניות. בנוסף הן מהוות כתובת במקרה של פגיעה.

בכנס ציינו גם עשור להקמתמרכז גישור גולן“. המרכז הוקם באמצעות פעילים שבנחישות ובמסירות הקימו מרכז שנותן מענה פרטני וקהילתי למחלוקות וסכסוכים, וכן פותח בימים אלה שירות חדש בתחום גישור ביןדורי והורשה. בדבריה הודתה ליאת לצוות הקהילתי באגף הייעוץ והטיפול במועצה האזורית גולן ובהם: אורןרכז צחי, זאבהרכזת פרט ומשפחה, אביברכזת מתנדבים, מאוררכז בריאות ורוניהעובדת השכונתית.

אביטל, מנהלת מרכז חוסן קצרין, שיתפה גם היא על הקמת מרכז חוסן קצרין, שאף הוא הוקם בזכות תקצוב משרד הרווחה ופועל תחת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה המקומית. מרכז חוסן קצרין עוסק בפיתוח עבודת הצוותים בתוך הרשות, בשיתוף פעילים מתוך הקהילה לקידום מענים בתחום חוסן במעגלים האישיים, המשפחתיים והקהילתיים. העבודה במרכז כוללת סדנאות, פיתוח תחום ההתנדבות וצוותי צחש, בהובלת חיים אלטיט, רכז ההתנדבות הרשותי ומעיין אונגר, עוס התנדבות. המרכז פועל גם בתחום הקמת צוות מוגנות, בניית מערכי חוסן חינוך, הפעלת פעילות חוסן בשכונות ועוד. כל הפעילויות נעשות בשותפות מלאה עם מחלקת החינוך, קבט, ביטחון רשותי, המתנס ומרכז הצעירים. כמובן שהפעילים הנם בלב העשייה וכל מי שמעוניין, הוזמן להצטרף ולעבות את המערך ולהיות שותף.

שני מרכזי החוסן, קצרין וגולן, מייצרים ממשקים שונים לאורך השנה בפעילויות שונות, מתוך הקניית חשיבות ומשמעות לעשיה האזורית המשותפת והמבורכת.

לשמחתנו, גם התגובות על כנס ההוקרה היו חמות ומפרגנות. בין השאר כתבה אחת המשתתפות: “תודה על ערב נפלא עם שתי הרצאות מדהימות. הורגש שנעשה מאמץ לפנק ולתת תחושה של הוקרה ותודה“. משתתף אחר כתב: “רציתי לומר שהכנס אתמול היו מושקע ומקסים עם הרצאות מעולות. תודה לכם על המחשבה, הארגון והפרגון“.

החינוך המדעי בגולן עולה כיתה

השבוע נחתם בשעה טובה ההסכם בין משרד המדע למועצה האזורית על תקציב 2023 בתחום החינוך המדעי. מדובר בהסכם משמעותי שכבר יצא לביצוע באמצעותמכון שמיר למחקר“, שבשנת הלימודים הקרובה יפעיל את תוכנית החינוך המדעי בבתי הספר בקצרין ובגולן. בנוסף הושקה תכנית מרכזי החדשנות בגולן של משרד החינוך. המועצה מקימה בימים אלו שני מרכזי חדשנות בבתי הספרמצפה גולןואביטל“. מרכזי החדשנות יהוו בסיס משמעותי להזנקת החינוך המדעי בגולן. מדובר בשלב נוסף בתהליך שכבר החל בשיתוף קהילת ההייטק בגולן, וכעת רק יוסיף ויתפתח. נספר עוד כי כחלק מהחלטת הממשלה, הצליחה המועצה לאשר השבוע גם תוספת תקציבית לטובת ביהסדרכא נופי גולן“, זאת לאור הכרת משרד החינוך בתכניתגווניםהמתנהלת בבית הספר כיזמות חינוכית מובילה“.

שלג שלג בוא

במסגרת ההיערכות לאירועי שלג, נערך השבוע דיון מקדים בתחום מערכת החינוך. חודדו נהלים בנוגע לקבלת החלטות על סגירת בתי ספר באירועי שלג, נערך דיון על הפעלת תכניות לימוד מרחוק, דרכי העברת מידע לקהילה ועוד.

