ההבדלים בין עוסק פטור/ עוסק מורשה/ חברה בע”מ

ההבדלים בין עוסק פטור/ עוסק מורשה/ חברה בע”מ. יש לכם רעיון מנצח, מוצר מצויין ו/או שירות ייחודי, ואתם רוצים להרוויח ממנו כסף – ברוכים הבאים לעולם העסקים ובהצלחה!


השלב הרשמי הראשון הנו פתיחת תיק במס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי, להלן מדריך מקוצר על ההבדלים בין סוגי ההתאגדויות הקיימות כיום ברשויות המס (עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע”מ), יש לשים לב שהסיווגים הנ”ל נקבעים בהתאם לאומדן צפוי של ההכנסות ואופי הפעילות.

עוסק פטור

עוסק פטור – זהו עוסק שפטור רק לעניין מע”מ. הוא אינו מקזז מע”מ מההוצאות ואינו גובה מע”מ בהכנסות, חלה עליו חובת הדיווח לרשויות (דיווח שנתי) והוא חייב לנהל רישום מסודר של התקבולים והתשלומים. תקרת ההכנסות השנתית של עסק פטור עומדת כיום על 97,707 ש”ח וגם קיימת הגבלה לגבי מקצועות מסוימים, שאינם יכולים להירשם כעוסק פטור. לדוגמה – עו”ד, רו”ח וכד’.
היתרונות של עוסק פטור הם: דיווח שנתי לרשויות (מוזיל גם את העלויות התפעוליות החשבונאיות שכרוכות בכך), מחיר תחרותי מול מתחרים מאחר שאינו גובה מע”מ (המחיר זול יותר ב -17% לעומת מתחרה שהתאגד כעוסק מורשה)
החסרונות של עוסק פטור הם: קיימת תקרת הכנסות שנתית, לא ניתן לקזז מע”מ מהוצאות ו/או השקעות בציוד עבור העסק.

עוסק מורשה

עוסק מורשה – עוסק זה מחויב בדיווח העסקאות למע”מ, בהתאם לתקופת הדיווח החלה עליו (חודשי/ דו-חודשי), שנגזרת מסך מחזור ההכנסות שלו. עוסק מורשה חייב בתשלום מע”מ עבור העסקאות ורשאי לקזז מע”מ מההוצאות/ השקעות בעסק, בהתאם לתקנות.
היתרונות של עוסק מורשה הם: האפשרות לקזז מע”מ עבור הוצאות והשקעות בשלב ההקמה, כשעדיין אין ממש הכנסות, עלויות התפעול מבחינה חשבונאית/ משפטית זולות יותר מאשר חברה בע”מ.
החסרונות של עוסק מורשה הם: האחריות לביצוע כל ההתחייבויות שלקח על עצמו ולכן רמת הסיכון המוטלת עליו באופן אישי גבוהה, בהשוואה לחברה בע”מ. כמו כן, המיסוי המוטל על עוסק מורשה מחושב כהכנסה אישית וזהה לחישוב הכנסותיו של שכיר, רק שכאן ניתן לקזז הוצאות עסקיות. לכן, מעל לסכום רווח מסוים (הכנסות בניכוי הוצאות), כדאי יותר להקים חברה, כדי לחסוך בתשלומי מס. כמו כן, עוסק מורשה מחויב בתשלום דמי ביטוח לאומי חודשיים בהתאם להכנסותיו. לעומת זאת, חברה בע”מ אינה משלמת ביטוח לאומי בגין הכנסותיה.

היתרונות של חברה בע”מ הם: פעילות עסקית בצורה של חברה משדרת בדרך כלל תדמית טובה יותר. ההפרדה הכמעט מוחלטת בין הבעלים לחברה מגבילה את אחריותו, דהיינו רמת הסיכון של הבעלים בנוגע להתחייבויות שלקח במסגרת החברה היא מזערית

חברה בע”מ

חברה בע”מ – חברה בע”מ הנה ישות משפטית, שהתאגדה על מנת לבצע פעולות שונות למטרת רווח. החברה בע”מ הנה ישות עצמאית ונפרדת מבעליה, הנחשבים לבעלי מניות. האחריות המשפטית של החברה בע”מ נתונה בידי החברה עצמה ולא בידי בעליה, הנחשבים לבעלי מניות.
היתרונות של חברה בע”מ הם: פעילות עסקית בצורה של חברה משדרת בדרך כלל תדמית טובה יותר. ההפרדה הכמעט מוחלטת בין הבעלים לחברה מגבילה את אחריותו, דהיינו רמת הסיכון של הבעלים בנוגע להתחייבויות שלקח במסגרת החברה היא מזערית, למעט התחייבויות עליהן חתם ערבות אישית, או במקרים בהם הוחלט לבצע “הרמת מסך”.
כמו כן, קיים יתרון בולט מבחינת תכנון המס. עוסק מורשה מחויב לשלם מסים על כל רווחיו ושיעור המס יכול להגיע ל-47%. בחברה בע”מ התהליך הוא קצת מורכב יותר, הבעלים של החברה מקבל משכורת מהחברה ועליה הוא משלם מסים, כעובד שכיר. השלב הבא הנו מיסוי החברה (במידה שהיא מרוויחה), החברה משלמת מס חברות לאחר שנרשמה כהוצאה משכורתו של הבעלים. שיעור מס חברות ב-2017 הנו 24%. כתוצאה מכך, ישנו יתרון מיסוי גדול לטובת החברה, הפרש של 23%. היתרון יישאר כל עוד לא ימשוך הבעלים של החברה את רווחיו כדיבידנד, אלא ימשיך וישקיע את יתרת העודפים בעסק, כגון: רכישת ציוד, השקעות ועוד.
החסרונות של חברה בע”מ הם: הקמת חברה בע”מ דורשת מבעליה לשלם מספר תשלומים כגון אגרת הקמת חברה, אגרה שנתית, תשלום לעורך דין ותשלום לרואה חשבון, עלויות התפעול של חברה בע”מ יקרות יותר מתפעול עוסק מורשה.

לסיכום: שיקלו ברצינות את צורת ההתאגדות המתאימה לכם, תוך מחשבה עתידית לגבי הטווח הארוך, בכדי לחסוך הוצאות מיותרות והכי חשוב – שיהיה לכם בהצלחה!

לייעוץ חינם מוזמנים לפנות אליי באמצעות האתר.
מאמר זה נועד למסירת מידע בלבד ואין לראות בו כמתן חוות דעת ו/או ייעוץ מקצועי

YS ניהול פיננסי חכם –רו”ח יעל סידון, יסוד המעלה, אתר- www.yscfo.co.il

אפריל 2024

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
אירועים שיתקיימו ב 1st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 2nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 3rd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 4th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 5th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 10th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 15th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 17th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 20th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 21st אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd אפריל
אירועים שיתקיימו ב 23rd אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 28th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th אפריל
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?