כמו “סופר-נני”, רק בלי המצלמה

סדנה חדשה וייחודית לרמת הגולן “כי בחיים הכל יחסים”, תסייע לנשים המגלות יום אחד כי הגוזלים שפרחו מהקן חזרו עם ריבית דריבית: נכדים. כאן תלמדי להתמודד עם המשפחה המורחבת בעידן של תקשורת מעולם אחר לגמרי, להיות “סבתא מודרנית”


כאשר הגוזלים פרחו מהקן, כמו התעופפה איתם גם המחויבות האינסופית שהורגלנו בה: מזון, בישול, הסעות, תקצוב, חינוך, כוננות מלאה 24 כפול שבע, לספק תשובות לכל צרכיהם.

עד שנשמנו לרווחה והפנמנו את הזמן שהתפנה, כבר חזר הכל, עם רבית דריבית.

פתאום הם הגיעו: הנכדים. אושר אדיר, ומפה משפחתית חדשה לחלוטין: אני אשה, אני אמא, סבתא, חמות… ולעיתים דואגת גם להורים מזדקנים מאד.

הרי כל כך הרבה שנים חיכית בסבלנות לזמן שיתפנה, לעבוד ללא הפרעה, להשלים תואר, לבלות, לצייר, לראות עולם, הודו אולי, להיזרק איפהשהו, חודש-חודשיים שהם שלך בלבד.

פתאום את שוב מגויסת והפעם לא יכולה לשלם לשמרטפית, כי זאת את…

בסדר, את רותמת עצמך שוב לעגלת המשפחה, ואז את מגלה שהשפה השתנתה, כי את בעידן אחר לגמרי, פוסט-מודרני; אין בידייך כלים לפענח את התקשורת הנהוגה בו ואין לך שמץ של מושג בעצם, כיצד להיות “סבתא מודרנית”, בלי לייצר אין סוף משברים של חוסר הבנה.

מתנ”ס גולן ומרכז מעגלים של מיט”ר איתרו את המקום הבעייתי הזה ופותחים בחודש הבא לראשונה בגולן סדנה מיוחדת תחת המוטו “כי בחיים הכל יחסים”, מבית מדרשו של אלפרד אדלר. הסדנה מתקיימת בהנחיית שרון חזן, מנחת קבוצות הורים וצוותי חינוך, במכון אדלר ומשרד החינוך.

חזן, שמתגוררת במושב אניעם 24 שנים, נשואה ואם לארבעה, היתה מחנכת בבית הספר “אביטל” ובשנת שבתון החלה את לימודיה במכון אדלר. אלה התארכו על פני שש שנים בהן הוכשרה להנחיית קבוצות הורים, גיל רך, יסודי וגיל ההתבגרות, זוגיות, גיל שלישי וצוותי חינוך. במקביל הוכשרה לייעוץ פרטני והדרכת משפחה “כמו סופר נני רק בלי המצלמה…” היא מעידה על עצמה.

חזן: “לפני שמונה שנים התחלתי להדריך במיט”ר ומאז אני במסע תגליות מדהים של היכרות עם אנשי הגולן המיוחדים, שחינוך וגידול ילדים הם חלק בלתי נפרד מאיכות חייהם.

“אני מדריכה ונפגשת עם הורים, דרך ‘מעגלים’, בבני יהודה, אפיק, אניעם, חיספין, אבנ”י אית”ן, חד-נס, כנף, קשת, שעל ועין זיוון. במקביל אני גם מדריכה ומלמדת בקצרין, צפת, בעמק הירדן, קריית שמונה, ובקליניקה שבביתי.

“מי”טר, מתנ”ס גולן ומועצה אזורית גולן מסבסדות את הסדנאות בגולן, שמטרתן לתת מענה למעגלי המשפחה בתחומים שונים, להעניק כלים והכוונה במטרה לבסס מערכת יחסים נעימה, מכבדת ויציבה.”

מאיפה הגיע הרעיון?

“אני פוגשת מגוון רחב של הורים, בכל אזור הצפון. גם בקבוצות הורים וגם בייעוץ פרטני ומקשיבה לצורך המגיע מהשטח. בין הפונים גם נשים המבקשות קשר עם הנכדים והילדים ולעיתים, תקשורת יעילה פותחת גשר לקשר משמעותי. מצד שני, בקבוצות הורים לצעירים, אני שומעת את הצורך והכמיהה לסבתא ולאמא.”

למי הסדנה מיועדת?

“לנשים בעלות מודעות אשר מעוניינות לשמור על מערכת יחסים טובה עם מעגלי המשפחה המתרחבת, בכלל זה ילדים, נכדים, בני זוג, התמודדות עם גיל המעבר ולעיתים גם הורים שהתבגרו וזקוקים לתמיכה.

היום נשים עובדות, פעילות, לומדות, מבלות ויוצאות לחוגי העשרה רבים ומגוונים. התפקידים המרובים, המעורבות הגדולה, התקשורת הלקויה ולעיתים חוסר הזמן, יוצרים בלבול רב וקרקע לעימותים, לאכזבות ולתסכולים.”

אילו שאלות עולות במהלך הסדנה?

“שאלות כגון מה הדרישות והציפיות מול הרצונות והחלומות בגיל זה? איך לעזור לילדים וכמה? מה מותר ומה לא כדאי לעשות ולהגיד? הנכדים נולדים לעידן של תקשורת אחרת, איך מתקשרים איתם? מעורבות והתערבות ומה שביניהם; תפקידו של מי לחנך ומי תפקידו לפנק? ההורים התבגרו, למה הם זקוקים?”

כדאי להזכיר: התקופה שבה אנו חיים מאופיינת בתוחלת חיים ארוכה המחייבת היערכות והתאמה למשפחה ברצף רב-דורי וביסוס הקשרים עם המשפחה המורכבת. הסדנה בגישת מכון ‘אדלר’ מציעה לאוכלוסייה המבוגרת הזדמנות ללמוד ולחוות תכנים חדשים בתוך התנסות אישית מרתקת”.

הסדנה תיפתח ביום שני 23.12 במפגש חשיפה שהינו הראשון בשמונה מפגשים שמתקיימים במתנ”ס חספין.

 

כתבות שיכולות לעניין אותך

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?