במקביל קיימה מחלקת הביטחון והתפעול של המועצה סיור שטח בצפון הגולן לאיתור חניונים שירכזו אליהם מטיילים שיגיעו לבלות בשלג. מטרת החניונים היא לאפשר בילוי בטוח, לצד מזעור תופעת עצירת הרכבים בשולי הכבישים תוך יצירת סיכון למטיילים ולתנועה. נבדקו מספר אתרים וחניונים וכעת נותר רק להחליט היכן ימוקמו בפועל חניוני השלג. חניוני השלג יצוידו בתאי שירותים ניידים לטובת המבקרים, וכן תתאפשר בהם הפעלת פודטראקים מקומיים. נמשיך לעדכן בהמשך.

תיירנים ונהנים

במהלך חודש נובמבר התקיימו מספר מפגשים של פורום צימרים, אירוח כפרי ופורום המלונאים. בשבוע האחרון התכנס גם פורום בעלי אטרקציות ועסקי מזון ובכך ננעלה סדרת המפגשים הנוכחית. בפגישה נכחו ראש המועצה חיים רוקח, מנכל החכל ליאור רוכמן, מנהלת אגף התיירות בחכל לימור פורטל, צוות אגף התיירות גולן ובעלי עסקים בתחום. במפגש שמעו התיירנים סקירה על תכניות תיירותיות עתידיות, וכן העלו צרכים בתחום הפיתוח העסקי והחיבורים לאגף התיירות. לאור הדברים שעלו נעשתה חשיבה משותפת לדיוק המענים ודרכי העבודה, כך שהם יתרמו לחיזוק הקשר של בעלי האטרקציות ועסקי המזון למרחב העסקי בגולן.

מתרגלים בשגרהמוכנים בחירום

צוותי החירום היישוביים בגולן (צחי) מתַרגלים במהלך כל השנה תרחישים שונים. השנה הוחלט לשים דגש על היערכות לתרחיש של רעש אדמה. בשבוע הקודם, הצוותים השונים תרגלו התערבות ראשונית של סיוע אזרחי לאחר רעידת אדמה ומתן מענה לצרכים העולים כתוצאה מאירוע שכזה. תודה לצוותים השונים על המסירות וההירתמות לתרגול שיאפשר תפקוד יעיל וחשוב בחירום.

קפה עם חיים באלרום

במסגרת מפגשי שיח פתוח עם ראש המועצה, נפגשו תושבי אלרום ביום ראשון האחרון עם חיים רוקח במועדון היישוב. למפגש הגיעו עשרות משתתפים ששאלו, העלו נקודות ובקשות. ראש המועצה פתח בסקירה על יישום החלטת הממשלה ועל התכניות העתידיות, ובכללן אלה הקשורות לאלרום. התושבים העלו מצדם סוגיות מטרידות כמו תגבור פינוי אשפה והגדלת פתרונות המִחזור. חלק ניכר מהערב עסק בתכנית התבע העתידית של הקיבוץ וכן נושא הקליטה. נושאים נוספים שעלו היו הרצון להמשיך ולפתח את פעילות ביסילקוט רועים“, הסדרת צומת הכניסה לאלרום ועוד. ראש המועצה הטה אוזן וענה לתושבים השונים. אומנם לא כל התשובות התקבלו, אולם הנוכחים הסכימו כי עצם השיח הפתוח והבלתי אמצעי הוא עניין חיובי המבטא רצון אמתי להקשיב ולסייע.

חינוך אוטונומי בגולן

בתחילת השבוע התפרסמה עצומה מטעמם של מספר ראשי רשויות במחאה על הכוונה למנות את חכ אבי מעוז כאחראי על תכניות לימודיות חיצוניות במערכת החינוך. על אף שרוב ראשי הרשויות בחרו שלא לחתום או להגיב לעצומה (רק כרבע מכלל ראשי הרשויות חתומים עליה), היא הצליחה לעורר סערה ושיח לא סביר בהתחשב בעובדה שהממשלה החדשה טרם הושבעה, לא נמסר על מינויים רשמיים או על שינויי מדיניות.

הגולן התאפיין מאז ומעולם באוכלוסייה מגוונת הכוללת קיבוצים, מושבים, יישובים קהילתיים, חילונים ודתיים, עולים וותיקים. רבגוניות זו מעידה על יכולתה ורצונה של קהילת הגולן לקבל את כולם כשווים. הדבר בא לידי ביטוי גם בדמות מנהלות ומנהלי בתי הספר שלנו, המהווים מנהיגות ערכית וחינוכית הפועלת בעצמאות מלאה, עם אוטונומיה מוחלטת על התכניות החינוכיות אותן הם בוחרים לקיים בבית הספר.

