אות המתנדב בקצרין לאיריס בר דרור

איריס בר דרור מארגנת ארוחות וסיוע ליולדות, לבתי אבלים ואף למשפחות נזקקות, פרויקט התנדבותי בו החלה עוד כשגרה במבשרת ציון, ואותו הביאה אתה לקצרין. איריס היא הראשונה בסדרה המוקדשת למקבלי אות המתנדב לשנת 2015


 

לקראת יום קצרין שיחול בעוד כשבועיים, יקבלו כמו בכל שנה מספר מתנדבים שבלטו השנה במיוחד את אות המתנדב. בשבועות הקרובים, נציג כאן את המתנדבים בקצרין שצפויים לקבל את האות המכובד והמוערך – נורית אורבך, איריס בר דרור, דוד קסטלמן, אחיה צדרבוים ושרה סאקס. הראשונה בסדרה היא איריס בר דרור המארגנת ארוחות וסיוע ליולדות, לבתי אבלים ואף למשפחות נזקקות.

איריס החלה בפרויקט התנדבותי זה עוד לפני שהגיעה לקצרין, אך כאן הוא קיבל מימדים חדשים כפי שהיא מתארת: “לפני המעבר לקצרין, גרנו במבשרת ציון ועסקנו בארגון אוכל למשפחות נזקקות וליולדות. בהתחלה, התמקדתי בעיקר ביולדות אך כשהגעתי לקצרין, הרגשתי שכל הקהילה נרתמת והמעגל התרחב משמעותית לכיוונים נוספים. כל אחד תורם בזמנו במה שהוא יכול ואלמלא הקהילה, זה פשוט לא היה מתאפשר. כרגע, בעיקר הקהילה הדתית שותפה לפרויקט, אבל החלום שלי הוא שבעזרת השם, החסד יורחב גם ליולדות ואירועי שמחות בקהילה הרחבה. יש כאן משהו שמסמל אי של טוב ללא שום רבב ואשמח שכמה שיותר אנשים מקצרין המורחבת יהיו שותפים.”

במה מסתכמת עיקר הפעילות של המיזם?

אני מכוונת באופן כללי לנזקקים, משפחות אבלות ויולדות לפי הצורך. מהרגע שמתבצעת הפניה לקהילה המדהימה, המיילים והמסרונים לא מפסיקים להגיע, מה שמוכיח כי כולם מלאים בחסד וזה מדהים מבחינתי. לעתים, אנשים כלל לא מכירים את מי שבא לסייע ונכנס אליהם הביתה וכולם מעידים עד כמה שזה מרחיב את הלב. ההתייחסות האישית היא הדבר המשמעותי ביותר בסיפור הזה.”

האם ציפית לקבלת אות המתנדב ואיך הגבת כשבישרו לך השבוע?

“האמת היא שלא רציתי לקבל את האות. הופתעתי כי לדעתי על חסד לא צריך לקבל אות וזה מוריד מערכו, אבל הבנתי שזה בא לציין את ההירתמות של הרבה אנשים, ומתוך כך אות ההתנדבות שייך לקהילה שלמה ולא לי. כל מי שלוקח חלק במיזם, יש הבנה בסיסית שהפרנסה והכסף, הם לא שלנו אלא מהשם יתברך ואנחנו רק שליחים שמכוונים את מה שיש למקומות הנכונים.”

“הרבה משפחות נדהמות ממאור הפנים”, מספרת איריס על התגובות המרגשות שהיא מקבלת: “יש תחושה שאנחנו חלק ממשהו גדול. הרבה מאלו שקיבלו סיוע, אמרו שזה נתן להם מוטיבציה להיות שותפים אחר כך לצד הנותן. המיזם הזה מגביר את הטוב ומחבר בין אנשים, נותן תחושת שייכות, חדוות נתינה וזה שם אותנו במקום של ערבות הדדית – פעם אני מקבל ופעם נותן.”

באיזה אופן את מרגישה שההתנדבות תורמת לך ומה היא גורמת לך להרגיש?

“קודם כל, אני חלק מקהילה מדהימה וזה ממלא אותי. הכל התחיל כאמור, כשבצעירות הוריי עסקו בחסדים רבים וזו הייתה מן תורה לחיים מבחינתי. אין פה עניין של גדלות האדם, אלא זה משהו שפשוט טבעי להמשיך בו. לראות את הצורך של האחר בכל רגע נתון, זה הבסיס להכל. פעילות התנדבותית זו מהות האדם – ככל שאדם יתנדב יותר בלי לקבל שכר ממשי, זה יוביל לחברה טובה ומתוקנת יותר. זה הבסיס ליהדות ולתורה שלנו ומשתלב עם דרך החיים העקרונית שהיא מכתיבה.”

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?