התלמידים בנופי גולן יצאו להפגנה והמועצות תומכות במאבקם

עיצומי ארגון המורים כלפי משרד החינוך בעניין שכרם כוללים גם השבתה של כל הפעילויות שמחוץ לכותלי בית הספר, כולל טיולים. התלמידים יצאו להפגנה והמועצות תומכות במאבקם


כידוע, גם השנה החל ארגון המורים בעיצומים בעקבות מחדל שכר המורים ותביעות בעקבות טיולים. החל מיום ראשון לפני כשבועיים, נאסרה כל פעילות מחוץ לבית הספר, כולל טיולים, הצגות, הרצאות ועוד.

ביום חמישי האחרון, התבשרנו שגם הטיול השנתי של שכבה י”ב וגם זה של שכבה י’, שאמורים היו להתקיים השבוע, בוטלו עד להודעה חדשה.

נופר מנחם, תלמידת שכבה י’ ופעילה במועצת התלמידים: “בתור תלמידת כיתה י’, התאכזבתי מאוד מהשלכות העיצומים. הטיול השנתי שלנו הוא הכרחי לגיבוש השכבה. פגיעה בו לא יכולה לעבור ככה סתם לסדר היום. הפעילויות שמחוץ לבית הספר חשובות לנו לא פחות מהלימודים. אנחנו מתכוונים להילחם על מה שמגיע לנו ונעשה כל מה שאנו יכולים כדי להעביר למשרד החינוך את המסר החד-משמעי.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “אני מחזק אתכם ותומך במאבק שאתם מנהלים כרגע באופן מסודר ודמוקרטי. אני חושב שהמחאה היא מחאה צודקת ונכונה בסיטואציה שבה ארגון המורים מנסה לפתור בעיות  על חשבון ועל גב התלמידים”

“מרגע ששמענו על הדחייה שקיבלנו בוועדת החריגים, ביום חמישי, ה-17.11, התחלנו להוציא לפועל את הפגנה. יצרנו קשר עם יושבי הראש של מועצות התלמידים במחוזות השונים, אנחנו בקשר תמידי עם יושב ראש מועצת התלמידים הארצית. בעזרת גיבוי מלא מטליה, מנהלת בית הספר, הצוות החינוכי, ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה וראש מועצת קצרין, דימי אפרצב, המחאה התקיימה.
“אתמול, החל משעה 11:15 ועד 13:00, התקיימה הפגנה גדולה, במטרה להשמיע את קולנו ולמחות נגד ההחלטה. בהפגנה השתתפו כל תלמידי בית הספר, שכבות ט’ עד י”ב, הגיעו גם הצוות החינוכי, טליה, ראשי המועצות, יושב ראש ועד ההורים וגופים בלתי פורמליים שונים כגון תנועת ‘הצופים’, ‘בני המושבים’ וכדומה.
“ההפגנה התקיימה במרכז העיר, המשטרה נתנה את אישורה ובעזרתה סגרנו צירים מרכזיים של הכביש, כדי לעורר את עניין הציבור”.

שיעור באזרחות

יעל פרנקל, תלמידת שכבה י”ב ויו”ר מועצת התלמידים: “אנחנו מבינים את הצד של המורים, מאמינים שזה לגיטימי לשבות ולמחות נגד משרד החינוך, אבל ארגון המורים צריך להבין, שלטייל זה ערך בשבילנו והטיולים והפעילויות הלא-פורמליות חשובים כמו לימודים. שינהלו את מחאתם, אבל לא על הגב שלנו. אנחנו לא מתכוונים לוותר והמחאה הארצית היא ההזדמנות של התלמידים, בכל בתי הספר, להתאגד, להראות את כוחם ולהשמיע את קולם. זהו סכסוך מתמשך בין שני גופים שהסנקציות שמופעלות פוגעות בתלמידים, פעם אחר פעם, ללא הצדקה.
“כמו כן, אנחנו מאוד מקווים ששר החינוך, בנט, יתעורר ויגיע להסכם עם הארגון, כך שהעיצומים יבוטלו ונוכל לחזור לשגרת לימודים וטיולים כאחד. אם הטיולים לא יחודשו ולא יבוטלו העיצומים, לא נחזור לשגרה ומחאתנו אף תחריף, בגיבוי מועצת התלמידים הארצית. לא נוותר על המאבק שלנו”.

כיושבת הראש של מועצת התלמידים, נמצאת יעל בקשר תמידי עם יושבת ראש מועצת תלמידים הארצית ואם עד יום חמישי לא יהיה שינוי, התלמידים ינקטו בצעדים חריפים יותר.

מנהלת ביה”ס “נופי גולן”, טליה: “אנחנו, המורים, נמצאים בין הפטיש לסדן. אנחנו מחויבים ומאמינים בארגון העובדים שלנו ויחד עם זאת, כואבים את הפסדם של תלמידנו. לתלמידי י”ב לא תהיה הזדמנות נוספת לצאת לטיול השנתי האחרון שלהם ולכן אנו תומכים ביציאתם למחאה ומאמינים כי זהו קודם כול שיעור באזרחות עבורם”.

ראש המועצה האזורית גולן, אלי  מלכה: “אני חושב שאם יש משהו מרגש בכל המחאה שלכם הוא שאתם, הנוער של הגולן, ‘נופי גולן’, לוקחים אחריות על אחד הדברים החשובים ביותר שיש לנער אשר גדל בארץ: החיבור לארץ. אם יש מישהו בתל אביב, או ירושלים שחושב שעל גבכם ינוהל המאבק שלהם, טעות בידיו. המועצה כולה אתכם ביחד במאבק”.

ראש המועצה המקומית קצרין, דימי אפרצב: “ראשית, אני רוצה להצדיע לתלמידי ‘נופי גולן’ וכראש מועצה, חשוב לי לציין שאני   מחזק אתכם ותומך במאבק שאתם מנהלים כרגע באופן מסודר ודמוקרטי. אני חושב שהמחאה היא מחאה צודקת ונכונה בסיטואציה שבה ארגון המורים מנסה לפתור בעיות  על חשבון ועל גב התלמידים”.

היום זה הטיול – מה תיקחו מחר?

אין טיולים – אין לימודים!

יעל פרנקל ונופר מנחם

 

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?