וזאת להוקרה- “אות המתנדב” בקצרין

במסגרת חגיגות “יום קצרין”, יוענק “אות המתנדב” לאנשים וגופים שנותנים מזמנם למען האחר. הצטרפו לגופי ההתנדבות


גם השנה, במסגרת חגיגות “יום קצרין” הוענק “אות המתנדב”. השנה חולקו 3 אותות בשלוש קטגוריות שונות וציון לשבח אחד. בקטגוריית חברה וקהילה, יוענק אות המתנדב למישל בוזגלו על פועלו. בקטגוריית ביטחון והצלה, יוענק האות למשה מרום. בתחום פרויקט התנדבותי – לנוער מד”א. תעודת ציון לשבח תוענק השנה למכינת “תמיר”, על פעילותה רבת-השנים בקצרין.

“אות המתנדב” מחולק בכל “יום קצרין” ומטרתו אמירת תודה והוקרה למתנדבים הרבים. נכון, זוהי מסורת ארוכת-שנים, כבר כמה עשורים, אך המתנדבים לא נחים ובכל שנה, אנחנו רואים את רוח הנתינה היפה של התושבים, את החמימות, השכנות הטובה והאכפתיות שמאפיינת את המקום הנפלא הזה. מזל טוב קצרין, לעוד הרבה שנים טובות.

משה מרום – מתנדב במשטרה

משה מרום, יליד 1946, תושב קצרין כבר מההתחלה, משנת 1977.עבד בחברה שבנתה את קצרין ובשתי ידיו, בנה את חלומו ואת ביתו. 40 שנה מתנדב במשטרה, מתוך תחושת שליחות ורצון לעזור. אב ל-3 שנולדו וגדלו בקצרין ומגדל בגאווה גם נכדיו בגולן.

משה: “כמתנדב, אני עושה את כל הפעילויות ששוטר עושה. לא עושה חשבון ומשתדל לעשות זאת באדיבות ועל הצד הטוב ביותר, בלי להוות לחץ על האנשים.

“אם החלטתי למנוע איזה סכסוך ולהביא לפשרה, אז זכיתי. אם הצלחתי לעצור נהג משתולל על ידי זה שעצרתי אותו או נתתי דו”ח, לאו דווקא בשביל להתריס, אלא על מנת להזהיר, להדריך, להציל. המטרה היא לא הדו”ח, אלא הדרך.

“כמתנדב, יש לי שיקול דעת יותר משוטר, יותר להרגיע את האדם, להיות אתו באותו ראש, להסביר על הדו”ח. יש לנו סבלנות וזמן. אני רואה בהתנדבות הזאת זכייה, קבלה ואכפתיות עצומה. אני חש סיפוק עצמי. חלילה, לא בחרתי להיות מתנדב בגלל הכוחניות של המשטרה, להפך, בגלל ההזדמנות לשנות.

“אני קורא לכל אדם ואדם לעזור לזולת, להתנדב, אפילו שעה ביום וזה ממש לא משנה במה. מקבלים הרבה תמורה אישית נשגבת מזה. מילה טובה במקום, לפעמים שווה זהב”.

אריק קליימן: “משה מתנדב במשטרה ובקהילה כבר שנים רבות. הראשון להתנדב בכל אירוע. איש ששם בראש ובראשונה את חשיבות הנתינה והוא אינו מצפה לשום תמורה. אני מאחל למשה הצלחה רבה והמשך עשייה רבה ומתמשכת ולנו, הקהילה, עוד מתנדבים אכפתיים וטוטאליים כמו משה”.

פרויקט נוער מד”א

מתנדבי נוער מד”א, בכלל ובקצרין, בפרט, משקיעים מזמנם הפנוי לטובת הערך העליון – הצלת חיים.

במסגרת ההתנדבות בתחנת מד”א קצרין, המתנדבים מלווים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ, שותפים לאבטחות אירועים המתקיימים ביישוב, משתתפים בימי קהילה ובהדרכות לציבור הרחב ואף לוקחים חלק בפעילות הומניטרית מטעם מד”א – איסוף מזון למשפחות מעוטות יכולת, בראש השנה ובפסח.

המתנדבים בחרו להצטרף למשפחת מד”א קצרין ורמת הגולן ולתרום מכל הלב, באהבה גדולה ובשמחה רבה, לתושבי קצרין והסביבה.

המתנדבים, בין הגילאים 15-18, משקיעים כשלוש שנים להתנדבות בארגון וחלקם אף מתקדמים בהכשרתם, בהמשך דרכם במד”א.

מתנדבי נוער מד”א קצרין משתייכים לעילית בני הנוער בארץ ובעולם, ילדים שנחשפים להרבה סיטואציות, שלעתים הן מעבר למה שילדים בני גילם מסוגלים להתמודד מולן.

מתנדבי הנוער שלנו הם איכותיים, דעתניים, אחראיים, יוזמים, מתנדבים פעילים במשך כל שנות התנדבותם ומשקיעים את הלב והנשמה בהתנדבותם בענף זה.

חלקם מדריכים, מנהיגים, מובילים את דור העתיד של נוער מד”א ומחוץ לארגון.

