להגן על הבית

ביולי האחרון, נכנס רסן נחמיה ברקי, המתגורר בנוב, לתפקיד קצין מבצעים של אוגדה 210. רק נכנס, פגש אירוע רציני בדרום הגזרה. ריאיון עם קמבצ ששומר על הבית


רסן נחמיה ברקי מנוב, קצין המבצעים של אוגדה 210, מתגורר בנוב עם משפחתו. הוא מרגיש חיבור מיוחד אל המושב ואל האופי החקלאי שלו ואף מעיד כי יש לו רפת וחממת ירקות, בחצר האחורית.

רסן נחמיה למד בכוכב השחר, בישיבה התיכוניתאהבת חיים“. בתחילת דרכו הצבאית, היה לוחם בעוקץ“, יצא לקצונה ולאחר מכן, הפך לקצין בעוקץ“, לתקופה של כעשר שנים. לאחריה, עבר להיות קצין קישור לאום באוגדה 210. בחודש יולי האחרון, נכנס לתפקיד קצין המבצעים של האוגדה.

הוא מתאר את תקופת פועלו כקצין קישור לכוחות זרים כתקופה מלאה בעשייה משמעותית, בה ליווינו את כוחות האום, שאוכפים את הסכמי הפרדת הכוחות בחזרה לסוריה, אחרי ארבע שנים, בהן הם נטשו את הצד הסורי, בעקבות הקרבות שהתחוללו שם. לקחתי חלק בתהליך המשמעותי של עיצוב המרחב מחדש, לאחר מלחמת האזרחים בסוריה“.

בתפקידו הנוכחי, רסן נחמיה אחראי על הגנת הגבולות של האוגדה והשגרה בה, אך ממש ביום בו נכנס לתפקיד הקמבץ של אוגדה 210, החלה ההיערכות החדשה למצב המתוח שהיה בצפון. מהיום בו נכנס לתפקיד, האוגדה הייתה בהיערכות מוגברת, בעקבות אירוע מבצעי שהיה במוצבגלדיולהולאחריו, סיכול ניסיון הנחת מטענים של חולייה סורית ברמת הגולן.

היה תרגיל, שבמהלכו עברנו לנוהל אירוע אמת. מאותו יום, החמל נהפך לבית שלי לשלושה שבועות. אחרי שבוע, שמענו על זיהוי החוליה שהתקדמה לעברגלדיולה‘, בגזרה הצמודה אלינו. במשך 14 שעות, ישבנו בחמל וליווינו את האירוע המתפתח

נחמיה: “ביום בו נכנסתי לתפקיד, היה תרגיל, שבמהלכו עברנו לנוהל אירוע אמת. מאותו יום, החמל נהפך לבית שלי לשלושה שבועות. התחלנו בהיערכות והכנת הכוחות למצב כוננות מוגברת. אחרי שבוע, כשהתחלנו לעשות את הערכת המצב בשעות הבוקר, שמענו על זיהוי החוליה שהתקדמה לעברגלדיולה‘, בגזרה הצמודה אלינו. במשך 14 שעות, ישבנו בחמל וליווינו את האירוע המתפתח, כדי לראות לאן הוא מוביל“.

אירוע כפול

האירוע המשמעותי ביותר בתקופה המתוחה, שבמהלכה נכנס לתפקיד, התרחש שבוע לאחר מכן.

נחמיה: “במהלך האירוע בגלדיולה‘, התחלנו לשמוע דיווחים על רצון להניח מטענים בגבול הסורי. זיהינו וסיכלנו את חוליית מחבלים שהניחה מטענים בדרום הגזרה. בשבילי, זה אירוע כפול, כי המקום שבו הניחו את המטענים על הגדר נמצא במרחק חמש דקות נסיעה מהבית שלי. זה גרם לי להבין יותר לעומק שהתפקיד שלי הוא להגן על הבית, תרתי משמעגם על המולדת וגם על הבית הפרטי שלי“.

כשנשאל על חייו האישיים, הוא אומר: “המשפחה הייתה רוצה לראות אותי יותר, אבל ללא ספק, יש לי תחושת שליחות הרבה יותר חזקה. כשאני יוצא מאירוע אינטנסיבי, ויוצאת ידיעה לתקשורת על אירוע מבצעי שטופל באופן מוצלח בצפון הארץ, אני שולח אותה לאשתי ופתאום, היא מבינה לאן נעלמתי בחמש השעות האחרונות. יש בזה תחושת סיפוק מטורפת“.

רסן נחמיה מעיד כי הוא מתכוון לדבוק בשירות בצהל: “אני מתכנן לממש את תפקיד קצין המבצעים של אוגדה 210, בשנתיים הקרובות, בצורה המיטבית ואני רואה את עצמי ממשיך ומתקדם בצבא“.

המסר שלי לתושבים“, הוא מסכם, “הוא שידעו שצהל עושה הכול כדי לשמור עליהם ושיש לפחות בן אדם אחד שפשוטו כמשמעושומר על הבית“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?