הכול אפשרי – אם רק רוצים

החורף גורם לכולנו להיכנס לתרדמת חברתית, לשבת בבית מול האח ולשתות כוס תה חם. בבני יהודה, החורף הזה מביא אתו שלל מיזמים חברתיים


צחי בוכניק

בבני יהודה מנצלים את החורף למיזמים חברתיים והקהילה פורחת.

שיתוף פעולה עם מחלקת הבריאות, במועצה האזורית גולן, ועם פרויקטאפשרי בריאיצר את מיזםפילאטיס בקהילה“, בהדרכת ולריה כהן. משתתפים כ-60 תושבות תושבים בפעילות פילאטיס מסובסדת (10 שח לשיעור), פעמיים בשבוע. חוגי הפילאטיס מסייעים לקהילה לשמור על כושר ובריאות, אך לא פחות חשוב מכך, הם מהווים גם מקום מפגש חברתי.
אשכולאופקבמרכז הקהילתי נמצא גם הוא בשלל שיתופי פעולה עם היישוב בני יהודה. בימים אלו ממש, נפתחתהגמבורייהביישוב, שתאפשר למשפחות עם ילדים מקום למפגש משחק ושיח, בימים בהם גשום וקר בחוץ ובכלל.

פתיחת הגמבורייה התאפשרה בזכות הקשרים המעולים בין היישוב להנהלת אשכולאופק‘, בראשותה של שחר בשן ובזכות חשיבה יצירתית של תושבת היישוב, קרני בוסירה“, אומר מנהל הקהילה בבני יהודה, צחי בוחניק.

מיזם נוסף שעתיד להיפתח בקרוב הנו בית קפה חברתי שיעסיק תושבים בעלי מוגבלויות יחד עם ותיקים מהיישוב ומהסביבה. המיזם, שנבנה בשיתוף פעולה בין היישוב למרכז הקהילתי, עתיד לתת מענה תעסוקתי עבור בעלי המוגבלות בדרום הגולן ולהגביר את המודעות ואת ההיכרות בקרב התושבים.

בוכניק: “אנו עדים לשחיקה במודעוּת של התושבים, לאתגרים שעוברים בעלי המוגבלויות ומשפחותיהם. חשוב לנו שהתושבים יזכו להכיר את אותם בעלי מוגבלות במקום בו הם פורחים ופעילים ובכך נקטין את החשש ונעלה את המודעות“.

ועדת איכות הסביבה ביישוב פעילה במיוחד, ולאחרונה, מייצרת מספר פרויקטים קהילתיים, כגון גינת בר קהילתית, שבה נשתלו כבר פקעות רבות של מיני צמחים. במקום מתוכננים שביל ופינות ישיבה, שייבנו על ידי נוער היישוב. פעילות נוספת שמקודמת על ידי ועדת איכות הסביבה היא ימי ניקיון יישובי, בהם לוקחים חלק תושבים רבים. התושבים יוצאים לנקות, בכל פעם אזור שונה ביישוב. בימי הניקיון, מחולקים לתושבים מקלות להרמת פסולת מהרצפה והתושבים מסתובבים מנקים ומתחברים עוד יותר אחד לשני וליישוב.

ביישוב פועלת חנות הביגוד שמופעלת על ידי שתי מתנדבות מדהימותתמנע צידון ודוריס הופטון. אל החנות, מגיעים תושבות ותושבים מכל האזור, על מנת להתחדש במגוון רחב של פריטים, החל מביגוד ועד צעצועים לילדים. המוצרים בחנות נמכרים ב-10שח שעוברים לממן מגוון של פעילות חינוך, תרבות, חברה ובעיקררווחה וסיוע למשפחות.

לסיכום, אומר מנהל הקהילה, צחי בוחניק: ” להצליח לשמר קהילתיות בבני יהודה זה אתגר גדול. זהו היישוב הגדול ביישובי המועצה האזורית גולן ובנוסף, הוא מהווה מרכז אזורי ליישובי דרום הגולן, אך הקהילה המדהימה שלנו מוכיחה, בכל פעם מחדש, שהכול אפשרי, אם רק רוצים ופועלים ביחד כדי להגשים“.

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?