כנס כנרת הרביעי לחינוך, אקדמיה ופריפריה

כנס כנרת הרביעי לחינוך, אקדמיה ופריפריה העניק אות “יקיר המכללה האקדמית כנרת” לדוד פתאל מהמלונות, אלישע ינאי מ”מוטורולה” ויורם טהרלב מהשירים


יורם טהרלב, דוד פתאל ואלישע ינאי קיבלו השבוע את פרס ההוקרה “יקיר המכללה האקדמית כנרת”, על תרומתם הייחודית לחברה הישראלית, במסגרת כנס כנרת הרביעי לחינוך, אקדמיה ופריפריה. הכנס נערך בשיתוף עם התאחדות התעשיינים, מרחב צפון.

נשיא המכללה האקדמית כנרת, פרופ’ שמעון גפשטיין, שהגיש את הפרס לטהרלב, אמר: “טהרלב הנו מגדולי היוצרים שעיצבו את הזהות של החברה הישראלית דרך יצירותיו, אשר היוו אבני דרך בתרבות הלאומית. כתיבתו מושפעת מנוף ילדותו בקיבוץ יגור. נופי הטבע, ערכי השותפות, העבודה והאחדות משתקפים ביצירותיו. בכישרונו הרב, יודע טהרלב לתאר את התמים והרך ואת המורכב והקשה. בשפתו העשירה, ניתן למצוא התרפקות על מחוזות העבר, תום ורוגע וגם מן הסאטירה מלאת ההומור שובה הלב”.

במעמד קבלת הפרס, אמר יורם טהרלב: “אני רואה עצמי כיוצר ואני עובר מתחום לתחום לאורך השנים, אך תמיד מנסה לחשוב אחרת ולשלב הומור. אני מעריך שכתבתי כ-1000 שירים, אני לא יודע לומר כמה מהם כמה שרדו עד היום. השירים היקרים ללבי הם שירים השונים מהזרם של אותה תקופה, לדוגמה ‘גבעת התחמושת’, ‘הבלדה על יואל משה סלומון’. שיר כמו ‘ארצנו הקטנטונת’ הוא שיר מאוד יפה, אבל יש עוד רבים כמוהו.

טהרלב: “אני ממש מתחרט שלא אני כתבתי את השיר ‘אגדת דשא’, של מאיר אריאל ושלום חנוך. אני מקנא בהם שהם כתבו את זה, כי זה שיר ששייך לרפרטואר שלי. אבל הם כתבו אותו לפניי וכל פעם שאני שומע אותו, אני מתרגש מחדש”

“אני ממש מתחרט שלא אני כתבתי את השיר ‘אגדת דשא’, של מאיר אריאל ושלום חנוך. אני מקנא בהם שהם כתבו את זה, כי זה שיר ששייך לרפרטואר שלי, אני הייתי צריך לכתוב אותו, אבל הם כתבו אותו לפניי וכל פעם שאני שומע אותו, אני מתרגש מחדש”.

יו”ר קבוצת פתאל, דוד פתאל: “התחלתי לעבוד במלונאות בגיל 23 ואיך שנכנסתי לתחום בתי המלון התאהבתי במקצוע. התחלתי כפקיד קבלה בהשתלמות ומצאתי את עצמי מהר מאוד מתקדם ונכבש על ידי המקצוע. עובד שבעה ימים בשבוע, נהנה מכל רגע ומחכה ליום שאגיע למלון משלי. בסוף, הגשמתי את החלום שלי, שבתחילה היה חלום קטן וזה להקים חברת ניהול מלונאית, שככה תהיה בצלמי, איך שאני מאמין”.

אלישע ינאי: “התחלתי ב’מוטורולה’, שם עבדתי 45 שנים, מתוכן יותר מ-20 כמנכ”ל, נשיא, סגן נשיא ‘מוטורולה’ העולמית ועוד. הדבר היפה בהייטק הישראלי זה שהוא מהווה רק כחצי אחוז מההייטק העולמי, אם נגדל להיות אחוז, שזה עוד 40 מיליארד דולר בשנה, אנחנו נהיה חזקים מאוד. אנחנו צריכים להגיע לפריפריה, טבריה, או קריית שמונה, עמק הירדן, הנגב. לשלב יותר תלמידים, יותר בנות, לשלב יותר מגזרים – יותר מגזר ערבי וחרדי כלומר, לנצל את המשאבים שלנו, שרובם נמצאים בפריפריה”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?