יהודה הראל – חתן פרס ישראל

“אבי ההתיישבות בגולן” מקבל את פרס ישראל בשנת 70 למדינה. הגולן חוגג וגאה באיש שכבר 50 שנה פועל למען הגולן


מבחינת תושבי הגולן, יהודה הראל הוא אגדה אמתית. “המנהיג הבלתי מוכתר והבלתי מעורער של מתיישבי הגולן”, כהגדרתו של אורי הייטנר. יהודה הוא המנוע שמאחורי המפעל הגולני המפואר, החל מתחילת דרכו. הרבה כתרים נקשרו לו כמו “מר גולן”, אבל  “אבי ההתיישבות בגולן” הוא החזק שבהם. כמו נחשון בן עמינדב, שקפץ לים והביא לקריעת ים סוף ולגאולת ישראל, יהודה קרא נכון את המפה ההיסטורית וההזדמנות שהוענקה לעם ישראל לגאול את הגולן, לאחר מלחמת ששת הימים. יחד עם חלוצי הגולן, העפיל לגולן, תקע בו יתד במחנה הסורי בעלייקה ומאז, תרם רבות לפיתוחו והעיקר, עמל רבות לקבעו בלבבות המוני בית ישראל.

יהודה הוא מגיבוריה של הציונות העכשווית בישראל.

מאז 1967, עת הקים עם חבריו את קיבוץ מרום גולן, יהודה פועל ללא הרף להקמת יישובים בגולן והרחבתם. כמובן, שהיה שותף בכל המאבקים הציבוריים והפוליטיים נגד ויתורים בגולן, או נסיגה ממנו. אין ספק שהוא האיש אשר הניע והוביל את המהלך הציבורי להחלת חוק הגולן ב-1981.

ברזומה האישי הוא היה גם חבר כנסת מטעם מפלגת “הדרך השלישית”, שהיה גם בין מקימיה וכן שימש כראש הסיעה בכנסת ה-14. יזם והביא לחקיקת חוק יסוד המחייב משאל עם על כל ויתור בירושלים ובגולן ועוד פעילויות רבות ומגוונות.

אין זה הפרס הראשון שיהודה מקבל. הוא זכה לפני שנתיים בפרס “עוז ציון”, אבל פרס ישראל – זו התרגשות גדולה.

סמי ברלב: “אני מלווה מקרוב את פועלו כבר חמישים שנה ומכיר היטב את התרומה הענקית שלו לפיתוח הגולן. ליהודה חלק חשוב בהקמת קצרין, החל מהימים הראשונים ועד היום. יש לו חלק מכריע בקבלת חוק הגולן. הוא יצירתי, חכם וצנוע. הרבה מאוד בזכותו, הגולן הוא ארץ ישראל היפה”

תגובות ראשונות וברכות מהנהגת הגולן הגיעו למערכת:

 ראש המועצה  האזורית גולן, אלי מלכה: “אני מברך את יהודה הראל על זכייתו בפרס ישראל לחקלאות והתיישבות בשנת ה-70 למדינה. יהודה הוא מראשוני המתיישבים, אשר עלו לשדות הבור והקוצים, לאחר מלחמת ששת הימים וחלמו להקים התיישבות יהודית מחודשת ומשגשגת, כאן בגולן.

“לאורך השנים, היווה יהודה דמות משמעותית בפיתוח הגולן והוא ידוע באהבתו לחבל הארץ המקסים הזה. הבחירה ביהודה לקבלת הפרס מרגשת וממלאה את תושבי הגולן בגאווה”.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “יהודה הוא אבי ההתיישבות ברמת הגולן, אדם ששייך לדור המייסדים, איש שחושב בגדול, מזיז הרים, דוחף קדימה ורואה למרחקים ארוכים. אינני מופתע שיהודה נבחר לקבל את פרס ישראל בחקלאות בשנת ה-70. הוא ראוי לכך ואף יותר, הרי אין מיזם בגולן ובקצרין שאין בו משהו מיהודה הראל. כבוד ליהודה – כבוד לקהילת הגולן”.

סמי ברלב, בונה העיר קצרין, ששימש שנים רבות כראש המועצה שלה: “שמח מאוד! פרס ישראל מגיע ליהודה ומהווה הכרה של המדינה במפעל ההתיישבות בגולן. יהודה הוא אכן אבי ההתיישבות בגולן. אני מלווה מקרוב את פועלו כבר חמישים שנה ומכיר היטב את התרומה הענקית שלו לפיתוח הגולן. ליהודה חלק חשוב בהקמת קצרין, החל מהימים הראשונים ועד היום. יש לו חלק מכריע בקבלת חוק הגולן. הוא יצירתי, חכם וצנוע. הרבה מאוד בזכותו, הגולן הוא ארץ ישראל היפה”.

ציפק’ה הראל, האישה שאתו בזוגיות יותר מ-60  שנה, נרגשת ביותר. הטלפון של בנט ממש הפתיע אותם והיא מגדירה את הסיטואציה – “המומים ומתרגשים”. ליהודה זו הייתה הפתעה, הוא לא ידע מאומה. “יותר מהאיש, ומעבר לאיש, זו תעודת הוקרה לגולן כאזור, לאנשים וליישובים”.

ציפק’ה, שכאמור, מלווה את יהודה יותר מיובל, גם היא בולדוזר בפני עצמה, מגדירה זאת: “יהודה ואני כמו יד וכפפה. יהודה – איש החזון אני – הביצועיסטית וככה מהתחלה, פועלים ביחד בשיתוף פעולה מלא, בנתינה אין-סופית.

“המשפחה מאוד גאה ושמחה ואני מאוד שמחה בשביל יהודה. כבר בשנת 2000, אורי הייטנר פרסם כתבה למה מגיע ליהודה לזכות בפרס ישראל. אורי הייטנר, אלי זיו, מקשת וסמי ברלב פעלו למען העניין. אמנם באיחור של ח”י שנים, אבל הפעם זה נפל טוב – ביום ההולדת השבעים למדינה. מה שנקרא בעתו ובזמנו. אנחנו כל כך מתרגשים. אני כבר טורחת ומתכננת איך להעלות את כל השבט לירושלים. בהחלט נחת, נחת ממה שקבלו בבית ואהבת גולן ענקית!”.

עוד מעט, יצא ספר על יהודה הראל, שיסכם את פועלו עד כה והעיקר, מסכמת ציפק’ה: “צריך להפנים שהחיים נמשכים וצריך להמשיך לעשות ולעשות. שמחה וגאה שהכול ממשיך!”

חתן הפרס עצמו, יהודה הראל, איש של גבורות, מסכם  בצניעותו את המעמד: “מה שהכי מרגש זה שהמון אנשים בגולן התקשרו ואמרו לי שהם מרגישים כאילו שהם קבלו את הפרס”.

אכן, על זה נאמר: “פרט שיצא מן הכלל – על הכלל  כולו יצא ללמד”.

יהודה, תושבי הגולן מברכים אותך בבריאות ועשייה מבורכת למען הגולן ולמען הארץ והעם עד מאה ועשרים.

 

 

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?