מפגש תלמידים בשביל הגולן

בשבוע שעבר, התקיים מפגש מוצלח ומרגש בין תלמידי כיתה ט’ ממג’דל שמס לשכבת ט’ של בית הספר “נופי גולן”, כחלק מהתכנית “בשביל הגולן”


שימרית מילר, רשות הטבע והגנים

שביל הגולן מקסים בעונה הזו, לא רק בגלל שהירוק היום ירוק מאוד, או הפריחה המבצבצת לקראת בוא האביב לאזורינו, אלא גם בזכות מפגשים משמחים המתרחשים על השביל. אל שביל הגולן, מגיעים מטיילים מכל רחבי הארץ, מגדול ועד קטן, מטיבי לכת נמרצים ומשפחות מטיילות חינניות. בנוסף להם, על השביל, תמצאו גם את כל תלמידי הגולן, הלוקחים חלק בתכנית חינוכית הנקראת “בשביל הגולן”. התכנית הזאת מועברת על ידי מרכז החינוך וההסברה גולן, של רשות טבע והגנים, בשיתוף עם המועצה האזורית גולן, היחידה הסביבתית גולן, המנהל לחינוך התיישבותי והמשרד להגנת הסביבה.

מטרת התכנית היא לחבר את ילדי ונוער הגולן למקום בו הם חיים ולייחודיות שבו, ליהנות מהנופים וההיסטוריה וליצור חיבור מאחד בין הקהילה הגולנית. בתכנית “בשביל הגולן”, כל בית ספר מאמץ מקטע בשביל. בתחילת התכנית, נערכת היכרות עם השביל. לאחר מכן, התלמידים עוסקים בעשייה למען השביל והמטיילים.

שכבה ט’ – “גוונים”, של “נופי גולן”, אימצו השנה את המקטע שבין חושניה לחירבת פארג’, בו הם טיילו בתחילת השנה ובהמשך, יצאו יחד עם אמיר דרורי ומדריכי הרט”ג לבנות ספסלים לצד בית המנורות, בחירבת פארג’, לרווחת המטיילים.

כבר באמצע היום, ניתן היה לראות את החיבור שהיה לבני הנוער ואת מציאת הגורמים המשותפים לבני שתי הקהילות, בממד הטכנולוגי, מיד אושרו בקשות המעקב באינסטגרם וסטורי’ס מוצלחים הופצו לכל עבר ברחבי הרשת

בחלקה השלישי של התכנית, התלמידים מדריכים קבוצה קהילתית-גולנית על שביל הגולן, או יוצאים ל”יום אירוח שביל”, עם בית ספר אחר בגולן. האוכלוסיות המודרכות נעות מגני ילדים, בתי ספר יסודיים, חיילים, בתי ספר מחוץ לגולן, או ותיקי הגולן. גם בתי הספר בכפרים הדרוזיים משתתפים בתכנית ומארחים במקטעים שלהם את בתי הספר של המועצה האזורית גולן ולהפך.

ביום שני האחרון, התקיים מפגש מוצלח ומרגש בין תלמידי כיתה ט’ ממג’דל שמס לשכבת ט’ של בית הספר “נופי גולן”, כחלק מהתכנית “בשביל הגולן”. התלמידים נפגשו במקטע 12 של השביל וטיילו יחד מגבעת יואב ועד למצפה אופיר. לאורך הדרך, ערכו היכרות ביניהם, למדו יחד על חיות האזור בשתי השפות, על אורח החיים אחד של השני והקבוצות התחרו על הכנת ארוחת הצהריים הטעימה ביותר, בנקודת הסיום, במצפה אופיר.

כבר באמצע היום, ניתן היה לראות את החיבור שהיה לבני הנוער ואת מציאת הגורמים המשותפים לבני שתי הקהילות, בממד הטכנולוגי, מיד אושרו בקשות המעקב באינסטגרם וסטורי’ס מוצלחים הופצו לכל עבר ברחבי הרשת.

בסוף הטיול, ישבו כולם יחד לאכול את שבישלו בתחרות שנערכה וחלקו חוויות מהיום. החיוכים לא ירדו מהפנים גם שעות אחרי הפעילות, כך נמסר לנו מהצוותים החינוכיים, שמיהרו כבר לקבוע מפגש נוסף, בהמשך השנה.

זו הייתה סנונית ראשונה של מפגש משתי הקהילות בגולן. כמוהו מתוכננים עוד רבים במהלך השנה, מפגשים משותפים בין בתי הספר בגולן ומחוצה לו, כן ירבו!

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?