הדרך לאקדמיה רצופה בכוונות טובות

בתחילת דרכה, למדה דר אילנית ברנזון במכללה האקדמית צפת ועבדה עשרים שנים כיועצת אקדמית. עשתה תואר שני ודוקטורט ולאחרונה, החלה להרצות במכללה. סמנכל המנהל האקדמי: “אנו מעודדים את קליטת הבוגרים שלנו בסגל האקדמי


השבוע התקיים טקס הענקת התעודות למצטייני הנשיא, במכללה האקדמית צפת. בשנת הלימודים הנוכחית, מסיימים את התואר כ-730 בוגרים. מדי שנה, מסיימים את הלימודים ומקבלים תארים, בין 700-750 סטודנטים, במכללה האקדמית צפת.

הענקת התארים התקייה בשני טקסים. הראשון כלל את הסטודנטים המסיימים את מקצועות הבריאות, המשפטים ומדעי ההתנהגות והשתתפו בו כ-315 סטודנטים. הטקס השני התקיים לסטודנטים מהחוג לעבודה סוציאלית, מהחוג לספרות, אמנות ומוזיקה, מערכות מידע, מיסטיקה ורבתחומי והשתתפו בו כ-400 סטודנטים. כל טקס מחולק לשני חלקים, החלק הראשון מתקיים על הבמה המרכזית במתחםבית אידהואחר כך בכיתות, שם כל חוג מעניק תעודות הצטיינות לסטודנטים המצטיינים.

השנה יש 144 סטודנטים שמסיימים את התואר בהצטיינות, או בהצטיינות יתרה. הסטודנטים המצטיינים מהווים כ-20 אחוזים מכלל הבוגרים. בטקס מצטייני הנשיא, זכו בתעודות הצטיינות 16 סטודנטים ושבעה מרצים מצטיינים. בין בוגרי המכללה השנה, 66 תושבי צפת, מתוכם שישה זכו בהצטיינות יתרה ותשעה נוספים קיבלו תעודות הצטיינות.

אנו גאים בבוגרים שלנו שברובם ממשיכים לתארים מתקדמים ומתברגים בתפקידי מפתח בשוק העבודה“, אמר סמנכל המִנהל האקדמי, שי סרוגו. “חלק מהבוגרים של המכללה האקדמית צפת ממשיכים לאחר התואר בהוראה ותרגול במכללה. היום, משובצים במסגרת ההוראה מרצים בכירים, שהחלו את לימודיהם במכללה ואנו מעודדים את קליטת הבוגרים שלנו בסגל האקדמי“.

המכללה אפשרה לי להתפתח

דר אילנית ברנזון, תושבת צפת, היא דוגמה למי שעבדה כיועצת אקדמית במכללה כעשרים שנים, עד שהחליטה לעבור לאקדמיה. היא למדה לתואר שני ולדוקטורט והפכה לחלק בלתי נפרד מהסגל האקדמי של המכללה.

דר ברנזון: “הייתי סטודנטית במכללה האקדמית צפת, לפני שהיא נהייתה כזו, כשהייתה עדיין בחסות אוניברסיטת בר אילן. התחלתי ללמוד כחלק מהמהפכה של שנות ה-90′, אז התחילו לבצבץ מכללות בפריפריה כדי להנגיש את ההשכלה לתושבים. כחלק מזה, נרשמתי ולמדתי לתואר ראשון בחסות בר אילן. אחר כך, המשכתי ללימודי הוראה בבר אילן ועבדתי מספר שנים בבית הספר, כמורה ברמת השרון“.

כששבה לצפת, החלה לעבוד במכללה כיועצת אקדמית. במהלך 20 השנים בהן עבדה בתפקיד האדמיניסטרטיבי, ייעצה להרבה מהחוגים במכללה.

תמיד אהבתי ללמוד ועשיתי את ההפסקה שהרבה נשים עושות כשהם מתחתנות ומביאות ילדים לעולם. כשהילדים גדלו, חשבתי מה ללמוד. התחלתי לחפש במרחב הווירטואלי ומצאתי את התואר השני בתכנית לנשים ומגדר, באוניברסיטת חיפה“.

המכללה האקדמית צפת אפשרה לדר ברנזון ללמוד וכשסיימה את התואר השני עם התזה, הוזמנה על ידי ראשת החוג להנחיה לדוקטורט. בתום התואר השני, התחילה ללמד במכללה.

כשנרשמתי לדוקטורט, משרת המרצה שלי התחילה להתעבות והגעתי למצב בו הייתי צריכה לבחור בין תפקיד היועצת האקדמית למרצה. בחרתי להרצות“.

לדבריה, כשיצאה ללימודים, כלל לא חשבה על קריירה אקדמית, היא רק רצתה ללמוד כי תמיד אהבה ללמוד והצטיינה בזה.

כולם מסביבי שאלו אותי למה אני הולכת ללימודי מגדר והסברתי שאני לומדת מתוך עניין ולא משיקולים כלכליים בכלל, אבל הנה, אפשר לעשות קריירה גם ממגדר. להפוך למרצה זה משהו שהתגבש תוך כדי הלימודים. ראיתי שאני טובה במחקר וכותבת תזה ומעניין לי ואני רוצה להמשיך לדוקטורט, ורק תוך כדי התהליך, הבנתי שהשילוב מנצח, כי אני מורה והוראה ומחקר הולכים ביחד ומנגישים את ההשכלה בצורה הכי טובה שיש“.

השנה, קיבלה דר ברנזון את האישור לדוקטורט והתגובות במכללה הפתיעו גם אותה. “בגלל שצמחתי מבפנים, יחד עם כולם, בעקבות העבודה שלי, כולם כל כך התרגשו בשבילי, אני לא יכולה לתאר את כמות הטלפונים והברכות שקיבלתי כשסיימתי את הדוקטורט וכשזה עבר מפה לאוזן, ההודעות הנרגשות והחיבוקים שחובקתי היו מעל ומעבר. זה שעבדתי כקודם יועצת והכרתי את הצרכים של הסטודנטים זה מה שאפשר לי להבין כמרצה מהם הצרכים שלהם“.

SU
MO
TU
WE
TH
FR
SA
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
אירועים שיתקיימו ב 30th אפריל
אירועים שיתקיימו ב 1st מאי
אירועים שיתקיימו ב 2nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 3rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 4th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 6th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 7th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 8th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 9th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 10th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 11th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 12th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 13th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 14th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 16th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 17th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 18th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 19th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 20th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 22nd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 23rd מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 24th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 25th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 26th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 27th מאי
אירועים שיתקיימו ב 28th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 29th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 30th מאי
No Events
אירועים שיתקיימו ב 31st מאי
No Events









מחשבות ודעות

גשר צמח *9924 צ׳יטו טיגו 8 פרו המותג הסיני הגיע לצפון
[adrotate group="2"]

תפריט נגישות

× היי איך נוכל לעזור לך?