לפי העין והלב

במתכונים של אימא אין כמויות ומידות. “זה בעיקר לפי העין והלב“, היא תמיד אומרת לי, “גם בחיים ככה“. לפעמים, זה בסדר לא לעשות הכול לפי הספר


בכל פעם שאני מבקשת מאימא שלי מתכון, אני נתקלת בבעיה שחוזרת על עצמה. אין כמויות ומידות במתכונים שלה, יש הרבה בערךבערך כוס, בערך חופן… “זה בעיקר לפי העין והלב“, היא תמיד אומרת לי, “גם בחיים, שימי לב להסתכל בעין טובה ובלב רחב“. אז אני לומדת את המתכונים שלה, תוך כדי מעקב אחריה, כשהיא מבשלת, או אופה, עומדת לידה, שוטפת ירק, חותכת, מגישה לה את השמן ובתמורה, לומדת את המתכון ועוד כמה טיפים של אימהוּת לחיים.

גם אני, כמוה, כשמבקשים ממני מתכון לאוכל, אין לי מתכון מסודר עם כמויות מדודות של שמן, תבלינים, ירקות, או רסק ואני מציעה ללכת עם הלב והעין. אבל באפייה, זה כבר יותר מסובך, כי חשוב לדעת כמויות, אי אפשר רק עם העין. אז כשאני רוצה מתכונים של אימא שלי לעוגות ועוגיות, אני עושה ניסויים ובדיקות, עד שמגיעה למינון הנכון. עם הזמן, והניסיון, הפכתי למתכונאית בעצמי, בלי תארים ודיפלומות. לוקחת חלק ממתכון אחד עושה לו שינויים ממתכון אחר ויוצאת לי הגרסה שלי. לפעמים, מוצלחת ולפעמים, פחות. את המתכון המעולה של עוגיות שוקולדציפס הפכתי לעוגיות אגוזים וקינמון, או שאת עוגת תפוזים הפכתי לעוגת קפה ואת הטריקולד לטוקולד ויש עוד כל מיני.

השפים שעבדו אתי תמיד היו מעירים לי שקונדיטורית חייבת להיות מדויקת, לעבוד עם משקלים על הגרם, ואני? מה אני אשים כוס מים ועוד כף? ואשקול כמה גרם יש בביצה? זה לא נראה לי, הדייקנות המוגזמת הזאת של העודכףמים, נו באמת

אבל הרגל זה הרגל וגם בעוגות, אני לא תמיד מדייקת ושוקלת, עושה בערך. לפעמים מגדילה, מכפילה וממציאה ובדרך כלל, היה יוצא לי סבבה. כשהייתי אופה עוגות למכירה בבית הקפה, השפים שעבדו אתי תמיד היו מעירים לי שקונדיטורית חייבת להיות מדויקת, לעבוד עם משקלים על הגרם, ואני? מה אני אשים כוס מים ועוד כף? ואשקול כמה גרם יש בביצה? זה לא נראה לי, הדייקנות המוגזמת הזאת של העודכףמים, נו באמתאו שבמתכון שצריך רק חלמון, או רק חלבון, מה אני אעשה עם חצי ביצה? אם יש לי שימוש בחצי הנותר, אז בסדר, אני ממושמעת. בחלבון מיותר, אני יכולה להשתמש ביום שישי לטיגון חצילים. אני מצפה אותם וזה סופח פחות שמן, אבל ביום שאין לי שימוש, אני אשים עוגה ביצה שלמה והאמת, אף פעם לא ראיתי שזה הרס את המתכון.

סוד ענק

לאחרונה, גם גיליתי סוד ענק. כל החיים, חשבתי, כלומר זה מה ששמעתי וקראתי, יש מיתוס ידוע, שאם בטעות נכנס חלמון לחלבון, אי אפשר להקציף את הביצים לקצף טוב ויציב. לא פעם, זרקתי חלבונים, כי נשפך לתוכם חלמון מביצה שהתפוצצה לה. לאחרונה, החלטתי לנסות להקציף גם אם נכנסה טיפת חלמון. חשבתי לעצמימה יכול להיות, מקסימום נזרוקדרך אגב, חלמון זה הצהוב, למי שלא יודע להבדיל. חלמון כמו לימון וחלבון כמו חלב, למרות שהוא שקוףככה לימדו אותי לזכור. בקיצור, גיליתי להפתעתי שיצא לי קצף מעולה. לרגע, כאב לי הלב על כל החלבונים שנאלצתי לא להשתמש בהם בגלל משהו שאפילו לא בדקתי. כל העניין הזה של לזרוק אוכל ושאריות תפס אצלי חזק ואני משתדלת שלא לזרוק. מזל שיש כלבה שאוכלת שאריות.

לעניין הכמויות והדיוקים, אני יכולה להשליך את זה על כל מיני נושאים ועניינים בחיים שלי. לפעמים, זה בסדר לא לעשות הכול לפי הספר, ולאפשר קצת מקום לספונטניות לגיוונים, לשינויים. זה אפילו מפתיע לגלות שהשינוי הצליח יותר מהגרסה הראשונית ובאוכל, אימא שלי תמיד אומרת שהיא מבשלת מהלב וכששמים באוכל את הלב והנשמה, לא צריך כמויות מדויקות. גם בחיים, לא חייבים להיצמד למתכונים. אפשר לבחור לעצמנו דרך משלנו והכי חשוב לחיות אותם בעוצמה ובתשוקה, לפזר אהבה, שמחה ונתינה בכמויות והתוצר יהיה חיים טובים.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?