הצדעה לקובי אושרת במצפה גולן

פסטיבל מוסיקה, מצפה גולן

פסטיבל “מצפה גולן” ה-12 העלה על נס את פועלו רב-השנים של קובי אושרת, מעבד, מנצח ומלחין, את “הללויה”, למשל. בדרך למדו הילדים על כוחה של הקבוצה


בשבוע שעבר, התקיים פסטיבל “מצפה גולן” ה-12. הצדעה למלחין, המעבד והמנצח קובי אושרת. קובי אושרת שהתרגש לאורך כל מופע הפסטיבל, עלה לבמה בסוף המופע שהעלה רבים משיריו והזמין את הילדים לעלות ולשיר יחד אתו כמה משיריו שהלחין לילדים.

במסגרת שיעורי “שיר עברי”, הילדים מכירים מלחינים, משוררים וזמרים מהזמר העברי שליווה את המדינה שלנו, מתקופת הקמתה. הילדים לומדים שהכוח המניע להגשמת חלום הוא הקבוצה. ההפקה והבימוי של הפסטיבל והעבודה המקצועית שנעשית בעיבוד המוזיקלי לשירים הם תהליך שמהווה אמצעי להשגת מטרות חינוכיות רבות.

בכל שנה, בוחרת המורה רבקה מרום מטרת-על משמעותית לפסטיבל. השנה בחרה בהתהוות הקבוצה. בתהליך ההכנה לפסטיבל, למדו ילדים מכיתה ב’ ועד ח’ תקשורת בין- אישית חיובית ובונה. למדו באופן יישומי כיצד פועלת אינטראקציה חיובית בין חברי הקבוצה, מחויבות לחברים, מסייעת לכל יחיד בקבוצה לקבל העצמה שמחזקת את הביטחון העצמי, משפרת את הדימוי העצמי ומאפשרת לו ללמוד כישורים חברתיים בשטח.

תחומי העשייה בפסטיבל, שסובבים סביב היכרות עם השירים של ארץ ישראל הישנה והטובה, מאפשרים נגינה, שירה, ריקוד, התעמלות והנחייה. הנגינה, שעליה הופקד אופיר מטרני, כללה השנה קלידים, תופים, גיטרות וכלי נשיפה. העיבודים לכלי הנשיפה ברובם נעשו על ידי תלמידי כיתה ז’ – אריאל יפרמוב, ניר מאור ורז עידן. כלי הנגינה ליוו את השירה, שבה הועצמו סולנים וחבורת הזמר, ששרה בליווי שפת הסימנים, בהנחייתה של אוסנת שחף, מדריכת השמע בבית הספר.

הריקודים ותרגיל ההתעמלות היו פרי יצירתם של תלמידים מכיתה ו’. את ריקוד הסלונים לימדו שמעון שרעבי ושיר בן עמי, שלקחו עשרה זוגות מכיתה ד’, ילדים שלא ידעו ריקוד מהו ולימדו אותם לרקוד. ההנחיה שנכתבה על ידי קבוצת הילדים המנחים, זכתה לליווי מקצועי של תלמיד כיתה ח’, עמרי שחר. בתהליך השתתפו 270 ילדים.

מנהל “מצפה גולן”, יריב גל: “אני גאה היום על ‘שיר הרוח על המים’ שלנו – החיבור שנעשה כאן למנגינות שאין להן סוף, שנכתבו על ידי קובי אושרת. לא מובן מאליו שהילדים כאן, היום, שרים שירים שהיוו גם את פסקול נוף ילדותי 30 שנה לאחור”

שיר לשירים

מנהל בית הספר, יריב גל, פתח את האירוע בציטוט מחזון בית הספר על מהות האמנות ברוח האדם החופשי. לסיום אמר: “אני גאה היום על ‘שיר הרוח על המים’ שלנו – החיבור שנעשה כאן למנגינות שאין להן סוף, שנכתבו במהלך עשרות שנים על ידי קובי אושרת. לא מובן מאליו שהילדים כאן, היום, שרים שירים שהיוו גם את פסקול נוף ילדותי 30 שנה לאחור. יש אור, אמיתי, על פני המים, שמאפשר לחבר בין דורות את תחושת הגעגוע מהשיר ‘אולי עוד קיץ’, את תחושת הגאווה מהשיר ‘הללויה’, את תחושת הקשר מהשיר ‘חלק בעולם’, או את תחושת פשטות החיים מהשיר ‘מים מתוך הבאר’. למעלה מחמישים שנות יצירה חוצה-דורות מייצג קובי אושרת. אנחנו כאן אומרים לך תודה, מגישים לך במלוא הצניעות, ‘שיר לשירים'”.

מנהל אגף החינוך של המועצה, חגי סמט, שנכח בפסטיבל, כתב לרבקה מרום: “אבקש להביע את תודתי והערכתי הרבה לתהליך החינוכי ולהפקה המושלמת של הפסטיבל ה-12 של ‘מצפה גולן’. היה ערב מדהים ומרגש, בו רבים מתלמידי בית הספר זכו להעצמה רבה. רבים מהם על הבמה – בשירה, ריקוד ונגינה. ניתן היה לחוש את ההתרגשות וההנאה הגדולה  של ההורים הרבים שגדשו את האולם.

“אין ספק, שהודות לפועלך הרב ובעזרת יריב גל והצוות, הצלחתם לגרום לכך שהזמר העברי הופך לחלק מזהות ‘מצפה גולן’ – ערך חינוכי חשוב ומשמח”.

אשתו של קובי אושרת, עדה, שליוותה את בעלה בערב הנפלא, כתבה בפייסבוק: “תגידו שזה לא מרגש. יש תקווה! בית הספר ‘מצפה גולן’ משמר את הזמר עברי, שירי נכס צאן ברזל. אתמול שרו קובי אשרת. תודה גדולה לד”ר רבקה מרום, הרוח החיה של הפרויקט. תודה ליריב, מנהל בית הספר. תודה על ארוחת צהריים מדהימה ב’מרינדו’ ואירוח נפלא בצימר הרומנטי ‘דן בגולן'”.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?