הפעילות במד”א הנה חלק בלתי נפרד מקהילת קצרין והשפעתה רבה יותר מכול.

תודה לכל המתנדבים, שבלעדיהם הכול היה נראה אחרת ומתנהל אחרת. תודה על ההשקעה והנתינה האין-סופית.

נוער מד”א – החבר’ה שעושים חיים!

מתנדבי נוער מד”א קצרין משתייכים לעילית בני הנוער בארץ ובעולם, ילדים שנחשפים להרבה סיטואציות. מתנדבי הנוער שלנו הם איכותיים, דעתניים, אחראיים, יוזמים. נוער מד”א – החבר’ה שעושים חיים!

מישל בוזגלו – ראש צוות סיירת הורים

מאיר מישל בוזגלו, נשוי לחן ואב לשלוש בנות – עדן, ירדן וגולן, שנולדו בקצרין. מאיר הגיע לקצרין יחד עם משפחתו בעקבות שירותו הצבאי ברמת הגולן. כאן בנה את ביתו וכאן הוא מגדל בשמחה גדולה את בנותיו.

מישל מתנדב בסיירת ההורים כבר 6 שנים, פוגש בני נוער, מדבר בגובה העיניים, מאמין ויודע שנוער קצרין הוא נוער לתפארת. סיירת הורים היא סוג של משפחה שאכפת לה מכל בני הנוער. בנוסף, בזמן שנשאר, מתנדב מישל גם בגינה הקהילתית, צח”י וב”נקודה טובה”, בחופי הכנרת.

מאיר מישל בוזגלו: “אני קורא לכל מי שאכפת לו, לבוא, להתנדב ולהשפיע. ההתנדבות נותנת סיפוק אדיר והרגשה של שייכות. אני באמת נהנה מכל רגע ומצפה לראותכם מתנדבים”.

רכזת מתנדבים מתנ”ס קצרין, אביבה אלבז: “מישל הוא טיפוס רגיש, מסור, עקבי ואכפתי. ניחן ברגישות בין-אישית וחברתית בדרך מעוררת הערצה. מישל הנו אות ומופת לרבים ביישוב והוא עמוד תווך משמעותי בסיירת. בזכותו, הצטרפו רבים וטובים. לא פעם, מישל אמר: ‘אני כל כך נהנה לתרום, עד כדי כך שאני צריך לשלם למפעילים שלי'”.

ציון לשבח – מכינת “תמיר”

השנה, הוחלט להעניק למכינת “תמיר” את הציון לשבח, על עבודה משותפת רבת-שנים. מכינת “תמיר” הוקמה לפני שש עשרה בשנה בקצרין, על ידי תושבי קצרין. המכינה מיועדת לנוער המגיע מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של מדינת ישראל. רוב הנוער המגיע למכינה מתאפיין בעיקר במעט מוטיבציה לשרת בצבא, במודרוּת חברתית ובכך שהוא מגיע ממשפחות במצב סוציו-אקונומי נמוך.

דרך החינוך במכינה מתבססת על שלושה עקרונות. עקרון ראשון – חינוך לצינות, יהדות ואזרחות טובה, על ידי שיעורים, קשר אישי ודוגמה אישית של אנשי הצוות. עקרון שני -חינוך דרך השטח, הכולל מסעות הישרדות ברוח הטבע-תרפיה, טיולים להכרת הארץ וסדרות ניווטים ועקרון שלישי – התנדבות. כל חניך מתנדב כ-3 שעות בשבוע, בקצרין וסביבתה והופך מנתמך לתומך.

החינוך לנתינה, נותן את אותותיו גם בהמשך החיים האזרחיים וברור שגם בצבא. ביסוד תפיסת הנתינה מצויה אהבה. מי שאנו נותנים לו, אנו מפתחים כלפיו אהבה. בפיתוח הנתינה ומתוך כך, בפיתוח האהבה, אנו יוצרים אצל החניכים מחויבות כלפי החברה בה הם חיים. החניכים אוהבים את ההתנדבות ומבחינתם – להגביר את שעות ההתנדבות.

החניכים במכינה, יוצרים קשר עם הקשישים אתם הם בקשר ומפיגים את בדידותם, אך מרוויחים שיעור ב”והדרת פני זקן”. הקשר עם מגוון הילדים בקצרין יוצר אצל הילדים חוויה של אח בוגר ואצל החניכים, תחושת מסוגלות ליצור שינוי. בהתנדבות עם פגועי נפש, בהוסטל “כנרת”, דיירי ההוסטל מקבלים הפגה שבועית של פעילות רעננה והחניכים מקבלים יכולת להכיל את השונה.

מנכ”ל עמותת “תמיר”, חיים הומינר: “מכינת ‘תמיר’ שבקצרין דוגלת בחינוך לנתינה, שמתוכה צומחת אהבה ומתוך האהבה שבנתינה, משתפרת החברה בישראל. בסקר שנערך לאחרונה, ראינו כי 40% מבוגרי המכינה שומרים על ערכי ההתנדבות אשר הוקנו להם במשך השנים במכינה ואנו גאים בהם על כך”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?