ראש המועצה, חיים רוקח, הדגיש השבוע בשיחות שונות כי המועצה מעולם לא התערבה בתכנים שאושרו בידי מנהלי בתי הספר הגולן. “המועצה האזורית גולן, תחת כל ראשי המועצה שכיהנו בעבר, הקפידה להעניק למנהלי בתי הספר אוטונומיה מוחלטת בנוגע לתכני הלימוד ואני מבטיח שכך גם ימשיך להיות בעתיד“.

סגן ראש המועצה ומחזיק תיק החינוך, גל גפני, הוסיף ואמר כי כבר כעת ישנו גיבוי תקציבי לתכניות החינוכיות המתנהלות בבתי הספר בגולן וגיבוי שכזה יהיה גם בעתיד. “חשוב לי לומר, בעיקר למנהלי בתי הספר, שחלקם חוששים ממצב בו תכניות חינוכיות יוצאו מאחריות משרד החינוך, כי גם בתרחיש כזה המועצה תמשיך ותגבה את המשך קיום התכניות מבחינה תקציבית“.

המועצה תמשיך לפעול בכדי לשמר את הערכים הקהילתיים, כפי שהם באים לידי ביטוי בחזון הגולן והמועצה.

הגולן על מפת הכדורשת הארצית

בשבוע שעבר, יצאו שחקניות קבוצתבנות הרמהלייצג אותנו בתחרות המועציאדה הראשונה, שהתקיימה באילת. המועציאדה, שאורגנה בחסות עיריית אילת, המרכז לשלטון אזורי, משרד התרבות והספורט ואגודתהפועל“, נמשכה ארבעה ימים והתחרו בה נבחרות מ-21 מועצות אזוריות מרחבי הארץ בענפי הכדורשת, הכדורגל והכדורסל.
הקבוצה הגולנית סיימה במקום הרביעי בשלב הבתים הצמוד והעפילה לרבע הגמר, בו פגשה את מובילת הבית המקבילהמועצה האזורית מטה יהודה וגברה עליה, תוך הפגנת משחק קבוצתי, דינמי, עם הרבה מוטיבציה ונחישות. בחצי הגמר, גברו הגולניות על קבוצת מ.א אשכול, תוך שהן מפגינות חיבור קבוצתי וביצועים מעוררי התפעלות. במשחק הגמר, חיכתה לבנות קבוצת מ.א לכיש החזקה, מהליגה הלאומית, שסיימה את שלב הבתים ראשונה. במשחק הגמר, הרשימובנות הרמהעם ביצועים ומהלכים ברמה גבוהה, תוך הפגנת רוח קבוצתית מגובשת, סוחפת ומלהיבה. הקבוצה זכתה לעידוד בלתי פוסק מהקהל ובכלל זה משחקניות הקבוצות האחרות, שלאורך ימי הטורניר נכבשו בקסם של שחקניות הגולן. המשחק המותח והצמוד הסתיים בתוצאה 1:2 לטובת מ.א. לכיש והוכרע על חודה של נקודה. קבוצת הגולן זכתה במקום השני בטורניר והביאה הביתה גביע והישג מכובד. הקבוצה זכתה למחמאות רבות על רוח קבוצתית, רוח לחימה בלתי מתפשרת ומהלכים מרשימים.

הקבוצה המקומית מורכבת מנשות יישובי דרום הגולן. היא הוקמה בשנת 2013, והשנה היא מתחרה בליגה הארצית של איגוד הכדורשת בצפון. את הקבוצה מובילה במסירות רבה הקפטנית, ענבר הירשפלד, מחיספין.

מי שפוגש בשחקניות הקבוצה שלנו, לא יכול שלא לחוש בתשוקה ובאהבה שיש בהן למשחק, לקבוצה והאחת לשנייה. אלו מייצרות את ההתמדה והמחויבות שהובילו את הקבוצה להישגים יוצאי דופן.

בימים אלו, פועלות שחקניות קבוצת הרמה יחד עם מחלקת הספורט במרכז הקהילתי, להקמת ליגת כדורשת גולנית, הפועלת בכל רחבי הגולן במגוון יישובים וקבוצות לקידום הספורט הנשי בגולן.

בהזדמנות זו, נודה על התמיכה לראש המועצה, חיים רוקח, למחלקת הספורט במרכז הקהילתי ולרן אבן דנן, רכז הספורט, על האמון, היוזמה וההכרה בקבוצה כנציגת הגולן למועציאדה. תודה גם לאורי אהלי, מנהל אשכולאופק,” ולליאל הראל, רכזת הספורט באשכול, על התמיכה והנכונות לסייע בכל עניין שיקדם את ענף הכדורשת בגולן. תודה גדולה לספונסר הקבוצה, “PVSKY”, על האמון והתמיכה. אחרונות חביבות הן כמובן בנות הקבוצה: ברכות על ההישג ובהצלחה בהמשך.

חברים לתורה ועבודה

במוצש הקודם, עמדו במפקד אלפי חניכים נרגשים, שחלקם הצטרפו בפעם הראשונה לבני עקיבאואחריםעלו שבט“. שכבת טקיבלה את השםקווה“, שילווה אותם הלאה לכל חייהם, כל אימת שישאלומאיזה שבט אתה?”.

שבת הארגון של תנועת בנע מציינת את שיאו של ״חודש ארגון״, בו המדריכים והחניכים עסקו ולמדו את הנושא השנתי שנבחר – “נפש יהודי הומיה“. הפעילות נעשתה בתוך ומחוץ לקהילה, כשהצוותים כולם רתומים למיזמים קהילתיים, חזרות להצגות, יישומי נושא, צביעת קירות והכנת התערוכות.

בשבוע שלפני שבת הארגון, הגיעו לסניפי בנע בגולן רכזי מחוז צפון, כשהם מלווים ביצחק כהן, רכז התנועה בגולן. לאורך החודש, ליוותה מחלקת הילדים והנוער גולן של המרכז הקהילתי את הקומונריות ואת הסניפים.

יצחק כהן, המשמש במקביל לתפקידו כרכז התנועה בגולן גם כמלווה חינוכי במחלקת הילדים והנוער במרכז הקהילתי, אומר: “לנוער חלק חשוב ומשמעותי בהמשך עיצוב העשייה של תנועות הנוער השונות, ובכלל זהבני עקיבא‘. תנועות הנוער בגולן, ובתוכןבני עקיבא‘, מהוות חממה לגדילתם של מנהיגי החברה הישראלית בדורות הבאים, בכל תחומי החיים. כך, תוך לקיחת אחריות אישית וקבוצתית, חיבור וחינוך לערכים ולמסורת, צומחים חניכים המחוברים לקהילה, שבבוא העת יהפכו לבוגרים תורמים ומשמעותיים לחברה הישראלית“.

שינויים בהסדרי תנועה ותחבצ בעקבות מרתון טבריה

לפני כשבועיים התייחסנו מעל דפים אלו למצוקת התושבים בעקבות חסימות כבישים, חוזרות ונשנות, לטובת תחרויות ספורט המתקיימות בחודשים נובמברדצמבר באזור. ביום שישי הקרוב, (9.12.22), שוב ייחסמו קטעים מכביש סובב כנרת, הפעם בשל מרתון טבריה הביןלאומי.

חשוב לנו לחזור ולהדגיש כי כל האירועים הללו אינם בהחלטת או בשליטת המועצה ובכל פעם שמתרחש אירוע שכזה, המועצה פונה לכל גורם רלוונטי על מנת למזער את הפגיעה במרקם החיים. המועצה ערה לקשיים ותמשיך לפעול בשמכם, התושבים, בניסיון לקבל מענה ופתרונות. עד שנצליח להשפיע יותר על מקבלי ההחלטות, אנו מבקשים מהתושבים לנסוע בצורה בטוחה ולתכנן עצמם מראש.

נזכיר כי ביום שישי הקרוב (9.12), החל מהשעה 05:30 ועד לשעה 13:30, ייחסמו לתנועה לשני הכיוונים הכבישים הבאים: רחוב הגליל בטבריה, מגליל סנטר ועד לצומת צמח (כביש 90) וכן מצומת צמח עד לכניסה לקיבוץ עין גב (כביש 92).

בעקבות החסימות הנל, יהיו שינויים בהפעלת חלק מקווי תחבורה ציבורית גולן:

קו 151 לא יפעל. קו 24 לא יפעל. במקום קו 57, יופעל קו 52. קווים 60 ו-51 יבצעו סטייה ממסלולם הרגיל ובמקום לפנות שמאלה בצומת כורסי, האוטובוסים יפנו ימינה ויגיעו לטבריה דרך צומת יהודייה וצפון הכנרת.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?